خرید ویلا شمال یکی از گزینه‌هایی است که افراد با داشتن آن می‌توانند آخر هفته و روزهای تعطیل بدون داشتن دغدغه‌ی جا به راحتی به شمال سفر کنند. اما در این میان سوالی که شاید شما هم به آن فکر کرده باشید این است که، چه فصلی مناسب برای خرید ویلا می‌باشد؟ هم‌چنین در این میان افرادی هستند که علاوه بر سفر به فکر یک سرمایه‌گذاری و یا مهاجرت به شهر دیگری هستند، که در این صورت به دنبال خرید و فروش ویلا شمال هستند.

عوامل مختلفی در میزان قیمت ویلا وجود دارد. اما با این حال؛ اگر در بهترین فصل اقدام به خرید ویلا در شمال کنید ممکن است امتیازاتی مانند خرید بهترین ویلا با قیمت مناسب کسب کنید. شرایط بازار و استقبال مشتریان دو امر قابل توجه است که تاثیر بسیار خوبی در ارزیابی بهترین زمان خرید و فروش ویلا دارد.

جستجو و بررسی گزینه‌‌های بی‌شمار  ویلاها به شما این امکان را می‌دهد تا بسته به سلیقه‌ی خود و انتظاراتی که از ویلا دارید، بتوانید بهترین ویلا را در شمال خریداری کنید. به همین دلیل شاید بهترین زمان برای خرید ویلا در شمال، زمانی باشد که شما شرایط عاطفی و مالی کافی برای خرید دارید که به راحتی می‌توانید با جستجو ویلای مد نظرتان را خریداری کنید. اما در این میان افرادی هستند که پول کافی برای خرید یک جای ویلا را ندارند که در این صورت خرید ویلا شمال به صورت تمام قسط می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. صاحب ویلا شدن به صورت تمام قسط علاوه بر آن که دارای مزایایی می‌باشد، معایبی را نیز به همراه دارد. که ما در این مقاله قصد داریم نکات مهمی را در رابطه با خرید ویلا به صورت تمام قسط برای شما شرح دهیم.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

انگیزه‌ی شما از خرید ویلا شمال چیست؟

هدف شما از خرید ویلا و انگیزه برای داشتن ویلا در شمال یکی از نکات اساسی است که باید به آن توجه کنید. برخی افراد هستند که با با انگیزه‌های مختلف اقدام به خرید ویلا می‌کنند. مواردی مانند: خرید ویلا به منظور سرمایه‌گذاری، برای اجاره ویلا و درآمد، خرید ویلا برای سفر و دورهمی‌ها و افراد دیگری خرید ویلا را به منظور زندگی دائم در شهری دیگر به مدت طولانی خریداری می‌کنند. بنابراین بهتر است در ابتدا هدف خود را از خرید ویلا شمال مشخص کنید چرا که تاثیر به سزایی در نوع ویلا و انتخاب مناسب ویلا برای شما خواهد داشت. امروزه هدف بسیاری از افراد برای خرید ویلا داشتن مکانی برای تفریح و تعطیلات آخر هفته می‌باشد، به همین دلیل بدون در نظر گرفتن جوانب دیگر ویلا در هنگام خرید آن دچار ضرر و زیان‌هایی می‌شوند. به این ترتیب بسیار مهم است که برای جلوگیری از هر ضرری هدف و انگیزه‌ی خود را از خرید ویلا مشخص کنید که چه نوع ویلایی می‌خواهید و چه ویلایی متناسب با نیازهای شما می‌باشد تا بهترین خرید را تجربه کنید.

 

انتخاب مناسب برای خرید ویلا شمال

خرید ویلا در کنار ساحل دریا یا خرید ویلا در دل جنگل؟ اینکه چه نوع ویلایی برای خود خریداری می‌کنید کاملا به سلیقه‌ی شما و روحیه‌ای که دارید، بستگی دارد. بعضی افراد علاقه دارند تا صبح را با طبیعت بکر جنگل و صدای پرندگان آغاز کنند و در مقابل افرادی هستند که تمایل دارند تا غروب زیبای خورشید را با صدای امواج دریا تماشا کنند. برخی از ویلاهایی که در حاشیه‌ی شهرهای بزرگ مانند: نوشهر قرار دارند علاه بر داشتن نگهبان برای حفظ امنیت دارای امکاناتی از قبیل؛ مراکز خرید، رستوران‌ها، بیمارستان‌ها و فروشگاه‌ها هستند. بنابراین در هنگام خرید ویلا شمال به این نکات نیز دقت کنید.

