راه‌اندازی سونا و جکوزی بعد از خرید ویلا شمال‌

خرید ویلا شمال یکی از راه‌های است که افراد بدون نیاز به اجاره ویلا می‌توانند در هر زمان که بخواهند به شمال کشور سفر کنند و از طبیعت بی‌نظیر آنجا لذت ببرند. در این میان آرزوی خیلی از افراد است تا با داشتن ویلای اختصاصی اقامتی فراموش نشدنی در شمال برای خود و خانواده رقم بزنند.

علاوه بر آن داشتن ویلای اختصاصی این امکان را به شما می‌دهد تا تجهیزات ویلایتان را جهت رفاه حال خود افزایش دهید. سونا و جکوزی به صورت سرپوشیده یکی از امکاناتی است که برخی از ویلاها از آن بهره‌مند هستند. با راه‌اندازی سونا و جکوزی در ویلای خود به راحتی می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز به شنا بپردازید. هم‌چنین ویلاهایی در شمال وجود دارند که دارای سونا و جکوزی با امکانات تفریحی دیگری طراحی و ساخته شده‌اند که گزینه‌ی ایده‌آلی برای افرادی می‌باشند که قصد خرید چنین ویلایی را دارند. در این میان نیز اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید تا بعد از خرید ویلا شمال در آن سونا و جکوزی راه‌اندازی کنید، بهتر است تا در ادامه‌ی این مقاله همراه ما باشید تا با نکات قابل توجه در مورد راه‌اندازی سونا و جکوزی آشنا شوید.

خرید ویلا شمال با سونا و جکوزیخرید ویلا شمال با سونا و جکوزی

 

روش ساخت جکوزی و سونا سرپوشیده

برای ساخت انواع متنوع از سونا و جکوزی به خصوص به صورت سرپوشیده مراحل مختلفی وجود دارد. به این ترتیب باید به این نکته‌ی مهم توجه داشته باشید که ساخت جکوزی و سونا سرپوشیده نیز متفاوت از استخر است. هم‌چنین چگونگی ساخت این دو مدل سونا و جکوزی نیز با هم یکی نیستند و دارای تفاوت‌هایی در طرح و ساخت می‌باشند. بنابراین ساخت جکوزی و سونا در ساده‌ترین روش‌ها صورت می‌گیرد. به عبارتی می‌توان به ساخت جکوزی و سونا با استفاده از قاب فایبر گلاس و لایه عایق ضد آب پلاستیکی روی چمن، هم‌چنین ساخت جکوزی و سونا با استفاده از حفر زمین و دیوار چینی با غلاف‌های عایق اشاره کرد. برای انتخاب یکی از این روش‌ها برای ساخت سونا و جکوزی بهتر است قبل از هر اقدامی نکات مهمی را در مورد ویلای خود بدانید و سپس بهترین روش را برای راه‌اندازی جکوزی و سونا انتخاب کنید.

 

راه‌اندازی جکوزی و سونا

ابعاد مورد نیاز شما برای ساخت جکوزی و سونا چقدر است؟ ساخت جکوزی و سونای ویلای شما به صورت سرپوشیده باشد یا سرباز؟ چه شکلی برای سونا و جکوزی مد نظر دارید؟ چه امکاناتی را برای جکوزی و سونا در نظر دارید؟ از چه مصالحی می‌خواهید برای ساخت جکوزی و سونا استفاده کنید؟ این‌ها سوالاتی است که شما پیش از راه‌اندازی جکوزی و سونا باید آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. هم‌چنین بهتر است پیش از اقدام به ساخت سونا و جکوزی نقشه‌ی مورد نظر خود را در اختیار داشته باشید و متناسب با آن و مشخص کردن مصالح مناسب اقدام به ساخت سونا و جکوزی  نمایید. اگر با خرید ویلا شمال قصد دارید تا خودتان برای ساخت جکوزی و سونا در ویلا دست به کار شوید، به این نکته توجه کنید که باید مهارت لازم و تخصص در زمینه‌ی ساخت و ساز داشته باشید. در غیر این صورت می‌توانید از افراد حرفه‌ای که تخصص کافی در این زمینه دارند کمک بگیرید تا جدای از صرف هزینه، بهترین جکوزی و سونا را در ویلای خود داشته باشید. در ادامه قصد داریم تا به طور کامل به سوالات این بخش پاسخ دهیم تا موارد مبهمی از ساخت سونا و جکوزی برای شما باقی نماند.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

