داشتن طبیعتی بکر

داشتن طبیعت و منظره ای بکر با آب و هوایی مطبوع و نشاط آور و به دور از همهمه شهرنشینی، آرزوی هر کسی می باشد. داشتن محیطی امن و دلچسب که یاد آور طبیعت بکر جنگل های شمال باشد، بر کسی پوشیده نیست. زندگی افسار گسیخته شهرنشینی، مشغله های تمام نشدنی مردم شهری، ترافیک و انبوه جمعیت رو به فزونی و بسیاری از موارد ناگفتنی دیگر سبب شده است که مردمی که اندک سرمایه ای برای خود پس انداز نموده اند، در گوشه ای دنج و به دور از هیاهوی شهرنشینی باغ، باغچه و یا باغ ویلایی دست و پا کنند.

این محیط های سالم و بی سر و صدا (باغ، باغچه و یا باغ ویلا) که معمولاً در محیطی خارج از شهر ساخته و تهیه می شوند، علاوه بر سرمایه گذاری بلند مدت، بیشتر مکانی برای رفع خستگی، دور همی های دوستانه و خانوادگی می باشد. در این مقاله ما سعی داریم که شما را با ویژگی ها و مزایا و معایب داشتن باغ، باغچه و یا باغ ویلا، بیشتر آشنا سازیم.

 

باغ

باغ، محیطی پر درخت از انواع و اقسام درختان میوه می باشد. بسته به محیط خاک و آب و هوای منطقه ای که شما در آنجا دست به ساخت و یا خرید باغ می زنید، نوع کاشت درختان میوه با یکدیگر متفاوت می باشد.

داشتن باغ یعنی داشتن طبیعتی خصوصی که هم جنبه مصرفی و هم جنبه زیبایی دارد. باغ، سر سبزی و طراوت خاصی دارد. با ورود به باغ و دیدن سر سبزی درختان پر میوه، حس خوشایندی در آدمی زنده می شود. اما در کنار این همه زیبایی و دنج بودن، یکی از بزرگترین عیوب داشتن باغ، نبود مکانی برای استراحت و رفع خستگی  در طی روز بعد از چیدن میوه و یا گردش و تفریح در باغ می باشد.

 باغ ویلا، محیطی دنج و دلپذیرباغ ویلا، محیطی دنج و دلپذیر

 


خرید باغ ویلا در شمال


 

اگر باغی که شما خریداری می کنید فقط شامل خود باغ باشد یعنی درخت و گل و گیاه داشته باشد، اگر چه در ابتدای ورود به باغ با دیدن درختان میوه و سر سبزی آن ذوق زده شده و به نشاط و تفریح می پردازید اما در زمان رفع خستگی، احتیاج به گوشه ای دنج و خلوت دارید که کمبود این محیط در باغ از مشکلات اصلی آن می باشد.

 

باغچه

باغچه یعنی داشتن باغی با فضای کوچک می باشد. داشتن فضایی مثل باغچه، بیشتر جنبه تزئینی و زیبایی دارد که با انواع گل و گیاهان زینتی که مطابق با سلیقه صاحب باغچه، تزئین و آراسته شده باشد. همچنین باغچه شما می تواند از امکانات تزئینی چون داشتن حوضچه، آلاچیق و آب نما، بسته به نوع سلیقه و میزان سرمایه گذاری شما، بهره مند باشد. از این رو اغلب باغچه ها جنبه ی تزئینی و تفریحی دارند.

تفاوت اصلی باغ و باغچه در متراژ و مساحت آن ها می باشد. باغچه، نسبت به باغ که در متراژ بالا و با حجم انبوه درختان پر میوه، طراحی و ساخته می شود به مراتب کوچک تر و کم درخت تر می باشد.

باغچه، محیطی امن و دلچسبباغچه، محیطی امن و دلچسب

 


اقدامات لازم برای اخذ سند مالکیت ویلا

ویژگی‌های بهترین خرید ویلا در شمال


 

باغ ویلا

همانطور که از اسم آن پیدا می باشد در حقیقت محوطه ای با متراژ بالا که از دو محیط باغ به همراه ویلا تهیه و ساخته شده باشد. معمولاً ویلاهایی که در محیط های باغ ساخته می شوند از تمامی امکانات رفاهی و تفریحی برخوردار بوده و محلی برای استراحت و تفریح کردن و دور همی ها می باشد.

باغ ویلاها با توجه به میزان سرمایه گذاری شما در ساخت و یا خرید باغ ویلا از امکانات رفاهی متفاوتی برخوردار خواهند بود. همچنین میزان برخورداری باغ ویلا از فناوری و تکنولوژی های روز دنیا با توجه به میزان خرج و یا سرمایه گذاری شما شکل های متفاوت تری خواهد داشت. چرا که قیمت باغ ویلاها با توجه به میزان امکانات رفاهی لاکچری و همچنین برخورداری از سیستم هوشمند متفاوت خواهد بود.

البته باید اذعان داشت که داشتن باغ، باغچه و یا باغ ویلا هر یک مزیت های خاص خود را دارد و با توجه به مقدار سرمایه گذاری تان می توانید محیطی دنج و راحت از باغ، باغچه و یا باغ ویلا را برای خود و سایر اعضای خانواده تان تهیه کنید.