همه مان می دانیم، شمال کشور یکی از خوش آب‌وهواترین و زیباترین مناطق ایران است و قطعا خرید ویلا در شمال می‌تواند آرزو و هدف دوست‌داشتنی برای اغلب افراد باشد. این روزها به دلیل فشارهای زندگی، آلودگی صوتی و محیطی در شهرهای بزرگی چون تهران توجه مردم بیشتر از قبل به ویلاهای شمال کشور جلب شده است.

برای خرید ویلا در شمال کشور، نخست باید انواع ویلاها و ویژگی آنها را بشناسید تا بتوانید بر اساس شرایط و بودجه خود تصمیم بگیرید؛ پس تا انتهای مطلب با ویلا دنیز همراه باشید.

 

انواع ویلا در شمال

ویلا شهرکی

ویلا شهرکی، ویلایی است که در کنار مجموعه‌ای از ویلاهای شبیه به هم از نظر معماری در زمینی وسیع، احداث شده است. این ویلا، همانطور که از نامش پیداست مستقل از ویلاهای کناری نمی باشد. در واقع همه این نوع ویلاها ظاهری متحدالشکل دارند و توسط فردی مانند نگهبان، مدیریت و کنترل می‌گردند.

در چند سال اخیر تقاضای زیاد برای خرید ویلا در منطقه ای که کاملا تهرانی نشین باشند، یکی از دلایل رشد و توسعه ساخت ویلاهای شهرکی در شهرهای شمالی کشور است. برای ساخت این نوع ویلاها به زمین های بزرگ و وسیع با متراژ بالای 2 هزار متر نیاز است. برای همین این ویلاها اغلب در مناطق خارج از شهر و توسط پیمانکاران انبوه‌ساز ساخته می‌شوند.

موقعیت قرارگیری این شهرک ها و همچنین خرید مصالح به صورت انبوه باعث کمتر تمام شدن هزینه ساخت ویلاهای شهرکی شده است؛ بنابراین خرید ویلاهای شهرکی به افرادی که بودجه محدودی برای خرید ویلا دارند، توصیه می‌شود. اگر رعایت کردن قوانینی که در ویلاهای شهرکی وجود دارد و سر و صدایی که ممکن است به خاطر تراکم ویلاها در یک محدوده در زمان هایی مانند تعطیلات ایجاد شود برایتان امکان پذیر است، خرید این ویلاها می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

برای دیدن ویلا شهرکی برروی سایت ویلا دنیز، کلیک کنید.

 ویلا شهرکی

 

 

ویلا مستقل

 برای ساخت این نوع ویلاها، می توان در متراژ های متفاوت و در زمین های شخصی، ویلای به صورت منفرد و شخصی، طراحی و احداث نمود.

این دسته از ویلاها، در سازه و سبک خانه های ویلایی در شمال می باشند، که در بیرون از مجموعه شهرکی و در محیط داخلی روستا یا شهر و نیز در متراژ محدود ساخته می شود. ویلاهای مستقل در شمال در موقعیت‌های جغرافیایی متفاوتی نسبت به ویلا شهرکی ساخته می‌شوند. ویلا مستقل هم در حومه شهر قرار دارد، و هم در اطراف شهر ساخته شده اند، و ویلا مستقل در اطراف شهر کمی از مرکز شهر فاصله دارد، و دسترسی به امکانات مرکز شهر کمی سخت می باشد.

ویلا مستقل به دلیل اینکه شخصی ساز می باشد؛ برای ساخت و ساز این نوع ویلاها یعنی ویلا مستقل، از مصالح مرغوب و متریال با کیفیت تر استفاده می شود، و نیز در ساخت این ویلاها به دلیل تکی و منفرد بودن از دقت بیشتری بهره مند می باشد.

افرادی که از ضوابط و قانون های شهرکی خوششان نمی آید، در این صورت خرید ویلا مستقل برای سکونت، بهترین گزینه برای این اشخاص می باشد. زیرا یکی از مزایای مهم ویلا مستقل، داشتن محیطی ساکت و پر از آرامش و راحتی و حتی آزادی بیشتر می باشد.

ویلاهای مستقلی می توانید بیابید که مانند ویلا در شهرک دارای امنیت می باشد، و آن ویلا دارای دوربین مدار بسته و درب ضد سرقت می باشد، که با این امکانات از ویلاها محافظت می شود. حفظ حریم خصوصی ویلا را سازنده ویلا و یا خریدار ویلا میتواند، با تهیه امکانات حفاظتی تامین کند.

ویلاهای مستقل در سازه های متفاوت و دارای ظاهری شیک و مدرن، توسط مهندسین معتبر و طراحان داخلی مدرن طراحی و ساخته شده اند.

این سازه ها به صورت فلت، نیم پیلوت و دوبلکس و تریبلکس می باشد، و امکانات این ویلا طبق خواسته سازنده تهیه و اجرا می شود، امکاناتی نظیر استخر، جکوزی، رئوف گاردن و سالن بازی و... می باشد، هر چه امکانات ویلا بیشتر، ویلا لوکس تر و در نتیجه قیمت ویلا بالاتر می باشد.