ابعاد مورد نیاز برای ساخت جکوزی و سونا

ابعاد زمین مورد نیاز برای ساخت سونا و جکوزی در ویلا یکی از مواردی است که قبل از ساخت آن‌ها حتما باید مد نظر قرار بگیرد چرا که مسلم دانستن مساحت ویلا می‌تواند تاثیر به سزایی در طرح و نقشه‌ی ساخت سونا و جکوزی داشته باشد. اگر با خرید ویلا شمال، بعدها به فکر ساخت جکوزی و سونا در آن افتاده‌اید، باید بدانید که ساخت آن‌ها در داخل ویلا دارای هزینه‌ی بالایی می‌باشد، به این ترتیب به شما توصیه می‌شود تا راه‌اندازی سونا و جکوزی را در محوطه‌ی باز ویلا انجام دهید. لذا در این صورت بهترین گزینه برای داشتن جکوزی و سونا در ویلای شما محسوب می‌شود. هم‌چنین زمان ساخت جکوزی و سونا در ویلا بسیار مهم است. به طور مثال؛ اگر می‌خواهید در محوطه باز ویلا سونا و جکوزی بسازید، باید بدانید که با وجود برف و باران در فصل زمستان، این فصل فرایند ساخت را به تعویق می‌اندازد و مناسب نیست.

 

طراحی و اجرای جکوزی و سونا در ویلا

بنابراین با استناد به بخش قبلی بهتر است زمان مناسب را در هنگام شروع ساخت و اجرای سونا، جکوزی در نظر بگیرید و از ساخت آن در فصل سرد سال اجتناب کنید. چنانچه قصد دارید سونا و جکوزی در داخل ویلا راه‌اندازی کنید باید توجه داشته باشید که انتخاب در مورد سرپوشیده و یا سر باز بودن آن‌ها کاملا به سلیقه‌ی شما بستگی دارد. به این ترتیب می‌توانید در حین ساخت و ساز ویلا، سونا و جکوزی را در نقشه‌ی ویلا طراحی کرده و پیش ببرید. هم‌چنین توجه به متراژ ویلا برای ساخت جکوزی و سونا در آن بسیار مهم است؛ چرا که توجه به آن سبب می‌شود تا در پایان کار و گرفتن مجوز به مشکل بر نخورید.

ساخت سونا و جکوزی در ویلاساخت سونا و جکوزی در ویلا

 

خرید ویلا شمال و اهمیت ساختار جکوزی و سونا

امروزه جکوزی و سونا در انواع و شکل‌های متنوع طراحی و ساخته می‌شوند. در هنگام خرید ویلا شمال به نکته‌ای که باید توجه کنید شکل و فرم سونا و جکوزی آن می‌باشد، تا متناسب با سلیقه‌ی خود آن را انتخاب نمایید. هم‌چین افرادی هستند که اقدام به ساخت ویلا با جکوزی و سونا می‌کنند. حتما باید با توجه به متراژی که از ویلا در اختیار دارید مناسب‌ترین شکل و ساختار را برای سونا و جکوزی طراحی کنید. بنابراین شما با توجه به مساحت مورد نیاز می‌توانید علاوه بر داشتن انتخابی درست از شکل سونا و جکوزی، سبب صرفه جویی در فضای ویلا، صرف هزینه‌های کم و زمان کمتری بشوید. به طور مثال، ساخت جکوزی و سونا به شکل مستطیل یا مربع، هزینه‌های اجرایی کمتری برای شما به همراه دارد. در مقابل ساخت جکوزی و سونا به شکل هلالی و فرم‌دار علاوه بر پیچیدگی در ساخت و اشغال فضای بیشتر در ویلا، بسیار مناسب برای تفریح و تمرین حرفه‌ای غواصی و شنا می‌باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که برای داشتن یک سونا و جکوزی یا ساختی اصولی بهتر است از متخصص آشنا به ساخت و ساز کمک بگیرید که البته شامل خرج هزینه‌هایی خواهید شد.

امکاناتی مورد نیاز در سونا و جکوزی

در مرحله‌ی بعد از مشخص کردن ابعاد و ساختار سونا و جکوزی، نوبت به آن می‌رسد تا مشخص کنید که چه امکاناتی برای جکوزی و سونا در ویلا نیاز دارید. در این میان نیز امکانات سونا و جکوزی در ویلا با توجه به نوع آن‌ها که به صورت سرپوشیده و سر باز طراحی و اجرا می‌شوند، با هم متغیر هستند.