 

خرید ویلا شمال به صورت قسطی

هم‌چین برای خرید و فروش ویلا شمال حتما با مشاورین املاک و شرکت‌های معتبر در زمینه خرید و فروش ویلا مراجعه کنید و هرگز اقدام به پرداخت مبلغی بدون سند نکنید. چنانچه افراد بسیاری تمایل به خرید ویلا در شهرهای مختلف شمال کشور دارند، به این نکته توجه کنید که افراد سودجویی هستند که ممکن است یک زمین را به چند نفر بفروشند. بنابراین انتخاب یک مشاور املاک معتبر به شما در خرید مناسب‌ترین ویلا کمک می‌کند. لذا مشاورین به زمین‌های شمال و ملک‌ها آشنایی دارند و می‌توانند بهترین زمین‌هایی که کاربرد کشاورزی و یا زمین‌هایی که فرسایشی نباشند را به شما معرفی کنند.

 

موقعیت جغرافیایی قرار گرفتن ویلاها

محل قرار گیری ویلا یکی دیگر از نکاتی است که هنگام خرید ویلا شمال باید در نظر بگیرید. چرا که ویلایی که خریداری می‌کنید باید در محلی ساخته شود که حداقل آسیب‌های طبیعی به آن وارد شود. به عنوان مثال ویلاهایی که در حریم رودخانه‌ها ساخته می‌شوند از استحکام کم و زیربنای سستی برخوردار هستند. بنابراین ویلاها باید در موقعیت مکانی مستحکم و امن ساخته شوند. هم‌چنین ویلاهایی که بر روی خاک سست بنا شده باشند نیز ممکن است بر اثر کوچکترین سیلاب خسارات جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. حتما قبل از خرید ویلا اطمینان حاصل کنید که بنا بر روی خاک سست ساخته نشده باشد؛ چرا که هرگونه خسارت وارد شده بر ویلا شامل پرداخت بیمه به شما نخواهد بود.

علاوه بر موارد گفته شده نوع مصالح به کار رفته در ساخت ویلا نیز بسیار تاثیرگذار است. داشتن اطلاعات کافی از اینکه چه نوع مصالح و چه سازندگان ماهری ویلا را ساخته‌اند به شما در خریدی مطمئن کمک می‌کند. در ساخت برخی از ویلاهای شمال افرادی که تبحر کافی در زمینه‌ی ساخت و ساز ندارند، از مصالح بی‌کیفیت برای ساخت ویلا استفاده می‌کنند. بنابراین در هنگام خرید ویلا شمال عجله نکنید و به صورت سنجیده تمام جوانب را در نظر بگیرید. چنانچه ویلا در موقعیت مکانی مناسبی بنا شده باشد اما مصالح به کار رفته در آن مرغوب نباشد نیز دارای مقاومت و استحکام کمی خواهد بود. اگر هنگام خرید ویلا با ویلاهایی رو به رو شدید که دارای تخفیف بسیار خوبی می‌باشند حتما قبل از هر اقدامی کیفیت و نوع سازه را مورد بررسی قرار دهید تا از فروش ویلا شمال توسط افراد سودجو جلوگیری کرده باشید.

خرید ویلا در شمالخرید ویلا در شمال

 

خرید ویلای ساحلی یا جنگلی؟

در خصوص انتخاب ویلای مناسب برای شما، بهتر است به روحیات خود رجوع کنید، چرا که بهره‌مند شدن از طبیعت زیبا و یا ساحل دریای بی‌کران، بسته به انتخاب شما می‌باشد. به طور حتم نمی‌توان گفت که آیا ویلای ساحلی خوب است یا ویلای جنگلی، بنابراین با توجه به سلیقه‌ی هر فرد می‌توان خوب یا بد بودن نوع ویلا را مشخص کرد که در نهایت باز هم به انتخاب شخصی شما باز می‌گردد. بنابراین قبل از خرید ویلا در شمال به سبک جنگی  یا ساحلی باید برخی موارد را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال ویلاهای سالی علاوه بر اینکه دارای چشم‌انداز زیبای دریا است، شما می‌توانید به مراکز خرید و امکانات رفاهی شهر دسترسی داشته باشید. اما در مقابل طبیعت زیبای جنگل به دور از هوای گرم و رطوبت کنار دریا است و به دلیل دور بودن از شهر امکان دسترسی به امکانات رفاهی در آن محدود می‌باشد.