خرید ویلا مستقل جزو ویلاهای لاکچری و لوکس می باشد.

برای دیدن ویلا مستقل برروی سایت ویلا دنیز، کلیک کنید.

 ویلا مستقل

 

 

ویلا جنگلی

ویلاهای جنگلی در شمال کشور به ویلاهایی گفته می شود، که در کوهپایه‌ها و یا روستاهای جنگلی قرار گرفته‌اند و دارای منظره جنگل و رودخانه هستند. این ویلاها معمولا در فاصله چند کیلومتری با شهر یا در شهرهای جنگلی مانند چمستان، نور و... قرار گرفته اند. این نوع از ویلاها فوق العاده دلنشین هستند.

ویلا های جنگلی نسبت به ویلاهای ساحلی قیمت بسیار مناسبی دارند و شما می توانید با توجه به بودجه خود ویلاهای جنگلی با قیمت های مختلف پیدا کنید.

 مناطق جنگلی به نسبت منطقه های ساحلی از رطوبت کمتری برخوردارند، یعنی اینکه شرجی بودن مناطق ساحلی از منطقه های جنگلی بیشتر است و به همین علت افرادی که بنا بر دلایلی شرجی بودن آزارشان می دهد، بهتر است ویلاهای جنگلی را اولویت قرار دهند. زیرا؛ رطوبت بسیار زیاد ساحل و شرجی بودن مناطق ساحلی موجب اذیت و حس نارضایتی در بعضی افراد می شود.

از آنجائیکه اراضی قابل ساخت مناطق جنگلی شمال کشور بسیار زیاد می باشد، در جستجوی خرید ویلا جنگلی به انواع ویلاها با تنوع بسیار زیاد در متراژ و امکانات آن برخورد می کنید. در ویلا جنگلی شما نسبت به ویلا ساحلی از شلوغی و سروصدا به دور می باشید. و این مسئله برای افرادیکه به دنبال آرامش می باشند، بسیار پراهمیت می باشد.

برای دیدن ویلا جنگلی برروی سایت ویلا دنیز، کلیک کنید.

 ویلا جنگلی

 

ویلا ساحلی

به ویلاهایی که در قسمت شمالی استان های شمال و در فاصله نزدیک و دسترسی مناسب به دریا قرار گرفته اند، ویلاهای ساحلی گفته می شود. در کشور ایران شهرهای حاشیه دریای خزر و حاشیه دریای عمان و خلیج فارس جزء شهرهای ساحلی محسوب می‌شوند. اما شهرهای ساحلی استان مازندران از اهمیت بالایی به عنوان ویلا ساحلی برخوردارند. مراتع و کوهستان‌های سرسبز، آب و هوای دلپذیر و نسیم دریا، افراد را وسوسه می‌کند تا یکی از ویلاهای نزدیک به منطقه ساحلی در شهرهای مازندران را خریداری کنند.

درنتیجه به ویلا هایی که در ضلع شمالی استان مازندران مانند شهر نور ، سرخرود، فریدونکنار، نوشهر و...، در فاصله نزدیک و با دسترسی مناسب به ساحل قرار گرفته اند؛ ویلا های ساحلی می گویند. این گروه از ویلا ها به نسبت دیگر انواع آن از قیمت بالاتری برخوردارند! که می تواند خرید آن را کمی دشوار کند، اما در مقابل ویلا های ساحلی اغلب دارای امکانات شهری و رفاهی مناسبی می باشند.

ویلا ساحلی به نسبت ویلا جنگلی راه دسترسی بهتر به خصوص در فصول سرد سال را دارا می باشد. اکثر مسیر های جنگلی و کوهستانی در زمستان ممکن است، دچار انسداد و راه بندان شود که رفت آمد شما را دشوار و در برخی موارد غیر ممکن می کند، در صورتی که راه دسترسی ویلا های ساحلی اغلب جاده های شهری و مناسب است.

اگر یک ویلا ساحلی خریداری کنید، به مرور زمان، ارزش ملک شما افزایش می یابد؛ بنابراین خرید یک ویلای ساحلی به منزله یک سرمایه محکم و قوی برای شما خواهد بود.

برای دیدن ویلا ساحلی برروی سایت ویلا دنیز، کلیک کنید.

 ویلا ساحلی

 

ویلا فلت

معمولا به خانه هایی که با اختلاف سطح حداقل یک متر از زمین ساخته می شوند. و در مجموع بدون اختلاف سطح هستند، به آن ویلا همکف و یا ویلا فلت می گویند. ویلاهای همکف در یک طبقه و دارای یک سقف می باشند و بیشتر با بنای 80 تا 150 متری دو یا سه خواب در شمال دیده می شوند. این نوع ویلا در اکثر مواقع معمولا در مجموعه ارزان ترین ویلاها در شمال، قرار می گیرند. زیرا در ساخت آن، از ستون و آرماتور استفاده نمی شود. درنتیجه هزینه کمتری را شامل می شود. ویلاهای فلت حداقل باید اختلاف سطح یک متری را، به دلیل رطوبتی بودن زمین های شمال، داشته باشند. تا به وسایلتان آسیبی نرسد. این ویلاها را عموما در خانه باغ ها یا مکان هایی که ویو سرسبزی کمتری دارند، ساخته می شود.

