عدم فروش زمین با بافت غیر مجاز، عدم فروش ویلا با متریال غیر مجاز

 

زمین از گذشته های بسیار دور، یکی از مهم ترین منبع اقتصادی میان مردمان این سرزمین بوده است، ولی ساکنین شهر های بزرگ علاوه بر دید اقتصادی، برای دوری از آلودگی صوتی و آلودگی هوا و دور شدن از شلوغی و سر و صدا و... مشتاق خرید ویلا و زمین در مناطق خوش آب و هوای خطه شمال کشور هستند.

اما این تغییرات ساختاری در روستا علاوه بر اینکه باعث اثرات مثبتی مانند؛ رشد جمعیت، ایجاد شغل، افزایش رشد اقتصادی و فروش محصولات کشاورزی 

می شود، ولی اثرات منفی هم برای این منطقه به همراه دارد.

یکی از این اثرات منفی و مخرب تغییر کاربری زمین های کشاورزی و باغ های مرکبات به مناطق مسکونی است.

کسانی که قصد خرید ویلا در شمال و یا ساخت ویلا در مناطق روستایی، شمال کشور را دارند، باید در ابتدا از نوع کاربری زمین مورد نظر اطمینان حاصل نمایند، چون بسیاری از زمین های موجود در شمال در بافت روستایی به بخش کشاورزی و زراعتی اختصاص دارند، و جواز ساخت و ساز برای این زمین ها صادر  نمی شود و همچنین امکان تغییر کاربری در این زمین وجود ندارد، اما زمین های دیگری به عنوان باغ وجود دارد، که بعد از خریداری این زمین می توان نوع کاربری آن را تغییر داد، در کنار این دو نوع کاربری، زمین هایی به عنوان مسکونی وجود دارد، که بعد از خرید این زمین ها و کسب پروانه ساخت، با خیال راحت میتوان در این زمین ها اقدام به ساخت واحد مسکونی و... نمايید.

 

خرید ویلا در شمال

 

سند زمین از دیگر نکاتی است، که به هنگام خرید ملک حتما باید به آن توجه نمود، سند زمین در شمال کشور را می توان به سه دسته تقسیم بندی کرد.

1: اصلاحات ارضی                 2: سند شش دانگ               3: سند شورایی

سند شش دانگ: این نوع سند رسمی بوده و از جمله با اعتماد ترین و مقبول ترین نوع سند است، منظور از شش دانگ بودن سند این می باشد که این ملک از همه جهات و به طور کامل به یک فرد تعلق دارد و فقط دارنده این سند به عنوان مالک اصلی شناخته می شود.

 سند شورایی: این سند توسط دهیار و شورای محلی به تأیید و مهر رسیده است، و هیچگونه ارزش سند رسمی را دارا نیست. 

و....

 

کسانی که قصد خرید زمین در شمال  را دارند، بایستی در ابتدا از شرایط زمین اطمینان حاصل نمایند، چون بعضی از زمین های مد نظر خارج از بافت بوده و هیچ نوع کاربری خاصی ندارند، و برای استعلام میتوان به جهاد کشاورزی مراجعه کنید، و اطلاعات لازم مربوط به زمین های مورد نظر خود را کسب نمایید.

در کنار متقاضیان خرید و فروش زمین عده ای دیگر، وجود دارند که ترجیح می دهند وقت و سرمایه خود را فقط برای خرید و فروش ویلا در شمال صرف کنند، آب و هوای پاک و مطبوع شمال و جاذبه های گردشگری باعث شده شهرهای شمالی کشور مکانی مناسب برای سکونت و سرمایه گذاری تبدیل شوند. 

ویلا در فرهنگ عامه ایرانیان به خانه هایی گفته می شود، که دارای نمای چهار طرفه در بنا با سقف های شیب دار، در میان حیاط های بزرگ و مفروش از گل و گیاه و برخوردار از استخر می باشد.

