خرید ویلا شهرکی در شمال

داشتن ویلا در شمال می تواند یک امتیاز مثبت هم از جهت داشتن مکانی برای گذراندن ایام فراغت و هم یک سرمایه گذاری مطمئن و امن برای آینده باشد. بی دغدغه سفر کردن ، نداشتن هراس از پیدا نکردن جا و مکان ، می تواند وجود داشتن ویلا را از هر نظر خوشایند و مطبوع جلوه دهد. در حقیقت داشتن ویلا می تواند ، تفریح و خوش گذراندن در شمال را برایمان به بهترین نحو تعبیر نماید. در چند دهه اخیر یکی از نوآوری های جدید در صنعت ساخت و ساز ، افزایش خرید ویلا شهرکی در شمال بوده است.

 

آشنایی با شناخت بهتر خرید ویلا شهرکی

ساخت خانه به صورت شهرک سازی شده از گذشته در شهرهای پر جمعیت رواج داشته است . اما این شکل از ساخت و ساز یعنی ویلا شهرکی آن هم در شمال کم سابقه بوده است که به لطف برخی از شرکت های سازنده و سرمایه گذار در چند سال اخیر در شمال رواج یافته است.

ساخت و ساز ویلا شهرکی تا حدود زیادی با ویلاهای مستقل تفاوت هایی دارد. ویلا شهرکی در یک محوطه و یا زمینی با متراژ بالا ساخته می شود. این زمین معمولاً با شهر فاصله دارد. چرا که در بافت شهری با ساخت و سازی که از گذشته تا به حال صورت گرفته است ، مکانی برای تعبیه ساخت و ساز شهرک وجود ندارد. قطعاً این زمین ها در حاشیه شهر قرار گرفته اند.

از ویژگی های خرید ویلا شهرکی آن است که هر یک از ویلا های شهرک دارای حیاطی مستقل بوده که در مجاورت همدیگر قرار گرفته اند اما حیاط ها مشرف به یکدیگر نمی باشند. یعنی هریک از خانه ها دارای حیاطی مستقل می باشند.

نمایی لوکس و مدرن از ویلایی در شمالنمایی لوکس و مدرن از ویلایی در شمال


آیا خرید ویلا در شمال اقتصادی می باشد؟


 

وجود قوانین و مقررات خاص در کل شهرک برای تمامی ساکنین آن می تواند یکی از مهمترین و بارزترین تفاوت ها با خرید ویلا مستقل باشد. در ویلای مستقل، صاحب خانه مجاز می باشد که هر کسی را که میل دارد به خانه اش دعوت نموده و یا کلید ویلای خود را به هر کسی می خواهد، بدهد تا برای گذراندن ایام تعطیلی به آنجا بروند.

اما در ویلای شهرکی، قوانین خاصی حکم فرما می باشد که تمامی ساکنین شهرک می بایست از آن پیروی نمایند. مثلاً ورود افراد متفرقه به شهرک ممنوع می باشد. در صورت وجود صاحب ویلا ، مهمان ها می توانند وارد شهرک شوند. از این رو قبل از اقدام به خرید ویلا شهرکی می بایست به این موارد و شرایط قوانین شهرک توجه نمود.

همچنین مهمترین خصیصه ویلا شهرکی ، داشتن نگهبان به صورت کاملاً شبانه روز در تمامی ایام سال می باشد. بنابراین جایی برای نگرانی از بابت تامین امنیت ویلا برای صاحبان آن باقی نمی گذارد. بنابراین برای ساکنینی که در تمام ایام سال در ویلا حضور ندارند و فقط برای گذراندن ایام فراغت به ویلای خود می آیند ، می تواند یک امتیاز مثبت به حساب آید.

تصور همگان از وجود ویلا شهرکی در شمال آن است که این مکان به علت آنکه به شکل شهرک سازی ، ساخته شده است دارای جمعیتی زیاد می باشد . از این رو رفت و آمد به آن بسیار زیاد بوده و مکانی شلوغ می باشد. این در حالی است که سازندگان این نوع شهرک ها تفریحات و سرگرمی های متنوعی برای شهرک نشینان از قبل تعبیه نموده اند. همچنین باید گفت که شهرک سازی ها در شمال از یک سو با جنگل و از سویی دیگر با دریای بی کران در ارتباط می باشند.

