ارزان بودن قیمت زمین در شمال

برای اینکه مسئله ارزان تر بودن خرید زمین در شمال نسبت به دیگر استان های کشور، را بهتر درک کنید، باید بدانید زمانی که برای سرمایه گذاری می خواهید دست به خرید زمین در جایی غیر از محل زندگی تان بزنید، با مقدار پولی که در دست دارید، قطعا با نوسانات قیمت و بازار املاک مواجه خواهید شد.

یا حتی وقتی قیمت زمین و ملک‌های مسکونی را در شهرهای بزرگ نظیر تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و ... را مورد بررسی قرار داده، سپس این قیمت‌ها را با قیمت زمین و ملک‌های مسکونی در شهرهای استان‌های شمالی کشور مانند؛ آمل، نور و... مقایسه نمایید.

متوجه خواهید شد که که با سرمایه‌ای که در اختیار دارید می‌توانید زمینی با متراژ بالاتر، با موقعیت جغرافیایی بهتر و ملکی با استانداردهای بیشتر در شمال خریداری کنید. در صورتیکه با همان میزان سرمایه‌ای که در اختیار دارید، در شهرهای بزرگی مانند تهران، به دلیل بالا بودن قیمت‌ زمین ها حتی در جایی مانند جنوب شهر، دچار محدودیت‌های قابل توجهی خواهید شد.

 خرید زمین ارزان در شمال

بیشتر بخوانید: راه‌اندازی سونا و جکوزی بعد از خرید ویلا شمال‌

 

علت ارزان بودن قیمت زمین در شمال

در بعضی از اوقات این ذهنیت در ما وجود دارد که، اگر برای خرید ملک یا هر چیز دیگری، پول کمتری بپردازیم، به این معنی است که کیفیت آن چیزی که خریده‌ایم به اندازه کافی نخواهد بود و به بیان ساده‌تر ارزش و اعتبار چندانی ندارد. اما همیشه عوامل منطقی و قابل توجیهی پشت این ارزانتر بودن یا حتی گرانتر بودن‌ها قرار دارد که در هر صورت می‌تواند خریدار و متقاضی‌اش را قانع کند.

اما واقعیت امرِ، ارزان بودن زمین های شمال کشور خصوصاً استان‌های گیلان و مازندران، این است که به طور کلی هزینه‌های نگهداری زمین و مالیات های آن نسبت به شهرهای بزرگ بسیار کمتر می باشد، حتی در مواردی در بسیاری از مناطق مازندران از جمله روستاهای آن مالیاتی به آن زمین تعلق نمی گیرد! 

یکی از دلایل دیگر که باعث ارزان بودن ویلای شمال می باشد، موضوع رقابت در صنف ساخت و ساز در شمال کشور است! علت به وجود آمدن این رقابت این است که؛ وقتی تمایل افراد به خرید زمین در شمال روز به روز بیشتر شد و میزان خریداران زمین شمال به طرز قابل توجهی در سال‌های اخیر افزایش یافت، ناخواسته این رقابت در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش ویلاهای شمال شکل گرفت. پس برای اینکه هر سازنده و فروشنده‌ای بتواند سهم قابل توجهی در سود کردن در این رقابت داشته باشد، می‌بایست تا حدی که جلب توجه خریدار را کند هزینه‌های خرید زمین در شمال را کاهش می‌داد.

اما این را در نظر داشته باشید که این کاهش هزینه‌ها از سوی سازنده یا فروشندگان ویلای شمال به معنی کاستن از کیفیت برای داشتن قیمت‌های متعادل‌تر نبود و در شمال کشور هم ویلاهایی را خواهید دید که داشتن سرمایه لازم برای خرید آن‌ها کار آسانی نخواهد بود، اما منظور این است که به طور کلی هزینه‌ها در شمال معقول‌تر و در دسترس‌تر نسبت به شهرهای دیگر می باشد.

خرید زمین در شمال 

بیشتر بخوانید: تجربه‌ تفریحی لذت‌بخش‌ با خرید ویلا شمال به سبک ساحلی

 

سرمایه گذاری با خرید زمین در شمال

با توجه به آشفته بودن بازار و عدم ثبات آن، ذخیره ی پول های در مبالغ بزرگ در بانک ها برای بسیاری از افراد با توجه به (وجود مسائلی همچون موسسات مالی و اعتباری نامطئمن، سود کم و افزایش نرخ تورم) توجیه اقتصادی ندارد و علاقه مند به ذخیره ی پول خود در بانک ها نیستند. به همین دلیل عده ی زیادی اقدام به سرمایه گذاری پول هایشان در بخش های مختلفی همچون بازار بورس، خرید طلا، سکه ، ماشین، ملک و … کرده اند.

خرید زمین یکی از امن ترین روش های سرمایه گذاری در کشور ما محسوب می شود، که متقاضیان آن هر روزه رو به افزایش است. در این بین خرید و فروش زمین در شمال جایگاه ویژه ای در بازار املاک باز کرده است و روزانه تعداد بسیاری معامله در این زمینه صورت می پذیرد. زمین های موجود در شمال کشور هنوز از پتانسیل های اقتصادی بسیاری برخوردار است و هنوز هم به عنوان ارزان ترین نقطه توریستی کشورمان شناخته می شود. آب و هوای پاکیزه، طبیعت بسیار زیبا، امکانات رفاهی مناسب و رشد اقتصادی قابل توجه باعث شده افراد بسیار زیادی این ناحیه را برای سرمایه گذاری، گذران تعطیلات و حتی زندگی انتخاب کنند.

