آشنایی با نقاط ضعف ویلاهای جنگلی‌

قبل از هر اقدام چه خرید ویلا یا سفر به طبیعت زیبای جنگل‌های شمال، بهتر است برنامه‌ریزی‌ کنید تا انتخابی آسوده داشته باشید. ممکن است شما با تعریفی که از مناطق جنگلی شنیده باشید و تصورات شما از این منطقه متفاوت باشد و یا روحیه‌ی شما با مناطق جنگلی سازگار نباشد. به این ترتیب دانستن نقاط ضعف و یا قوت مناطق جنگلی به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید. چنین مصداقی در مورد خرید ویلا شمال به سبک جنگلی نیز صدق می‌کند تا اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های مناطق جنگلی کسب کنید تا با دانستن تصمیمی عاقلانه بگیرید.

قبل از هر چیز بهتر است به این سوالات پیش خود پاسخ دهید که؛ تعریف شما از ویلا چیست؟چه ملکی مناسب برای ساخت ویلا یا خرید آن می‌باشد؟ آیا ملکی که قصد خرید آن را دارید، مطابق با استانداردهای ویلا بنا شده است؟ یا خیر؟ در این میان نیز افرادی هستند که قصد خرید ویلا شمال در مناطق جنگلی دارند؛ و ترجیح می‌دهند در طبیعت زیبای مناطق سرسبز ویلای خود را بنا کنند.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

مختصری از ویلای جنگلی

ویلاهای جنگلی همانطور که از نامشان مشخص است، ساخت آن‌ها در مناطق سرسبز و جنگلی صورت می‌گیرد. برای ساخت ویلاهای جنگلی قوانینی وجود دارند که، جلوگیری از قطع درختان، حفظ جنگل در برابر آتش‌سوزی و... نمونه‌هایی از این قوانین است که از توجه کمی برخوردار است. خرید ویلا شمال به سبک جنگلی و یا ساخت ویلا در مناطق جنگلی برای هر کسی مناسب نیست. به طور مثال افرادی که مشکلاتی از قبیل؛ بیماری‌های قلبی و ریوی دارند، طبیعت و هوای پاک آن یکی از گزینه‌های ایده‌آل می‌باشد. هم‌چنین باید بدانید که ویلاهای جنگلی علاوه بر مزایایی که دارد، از معایبی نیز برخوردار است. در ادامه به نکاتی در مورد ویلاهای جنگلی اشاره کرده‌ایم تا با استفاده از آن بدون تردید از خریدی مطمئن بهره‌مند شوید.

 

هر آنچه از مشکلات ویلای جنگلی باید بدانید!

  • وجود برخی مناطق پرخطر

قبل از هر اقدامی منطقه‌ی مورد نظر خود در جنگل را مورد بررسی قرار دهید. چرا که وجود تالاب یا دریاچه در اطراف جنگل، حضور حیواناتی مانند؛ گرگ، مار و... سبب می‌شود تا شما در معرض ترس و خطرات پیش‌بینی نشده قرار بگیرید. هم‌چنین اغلب مناطق جنگلی آماده‌‌ی هر زمین لرزه‌ای می‌باشند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌شود به خوبی مناطق جنگلی را بررسی کنید.

  • آگاهی از استحکام ویلا

پیش از خرید و فروش ویلا شمال حتما کارنامه کاری ویلا را بررسی کنید چرا که برخی از سازندگان برای اینکه هزینه‌های ساخت‌و‌ساز ویلا جنگلی کمتر شود از محصولات درجه پایین استفاده می‌کنند که بعدها شاهد تخریب بنا زودتر از موعد آن خواهید بود.

خرید ویلا شمال به سبک جنگلیخرید ویلا شمال به سبک جنگلی

  • میزان هزینه نگهداری ویلا

اگر بعد از خرید ویلا ، قصد اجاره دادن آن را دارید، باید به این نکته توجه کنید که هزینه نگهداری ویلا بیشتر از درآمد اجاره آن می‌باشد. بهتر است این سوال را از خودتان بپرسید که سالی چند بار قصد اجاره ویلا را دارید؟ و اینکه باید بدانید هزینه نگهداری از ویلا به صورت همیشگی می‌باشد. در مقابل اگر ویلا را برای خود می‌خواهید نه اجاره دادن؛ باز هم شما متحمل هزینه‌‍‌های نگهداری، تعمیر، مراقبت، صرف وقت و هزینه برای سر زدن به ویلا هستید که هر شخصی از پس آن بر نخواهد آمد.

