در بعضی از اوقات متقاضیان خرید ویلا در شمال بر سر دوراهی خرید ویلا بین شهر چمستان و روستاهای آن با شهر محمودآباد و حومه آن، می مانند. لذا در این مقاله به تشریح ویژگی های جغرافیایی و فرهنگی این دو منطقه می پردازیم، تا راحت تر بتوانید بر حسب شرایط و خواسته خود دست به خرید ویلا در این مناطق بزنید.

 محموداباد

 

شهر جنگلیِ چمستان:

چمستان به شهر جنگل ها و آبشارها و رودخانه های طبیعی سرچشمه از کوه های البرز معروف است. لذا بیشتر افرادی که خواهان سپری کردن تعطیلات و ... در سکوت و آرامش طبیعت جنگلی می باشند، این شهر پیشنهاد می شود.

همچنین شهر چمستان ارزان ترین ویلاها را به خود در منطقه غرب مازندران به خود اختصاص می دهد. قیمت ویلاهای چمستان باعث شده که خریداران بسیاری به سمت خرید ویلا در این شهر روی بیاورند. افراد ساکن تهران با مقایسه قیمت ویلا در مناطق خوش و آب و هوای تهران و قیمت ویلا در چمستان، متوجه شده‌اند که خرید ویلا در چمستان چقدر می‌تواند صرفه اقتصادی به همراه داشته باشد.

به علاوه از آنجائی تعداد اراضی قابل ساخت ویلا در چمستان زیاد است، و اکثر صاحبان ویلا تمایل به فروش ویلای خود را دارند، باعث شده تا شرایط فروش اقساطی در این منطقه به وجود بیاید.

خرید ویلا در چمستان فقط منتهی به شهر آن نمی شود. شما می توانید انواع ویلاها را در روستاهای اطراف آن و ییلاقات آن بیابید.

روستاهای جنگلی چمستان عبارتند از:

گنج‌یاب، افراسیاب‌کلا، حوریه، سلیاکتی، سرکاج، ایزخورده، کاردگرکلا، نصرت‌آباد، حاجی آباد، سیدکلا، مرداب، اسپی کلا، کردآباد، عباس‌کلا، عبدل ده، کرات کتی، آهودشت، لسفی جان، اناده، مغانده، عرب خیل، نعمت آباد، ورازده، بلویج و....

ییلاقات چمستان شامل: روستای جوربند، گزناسرا، واز، لاویج، کشپل و... می باشد.

مسیر دسترسی چمستان با تهران از دو طریق می باشد. اولی جاده چالوس و دومی جاده هراز.

که هر دو مسیر از لحاظ زمانی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، که در هر دو فاصله ای به طول 210 کیلومتر در مدت زمان 4 ساعت و نیم می طلبد.

 برای دیدن شهر چمستان برروی نقشه، کلیک کنید.

چمستان

 

شهرستان ساحلیِ محمودآباد:

 شهرستان محمود آباد در کنار دریای خزر قرار دارد. این شهر از شمال به دریای خزر، از شرق به شهرستان فریدونکنار، از غرب به شهرستان نور و از جنوب به شهرستان آمل ختم می شود. این شهر هر دو طبیعت جنگلی و طبیعت ساحلی را داراست.

با توجه به موقعیت جغرافیایی و منطقه‌ای که شهر محمود آباد دارد، پتانسیل خاصی در آن دیده می‌شود. آب‌ و هوای مطبوع، شرایط اقلیمی خاص، نزدیکی به دریا، طبیعت بکر و جاذبه های دیدنی و... باعث شده تا زمین ها و ویلاهای این منطقه کمی گرانتر به نظر برسند و دارای پتانسل اقتصادی باشند.

با اینکه قیمت ویلا و زمین محمودآباد نسبت به چمستان گرانتر است، اما همچنان جزو ارزان ترین شهر های ساحلی در مازندران به حساب می آید.

