مشکلات ساخت و خرید ویلا در شمال خارج از بافت مسکونی

 

امروز افراد زیادی به دنبال خرید ویلا در شمال کشور می باشند، و یا ملکی خریداری می کنند، و اقدام به ساخت و ساز در شمال می کنند، برای شروع ساخت و ساز باید از شهرداری و صنف هایی که باید مجوز ساخت برای ساخت و ساز دریافت نمود، باید مراحل قانونی طی شود، هم چنین قبل از خرید زمین باید به نکته بسیار مهم که آیا زمین در بافت مسکونی قرار دارد یا خیر؟ مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

برای مشاهده و خرید ویلا در شمال کافیست روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

 

خرید ویلا در شمال

 

قبل از خرید زمین مسکونی در شمال کشور نیاز است تا نسبت اطلاعات کامل ملک، آگاهی پیدا کرده و تا حد امکان بهترین انتخاب را انجام داد.

بهترین روش این است که یک مشاور املاک خوب را برای مشورت و راهنمایی انتخاب نمایید.

قبل ساخت و ساز ویلا باید به مجوز ساخت ملک توجه نمود، قبل از خرید ملک و یا خرید ویلا پیش فروش باید به اسناد رسمی و قانونی ویلا و ملک مورد بررسی قرار گیرد، زیرا اگر بدون مجوز ساخت و ساز صورت گیرد، انجام این کار غیر مجاز و غیرقانونی خواهد بود، و هم چنین انشعابات لازم مثل آب و برق و گاز به ویلا و یا ساختمان مورد نظر تعلق نمی گیرد.

 

ویلای داخل بافت چیست ؟

 

داخل بافت= طرح هادی= مجاز بودن ساخت و ساز 

واژه داخل بافت و خارج بافت را بارها شنیده ایم، خرید ملک در بافت مسکونی طبق طرح هادی مشخص می شود، که در کدام منطقه و یا نوع، از زمین جزو بافت مسکونی قرار گرفته است، همانطور که می دانید زمینی که در بافت قرار دارد؛ یعنی زمین در طرح هادی واقع شده است، در نتیجه میتوان مجوز ساخت و دریافت نمود و اقدام به ساخت و ساز ویلا و یا ساختمان دیگری نمود.

زمانی که زمین در بافت مسکونی قرار نداشته باشد، مجوز ساخت و ساز صادر نمی شود در این صورت ساختمان ساخته شده توسط شهرداری تخریب خواهد شد. 

همچنین از ارزش ویلای ساخته شدی و یا ملک کم خواهد شد، و هم چنین برای فروش این ملک دچار مشکل خواهد شد.

 

 خرید زمین در بافت مسکونی

 

در سال 1378 توسط دولت قانون طرح هادی تصویب شده است، طبق این قانون که طرح هادی و یا زمین و ملک و یا ویلاهای که در بافت قرار دارند گفته می شوند، این گونه می باشد، زمانی که زمین در بافت قرار دارد؛ یعنی مجوز برای ساخت در این ملک توسط شهرداری صادر می شود، ملک و ویلا ساخته شده دارای امنیت کامل می باشند، و زمانی که زمین در بافت قرار نداشته باشد، هرگز نمیتوایند مجوزی برای شروع ساخت و ساز در این ملک دریافت نمایید و اگر انجام به چنین کاری کنید، غیرقانونی خواهد بود و در این صورت باید خساراتی پرداخت نمایید، و ملک نیز فاقد سند می باشد در نتیجه در معرض تخریب توسط شهرداری خواهد بود.

 

زمین داخل بافت در سه بخش تقسیم می شوند، عبارتنداز؛

 

_ زمین با بافت باغی

_ زمین با بافت مسکونی

_ زمین با بافت زراعی

 

زمین با بافت مسکونی؛ یعنی بعد از دریافت مجوز برای ساخت و ساز، می توان شروع به ساخت ویلا و ساختمان در این ملک نمود.

 

زمین با بافت باغی؛ برای دریافت مجوز در این ملک باید تغییر کاربری از زمین در بافت باغی، به زمین در بافت مسکونی انجام گیرد، تا مجوز برای ساخت و ساز صورت بگیرید، در غیر این صورت باید جریمه بابت ساخت پرداخت نمایند.

 

زمین در بافت زراعی، همانند روش زمین در بافت باغی می باشد. 

 

خرید ملک در بافت مسکونی

 

زمین خارج بافت

 

زمانی که زمینی در نقشه دهیاری و یا شهرداری در هیچ کدام از بخش های زمین با بافت مسکونی، زراعی و باغی قرار نگرفته باشد زمین در خارج از بافت قرار دارد. 

برای دریافت مدارک رسمی ویلاها و یا زمین های موجود میتوان از طریق دهیار روستا و یا شهرداری پیگیر اسناد و مدارک از قیبل سند و در بافت و یا خارج از بافت و نوع ملک و ... مشخص نمود و با اطلاعات کامل اقدام به خرید ملک و ویلا در شمال نمود.

همانطور که گفته شد، زمینی که در داخل بافت باشد در نتیجه ویلا به صورت قانونی ساخته شده است. 

پس از ساخت ویلا روی زمین خارج از بافت و حتی از خرید ویلایی که خارج از بافت ساخته شده است خودداری کنید، زیرا این معامله بعدها دچار مشکل و دردسر برای خریدار ایجاد می کند.

زمانی که ملک خارج از بافت باشد، مشکلاتی از قبیل هنگام خرید و فروش ملک، دریافت مجوز برای ساخت، دریافت اسناد و مدارک رسمی، برای انجام تمامی این کارها دچار مشکل خواهید شد، و باید مراحل قانونی زیادی را طی کنید.

خرید ملک ارزان و خرید ویلا در شمال در حال حاضر به عنوان یکی از روش های سرمایه گذاری و کسب سود مناسب به شمار می آید، که همه روزه افراد زیادی به این کار روی می آورند، سرمایه گذاری با خرید زمین و یا سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال یکی از بهترین گزینه برای دریافت سود و کسب درآمد در شمال می باشد.

خرید ملک در بافت مسکونی

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و کسب مهارت در هنگام خرید و فروش باید به یک مشاور املاک با تجربه مراجعه کرد، تا به نکات مهم در مورد ملک مورد نظر دسترسی داشته باشید.

پس مناسب ترین گزینه این است که از مشاوران مجرب و حرفه ای املاک  مراجعه کنید، و بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید، در این صورت برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم در خواست مشاوره که در سمت راست همین صفحه قرار دارد کلیک کنید تا مشاوران حرفه ای و مجرب ویلا دنیز به درخواست شما عزیزان رسیدگی نمایند، و برای تماس و ارتباط بیشتر با مجموعه دنیز کافیست به بخش تماس با ما مراجعه نمایید.

برای مشاهده و خرید ویلا در نوشهر، خرید ویلا در چمستان و خرید ویلا در محموداباد و خرید ویلا سند دار و خرید ویلا اقساطی و .... فایل های متنوعی در سایت ویلا دنیز وجود دارد، شما با مراجعه به سایت ویلا دنیز میتوانید تمامی فایل های متنوع موجود را مشاهده کنید.

ویلا دنیز همراه همیشگی شما عزیزان می باشد.