 

خرید ویلا در شمال

 

ویلاها دارای سبک های متفاوت است، عبارتنداز؛

 

 1: ویلای مدرن       2: ویلای کلاسیک

 

متریال ساخت ویلاهای مدرن بر پایه چوب، شیشه و سنگ می باشد، نور و اشکال هندسی در این ویلاها بسیار پر اهمیت است، این ویلا باب سلیقه بسیاری از افراد می باشد، که تمایل به زندگی در خانه های مدرن و لوکس را دارند، اما در ویلاهای کلاسیک همه ی طراحی ها بر اساس نظم و تقارن است و مشخصه های اصلی این سبک طرح های شطرنجی و گل دار می باشد، و در کل این ویلای کلاسیک مناسب افرادی است، که بسیار به زندگی در فضای سنتی و قدیمی علاقه مند هستند، می باشد.

یکی دیگر از روش های نوین برای جلب رضایت مشتری ولی در حقیقت یک روشی جدید برای کلاهبرداری به وجود امده است فروش ویلا با قیمت ارزان می باشد، یک ویلا به دلایل خاصی، ارزان می باشد.

 

 خرید ویلا در شمال

 

 

این دلایل عبارتند از؛

 

1: ممکن است ویلاهای مد نظر به دلیل مزاحمت های اطرافیان ملک و یا اختلاف بین همسایگان ارزان تر به فروش برسد.

2: به خاطر دور بودن از مرکز شهر و اقامتگاه های تفریحی و مراکز خرید 

3: به خاطر مشکلات مالی و حقوقی 

4: به خاطر غیر قانونی بودن در ساخت و مشکل در سند 

5: به خاطر نا امن بودن منطقه ای که ویلا در آن احداث شده است، و به این دلیل وسایل موجود در ویلا مورد سرقت قرار می گیرد.

6: یکی دیگر از دلایل فروش ارزان ملک یا ویلا مشکل وراثت است، که این ملک بدون اطلاع صاحب اصلی و با سوء استفاده از مدارک به قیمت ارزان تر به فروش می رساند و گاهی صاحب اصلی ملک به خاطر اختلافات شخصی و مشاجره های خانوادگی اقدام به فروش ملک به قیمت ارزان تر میکند.

7: در این بنا از متریال مرغوب استفاده نشده و سازه های بنا مستحکم نیستند و در کل این بنا در برابر بلا های طبیعی مانند زلزله و سیل و باد و... مستحکم نیست.

8: از دیگر کلاهبرداری ها این است که  متراژ ویلا با مساحت درج شده یکی نمی باشد.

 

در کلام آخر همیشه در خرید ویلاهای مناسب دقت کافی را به عمل آورید، قبل از خرید ویلا در شمال کافیست به مشاوره املاک منطقه ی مورد نظر، مراجعه کنید و اطلاعات کامل ویلا مورد نظر، شهر و منطقه که ویلا در آن قرار دارد و هم چنین شهرکی بودن و یا مستقل بودن ویلا و .... پرس و جو کنید و با خیال راحت اقدام به خرید ویلا در یکی از بهترین منطقه کشور، نمایید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر کافیست به مشاوران مجرب ویلا دنیز که آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند، مراجعه کنید، برای دریافت مشاوره رایگان کافیست فرم در خواست مشاوره که در سمت راست همین صفحه قرار دارد کلیک کنید؛ تا مشاوران مجرب ویلا دنیز در اسرع وقت به درخواست شما رسیدگی نمایند.

برای تماس و ارتباط بیشتر کافیست به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

برای مشاهده دیگر فایل ها، خرید ویلا سند دار و خرید ویلا اقساطی و خرید ویلا استخر دار و ....کافیست به سایت ویلا دنیز مراجعه کنید.

 

خرید ویلا در شمال

 

ویلا دنیز همراه همیشگی شما عزیزان می باشد.