از آنجاییکه در فصل تابستان بازار مسکن و بازدید از ملک تا حدودی زیاد می شود. خریداران ویلا در شمال برای خرید ویلا به منظور سپری کردن اوقات فراغت یا سرمایه گذاری به بازدی ویلاها می روند.
یک انتخاب مناسب و دانستن ویژگی یک ویلای خوب و رعایت قواعد خرید خانه می‌تواند باعث رضایت و یک  خرید عالی و مطمئن می شود.

 ویلا در شمال

 

ویژگی های یک ویلای خوب در شمال

طراحی ویلا:

طراحی ویلا باید به گونه ای باشد که از فضای ملک به نحو احسن استفاده کرد. برای مثال اگر زمین ملکی متراژ کوچکی دارد از بنای نیم پیلوت استفاده شود تا بتوان هم انباری و هم پارکینگ در آن ایجاد شود.

همینطور از آنجایی که خانم‌ها زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند، نورگیر بودن آشپزخانه سبب می‌شود احساس بهتری هنگام کار داشته باشند. اتصالات مربوط به سینک، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و پکیج یا آبگرمکن به درستی و در جای مناسبی تعبیه شده باشد تا زمان نصب این وسایل با مشکل مواجه نشوند.
 همچنین از سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب در آن ملک استفاده شود. برای مثال ویلاهایی که در کوهستان ها و ییلاق بنا می شود باید دارای سیستم گرمایشی مانند دیگ مشعل یا آبگرمکن باشد، یا ویلاهایی که در کناره دریا و ساحل ساخته می شوند باید دارای سیستم سرمایشی اسپیلیت  باشند.

بودن نور طبیعی کافی درون یک خانه می‌تواند بسیار مفید باشد. نور طبیعی و روشنایی خانه هم بر روی خلق و روحیه افراد اثر مثبتی می‌گذارد و هم از نظر زیبایی شناسی و نیاز کمتر به مصرف برق می‌تواند مفید باشد. هنگام بازدید از ملک برای خرید یک بار در ظهر و یک بار در غروب از خانه بازدید کنید تا نورگیری آن را به خوبی تماشا کنید. بهترین نورگیری را ابتدا ملک‌های جنوبی و سپس ملک‌های شمالی دارند.


یکی از قسمت‌های مهم هر ملکی، جنس کف پوش و یا نمای ویلا؛ استفاده شده در آن است. هر کف‌پوشی روش‌های شست و شو، مراقبت و ظاهر متفاوتی دارد. در شمال کشور از کفپوش پارکت کمتر استفاده می شود زیرا به دلیل رطوبتی بودن آب و هوای شمال کشور ممکن است زود خراب شود. بهترین نوع کفپوش برای خانه های شمالی از جنس سنگ و سرامیک می باشد.


از آنجائی که خریداران ویلا در شمال می خواهند از آب و هوای بکر آن تنفس کنند و لزوما نمی خواهند هر روز به بیرون از ویلا جهت تفریح بروند، با داشتن بالکن با ویو به حیاط یا طبیعت اطراف ویلا می توان یک امتیاز بزرگ برای آن بنا در نظر گرفت.

داشتن پارکینگ برای  یک ویلا بسیار اهمیت دارد. و این پارکینگ اگر از نوع مسقف باشد تا ماشین از باران های بی امان شمل در امان بمانند بهتر است.

ویلا در شمال

 

 مسائل حقوقی ویلا:

بهترین نوع سند ویلا در شمال، سند تک برگ یا همان سند شش دانگ می باشد. ویلاهایی با این سند شما را از خریدتان مطمئن می سازد و دردسری بعد از خرید نخواهید داشت.

زیرا در سند شش دانگ کلیه متعلقات بنا و نوع کاربری آن ذکر می شود و در سامانه ثبت اسناد کشور به تایید می رسد. اما در سایر سندها مانند شورائی، مشاع و.. ممکن است مشکلاتی پیش بیاید.

جهت دیدن ویلا سنددار، کلیک کنید.

همچنین انشعابات ویلا مانند آب برق گاز باید به صورت خصوصی، نصب شده باشد. اگر ویلایی به صورت مشترک با ویلای دیگر از انشعابات استفاده می کند حتما در هنگام خرید باید میزان مشارکت به توافق طرفین برسد.

اگر نوع ویلای موردنظرتان ویلا شهرکی باشد، قطعا دارای نگهبانی و باغبانی خواهد بود که حقوق این افراد به طور مساوی بین صاحبان ویلا در شهرک پرداخته می شود. حتما قراردادی باید رد این باره تنظیم شود.

ویلا در شمال

 

امنیت ویلا:

پنجره های ویلا به وسیله دزدگیر محافظت شود و از درب ورودی ضد سرقت استفاده شود، امنیت آن ویلا را دو چندان می کند.

همچنین داشتن همسایه‌ی خوب نقش مهمی جهت آرامش و امنیت داشتن در ویلا دارد. اینکه ببینیم خانه در کدام محله قرار دارد کافی نیست. باید همسایه‌های اطراف یک خانه ویلایی در زمان بازدید ساختمان را در نظر داشت. هر چه شناخت شما بیشتر باشد، انتخاب بهتری خواهید داشت.

توجه به میزان شلوغی خیابان، محله، کوچه و ساختمان هنگام بازدید از ملک بسیار مهم است. اکثر خریداران ویلا در شمال ساکن شهرهای شلوغ مانند تهران هستند که می خواهند برای تعطلات آخرهفته و برای استراحت به یک جای آرام و بدون سروصدا بروند. پس خیلی به این موضوع در هنگام بازدید ویلا اهمیت دهید.

ویلا در شمال

 

دسترسی ویلا به امکانات رفاهی:

امکان دسترسی به امکانات رفاهی برای همه اهمیت دارد. اینکه مجبور نباشید برای هر خرید ساده‌ای سوار ماشین شوید یا مسافت زیادی را بپیمایید در بلندمدت تاثیر زیادی روی رضایت شما از محل ویلا در شمال خواهد داشت.
از همین رو، هنگام بازدید از ویلا و در حال گذر از محله، دقت کنید که چند سوپرمارکت، میوه فروشی، نانوایی و مواردی از این دست در آن محله وجود دارد. برای بعضی دیگر قابلیت دسترسی به درمانگاه‌ها مهم است.

 


 

اگر یک ویلا همه امتیازات گفته شده در بالا را داشته باشد، یک ویلای ایده آل خواهد بود. البته که همه ویلاها در شمال همه موارد ذکر شده را ندارند. شاید داشتن یکی از این موارد باعث شود از موضوعات دیگر چشم پوشی کرد. به هر حال داشتن یک مشاور املاک خوب و معتبر که تسلط بر این موضوعات دارد، می تواند به شما در این موضوع کمک کند. مشاوران املاک ویلا دنیز با سال ها تجربه آماده خدمت رسانی به شما مشتریان از طریق مشاوره رایگان می باشد.