مجموعا شغل مشاور املاک، جزو مشاغلی است که اگر در مسیر درست انجام شود، بسیار سودآور است.

پول‌های بسیار زیاد و سرمایه‌های فراوانی در طی این قبیل معاملات در املاک خصوصا در شمال کشور، رد و بدل می‌شود. یکی از گران‌ترین معاملات، مربوط به خرید و فروش ملک و زمین‌هایی است که قیمت بالایی دارند.

در همین حین افرادی هستند که در این صنعت دست به خلاقیت‌هایی برای کلاهبرداری املاک در خرید و فروش ملک می زنند، تا سودهای کلانی به جیب بزنند. خریداران و فروشندگان با اعتماد بی‌‌دلیل و از روی بی‌تجربه‌گی به افراد سودجو، درگیر کلاهبرداری مشاوران املاک‌ نامعتبر می‌شوند.

 خرید ویلا در شمال

 

نحوه کلاهبرداری مشاوران املاک:

1) مشاوران کلاهبردار املاک، در قدم اول دست به ایجاد دفاتر غیر قانونی و بدون مجوز می زندد. کلاهبرداران با اجارۀ یک دفتر و ایجاد فضایی شیک، سعی در فریب دادن مالکان و خریداران ویلا در شمال را دارند. کلاهبرداران خود را جای مشاور املاک قرار می‌دهند و با معرفی فردی به عنوان خریدار اقدام به تنظیم مبایعه نامه می‌کنند.

برای اینکه در تله کلاهبرداری ویلا در شمال نیفتید، از داشتن مجوز ثبت و فعالیت این دفاتر اطمینان حاصل نموده و بعد به آن ها مراجعه نمائید. هیچگاه قبل از اینکه با افراد معتمد مشورت نکرده اید، برای نوشتن عقدنامه و یا قولنامه اقدام نکنید.

 

2) یکی از راه هایی که مشاوران سودجو بر سر فروشندگان و صاحبان ویلا در شمال کلاه می گذارند؛ این است که با قیمت‌گذاری ملک زیر قیمت واقعی بازار، آن را به فردی که به عنوان همدست دارند می‌فروشند و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. این افراد با ضرر و زیانی که به فروشنده وارد می‌کنند، با گرفتن سند از فروشنده در قبال مبلغ ناچیزی، ملک را با نام‌های دیگر به افراد دیگر می‌فروشند و سپس متواری می‌شوند.

 خرید ویلا در شمال

 

3) بسیاری از دفاتر املاک با ارائۀ مدارک جعلی، خود را به عنوان نماینده صاحبان املاک و مستغلات معرفی می‌کنند. این افراد با ایجاد وکالت‌نامه‌های جعلی املاکِ افراد بی‌‌تجربه را به فروش می‌رسانند و با ارائۀ اطلاعاتی نظیر عدم حضور فرد در کشور یا ناتوانی‌ جسمی صاحبان ملک، خود را به عنوان نماینده صاحب ملک جا می‌زنند و به همین نحو اقدام به سودجویی و کلاهبرداری در خرید و فروش ملک می‌کنند.

 

4) مواردی از انواع کلاهبرداری معاملات مسکن گزارش شده که نشان می‌دهد، فرد بدون بازدید از واحد اصلی و تنها با استناد به گفته مشاوران املاک که این واحد نیز مشابه واحد دیگری است اقدام به پیش خرید ویلا در شمال می‌کنند!

برای مثال ممکن است فردی خارج از ایران باشد و به دنبال سرمایه گذاری با خرید ویلا یا زمین در شمال باشد، کلاهبردران با چرب زبانی ویلایی با ارزش را به زیر قیمت اعلام می کند و بیان می دارد اگر تا 2 روز آینده خرید نکنید این ویلا را از دست خواهید داد! بنابراین خریدار از روی احساس و بی تجربگی مقداری پول به عنوان بیعانه واریز می کند تا خود را به محل املاک برساند.

در این موارد در خوشبینانه ترین حالت پس از رجوع به واحد اصلی با مواردی از کسری مواجه می‌شوند. امکانات ملک نظیر سیستم تهویه، گرمایش و لوله‌کشی ناقص یوده و اما قرارداد بر این اساس نوشته نشده است. و در بدبینانه ترین حالت و در 99 درصد مواقع چنین ویلایی در واقعیت وجود ندارد!

 ویلا در شمال

 

 5) برخی از این دفاتر، زمین‌هایی را در شهرک‌های مختلف خریداری می‌کنند و پس از تفکیک می‌فروشند. اما گروهی هم وعده مشارکت به مالک می‌دهند و برای آن به اصطلاح مشتری دست‌ و پا می‌کنند. در این میان به صاحب زمین قیمتی پایین‌تر از قیمت واقعی زمین گفته می‌شود و به مشتری بالاتر از قیمت واقعی. پولی که میان این معاملات رد و بدل می‌شود به جیب فروشندگان زمین می‌رود که نه مالک زمین هستند و نه اختیاری دارند. 


6) روش دیگر کلاهبرداری این است که زمین را به صورت قراردادی می‌فروشند و می‌گویند که سند ندارد و بنچاقی است. بعد از مدتی صاحب این زمین‌ها پیدا می‌شود. این فروشنده‌ها زمین را در روستایی معامله می‌کنند و بعد از مدتی نسل دوم یا سومی که به آنها ارث رسیده است می‌آید و ادعای مالکیت می‌کند.  شورای دهیاری هم با مشاهده اسناد و مدارکی که مالک در اختیار دارد، حق مالکیت زمین را به آن ورثه می‌دهد. یا حتی ممکن است زمین فروخته شده خارج از بافت هادی باشد که در اینصورت تخریب کامل بنا را به دنبال خواهد داشت. پس در هنگام خرید ویلا سنددار از نوع کاربری و استعلام آن غافل نشوید.

 ویلا در شمال

 

اگر به دنبال یک مشاور املاک معتبر با تجربه و سابقه بالا و دارای مجوزات قانونی هستید، پیشنهاد ما به شما این است که از مشاوران حرفه ای، زبده و متخصص املاک ویلا دنیز بهره بگیرید. مشاوران املاک ویلا دنیز این افتخار را دارد تا با مشاوره رایگان در زمینه خرید و فروش ویلا در مازندران در منطقه دلخواهتان، به شما متقاضیان خدمت رسانی کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به قسمت تماس با ما مراجعه نمائید.