مناطق جنگلی و ساحلی

تفاوت بین خرید ویلا جنگلی با ویلا ساحلی در شمال

با سلام خدمت شما همراهان محترم ویلا دنیز، امیدوارم همیشه سالم و سلامت در کنار خانواده محترمتان باشید.

امروز در خدمت شما هستیم تا تفاوت بین خرید ویلا جنگلی با ویلا ساحلی در شمال کشور را بررسی کنیم‌.

مزایا و معایبی را که هنگام خرید باید توجه کنید.

 

ویلای ساحلی بخریم یا به سمت خرید ویلای جنگلی برویم؟

اگر قصد خرید ویلا در شمال را داشته باشید، باید بتوانید پرسش بالا را پاسخ دهید؛ ویلا دنیز در این مقاله ویلای ساحلی و ویلای جنگلی را با هم مقایسه می کند تا شما جواب این سوال را بهتر بدهید؛ در ادامه با ما همراه باشید.

وقتی میخواهیم دست به انتخاب بزنیم آن هم انتخاب بزرگ، وقتی گزینه‌های پیش رو بیشتر می‌شوند انتخاب هم دشوارتر می شود؛ مثلا: (انتخاب رشته دانشگاهی را به یاد بیاورید) برای خرید ملک و ویلا هم این موضوع دوباره تکرار می‌شود؛ فرض کنید بودجه‌ای برای داشتن یک ویلای مناسب کنار گذاشته و حالا می خواهید انتخاب کنید؛ ابتدا از طریق یک بنگاه معاملات ملکی در شمال لیست ویلاهای موجود را می‌بینید؛ حال بین دوراهی ویلای ساحلی و جنگلی مانده اید که اصولاً کدام یک برای شما مناسب تر است.

در ابتدا ممکن است به سرعت یکی از دو مورد را انتخاب کنید و خود را توجیه کنید که انتخاب خوبی است، اما پیشنهاد ویلا دنیز به عنوان مشاور شما در امر خرید و فروش ویلا در شمال ایران این است، که ابتدا مزایا و معایب هر کدام را مطالعه کنید.

 

بررسی مزایا و معایب ویلا جنگلی در شمال

ویلای جنگلی همانطور که از نامش پیداست در دل جنگلهای شما قرار دارد و اطراف آن سرسبزی موج می زند؛ حال به بررسی آن می پردازیم:

 

معایب ویلا جنگلی:

اولین نکته در مورد ویلاهای جنگلی این است که آنها از مرکز شهر دور هستند و این می تواند شروع دردسر باشد؛ دومین عیبی که می‌توان بر روی ویلای جنگلی گذاشت فصول سرد سال و مشکلات ناشی از آن می باشد؛ در فصول سرد سال باید در نظر داشته باشیم که گرمایش ویلا ما هزینه بیشتری خواهد داشت همچنین ممکن است به خاطر بارش‌های شدید برف و باران در جاده‌های منتهی به ویلا مشکل‌تر شود.

 

مزایای ویلا جنگلی:

دوری از مرکز شهر همانطور که می‌تواند یکی از عیوب ویلای جنگلی باشد، همزمان حسن آن نیز هست؛ زیرا در اصل یکی از اهداف ما برای خرید ویلا داشتن آرامش است؛ سکوت جنگل ها و سرسبزی آن به همراه شنیدن صدای پرنده ها و نرمی و لطافت بارش باران به شما تضمین می دهد که به آرامش خواهید رسید. تنوع ویلاهای جنگلی دیگر مزیت آن است؛ به دلیل گسترده بودن جنگل ها در شمال، ویلا های متفاوتی ساخته می‌شود که شما برای خرید حق انتخاب بیشتری چه از لحاظ نوع ساخت آن، چه از لحاظ متراژ و چه از لحاظ قیمت خواهید داشت؛ قیمت ویلای جنگلی به طور کلی ارزانتر از انواع ساحلی آن است که دلیل آن نیز دور بودن از مراکز شهری عنوان می‌شود.

ویلا جنگلی

 

کجای مازندران برای خرید ویلای جنگلی بهتر است؟

طبیعت مازندران به حدی گسترده و پر تنوع است که به هیچ وجه نمی توان نقطه خاصی را برای خرید ویلا جنگلی در آن پیشنهاد داد؛ اما نکات بسیار مهمی وجود دارد که شما باید در هنگام خرید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

اولین نکته در هنگام خرید ویلا جنگلی صحت سند مالکیت آن است؛ هرچند از لحاظ سند ویلا جنگلی وضعیت بهتری نسبت به نوع ساحلی آن دارد.

