داشتن جاذبه های طبیعی بسیار زیبا از کوه و جنگل تا ساحل دریای خزر باعث شده افراد بسیاری از اقصی نقاط ایران برای سفر حتی یک روزه مازندران را انتخاب کنند. در این میان افرادی هستند که به دلیل وجود ویلا ارزان قیمت چه سرمایه گذاری چه برای گذراندن اوقات فراغت این استان را انتخاب می کنند. اما مهم ترین چیز در این امر مهم مسیر دسترسی به مازندران است، که بسیاری از افراد سردرگم هستن که کدام راه را انتخاب نمایند.

در جاده های مواصلاتی به مازندران هر کدام ویژگی های مخصوص به خودش را دارد یکی به زیبایی و طبیعت آن معروف است یکی به جاده سازی خوب آن و دیگری به استراحتگاه ها و سوغات سراهایش. در ادامه به تشریح هر کدام از این جاده ها می پردازیم...

 

 

مهم ترین مسیرهای دسترسی به مازندران

 

1) جاده هراز

جاده پر پیج و خم هراز که در سال های اخیر به خوبی توسعه داده شده است از مهم ترین جاده های مواصلاتی به مازندران می باشد. و بسیاری از افرادی که دست به خرید ویلا و زمین در محمودآباد، چمستان، بابل، فریدونکنار، سرخرود، بابلسر و.. زده اند؛ این مسیر را برای سفرشان انتخاب می کنند. جاده هراز روزانه کوهنورادن زیادی برای کوهنوردی در مسیر قله ی سپید دماوند در این مسیر سیر می کنند. در طول هفته نیز کامیون ها تریلی و دیگر ماشین های سنگین در این مسیر عبور و مرور می کنند.

جاده هراز که از قدیمی ترین جاده های کشور نیز می باشد از پرترددترین جاده های مواصلاتی به شمال نیز شناخته شده است. نام این جاده نقشه های راهور به نام جاده 77 می باشد. طول این جاده از ابتدا تا انتها که به شهر آمل دروازه مازندران می رسد، 183 کیلومتر می باشد.

این جاده بعد از شهر دماوند و آبعلی قرار دارد. از آنجایی که این مسیر در میان کوه ها واقع شده است چندین تونل با طول مختلف دارد که بزرگترین آن تونل وانا به طول یک و نیم کیلومتر می باشد. ولی با این حال در فصل زمستان و در آب و هوای بارانی و برفی این جاده بسیار خطرناک می باشد. و از لحاظ زمین شناسی و ریزش کوه و... نیز مشاوران ویلا دنیز در فصل زمستان این مسیر را به شما پیشنهاد نمی کند.

برای دیدن این مسیر برروی نقشه کلیک کنید.

 

جاده هراز

 

 

 

2) جاده چالوس

همه ی افرادی که به مازندران سفر می کنند حتی اگر جاده چالوس مسیری دور نسبت به مقصدشان باشند اما باز هم آنرا انتخاب می کنند! جاده چالوس معروف به زیبایی خاص با پوشش گیاهی بینظیر در هر یک از 4 فصل می باشد. زیبایی این جاده چنان محسور کننده می باشد که عاشقان طبیعت را به خود جذب می کند.

در حالت عادی افرادی که در رامسر، چالوس، کلاردشت، تنکابن، نمک آبرود، نوشهر، نور و.. دست به خرید ویلا و زمین زده اند این مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب می کنند.  برای رفتن به این مسیر از سمت جاده کرج به سمت شهر چالوس می روید.

این جاده در نقشه راهور به نام جاده 59 شناخته می شود. طول این مسیر 154 کیلومتر می باشد. این جاده حتی بیشتر از جاده هراز دارای پیچ و شیب های تند تا 360 درجه نیز دارد! بنابراین نیاز به مهارت کافی در کنترل ماشین و رانندگی دارد. البته که زیبایی این مسیر به همه ی خطرها و ریسک های آن می ارزد.

برای دیدن این مسیر بر روی نقشه، کلیک کنید.

 

جاده چالوس

 

3) جاده فیروزکوه

هر کدام از جاده های مواصلاتی یک مسیر خاص با ویژگی های متفاوت می شود. وقتی وارد جاده فیروزکوه می شود آزادراهیی 4 بانده در دو طرف جاده بلسیار عالی با منظره ایتقریبا کویری مواجه می شوید. اما هرچه از این مسیر به سمت مازندران گذر می کنید پوشش گیاهی تغییر می کند و به سمت طبیعت سبز می روید. پوشش های طبیعی و گیاهی سبز در دو طرف جاده برروی کوه ها زیبایی بی نظیری را بوجود آورده است.

افرادی که دست به خرید ویلا در شیرگاه، پل سفید، بهشر، ساری و... زده اند، این مسیر را انتخاب می کنند. همچنین مرکز استان مازندران ساری می باشد. بسیاری از افراد برای کارهای اداری و.. این مسیر برای آنها راحت تر می باشد.

این جاده در نقشه راهور با نام جاده 79 می باشد که از امنیت بسیار بالایی از لحاظ جاده سازی، رانندگی و.. برخوردار است. و از لحاظ ترافیک ماشین ها نیز این جاده روان تر از بقیه جاده ها می باشد؛ پس برای کارهای فوری و مهم می توانید این جاده را انتخاب نمایید. در میان عموم مردم شاید جاده فیروزکوه را با عنوان جاده سوادکوه نیز به یاد آورند. که به دلیل وجود شهر سوادکوه در طول این مسیر می باشد.

برای دیدن این مسیر برروی نقشه، کلیک کنید.

جاده فیروزکوه

 

4) جاده قزوین-رشت

دورترین جاده برای دسترسی به مازندران از تهران جاده قزوین رشت می باشد. اما افرادی که از زنجان و.. به مازندران سفر می کنند این مسیر عالی برای آنها می باشد. این جاده شهر قزوین را به شهر رشت متصل می کند. و دارای 10 تونل می باشد و طول این جاده 140 کیلومتر ست.

این جاده در نقشه راهور به نام آزادراه 1 می باشد، و کامیون ها، تریلی هاو... در این مسیر مجوز تردد ندارند. بنابراین مسیر امن و راحتی برای رانندگی است.

برای دیدن این مسیر برروی نقشه، کلیک کنید.

جاده قزوین رشت

 

5) آزادراه تهران-شمال

جاده ی پرآوازه تهران-شمال که به تازگی فاز شماره 1 آن در سال 98 بهره برداری شده است، یکی دیگر از جاده های مواصلاتی به مازندران است.

این جاده در واقع در امتداد جاده چالوس و بعد از مرزن آباد دقرار دارد و به شهر تنکابن منتهی می شود و حدود 60 کیلومتر مسیر را کوتاهتر می کند. این جاده از شهرها و روستاههای مختلفی می گذرد. این جاده در فازهای مختلفی مورد طراحی قرار گرفته اما هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسیده و برای استفاده از آن محدودیت هایی وجود دارد.

برای دیدن این مسیر برروی نقشه کلیک کنید.

تهران شمال