سرخرود کجاست و خرید ویلا در سرخرود

با سلام خدمت شما همراهان و بزرگواران محترم ویلا دنیز، امیدوارم همیشه سالم و سلامت در کنار خانواده محترمتان باشید.

امروز در خدمت شما هستیم، تا به شما توضیح دهیم، که سرخرود کجاست؟ و درباره خرید ویلا در سرخرود به شما عزیزان و همراهان ویلا دنیز توضیح دهیم.

اول از همه می‌خواهیم به شما بگوییم که:

سرخرود کجاست؟

سرخرود یکی از شهرهای استان مازندران ایران است؛ این شهر مرکز بخش سرخرود شهرستان محمودآباد است؛ جمعیت بومی این شهر حدود ۱۲ هزار نفر است.

این شهر در ۶ کیلومتری غرب فریدونکنار و ۱۵ کیلومتری شهر محمودآباد در کنار دریای خزر و در انتهای مسیر رودخانه هراز به دریای خزر قرار دارد.

سرخرود یک شهر توریستی کوچک در میانه دو شهر محمودآباد و فریدونکنار است، که به دلیل نزدیکی به شهر آمل و همچنین موقعیت آن در وجود دشت های سرسبز و زیبای دامنه از برج و چشم اندازهای زیبایی که دارد به عنوان یک شهر توریستی شناخته شده است.

 

کشاورزی( برنج )، ماهیگیری، شکار پرندگان وحشی، و باغداری مهم‌ترین شغل‌های ساکنان این شهر می باشد. شهر سرخرود ساحل های زیبا دارد.

از حیوانات بومی سرخرود می‌توان به روباه، جوجه تیغی گربه وحشی ( مردم محلی به آن بامشی شال گویند ) و قاقم ( نوعی راسو که مردم محلی به آن عروسک می گویند ) نام برد. همچنین این شهر در زمستان میزبان چند هزار قوی مهاجر می باشد.

 

پیشینه تاریخی سرخ رود

طبق تحقیقات به عمل آمده از قلاکتی و کشفیات باستانی پیشینه تاریخی سرخرود را به ۴ هزار و مربوط به هر راه می دانند.

تاریخچه نام سرخ رود را از دو منظر باید در نظر گرفت؛

۱- در نتیجه بریدن سر چهار هزار نفر در یک روز بوده و خون جاری شد تمام رودخانه را در بر گرفت و رودخانه به رنگ سرخ درآمد؛ از آن به بعد این منطقه به سرخرود شهرت یافت.

۲- نام سرخ رود برگرفته از رودخانه هراز است که در دماوند سرچشمه می‌گیرد و به علت گل آلود بودن و وجود رنگ سرخ خاک مخلوط با رودخانه هراز به این نام شهرت یافته است.

نکته حایز اهمیت در مورد سرخ رود:

سرخرود تنها شهری در شمال کشور است که دارای ساحلی باز برای عموم است و بیشتر بناهای احداثی در قسمت ساحل سرخرود حریم قانونی را رعایت کرده‌اند، و همین مسئله زیبایی خاصی به ساحل دریای سرخرود بخشیده و آن را از دیگر شهرهای ساحلی مازندران برجسته کرده است.

 

اسامی روستاهای سرخ رود:

بخش سرخرود در حدود ۴۰ پارچه آبادی را از آن خود داشته است و در این میان روستاهایی چون دریاسر _ بیشه‌کلا _ معلم کلا _ حاجی کلا _ ملاکلا _ چاکسر _ اسلام محله _ زنگی کلا _ درویش آباد _ افراسرا _ عبدالله آباد _ اشاره داشت، البته باید خاطر نشان کرد؛ اهالی روستای سرخرود همگی در زمین های کشاورزی، دامداری، ماهیگیری ، ساخت و ساز ویلا فعال هستند.

 

بالا شهر سرخرود کجاست؟

کدام محله سرخ رود از لحاظ قیمتی و سکونت ارزش بیشتری دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌شود بازار شهر سرخرود را از لحاظ توسعه شهری، قیمت، ساحلی بودن، چشم انداز دریا به گلشهر و خط دریا نسبت داد، چرا که ما شاهد وجود آپارتمان‌های لوکس و ویلایی لاکچری در این دو محله سرخ رود هستیم، به گونه‌ای که قیمت ملک در خط دریا گلشهر حدود متری ۶۰ میلیون تومان در بالاترین حد خود ارزش گذاری و معامله شده است.