دومین نکته قیمت ویلای جنگلی است، همانطور که گفتیم قیمت ویلای جنگلی به طور عمومی پایین‌تر از نوع ساحلی آن است؛ اما باید این نکته را در هنگام خرید در نظر داشته باشید که نوع مصالح به کار رفته از نوع مناسب باشد تا در آینده مخصوصاً در زمستان‌ها ویلایی شما و استحکام عایق‌بندی نیز شده باشد.

خرید ویلا در شمال

 

بررسی مزایا و معایب ویلای ساحلی در شمال

بعد از این که مزایا و معایب ویلای جنگلی را بررسی کردیم، نوبت به ویلای ساحلی می رسد.

 

معایب ویلای ساحلی:

اولین نکته منفی در مورد ویلای ساحلی وضعیت رطوبت بالای آن است؛ بنابراین ویلای شما به مراقبت دائم و تعمیرات نیاز دارد.

دومین نکته شرجی بودن می‌شدید هوا در فصول گرم سال در اطراف ساحل است، بنابراین در این زمان از سال برای دمای داخل ویلای خود باید هزینه بیشتری انجام دهید.

سومین نکته وجود برخی از محدودیت ها برای گیاهان در نزدیکی جهت رشد و تکثیر است؛ اگر طرفدار شدید گل و گیاه هستید باید دور ویلای ساحلی را خط بکشید؛ قیمت بالاتر ویلای ساحلی نکته منفی دیگری است، که دلیل آن نزدیک بودن به مراکز شهری است پس اگر قصدتان خرید ویلای ساحلی است نیاز است بودجه بیشتری کنار بگذارید.

 

مزایای ویلا ساحلی:

نکته مثبت اول در مورد ویلای ساحلی محبوبیت بیشتر آن است، پس اگر روزی قصد فروش ویلای خود را داشتید این کار سریعتر انجام می‌شود؛نزدیک بودن به مراکز شهری و تفریحی و خرید مزیت دیگر ویلا ساحلی است؛ اگر علاقه زیادی به قایق سواری، جت اسکی، اسب سواری در ساحل و ... را دارید خرید ویلای ساحلی مناسب شماست؛ در هنگام فصول سرد سال، دسترسی به ویلای ساحلی بسیار بهتر از نوع جنگلی آن است زیرا اکثراً به جاده های اصلی دسترسی دارند.

 

 

خرید ویلا ساحلی

 

 

 

 

تغییر تحولات سواحل بعد از انقلاب اسلامی

بعد از انقلاب اسلامی ایران و خصوصا از سال ۷۵ به بعد سواحل مسیر تغییر و تحولات شگرفی به خود دیده است و ایجاد پروژه های ساختمانی دولتی در قالب مجتمع های آموزشی و رفاهی و پروژه های خصوصی و یا ایجاد رابطه های چند ساله با تغییر کاربری از مراجع ذیصلاح که تا به حال تا سال ۸۲ به ساخت و ساز در حریم دریا و حتی به فنس و حصارکشی تا ساحل توسط اشخاص حقیقی و حقوقی انجام شده بود، که حتی خصوصاً مردمان استان مازندران به ویژه غرب این استان، از محمودآباد تا رامسر برای استراحت و تفریح مسائل دچار مشکلاتی شده بودند، یا باید چند کیلومتر از مسیر خود خارج می شدند تا از این استفاده کنند؛ اما بعد از سال ۸۲ دولت وقت به حریم سواحل تا مسافت ۶۰ کیلومتر را از ساخت و ساز و هرگونه تغییر کاربری خارج نموده و در بعضی از مناطق بسیار موفق عمل نموده است ولی باز هم عدم توجه مسئولین ذیربط دوباره شاید از هم گسیختگی در اجرای این پروژه ملی حریم دریا و آزادسازی سوابق شما شده است.

ویلا در شمال کشور

 

صحبت های پایانی ویلا دنیز

همانند دیگر انتخاب های هوشمندانه شما در زندگی، در هنگام خرید ویلا نیز باید به شدت توجه داشته باشید که کدام یک مناسب تر برای شما می باشد؛ در این مقاله سعی کردیم شما را بیشتر آگاه کنیم تا انتخاب مناسب تری انجام دهید.

اگر سوالات بیشتری در مورد مزایا و معایب انواع ویلا در شمال کشور دارید، کارشناسان ویلا دنیز به عنوان مشاورین شما در امر خرید و فروش ویلا در خدمت شما هستند؛ کافیست با کلیک بر روی لینک تماس با ما، با مشاورین ما در ارتباط باشید.

از اینکه ما را تا انتهای این مقاله همراهی نموده اید از شما تشکر لازم را به عمل می‌آوریم.