نمایی زیبا از ویلا در شمالنمایی زیبا از ویلا در شمال


تفاوت‌های موجود ویلاهای لوکس و معمولی در شمال ‌


 

از آنجا که ویلا شهرکی به سه شکل ساخته می شود : ویلا شهرکی با چشم اندازی رو به ساحل و یا چشم اندازی رو به جنگل و یا شهرک معمولی ساخته می شوند. از این رو  طبیعت بکر جنگل و یا ساحل زیبای شمال ، خالی از چشم انداز نمی باشد. همچنین هر یک از این نوع شهرک ها دارای خصوصیاتی می باشند.

مثلاً شهرک های رو به ساحل در نزدیکی دریا ساخته و تعبیه می شوند. از این رو برای علاقمندان به دریا و ساحل زیبای آن ، این نوع از شهرک ها می تواند بسیار مورد پسند واقع گردد. اما از آنجا که یکی از پرطرفدارترین نوع شهرک های ویلاسازی شده در شمال می باشند و از جهاتی به لحاظ نزدیکی به دریا و وجود رطوبت و جاصلخیز بودن زمین آن ، نوع مصالح به کار رفته در آن کمی گران تر می باشد به لحاظ قیمت نسبت به دیگر شهرک ها با چشم انداز جنگل متفاوت می باشد.

نوع دیگری از ویلا ، ویلا جنگلی می باشد. که با طبیعت بکر و درختان جنگلی در فاصله نزدیکی قرار گرفته است. در حقیقت آب و هوای بکر و بسیار تمیز آن بسیار مورد استقبال همگان قرار گرفته است .

همچنین ویلاهای معمولی که در حاشیه و اطراف شهرهای شمالی ساخته می شوند به لحاظ دسترسی به امکانات رفاهی شهری و نزدیکی به مرکز شهر، بسیار مناسب می باشند. همچنین از قیمت بسیار مناسبتری نسبت به دیگر ویلاهای شهرک سازی شده برخوردار می باشند.

 

توجه به یکسری از شرایط و ویژگی های مهم در خرید ویلا شهرکی

قبل از اقدام به خرید ویلا شهرکی ، بسیار مهم می باشد که با یک مشاور امین و صادق وارد مذاکره و مشورت شوید. مشاوره می تواند شما را از هر لحاظ جهت خرید ویلایی مطمئن با سود دهی عالی در آینده مطمئن سازد.

مهمترین نکته در خصوص خرید ویلا شهرکی ، توجه به دسترسی آسان و مناسب به شهرک می باشد. شهرک ها باید در فاصله نزدیکی از اتوبان شهری قرار داشته باشند.

همچنین توجه به کیفیت و برخورداری مطلوب ویلا از مصالح و سازه مناسب ، بسیار مهم و با اهمیت می باشد. چرا که شمال یک منطقه حاصل خیز می باشد. بنابراین نیازمند استفاده از بهترین مصالح برای ساخت و ساز می باشد .

شهرک ویلاسازی شده مدرنشهرک ویلاسازی شده مدرن


ویژگی‌های بهترین خرید ویلا در شمال


 

 

در خرید ویلا شهرکی توجه به برخورداری شهرک از نگهبان در جهت تامین هر چه بیشتر و بهتر شهرک بسیار مهم می باشد. بنابراین از گزینه های مهم و مورد توجه در هنگام خرید می باشد.

همچنین در هنگام خرید ویلا شهرکی توجه به برخورداری شهرک از تمامی امتیازات انشعابات آب ، برق ، گاز می بایست در اولویت مهم قرار گیرد. همچنین توجه به نوع سیستم گرمایشی و سرمایشی ویلا بسیار مهم می باشد. چرا که شمال دارای تابستان هایی شرجی و زمستان هایی سرد و بارانی می باشد.

آنچه که در خرید و فروش ویلا می تواند نقش مهمی داشته باشد، نما و نوع معماری ویلا می باشد. این امر در خرید ویلا شهرکی نیز بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. اینکه ویلایتان از نمایی مدرن و یا کلاسیک برخوردار باشد امری کاملاً سلیقه می باشد و لی کیفیت می تواند تصمیم گیرنده نهایی باشد.

همچنین زمانی که پای معامله به میان کشیده می شود ، توجه به داشتن سند شش دانگ برای خرید ویلا شهرکی بسیار مهم می باشد. سند یک امتیاز و یک اعتبار برای ویلایتان به حساب می آید.