تاثیر بازار بورس در سال 99 بر روی بازار مسکن

 

 سرمایه‌گذاری در بازار مسکن بهتر است یا سرمایه‌گذاری در بورس و سهام؟

هر یک از این گزینه ها دارای مزایا و معایبی هستند، و سرمایه گذاری داری ریسک می باشد، برای انتخاب گزینه برای سرمایه گذاری باید به شخیصت فردی و سبک زندگی فرد، شرایط اقتصادی فرد، سرمایه اولیه و میزان ریسک پذیری و اطلاعات کامل و کافی برای سرمایه گذاری و مقدار هزینه برای سرمایه گذاری و... عواملی هستند که برای سرمایه گذاری باید به این مسائل توجه نمود.

بازدهی سرمایه‌گذاری در بازار مسکن به چه صورت است؟ 

سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری در بازار مسکن و یا خرید ویلا در شمال و یا خرید ملک ارزان قیمت و ... می باشند، تا با سرمایه گذاری کسب درآمد کرده و سودی زیاد بدست آورند.

در میان انواع سرمایه‌گذاری؛ سرمایه‌گذاری در مسکن و ملک همواره متقاضیان زیادی نسبت به دیگر بازار سرمایه گذاری داشته است.

افراد در واقع با سرمایه گذاری در بازار مسکن هم میتوانند با آن کسب درآمده کرده و یا برای خود سرپناهی داشته باشد، و از این طریق سرمایه اولیه برای خرید مسکن را حفظ می کنند، و هم صاحب ملک تجاری و یا مسکونی شوند.

سرمایه گذاری در مسکن ابعاد مختلفی را دارا می‌ باشد.

بازار مسکن

 

سرمایه گذاری در مسکن عبارتنداز؛

1_ میزان رشد محدود در بازه زمانی کوتاه برای خرید و فروش مستغلات.

2_ خرید مستقلات قدیمی و اقدام به بازسازی آنها که می تواند ارزش آفرینی بسیار زیاد برای شما به بار آورد.

3_ افزایش ارزش پول و حفظ پول در بازه بلند مدت برای کسب سود و کسب درآمد.

4_ انتخاب خانه های کلنی برای ساخت و ساز مسکن های تجاری و یا اداری.

5_ مشارکت در ساخت مسکن با سرمایه گذاران.

6_ سرمایه گذاری در بخش اجاره مسکن.

 

بازار مسکن

 

مزایا و معایب سرمایه گذاری در مسکن

عموما همه افراد اطلاعاتی برای خرید مسکن و سرمایه گذاری در خرید مسکن دارند، و همچنین سرمایه گذاری در این حرفه، و در بازار برای قشر متوسط راحت تر می باشد.

 همچنین شما می توانید ملک را خریداری نمایید و اجاره دهید که میتوانید یک درآمد ثابت و ماهانه دریافت نمایید.

یکی از مزایای بزرگ سرمایه گذاری در بازار مسکن، محدودیت در کلاهبرداری برای خرید و فروش مسکن می باشد!

فریب خوردن و شکست در سرمایه گذاری در املاک بسیار دشوارتر است؛ زیرا شما می توانید شخصا نظاره گر در هنگام معامله باشید، مثلا میتوانید اطلاعاتی از مستاجران قبلی بدست آورید، و یا از افرادی که در آن محدوده زندگی می کنند پرس و جو کنید، و اطمینان حاصل کنید که ساختمان قبل از خرید شما وجود فیزیکی دارد یا خیر. 

شرکت در بازار مسکن و در بورس و سهام تفاوت های دارند؛ مثلا در ارتباط با سهام، شما باید به مدیریت و حسابرسان اعتماد کنید، برای این کار باید اطلاعات بسیاری در زمینه سهام و بازار بورس داشته باشید؛ زیرا بورس و سهام با بازار رابطه زنجیره وار دارد؛ و هیجانی بودن هنگام معامله در بازار یکی از معایب سرمایه گذاری در بورس می باشد، زیرا در بازار بورس امکان دارد؛ در چند لحظه ثابت شود، شما باید اطلاعات کامل داشته باشید، و یا از یک فرد با تجربه راهنمایی بگیرید، که در همان لحظه باید درست ترین تصمیم را برای سرمایه گذاری در بازار مسکن اقدام نمایید؛ اگر به درستی انجام نگیرد، باید ضرر و زیان زیادی را پرداخت نمایید.