برای دیدن ویلا فلت بر روی سایت ویلا دنیز، کلیک کنید.

 ویلا فلت

 

 

ویلا دوبلکس

ویلا دوبلکس به ویلایی گفته می شود که دارای دو طبقه مجزا بوده و این طبقات از طریق پله در داخل ساختمان به یکدیگر متصل می شود.

در طراحی ویلای دوبلکس معمولا از طبقه اول به عنوان نشیمنگاه، حال و پذیرایی و آشپزخانه استفاده می شود که با پنجره های بزرگ و قدی نور به داخل خانه می تابد. و در طبقه دوم نیز اتاق های خواب، سالن استخر یا بازی، سرویس های بهداشتی و حمام تعبیه شده است. با این عمل فضای شلوغ و فضای خلوت ساختمان از یکدیگر مجزا خواهد شد. حال بسته به نوع متراژ یک اتاق کوچک و سرویس بهداشتی در طبقه اول درنظر می گیرند تا افراد مسن برای بالا رفتن از پله ها دغدغه نداشته باشند. اگر ویلا دوبلکس استخردار باشد، سالن استخر یا جکوزی را یا بیرون حیاط یا در داخل ساختمان تعبیه می کنند. سقف آن معمولا شیب دار می باشد، تا خانه از باران بی امان شمال، در امان بماند. و در سقف های بدن شیب معمولا از روف گاردن استفاده می کنند.

 

 برای دیدن ویلا دوبلکس برروی سایت ویلا دنیز، کلیک کنید.

 ویلا دوبلکس

 

ویلا تریبلکس

طراحی خانه تریبلکس به صورت سه طبقه است. یعنی داخل یک واحد سه طبقه طراحی شده است، و این سه طبقه با پله های داخل ساختمان به یکدیگر متصل می شود. در ویلاهای تریبلکس به دلیل ارتفاع بیشتر می توان چشم انداز و منظره های بیرون را بهتر مشاهده کرد و ساعت ها از دیدن جنگل و دریا لذت برد. این ویلا جزء گران ترین ویلاهای شمال می باشد. زیرا متریال های بکار گرفته در آن از سایر سازه ها بیشتر است. اکثر ویلاهای تریبلکس در شمال دارای روف گاردن بی نظیر است و حتی قابلیت اجراهای روف گاردن های عریض را دارد. روف گاردن یا همان سقف سبز بر روی تراس یا پشت بام خانه ها ایجاد می شود. که در شمال علاوه بر اینکه ویو بینظیری به طبیعت خواهید داشت، امکاناتی از قبیل الاچیق، باربیکیو، مبلمان باغی و... دارد. حتی شما می توانید در آنجا باغچه ی کوچکی را احداث کنید و به کشت محصولات باغی بپردازید!

برای دیدن ویلا تریبلکس برروی سایت ویلا دنیز، کلیک کنید.

 ویلا تریبلکس

 

 

ویلا نیم پیلوت

در طراحی ویلا نیم پیلوت برای ایجاد فضایی مثل اتاق خواب مستر، پارکینگ اختصاصی، انبار یا موتورخانه با ایجاد یک اختلاف سطح نیم طبقه ای فراهم می شود. و علاوه بر آن نمای داخلی ویلا نیز زیباتر می شود. در ویلاهای نیم پیلوت طراح ساختمان، معمولا اتاق خواب ها را در سطحی بالاتر طراحی می کند و برای ورود به اتاق خواب پله ی چوبی در نظر گرفته می شود، که بر شیک تر شدن نمای داخلی کمک می کند. با توجه به ایجاد اختلاف سطح در طراحی داخلی ویلاهای نیم پیلوت می توان آن را زیرمجموعه ای از طراحی های دوبلکس و نیم دوبلکس در نظر گرفت. این ویلاها معمولا در زمین هایی با متراژ کم احداث می کنند. تا بهینه ترین و کاربردی ترین فضا را با ایجاد انبار یا پارکینگ در زیر سطح اتاق خواب را داشته باشند، همچنین با اینکار قیمت خرید کمتری را به خود اختصاص می دهد.

برای دیدن ویلا نیم پیلوت بر روی سایت ویلا دنیز، کلیک کنید.

ویلا نیم پیلوت 

 

 

  آنچه تا الان گفته شد، انواع ویلا در شمال برحسب جغرافیا و سازه می باشد. شما هر یک از این ویلاها را می توانید با توجه به ویژگی ها گفته شده با خواسته ها، شرایط و بودجه خودتان تطابق دهید، تا بتوانید بهترین تصمیم را بر اساس هدفتان بگیرید. نا گفته نماند تیم حرفه ای و متخصص املاک ویلا دنیز در شمال، با سال ها تجربه و تسلط بر منطقه می تواند مشار خوبی برایتان باید. برای استفاده از مشاوره رایگان این مجموعه، به قسمت تماس با ما مراجعه نمائید.