 

خرید ویلا شمال و نقاط ضعف ویلا جنگلی

  1. راه دسترسی

مسیر تردد یکی از نقاط ضعف ویلاهای جنگلی می‌باشد. با توجه به مناطق جنگلی، اکثر ویلاها در کوهپایه قرار دارند که برای رسیدن به آن از راه‌های محلی و پر پیچ و خم باید گذر کنید. این مسیر در فصل زمستان و حتی اوایل فصل بهار با وجود بارش باران و برف مسدود خواهد بود.

  1. دسترسی به امکانات و خدمات ضروری

ویلاهای جنگلی با توجه به مسیری که دارند، اغلب آن‌ها از فاصله‌ی زیادی با امکانات خدماتی، پزشکی، آتش‌نشانی و خیلی خدمات ضروری دیگر برخوردار هستند. بنابراین ممکن است در صورت نیاز شما به یکی از این امکانات ضروری، خدمت‌رسانی به ویلاهای جنگلی مشکل باشد.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

  1. هزینه‌های گرمایشی

از آنجایی که به دلیل دسترسی دشوار به ویلاهای جنگلی، امکان گازکشی در این مناطق صورت نگرفته است؛ بنابراین کپسول گاز پر به تعداد زیاد باید در دسترس داشته باشید. هزینه‌های ناشی از گرم کردن ویلا یکی دیگر از نقاط ضعف چنین ویلایی می‌باشد. لذا اطراف اغلب ویلاهای جنگلی خالی است و گرم کردن ویلا در فصل سرد سال سخت می‌باشد.

  1. عدم وجود آب تصفیه شده

در اطراف ویلاهای جنگلی چشمه و رودخانه‌هایی وجود دارد که از آب آن‌ها استفاده می‌شود. بنابراین با توجه به دسترسی دور به مناطق جنگلی و عدم لوله‌کشی آب، امکان استفاده از آب تصفیه شده وجود ندارد.

  1. دسترسی نداشتن به دریا

ویلاهای ساحلی شمال کشور برخلاف ویلاهای جنگلی به دریا دسترسی دارند که یک نقطه‌ی قوت برای چنین ویلایی می‌باشد. اگر به دریا علاقه دارید به شما پیشنهاد می‌شود تا در انتخاب خود تجدیدنظر کنید، چرا که در ویلاهای جنگلی دریا وجود ندارد و برای رفتن به دریا باید مسافت بسیاری را بپیمایید. هم‌چنین با خرید ویلا به سبک جنگلی از تفریحات آبی نظیر؛ غواصی، پاراسل، جت اسکی و قایق سواری محروم خواهید بود. بنابراین قبل از هر اقدامی ابتدا سلیقه‌ی خود در مورد خرید ویلا جنگلی یا ویلای ساحلی را مشخص کنید.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

سخن پایانی

با توجه به نقاط ضعف عنوان شده از ویلاهای جنگلی، اگر قصد خرید ویلا شمال به سبک جنگلی را دارید باید به طور جدی‌تری این موارد را مورد بررسی قرار دهید. به هر حال جدا از نقاط ضعف ویلاهای جنگلی، وجود طبیعتی ناب و بکر، آب و هوای دل‌پپذیر و برخورداری از سکوت و آرامشی خاص هر فردی را وسوسه می‌کند تا ویلایی در دل طبیعت جنگل داشته باشد و یا اینکه چند روزی را اقدام به اجاره ویلا کند و بهترین اوقات فراغت را برای خود رقم بزند.

اگر در تصمیم خود برای داشتن ویلای جنگلی تعلل دارید، بهترین کار مشاوره از املاک معتبر و مشورت با یک وکیل ماهر در این زمینه می‌باشد. نکات مهم دیگر که حتما باید آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید؛ وضعیت سند ملک، موقعیت ویلا و را دسترسی آن، مصالح به کار رفته و امکانات ضروری اطراف آن می‌باشد.