ساخت سونا و جکوزیساخت سونا و جکوزی

 

هم‌چنین در نظر داشته باشید که یک‌سری از امکانات لازم است تا در تمام جکوزی و سونا ویلاها موجود باشد. پمپ گرمایشی، نردبان جکوزی و سونا، پمپ جکوزی و سونا، کلر زن، مبدل گرمایشی، سیلیس جهت فیلتر آب و فیلتر جکوزی و سونا از نمونه امکاناتی است که باید در همه‌ سونا و جکوزی ویلاها باشد. هم‌چنین اگر می‌خواهید از جکوزی و سونا به صورت حرفه‌ای استفاده کنید لازم است تا امکاناتی جهت تصفیه تخصصی و حرفه‌ای آب احتیاج دارید، که شامل موارد زیر می‌باشد؛ نانو دوزینگ پمپ، چراغ برای جکوزی و سونا، سیستم کنترل کلر و PH آب، پمپ آب و لوازم جکوزی، دستگاه‌هایی برای گرمایش و سرمایش جکوزی و سونا، کف‌شور و اسکیمر جکوزی و سونا، بلوئر و رینگ استیل جکوزی، هیتر مناسب برای سونای خشک، گریل سونا و جکوزی، نازل جکوزی و سرجت جکوزی.

به این ترتیب با توجه به موارد گفته شده باید بدانید که تمام این امکانات برای ساخت سونا و جکوزی لازم نیستند و با توجه به نوع شکل و طراحی جکوزی و سونا می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ایجاد چنین امکاناتی در کنار سونا و جکوزی زمانی صورت می‌گیرد که شما پیش از ساخت آن‌ها ساختار سونا و جکوزی را مشخص نمایید.

 

دریافت مجوز حقوقی جهت راه‌اندازی سونا و جکوزی سرپوشیده

به این نکته مهم توجه داشته باشید که برای ساخت هر نوع سونا و جکوزی در ویلا پیش از هر اقدامی لازم است تا مجوزهای مربوط به ساخت سونا و جکوزی را دریافت کنید. به این ترتیب بر اساس طرحی که از سونا و جکوزی سرپوشیده در ویلا دارید اقدام به دریافت مجوز نمایید.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

دریافت مجوز برای ساخت سونا و جکوزی در ویلا

به باور اشتباه برخی از افراد که فکر می‌کنند فقط سونا و جکوزی که به صورت عمومی ساخته می‌شود، به مجوز نیاز دارد. باید خاطر نشان کرد که همه‌ی انواع مختلف جکوزی و سونا به صورت عمومی و چه خانگی برای ساخت به مجوزهای لازم نیاز دارند. پیش از ساخت سونا و جکوزی باید برای دریافت مجوز اقدام کنید به طوری که باید از قبل مشخص کنید چه نوع و با چه امکاناتی می‌خواهید سونا و جکوزی در ویلا راه‌‌اندازی کنید. بنابراین اگر جکوزی و سونای ساخته شده با مجوز دریافتی هم‌خوانی نداشته باشد، مجوز شما باطل خواهد شد. شاید دریافت مجوز برای بسیاری از شما دشوار به نظر برسد اما داشتن مجوز و رعایت آن به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بدون هیچ عواقبی به ساخت سونا و جکوزی بپردازید.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به جکوزی و سونا علاقه بسیاری دارید، می‌توانید اقدام به خرید ویلا شمال که مجهز به سونا و جکوزی است، ‌نمایید. هم‌چنین اگر قصد دارید خودتان در ویلا به ساخت جکوزی و سونا بپردازید بهتر است از افراد ماهر و آشنا با این کار استفاده کنید چرا که راه‌اندازی جکوزی و سونا سرپوشیده کاری تخصصی می‌باشد. بنابراین لازم است برای جلوگیری از هر مشکلی در ابتدا با افراد ماهر و خبره مشورت و کمک بگیرد.

 

سخن پایانی

در وهله‌ی اول برای آن که خودتان اقدام به راه‌اندازی سونا و جکوزی کنید، باید از افراد متخصص و ماهر استفاده کنید که  نیازمند به زمان و هزینه‌های کافی می‌باشید. اما اگر قصد دارید تا ساختاری خاص و متفاوت از سونا و جکوزی را در ویلا بسازید، بهتر است قبل از خرید ویلا به متراژ آن توجه کنید و مناسب‌ترین ویلا را برای هدف خود خریداری کنید. در این میان نیز شرکت‌های معتبر با داشتن سابقه‌ی بسیار در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری و مدیریت وجود دارند؛ که گزینه‌ی خوبی برای مشورت در زمینه ساخت ویلا و ساخت سونا و جکوزی سرپوشیده در ویلا می‌باشد. اگر شما نیز قصد خرید و فروش ویلا شمال را دارید می‌توانید از این شرکت‌ها مشورت بگیرید و بهترین انتخاب را کسب کنید.