وبلاگ

سند شورائی را از کجا استعلام بگیریم

مهم‌ ترین نکته ای که شما در ابتدا باید بدانید، اصلا سند شورایی به چه سندی گفته میشود؛ سند روستایی یک نوع قولنامه ای از زمین روستایی یا خانه است که، اطلاعات آن توسط شاهدان اعم از؛ شورا و دهیار محل امضا میشود، در واقع سند شورایی در روستاها و شهرهای کوچک که دارای شورای محلی هستند نوشته میشود.

بیشتر بخوانید

هر آنچه در رابطه با مالیات ملک باید بدانیم

مسکن نیز همانند سایر صنایع ها، مشمول پرداخت مالیات می باشد، و قابل ذکر است این مالیات می‌تواند شامل نقل و انتقال ملک، فروش ملک، ساخت و ساز، و دیگر موارد باشد، مجموعه ویلا دنیز در این مقاله به طور کامل به این موضوع پرداخته، برای اطلاعات بیشتر، به متن زیر مراجعه کنید

بیشتر بخوانید

همه چیز درباره تهاتر و مشکلات کارشناسی در آن

تهاتر به دلیل وجود مبادله بین دو شیء دست شمارا برای خرید باز نمی گذارد، بنابراین باید در این امر احتیاط لازم را انجام دهید....

بیشتر بخوانید

 آشنایی با انواع سندهای ملکی در خرید زمین و خرید ویلا در شمال

بیشترین شکایات در دادگاه ها مربوط به سندهای ملکی زمین و مسکن می باشد. لازم است در خصوص خرید ویلا و زمین و سندهای ملکی آن اطلاعات کاملی داشته باشید تا معامله ای امن را تجربه نمایید.

بیشتر بخوانید

چگونگی دریافت کد رهگیری در خرید ویلا شمال

برای جلوگیری از کلاهبرداری در معاملات ملکی و آمارگیری از تعداد معاملات در بازار مسکن، دولت طرح اجباری گرفتن کد رهگیری به هنگام خرید ملک را در دستور کار قرار داد.

بیشتر بخوانید

سند مشاع به چه معناست و خرید ویلا مشاع در شمال

همانطور که می دانید، سند ویلا و ملک و... انواع مختلفی دارد، یکی از این اسناد، سند مشاع می باشد، برای تعریف سند مشاع می توان گفته که؛ ویلاهایی که دارای سند مشاع هستند، به طور مشترک دارای چند صاحب اصلی می باشند، در این مقاله به خرید ویلا با سند مشاع صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید

عرصه و عیان به چه معناست؟ مراحل دریافت سند عرصه و عیان

از مهم ‌ترین گزینه هایی که در ثبت اسناد، املاک، ساختمان، زمین، و ... بسیار حائز اهمیت می باشد، توجه به عرصه و عیان می باشد، و همچنین می بایست، در روند اخذ سند، به این نکات اهمیت دهید، حال ما در این مقاله، به تعریف این مفاهیم و چگونگی سند زدن، پرداخته ایم، برای مطالعه بر روی این مقاله کلیک کنید.

بیشتر بخوانید

سر قفلی به چه معناست؟ همه چیز در مورد سر قفلی

سرقفلی، در واقع حق و حقوقی است که، مستأجرین با پرداخت مبالغی به مالک، این اجازه را پیدا می کنند، همچنین باید بیان داشت، این سرقفلی ها، مختص مکان های تجاری می باشد، و به اماکن مسکونی تعلق نمی گیرد، و‌ همچنین دارای انواع گوناگونی می باشد، برای ادامه مطلب به مقاله ذیل مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید

تصرف عدوانی چیست؟ نحوه پیگیری  تصرف عدوانی

مفهوم تصرف عدوانی در مسائل حقوقی، به منظور تصرف اموال غیر منقول، اشخاص دیگری است که، در صورت عدم رضایت مالک اصلی، صورت می پذیرد، همچنین دارای انواع گوناگون می باشد، که همه ی این مسائل ذکر شده، در مقاله ذیل گنجانده شده است، برای اطلاع بیشتر از این مسائل، می توانید، به مطالعه بپردازید.

بیشتر بخوانید

همه چیز، در رابطه با معامله املاک در رهن بانک

آیا با جمله، رهن بانک آشنا هستید؟ یا فک رهن چیست؟ یا اگر قصد خرید و فروش املاک رهنی را دارید، باید دقت داشته باشید، نکاتی باید رعایت شود، بنابراین ما در این مقاله، سعی کردیم، تا حدودی به اینگونه سوالات پاسخ دهیم، پس با ما همراه شوید.

بیشتر بخوانید

هر آنچه باید برای انتقال سند ملک بدانید

انتقال سند، در یک معامله، امری ضروری می باشد، و همچنین دارای مراحل است، که باید به ترتیب انجام گیرد، تا دچار مشکل نگردد، و مجموعه ویلا دنیز، در این مقاله، به تمامی این مراحل پرداخته است، برای اطلاعات بیستر می توانید، مقاله را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید

آیا ملک اوقافی در شمال بخریم؟

املاک اوقافی، به ملک هایی گفته می شود که، توسط فردی، وقف شده باشد، و برای انجام کار خیر، صرف می گردد، این اسناد، دارای ویژگی ها و خصوصیات متفاوتی می باشد، و ما در این مقاله به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم، پس برای یک انتخاب مناسب، حتما به این مقاله مراجعه کنید، تا اطلاعات کامل بدست آورید.

بیشتر بخوانید

اصول و قوانین، حقوقی خرید و فروش ملک

امروزه قبل از هر گونه معامله، می بایست، اطلاعان کافی بدست آورد، و همچنین از نظر حقوقی بررسی گردد، زیرا بسیاری از مسائل از نظر فرد خریدار، بسیار کم ارزش باشد، اما از نظر حقوقی در سال های آینده، مشکل آفرین شود، بنابراین قبل از معامله، دقت کافی را به خرج دهید، برای اطلاع بیشتر، مقاله را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید

صفر تا صد خرید ملک قولنامه ای

ملک هایی که قابل انتقال سند به صورت رسمی و قانونی نمی باشند، قولنامه ای معامله می شود، حال هر آنچه باید قبل از خرید ملک قولنامه ای بدانید، از نکات کلیدی و مهم، نحوه استعلام ملک قولنامه ایی از شهرداری و... در این مقاله به آن اشاره شده است، با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید

قبل از سرمایه گذاری در بازار مسکن باید بدانید که

سرمایه گذاری در بازار مسکن می تواند یک سرمایه گذاری هوشمند تلقی شود و همچنین ریسک پذیر می باشد، اگر قصد سرمایه گذاری در بازار مسکن دارید، باید به چندین نکته توجه کنید، با ما همراه باشید، تا اطلاعات لازم برای سرمایه گذاری در مسکن بدست آورید.

بیشتر بخوانید