 خرید زمین در شمال

بیشتر بخوانید: بافت باغی چیست؟ راهکار ساخت ویلا در بافت باغی

 

مزایای خرید زمین برای سرمایه گذاری در شمال

هر سرمایه‌ گذاری بر روی اصول و با برنامه ریزی دقیق انجام شود، می‌ تواند بسیار موفقیت‌ آمیز باشد. این موضوع در مورد خرید زمین در شمال کشور نیز صدق می‌کند. پس اگر به صورت اصولی و صحیح به دنبال این گونه از سرمایه‌گذاری هستید، مزایای زیر را در نظر بگیرید:

افزایش سریع ارزش دارایی

با افزایش قیمت عمومی املاک در کل کشور، قیمت زمین در شمال نیز افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، در شرایط ثبات قیمت مسکن نیز، زمین‌ ها و ویلاهای شهرهای شمالی افزایش قیمت را تجربه می‌کنند. به همین دلیل با خرید ویلا و یا زمین در شمال کشور می‌توانید از ارزش دارایی‌ های خود محافظت کنید.

حق مالکیت مستقیم

مزیت دیگری که خرید زمین در شمال برای افراد سرمایه گذار فراهم می‌کند، این است که برای آن‌ها حق مالکیت مستقیم به وجود می‌آورد. مشتریان برای خرید یک زمین، پول نقد را به فروشنده ارائه می‌دهند و در مقابل، زمین خریداری شده را تحت تملک خود در می‌آورند. این کار باعث ایجاد یک آرامش خاطر پس از خرید در ذهن خریدار خواهد شد.

زمین مستقل در شمال کشور، یک دارایی ملموس است که هیچگاه حق مالکیت آن از بین‌ نمی‌رود. از طرف دیگر اگر بخواهیم از جنبه سرمایه‌ گذاری یا دارایی مالی به این قضیه نگاه کنیم می‌توان گفت حق مالکیت مستقیم زمین می‌تواند یک سند معتبر باشد تا مالک زمین بتواند با استفاده از آن وام بانکی دریافت کنند.

هزینه های کمتر، نگهداری کمتر

خرید زمین در شمال به هزینه نگهداری کمتری نیاز دارد. زمین‌ های خالی که هنوز هیچ استفاده تجاری و مسکونی یا حتی زراعی از آن‌ها نشده است، از نظر بازرسی یا هزینه‌های جانبی، بسیار مقرون به صرفه هستند.

 همچنین مالک زمین، نگرانی‌های مربوط به پرداخت آب و برق، لوله‌ کشی‌ ها و خدمات شهرداری را ندارند. در حقیقت، این مسائل برای زمین‌ هایی که هنوز استفاده نشده‌ اند اجرا نمی‌شود.

 

مقرون به صرفه در مقایسه با زمین های توسعه یافته

خرید یک زمین مناسب بدون توجه به متراژ آن در مقایسه با زمین‌ های ساخته شده یا توسعه یافته، مقرون به صرفه‌تر است. زیرا مالکین این زمین‌ ها در دراز مدت، نیاز نیست که هزینه‌ های جانبی مانند مالیات و عوارض را مشابه با آنچه در زمین‌ های ساخته شده  پرداخت می‌شود، بپردازند.

 از طرف دیگر، فروشندگان زمین‌ های خالی یا همان زمین‌ های ساخت نشده معمولاً انگیزه‌‌ های بهتری برای فروش دارند، بنابراین شما به عنوان یک خریدار، هزینه‌ های کمتری را برای خرید زمین در شمال می‌پردازید. آنچه اهمیت دارد این است که قیمت زمین در هر سال افزایش پیدا می‌کند اما قیمت ساخت و سازها کمتر در معاملات این چنینی نقش دارند.

 

کسب درآمد با ساخت و فروش ویلا

با دلایلی که در این بند می آوریم، متوجه خواهید شد زمین‌ های بایر و خالی شهرهای شمالی از لحاظ هزینه نسبت به زمین‌ های ویلایی بسیار مقرون‌ به‌ صرفه هستند. در نتیجه اگر قصد سرمایه گذاری با خرید زمین در شمال کشور را دارید، می‌ توانید با خرید یک زمین با کاربری مسکونی و ساخت ویلا بر روی آن، سرمایه خود را با فرش آن چند برابر کنید. در صورتی که سرمایه شما برای ساخت یک ویلا کافی نیست، برای تأمین هزینه‌ های آن می‌ توانید از سرمایه‌ گذاران و ساخت و ساز کنندگان، کمک گرفته و پس از فروش زمین، هزینه به دست آمده از فروش زمین را با درصدهای از پیش تعیین شده، با یکدیگر تقسیم کنید.

 

کسب درآمد با ساخت و اجاره ویلا

همچنین شما می‌ توانید پس از ساخت ویلا بر روی زمین خود، آن را اجاره دهید. اجاره ویلا در شمال با توجه به توریستی بودن این منطقه، یکی از کسب‌ و کارهای پرسودی است که در تمامی فصول سال حتی در اوضاع کرونایی و به ویژه در فصل‌ های داغ مسافرت می‌ تواند درآمد بالایی را برای شما فراهم کند.

 خرید زمین در شمال

بیشتر بخوانید: سند شورایی چیست؟ مشکلات خرید ویلا با سند شورائی در شمال