یکی دیگر از مهم‌ترین معایبی که در سرمایه‌گذاری در بورس و بازار مسکن وجود دارد، این است که بازار بورس و سهام، تغییرات به صورت کوتاه مدت می باشد، این در اصل همان موضوعی است که میزان ریسک‌ پذیری در سرمایه‌گذاری در بورس را توضیح می‌دهد.

برای اینکه سود زیادی بدست آورید، باید بتوانید ارزان بخرید، و گرانتر بفروشید، در این صورت سود کرده‌ اید، در غیر این صورت نیاز به مشورت با یک فرد ماهر  و با تجربه در این کار دارید.

بازار مسکن

 

عوامل تاثیر گذار در بازار مسکن عبارتند از:

 عوامل اثرگذار بر بازار مسکن شامل: رکود اقتصادی و شرایط بیماری کرونا، تحریم ها، تحولات بازار ارز، وضعیت اقتصادی خانوار و همچنین بازار سرمایه می باشد.

در شرایط حاضر مهم ‌ترین مساله در بازار مسکن ضعف مالی در سمت تقاضای خرید مسکن است.

 با توجه به تحولات اخیر در بخش اقتصادی به‌ ویژه تحولات در نرخ ارز، افزایش نقدینگی، تولید کم، تحریم ها، شیوع بیماری کرونا و… در کشور،

در آمد کم سرپرست خانوار و تعادل نداشتن قیمت ها، باعث شده قدرت خرید مسکن برای افراد بسیار ضعیف بوده است، و همچنین ممکن است، با توجه به شرایط اقتصادی و عدم ثابت بودن قیمت ها، اقدام به خرید مسکن نمود.

و همه ی این شرایط عواملی است، که بر بازار بورس مسکن تاثیر می گذارد و رکود بازار در خرید مسکن را نشان میدهد.

وضعیت نا بسامان اقتصادی کشور به ‌دلیل تحریم‌ ها، ویروس کووید ۱۹، وضیعت ارزی کشور و… مسائل مهمی است که هر یک به تنهایی می‌تواند بر بازار مسکن و بازار بورس تاثیرگذار باشد.

افزایش بازارهای رقیب مثلا بازار بورس و بازار طلا و ارز باعث شده است قدرت خرید افراد با رشد قیمت مسکن، کاهش یابد، و شاهد کاهش خرید و فروش مسکن خواهیم شد.

 

 در ماه های اخیر نوسانات در بازار بورس نمایان شده است. بسیاری از افراد روی به خرید ملک  در شمال از جمله خرید ویلا در شمال و خرید ملک ارزان قیمت  و  خرید ویلا در چمستان و  خرید زمین در شمال آورده اند.

قیمت ملک و مسکن در شهرهای بزرگ بسیار بالا می باشد و همه افراد قادر به خرید مسکن با قیمت و تورم بالا نمی باشند؛ از این سوی اقدام به خرید ویلا در شمال در شهرهای نظیر چمستان و نور و امل و... در مناطق جنگلی و مناطق ساحلی می کنند.

برای مشاهده و خرید ویلا جنگلی و خرید ویلا ساحلی کافیست روی لینک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره و پاسخ برای سوالات خود میتوانید از مشاورین مجرب و حرفه ای ویلا دنیز که اماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند، درخواست مشاوره بگیرید، برای دریافت مشاوره کافیست فرم در خواست مشاوره را کلیک کنید.

برای تماس با ما و ارتباط بیشتر با مجموعه دنیز کافیست کلیک کنید.

بازار مسکن

 

ویلا دنیز برای شما بهترین ها را ارزو میکند.