خرید ویلا

امروزه با توجه به ازدحام و شلوغی شهرها، اکثریت قریب به اتفاق، تمایل دارند که اوقات آخر هفته و یا ایام تعطیلات خود را در گوشه ای دنج و به دور از هیاهو و قیل و قال شهرنشینی در جایی خوش آب و هوا، بگذرانند. از این رو به دل طبیعت و جنگل و یا دریا زده و ساعت ها با آرامش خاطر و به دور از آلودگی های صوتی، آلودگی های هوا، ترافیک های پر ازدحام، زمان خود را صرف می کنند. اکثر مردم سعی نموده اند که علاوه بر داشتن خانه و یا آپارتمان مسکونی که در شهر و محل زندگی و کسب و کار خود دارند، ویلایی هر چند کوچک و جمع و جور، با توجه به میزان بودجه و درآمد خود، در محل و یا شهری دیگر که آخر هفته ها به آنجا مسافرت می کنند، دست و پا سازند. عواملی چون سرسام آور بودن قیمت هتل ها که هر ساله بر قیمت و نرخ آن ها افزوده می شود و همچنین توجه و رعایت اصول بهداشتی و سلامتی هم سبب شده است که به خرید ویلا در شهری دیگر اقدام کنند. خرید ویلا علاوه بر سرمایه گذاری بلند مدت، محلی مناسب، راحت و مطمئن برای گذراندن ایام آخر هفته می باشد. اما از موارد مهم در خرید ویلا که باید به آن توجه نمود، داشتن فردی خبره و وارد به امور خرید و فروش ویلا می باشد. چرا که شما در شهری دیگر با ویژگی ها و خصوصیاتی افرادی که هیچ آشنایی با آن ها ندارید، می خواهید اقدام به خرید ویلا کنید. از این رو اطلاعات بسیار کمی درباره منطقه، آدم های آن منطقه، قوانین و مقررات مربوط به زمین و املاک آن منطقه دارید. بنابراین می بایست به نکات و موارد مهم در خرید ویلا و یا آپارتمان آن منطقه توجه کنید. ما می خواهیم در این مقاله شما را حدالامکان با چند نکته و موارد مهم در خرید ویلا، آشنا سازیم.

خرید ملکخرید ملک

 

چه نکات و موارد مهم در خرید ویلا باید مد نظر قرار گرفته شود؟

دلایل اقتصادی سبب گشته است که سرمایه گذاری در بخش مسکن و یا زمین، رونق و شکوفایی یابد. از این خرید ویلا در شهری خارج از محل مسکونی، نیازمند داشتن تجربه و یا همراه داشتن فردی مجرب که به موارد مهم در خرید ویلا آشنایی کاملی داشته باشد، می خواهد.

قبل از خرید ویلا می بایست به نکات مهم در خصوص منطقه، چگونگی دسترسی آسان و راحت به ویلا، قیمت و هزینه تمام شده ویلا، توجه نمود. همچنین از نکات مهم در هنگام خرید ویلا این است که به هیچ وجه در خرید ویلا و یا آپارتمان مسکونی، عجله و یا شتاب نداشته باشید. اینکه با دیدن منظره و زیبایی نمای ویلا، شیفته و دلباخته آن شوید و بلافاصله و بدون هیچ اشرافی به داشتن اطلاعات در خصوص موقعیت و امکانات ویلا، اقدام به خرید آن کنید، ممکن است به احتمال زیاد، متحمل ضرر و زیان شوید. زیرا با خرید ویلا و پرداخت هزینه خرید آن به مالک، دیگر نمی توانید پول خود را پس بگیرید. بنابراین قبل از هر گونه اقدام می بایست به نکات و موارد مهم در خرید ویلا توجه نمائید.

یکی از مهمترین نکاتی که قبل از خرید ویلا باید به آن واقف باشید، این است که به شش دانگ بودن سند ویلا، اعتماد کامل داشته باشید. ویلا می بایست، شش دانگ به نام صاحب خریدار، سند بخورد و در این زمینه هیچ شک و شبه ای در میان نباشد. اگر ملک و یا ویلای مورد معامله، مشاع بین چند نفر می باشد. یعنی اینکه خریداران ویلا در مجموع چند نفر می باشند، می بایست در هنگام عقد قرارداد همه شرکاء و صاحبان اصلی ویلا در مشاوره املاک، حضور به هم رسانند. در صورت نبود یک یا چند نفر از صاحبان اصلی ملک در هنگام عقد قرارداد، می بایست فرد امینی که از سوی صاحبان ویلا انتخاب شده است، وکالت نامه رسمی از سوی صاحبان ملک با مهر و امضای محضری داشته باشد و در مشاوره املاک حضور یابد.

