آشنایی با مزایا و معایب ویلاهای جنگلی و ساحلی

لازم است تا قبل از خرید ویلا در شمال مشخص کنیم که آیا قصد داریم ویلای جنگلی بخریم و یا ویلای ساحلی! جالب است که در وهله‌ی اول زیبایی ظاهری ویلاهای جنگلی و یا ساحلی نظرمان را جلب می‌کند اما هنگام خرید، بررسی دقیق از ویلا و در نظر گرفتن جوانب آن مورد نیاز و ضروری است. به این ترتیب در این مقاله به یکسری از مزایا و معایب این دو ویلا اشاره کرده‌ایم تا شما را از خرید و انتخابی درست راهنمایی کنیم.

مزایا و معایب ویلاهای جنگلی‌ در شمال

در اولین نگاه هنگام خرید ویلای جنگلی طبیعت و آرامش خاص آن است که نظر هر شخصی را به خود معطوف می‌کند. زیبایی طبیعت ناب، دوری از شهر و شلوغی و صدای دل‌نشین پرندگان و... تمام این‌ها سبب می‌شود تا افراد این نوع ویلاها را برتر از ویلای ساحلی بدانند. در خرید ویلای جنگلی در شمال علاوه بر  تنوع ساخت آنها که انتخاب‌های متنوعی را در اختیار ما قرار می‌دهد لازم است بدانید که متراژ بناها در این نوع ویلاها بیشتر است اما از قیمت کمتری در مقایسه با ویلا ساحلی برخوردار است. شاید یکی از معایب ویلاهای جنگلی دوری از شهر و امکانات شهری باشد. در مناطق غربی استان مازندران به دلیل قیمت مناسب ویلاهای جنگلی به نسبت ویلاهای ساحلی، افرادی با تخمین قیمت زمین در شمال اقدام به سرمایه‌گذاری در چنین ویلاهایی کرده‌اند. هم‌چنین شاهد ساخت و ساز ویلاهای جنگلی در بعضی از شهرهای شمالی مانند چمستان هستیم. اگر دسترسی به خدمات و امکانات شهری برای شما در اولویت است بهتر است از خرید ویلای جنگلی صرف نظر کنید چرا که دسترسی در فصل سرد کمی دشوار خواهد. هم‌چنین در زمستان هزینه‌های بالایی برای سیستم‌های گرمایشی باید در نظر بگیرید.

خرید ویلا در شمالخرید ویلا در شمال

 

مزایا و معایب ویلاهای ساحلی‌

ممکن است برخی از شهرهای شمالی مورد توجه افراد در امر خرید و فروش ویلا در شمال قرار بگیرد. در این میان ویلاهای ساحلی موجود در شهر نوشهر از محبوبیت بالایی برخوردار است. شما زمانی که قصد خرید یا فروش ویلا داشته باشید در این منطقه به راحتی می‌توانید اقدام نمایید. یکی از معایبی که در ویلاهای ساحلی می‌توان به آن اشاره کرد شرایط آب و هوایی مرطوب این ویلاها است. به دلیل نزدیک بودن به دریا لازم است برای پیش‌گیری از فرسودگی ویلا هزینه‌های اضافی برای تعمیرات و مرمت ویلای ساحلی متحمل شوید. اما در مقابل آن ویلاهای ساحلی به شهر و امکانات شهری دسترسی آسان و نزدیکی دارند. اگر از آن دسته افراد علاقه‌مند به فضای سبز، گل و گیاه هستید، این نکته را باید در نظر داشته باشید که هر گیاهی را نمی‌توانید در محوطه‌ی سبز ویلای ساحلی نگهداری کنید. با اینکه رطوبت نزدیک دریا بیشتر است اما شرجی بودن هوا در ویلاهای ساحلی در فصل تابستان بیشتر به احساس می‌شود، بنابراین برای تامین دمای ویلا باید هزینه‌هایی در نظر بگیرید.

خرید ویلا در شمال

 


ویژگی‌های بهترین خرید ویلا در شمال


 

 

خرید ویلا در شمال به سبک جنگلی یا ساحلی

در این مقاله سعی شده تا مزایا و معایب دو ویلای پرطرفدار ویلای جنگلی و ساحلی، گفته شود. به این ترتیب برای خرید ویلا در شهرهای مختلف شمال و با برآورد قیمت ویلا در شمال، کافی است با به یاد داشتن این ویژگی‌ها ویلای مورد سلیقه‌ی خود را انتخاب و در نهایت با اطمینان کامل و مشاوره با مجموعه دنیز؛ خریداری نمایید.