عوامل مختلفی بر قیمت هر متر ویلا و زمین در شمال موثر می باشد، که ممکن است برای ارزش هر ویلا تفاوت ایجاد کند.

به طور مثال شما یک ویلا نیم پیلوت با متراژ 100 متر را می توانید با قیمت 1 میلیارد در یک مکان معین پیدا کنید و در کنار همان ویلا و دقیقا در همان مکان یک ویلای نیم پیلوت با متراژ 100 متر با قیمت 2 میلیارد ولی با امکانات و شرایط متفاوت پیدا کنید! پس نمی توانیم برای همه ویلا های شمال یک نسخه کامل و یکسان بپیچیم، و هزینه تمام شده همه ویلاها را یکسان در نظر بگیریم.

 خرید ویلا در شمال

 

 

بررسی عوامل تاثیر گذار بر قیمت ویلا و زمین در شمال

 

به طور کلی عامل های مختلفی بر قیمت ویلا در شمال تاثیر می گذارد، اما قبل از آن بدانید که، هر یک از این عوامل می توانید هم تاثیر مثبت داشته باشند و هم تاثیر منفی.

برای مثال عواملی مانند؛  متراژ بنا، داشتن امکاناتی مانند استخر و.. با افزایش آنها قیمت ویلا نیز افزایش می یابد و در مقابل عواملی مانند؛ عمر بالای ویلا و عدم دسترسی به امکانات رفاهی و... می تواند قیمت آنرا کاهش دهد.

 قیمت گذاری ویلا در شمال

 

 عوامل کاهش یا افزایش قیمت و ارزش ویلا در شمال

 

طراحی و دیزاین داخلی و بیرونی ویلا:

طراحی داخلی شامل تعداد اتاق‌ خواب های مستر، وضعیت سالن نشیمن و پذیرایی، متراژ هر کدام از اتاق‌ها و سالن، دیوارهای مختلف، فضای آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، حیاط سازی و تزئیناتی مانند سقف کاذب، کاغذ دیواری، دیوارپوش و کف پوش‌های مختلف و کابینت‌ها و قفسه‌ها و غیره است. استفاده از طراحی‌های مدرن معمولاً سبب افزایش قیمت ویلا می‌شود.نحوه قرارگیری هر کدام از این المان‌ها نیز می‌تواند بر زیبایی فضا تأثیر بگذارد.

به طورکلی هرچه طراحی داخلی سازه بهتر باشد، قطعاً قیمت ویلا نیز افزایش می‌یابد. بعضی از این المان ها قابل تغییر هستند و خریدار می تواند بعد از خرید ویلا طبق سلیقه خود آنرا دستخوش تغییراتی کند. اما بعضی از این تغییرات مانند تغییر دادن متراژ سالن پذیرایی، یا تغییر دادن مکان آشپزخانه می تواند هزینه های سنگینی را به دنبال داشته باشد.

برای دیدن ویلا نماسنگ، کلیک کنید.

 

 

 امکانات ویلا:

داشتن امکاناتی همچون پارکینگ، آیفون تصویری، دوربین مدار بسته، درب کنترل از راه دور، استخر، سونا، جکوزی، سیستم تهویه (کولر آبی یا گازی و شوفاژ)، سیستم اطفای حریق، اسکلت و سازۀ ضد زلزله، تعداد و نوع خواب آن، تعداد تراس‌های ویلا،، آشپزخانه و نوع کابینت آن، انشعاب و کنتورهای مستقل، نورپردازی ساختمان، نوع مصالح به کار رفته، وجود شومینه، تزئینات به کار رفته، معماری داخلی، نوع و تعداد سرویس‌های بهداشتی، وجود باربیکیو اختصاصی، منظره و چشم انداز، آفتاب گیر بودن، وجود حیاط خلوت و.... باعث افزایش قیمت ویلا می شود. همچنین کیفیت هر کدام از این موارد می‌تواند در قیمت تمام شده ویلا تأثیر بگذارد. برخی از ویلاها دارای تراس‌های بزرگ و روف گاردن هستند که هم آن‌ها را زیباتر می‌کند هم قیمت خرید ویلا را افزایش می‌دهد.

 برای دیدن ویلا استخردار، کلیک کنید.

 

 

مکان، موقعیت جغرافیای ویلا

در شمال کشور مانند شهرهای دیگر از جمله تهران، در بخش های مختلف قیمت های متفاوتی دارد. مثلا ویلایی که سر کوچه قرار دارد با ویلایی که ته کوچه قرار دارد، قیمت آن بالاتر و ارزش بیشتری دارد. هرچه ویلا به جاده اصلی یا به امکانات رفاهی و تفریحی نزدیکتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است.

برای خرید ویلا در چمستان، کلیک کنید.

 قیمت گذاری ویلا در شمال

عوامل موثر بر قیمت زمین:

بعضی از ویژگی ها و عوامل ذاتی زمین های شمال که تغییر ناپذیر هستند یا به سختی تغییر می کنند، اگر دارای شرایط نرمال و خوبی باشند، ارزش زمین را بالا می برد. مانند: مساحت زمین و جهت آن، تعداد و اندازۀ بر ویلا، شکل هندسی زمین، موقعیت قرارگیری زمین نسبت به خیابان یا کوچه، موقعیت مکانی مناسب، میزان تراکم‌پذیری و...

 


 

اگر قصد دارید که ویلایی  را بخرید یا بفروشید، باید برآوردی کامل از قیمت آن داشته باشید. بهتر است در این زمینه، اول عوامل ذکر شده را در نظر گرفته و سپس از چند مشاور املاک خبره در محل خریداری یا فروش ویلا، پرس و جو نمایید. این مشاورین، با داشتن علم و تجربه در این زمینه و دانستن قیمت مناسب ملک، راهنمایی های لازم را جهت خرید یا فروش، به شما می نمایند. مشاوران حرفه ای املاک ویلا دنیز در کنار شماست!

قیمت خرید ویلا در شمال