شهرستان محمودآباد به دلیل اینکه در شمال آن ساحل و در جنوب آن جنگل های تشبندان و ... وجود دارد، هر دو نوع ویلا ساحلی و ویلا جنگلی در آن وجود دارد. ویلاهای ساحلی که معمولا یا چسبیده به ساحل یا در شهر قرار دارد، دسترسی بهتر و آسان تری دارد و همچنین به تمامی امکانات رفاهی، تفریحی و.. در آنجا با فاصله کم وجود دارد. اما نسبت به ویلا جنگلی در محمودآباد، قیمت آن بیشتر است.

 

اما خوشبختانه به دلیل وجود اراضی زیاد، ویلاهای با بناهای مختلف و متراژهای بسیار متفاوت ساخته شده اند، که هر کسی با هر بودجه ای می تواند دست به خرید بزند. حتی اگر بخواهید یک ویلا جنگلی بخرید اما درعین حال به ساحل نزدیک باشید، خرید ویلا در محمودآباد می تواند گزینه بسیار خوبی برایتان باشد، زیرا حتی دورترین روستاهای جنگلی محمودآباد، با ساحل فاصله نیم ساعته دارند.

اسامی روستاهای جنگلی محمودآباد برای خرید ویلا ارزان قیمت عبارتند از:

آهی‌ محله، ابوالحسن‌ آباد، احمدآباد کلیج سفلی، احمدآباد کلیج علیا، ارم، ارمک‌ محله، آزادمون، اسداله‌ آباد، اسکنده، اسلام‌ آباد، اسلام‌ محله، افراتخت ، افراسرا، اورطه‌ دشت، اهلم، آهنگرکلا، بائوده سفلی، بائوده علیا، برجنده، بولیده، بونده، بیشه‌کلا ، تازه‌آباد، تجن‌کنار، ترسیاب، تشبندان، تلارم، جوراکلا، جونی‌کلا، چاک‌سر، چهارافرا، حاجی‌کلا، حسن‌آباد، خشت‌سر، خطاهی، خوردون‌کلا، درویش‌آباد، دریاسر، رودپشت، زرداب، زنگی‌کلا، سنگ‌کتی، سیاه‌رودسر، سیاه‌کلا، سیرجارون، شومیا، عبدالله‌آباد، عزت‌آباد، عشق‌آباد، علمده، علویکلامیر، علی‌آباد، فرام‌ده، قصاب‌کتی، کرچک‌، کلمرز علیا، کلوده، کلوسا، کنس‌مرز، گالش‌پل، گل‌محله، گلیرد، معلم‌کلا، ملاکلا، میان‌کلمرز، میرده، میرعلمده، ناصرآباد، وازیک، یوسف‌آباد و...

 

 فاصله شهرستان محمودآباد با تهران از لحاظ دسترسی تفاوت چندانی با چمستان ندارد، و فاصله آن بستگی به موقعیت شما در مبدا دارد.

برای دیدن شهرستان محمودآباد برروی نقشه، کلیک کنید.

 محموداباد

 

همانطور که متوجه شده اید، خرید ویلا جنگلی در چمستان و خرید ویلا ساحلی در محمودآباد دارای تفاوت های زیادی می باشد. اما پیشنهاد ما این است  که اگر به دنبال خرید ویلا جنگلی در نقطه ای دنج و نسبتاً روستایی و بکر و دست نخورده هستید، چمستان می تواند انتخابی عالی برای شما باشد؛ ولی اگر بدنبال یک شهر ساحلی با فروشگاه های جذاب و کمی پرشور تر هستید، محمودآباد گزینه ای بسیار خوب است. .

در هر صورت شما می توانید برای خرید ویلا در شهر محمودآباد یا چمستان و حومه آن ها، به سایت http://viladeniz.com/ مراجعه نمائید. تا بتوانید به روز ترین فایل های مربطو به ویلا های آماده فروش در این شهرها را بیابید. مشاوران املاک ویلا دنیز تا آخرین قدم برای یک خرید خوب و ماندگار در کنار شماست.

 چمستان