مشاوره املاک امین و قابل اطمینانمشاوره املاک امین و قابل اطمینان

 

همچنین از نکات و موارد مهم در خرید ویلا، نحوه پرداخت پول بابت عقد قرارداد می باشد. اگر ویلای خریداری شده به صورت نیمه کاره بوده و هنوز مدتی تا اتمام تحویل پروژه باقی مانده است، نباید هزینه شش دانگ ویلا به یکباره پرداخت گردد. بلکه طبق قرارداد فی مابین شما با صاحب و یا صاحبان ملک (که حتماً می بایست در مشاوره املاک صورت گیرد) بخشی از هزینه خرید ویلا را پرداخت نموده و مابقی آن به زمان تحویل پروژه، موکول می گردد. حتماً می بایست تمام شروط و چگونگی پرداخت در دفتر مشاوره املاک به ثبت برسد تا هیچ کدام از طرفین متضرر نگردند.

حتماً می بایست هر گونه چک، سفته و یا اوراق بهاداری که بابت خرید ملک به رسم امانت نزد صاحب بنگاه و یا مشاوره املاک می گذارید، در قرارداد قولنامه با ذکر دقیق مبلغ، تاریخ تحویل چک، قید گردد و همین طور که در چه زمانی باید این مدارک و اسناد به چه شخص و یا اشخاصی تحویل داده شود.

یکی دیگر از نکات و موارد مهم در خرید ویلا، انجام معامله نزد بنگاه دار خوش نام و سرشناس آن منطقه ای که قرار است ویلایتان را خریداری کنید، می باشد. یکی از اشتباهات فاحش و بسیار تامل برانگیز، انجام معامله و قرارداد، میان خریدار و فروشنده، بدون آنکه نزد مرجع قانونی مانند مشاوره املاک بروند، صورت می گیرد. در صورتی که بعد از بستن عقد قرارداد میان خریدار و فروشنده، یک نفر به عنوان شاکی، اظهار ندامت و پشیمانی کرد، بردن این شکایت به مرجع قانونی فراز و نشیب های خاصی خود را به دنبال خواهد داشت. بنابراین می بایست هر گونه معامله و یا قراردادی نزد مرجع قانونی معتبر صورت بگیرد. همچنین وجود شاهد در هنگام بستن قرارداد نیز سبب محکم کردن معامله خواهد شد.

از موارد مهم در خرید ویلا، در خصوص مشاوره املاک، داشتن مجوز قانونی از اتحادیه املاک می باشد که خود دلیلی بر قانونی بودن انجام معامله می باشد. همچنین در حین بستن قرارداد،  می بایست که خود بنگاه دار، امضاء طرف مقابل را تائید و امضاء نماید.

در خصوص پرداخت حق کمیسیون از بابت خرید ملک بر هیچ یک از طرفین معامله پوشیده و پنهان نیست. این حق الزحمه می بایست براساس تعرفه اتحادیه مشاوران املاک منطقه و یا شهری که ملک را در آن جا خریداری می کنید، پرداخت گردد. حتماً هم در قولنامه و یا مبایعه نامه، میزان مبلغ ذکر گردد.

توجه به نکات مهم در خرید ملکتوجه به نکات مهم در خرید ملک

 

از موارد دیگر که در خصوص متن قولنامه و یا مبایعه نامه باید مورد توجه قرار گیرد، این است که حدالامکان سعی گردد که متن قولنامه و یا مبایعه نامه بدون کوچک ترین قلم خوردگی نوشته شود و در صورت داشتن قلم خوردگی و یا حاشیه داشتن مبایعه نامه، می بایست در متن سند آورده شود.

حتماً بعد از اتمام قرارداد و نوشتن مبایعه نامه در مشاوره املاک، می بایست روزی را مشخص کرده و جهت رسمی کردن قولنامه به محضر خانه بروید.

 

مشاورین حرفه ای دنیز آماده پشتیبانی و مشاوره شما عزیزان جهت خرید ویلا / خرید زمین / سرمایه گذاری در شمال هستند.