 

انواع سند برای خرید ویلا شمال

سند ملک، یکی دیگر از نکات قابل تامل در هنگام خرید ویلا در شمال می‌باشد. اینکه اطلاعات کافی از سند ویلا داشته باشید به شما کمک می‌کند تا بفهمید که آیا بر روی سند ویلا وامی گرفته شده است یا خیر. چرا که در صورت گرفتن وام و عدم پرداخت آن شما موظف به پرداخت وام خواهید بود چرا که ویلا به نام شما می‌باشد. بنابراین قبل از هر اقدامی برای خرید ویلا شمال از مشاورین املاک معتبر و مطمئن مشورت بگیرید تا نوع سند را برای شما مشخص کند.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید، فروش ویلا شمال با قولنامه آن هم به چند نفر است. اگر ویلای که قصد خرید آن را دارید، دارای سند معتبر است؛ اما از خرید آن با قولنامه خودداری کنید.  هم‌چنین افراد سودجویی هستند که اقدام به فروش زمین کشاورزی می‌کنند تا آن را به عنوان زمین‌های ساخت ویلا به فروش برسانند که تنها کاربری کشاورزی دارد نه ساخت و ساز. بنابراین بهتر است از خرید چنین زمین‌هایی که فقط برای شما دردسر دارد، اجتناب کنید.

خرید ویلا شمال با ظاهری جذابخرید ویلا شمال با ظاهری جذاب

 

توجه به ظاهر و ساختار ویلا

ظاهر ویلا با معیارهایی که شما از آن دارید باید کاملا مطابقت داشته باشد. به این ترتیب قبل از خرید ویلا به این نکته توجه ویژه داشته باشید. ظاهر زیبای ویلا تنها ملاک برای آن که ویلایی جذاب را خریداری می‌کنید، نیست. بهتر است در کنار آنکه ویلایی با ظاهر زیبا خریداری می‌کنید، به ساختار و استحکام آن نیز توجه کنید چرا که می‌توان ظاهر را بعد از مدتی تغییر داد، اما اگر مصالح مرغوب و بی‌کیفیت در ویلا به کار رفته باشد، تغییر زمین، مصالح و موقعیت ویلا غیرقابل تغییر خواهد بود.

خرید ویلا شمال با ظاهری جذاب

تعداد قسط‌های ویلا

به نکته‌ای که هنگام خرید ویلا شمال به صورت قسطی باید توجه کنید، تعداد اقساط آن می‌باشد. که در هنگام خرید میزان هر قسط در ماه برای شما مشخص می‌شود. هر چه تعداد قسط‌های پرداختی شما بیشتر باشد، هزینه‌های بیشتری را نیز به دنبال دارد. هم‌چنین به این نکته توجه کنید، که افرادی در زمان فروش ویلا مبلغی را به عنوان سود بر روی قیمت اصلی ویلا اضافه می‌کنند که حتما در زمان توافق میزان سود را مورد بررسی قرار دهید.

 

کلام آخر

تمام نکات گفته در این مقاله برای خرید ویلا به صورت قسطی بدون هیچ تفاوتی می‌باشد که با رعایت کردن آن می‌توانید صاحب بهترین ویلا در شمال شوید. به این ترتیب تنها لازم است در هنگام خرید ویلا در شمال تعداد اقساط و میزان سودی که بر روی ملک کشیده می‌شود را قبل از توافق مشخص کنید. در این میان شرکت‌های معتبر در شهرهای بزرگ شمال کشور وجود دارند که در زمینه‌ی خرید و فروش ویلا فعالیت می‌کنند. شما بسته به میزان بودجه‌ی خود می‌توانید با مشورت از این شرکت‌ها مناسب‌ترین ویلا را برای خود خریداری کنید.