بالا شهر سرخرود

خرید ویلا در سرخ رود:

در کدام قسمت سرخرود ویلا بخریم؟

خرید ویلا در سرخرود با هر توان مالی! می پرسید چگونه؟ ما را همراهی کنید.

تصمیم با شماست البته باید بدانید که ضلع شمالی سرخرود یعنی محدوده ساحلی منطقه توریستی با ویلاها و آپارتمان های بلند مرتبه است، ضلع جنوبی منطقه‌ای بومی نشین با بافت محلی است _ اگر پول مناسبی دارید خط دریا، خیابان‌های بوستان و گلستان بهترین گزینه برای شما می تواند باشد؛ اگر هم توان مالی و هزینه کمی برای خرید ویلا در نظر گرفته‌اید ضلع جنوبی را به شما برای خرید ویلا در سرخرود پیشنهاد می دهیم.

 

ویلای ارزان قیمت سرخ رود در کدام منطقه قرار دارند؟

همانطور که اشاره کردیم در انتهای قسمت جنوبی شهر که به آمل منتهی می شود و دارای روستاهای متعددی است، قیمت ارزان تر است، و دلیل خرید ویلا ارزان قیمت در سرخرود را می‌توان به فاصله زیاد با دریا، بافت بومی و منطقه‌ای ضعیف از نظر توسعه شهری اشاره داشت.

 

ویلا های گران قیمت سرخرود در کجا واقع شده اند؟

این ویلاها را می‌توان در ضلع شمال جاده و در منطقه ساحلی سرخرود به خصوص منطقه خط دریا و گلشهر درون شهرک و یا به صورت مستقیم مشاهده نمود، البته باید توجه داشت که خرید ویلای لوکس و گران قیمت به دلیل ارزش بالای مهر و کیفیت ساخت بالا کار آسانی نیست!

 

اماکن تاریخی و زیارتی سرخ رود:

از اماکن زیارتی و تاریخی سرخرود می‌توان به آرامگاه امامزاده عبدالمجید که از سادات علوی است، و در خیابان بهار سرخرود قرار دارد، اشاره داشت که مراسم زیارتی شهر توسط اهالی و ارادتمندان به خاندان نبوت در آنجا برگزار می گردد.

 

مراکز تفریحی و توریستی سرخ رود:

پلاژ های ساحلی:

پلاژهای ساحلی چاکسر، قوری و گلشهر که دارای مراکز اقامتی، تفریحی، کافه و رستوران است و محیطی مناسب جهت استراحت و تفریحات ساحلی را به خود اختصاص داده است.

سد چاکسر

سد چاکسر:

در جوار دریا سدی سنگی که به دریا متصل و دارای رستوران و کافه و تفریحات دریای به همراه، جت اسکی، قایق سواری، اسب سواری که می توانید برای گذراندن لحظات خوش در کنار ساحل از آن بهره ببرید.

 

جنگل شیلات:

جنگلی بکر و طبیعی که در کنار دریا قرار دارد و از قدیم متعلق به اداره شیلات این شهرستان بوده و مکان مناسب تفریح برای اهالی و مسافران می باشد.

 

آب بندان سرخ رود:

آب بندان یا به زبان بومی ( اوبنن ) مکانی زیبا است که به دو قسمت شرقی و غربی توسط جاده‌ای که از جنوب سرخ رود به آماده امتداد دارد، تشکیل شده و به همراه پارک جنگلی، پرندگان مهاجر جلوه‌ای زیبا برای گردشگران به تصویر کشیده است.

 

تور سر:

مکانی ساحلی در کنار خط دریا در سرخرود که متعلق به شرکت بزرگ صید ماهی است که با قایق های ماهیگیری و تور های بزرگ توسط تراکتور هم مشغول صید ماهی هستند صحنه زیبا از صید ماهی را رقم می‌زند و بارها ارزش دیدن را دارد، و توصیه می‌کنیم در صورت امکان از این صفحه دیدن فرمایید.

تور سر سرخرود

 

حرف آخر:

هدف ما معرفی و شناخت شهر سرخرود به عنوان یکی از بهترین شهرهای ساحلی مازندران برای سرمایه‌گذاری در بخش ملک و مسکن است که شناخت و بررسی تمامی جوانب آن می‌تواند راهنمای فروش ویلا در سرخرود باشد‌.

سرخرود یک شهر ساحلی

 

 

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از بخش تماس با ما، با مشاوران مجرب و ویلادر نیز در ارتباط باشید.

از اینکه سایت ویلا دنیز را برای شناخت سرخرود، و ویلاهای آن انتخاب کردید، از شما عزیزان نهایت تشکر را به عمل می آوریم.