ویلا در شمال یعنی آرامش، یعنی راهی برای گریز از دل مشغولی‌ها و دغدغه‌های آزاردهنده! ویلا مکانیست دل‌چسب و فضاییست عجین شده با تمام حس‌های خوب.
قرار است در شمال ایران ویلایی بخریم، فرض کنید موقعیت مکانی ویلا را پسندیده‌اید، نمای بیرون را دوست داشته‌اید حال به درون ویلا رسیده‌ایم. وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی ویلا به میان می‌آید منظورمان تمام آن‌ چیزی است که در زیبا و راحت به نظر رسیدن محیط داخلی ویلا دخیل است؛ از نور پردازی‌ها گرفته تا نوع مصالحی که برای ایجاد پلکانی شیک و ستون‌هایی زیبا به کار گرفته شده‌اند، از پنجره‌ها تا درب اتاق‌ها، از رنگ‌های استفاده شده تا اندازه نشیمن، اتاق‌ها و...

قسمت هال یا پذیرایی ویلا، همان قسمتی است که قرار است بیشترین ساعات روز را در آن سپری کنید بنابراین آرامش بخش بودن باید بارزترین ویژگی آن باشد، باید در چنین مکانی احساس راحتی کنید. در ان مقاله چند نکته و ایده دکوراسین داخلی پذیرایی ویلا در شمال را خاطرنشان می کنیم.

 

انتخاب مبلمان برای استفاده در دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال

به دلیل آنکه ویلای شمال، معمولا جایی برای استراحت است و به همین دلیل، در دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال مبل‌های استیل و نیمه استیل جایی ندارند.
اولین نکته‌ای که در خرید مبلمان برای ویلای شمال یا هر فضای دیگری اهمیت دارد، میزان فضای موجود است. با توجه به فضایی که در اختیار دارید، یک مبلمان راحتی انتخاب کنید و اگر بودجه‌تان کافی است، بد نیست انتخاب مبل راحتی تختخواب‌شو را نیز در گزینه‌های موجود در نظر بگیرید.
خرید مبل راحتی تاشو برای استفاده در دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال به شما کمک می‌کند در زمان ورود مهمان، نگرانی‌ای از بابت جای خواب وی نداشته باشید.
انتخاب رنگ پارچه مبلمان نیز از دیگر نکاتی است که رابطه مستقیم با بزرگی فضای پذیرایی ویلا دارد. اگر ویلای شما فضای پذیرایی بزرگی دارد، با توجه به سلیقه خود هر نوع پارچه‌ای که علاقه دارید را برای رومبلی تهیه کنید و اگر فضای پذیرایی کوچکی دارید، از انتخاب پارچه‌های طرح دار و به‌خصوص طرح‌های شلوغ خودداری کنید.  

مبلمالمان پذیرایی ویلا در ش

 

انواع دکوراسیون پذیرایی  ویلا در شمال:

 

دکوراسیون پذیرایی ال مانند

از مرسوم ترین پلان ها در ویلا های امروزی طراحی پذیرایی به شکل L است که اگر المان های اون اصولی چیده بشه، باعث زیباترشدن دکوراسیون داخلی منزل شما میشه. اگر به ندرت به خونتون مهمان میاد، بهتره در پذیرایی ال شکل، میز ناهارخوری رو در قسمت کوچکتر هال پذیرایی L  نزدیک آشپرخانه قرار بدید. کسانی که پذیرایی ال مانند دارند، داشتن دو فضای مجزا از بزرگترین شانس اونهاست.

برای به وجود نیامدن مشکلات در رفت و آمد افراد و جلوگیری از شلوغی بیش از حد فضای خانه کوچک بهتر است با نحوه چیدمان در فضاهای خانه مرز مشخصی به وجود آورد بدین صورت که مبلمان اتاق پذیرایی، طوری قرار دهید که ارتباطی با فضای اتاق غذاخوری نداشته باشند. دقت کنید در ضلع کوتاه تر فضای غذاخوری قرار می گیرد و در ضلع بلند تر فضای نشیمن و بهتر است بخش نشیمن و غذاخوری خانه فاصله کمی نسبت به هم داشته باشند.

خانه یا آپارتمان با پذیرایی L شکل، باعث به وجود آمدن دو ضلع بزرگ و کوچک در داخل دکوراسیون میشه. معمولا ضلع کوچکتر رو به میز ناهارخوری اختصاص میدن و ضلع بزرگ تر شامل مبلمان فضای نشیمن و پذیرایی میشه. اگر آشپزخانه منزل فضای کافی برای میز ناهارخوری داره، می‌تونید ضلع کوچک پذیرایی ال شکل منزلتون رو با یک میز کوچک و قفسه کتاب منحصراً به فضای مطالعه اختصاص بدین.

برای چیدمان پذیرایی ال شکل فضای بزرگتر از لحاظ بصری فضایی را خلق کنید که هر فضا محدوده مشخص به خود را داشته باشد اما همه افراد بتوانند با یکدیگر در ارتباط گفت و گو باشند، برای همین منظور اتاق پذیرایی باید به اتاق غذاخوری راه پیدا کند و کاملا روبروی یکدیگر قرار بگیرد. برای مرزبندی این دو فضا ،پهن کردن فرش با طرح متفاوت، نصب پارتیشنی کوچک، سیستم نورپردازی متفاوت مثل لوسترهای توپی و مستطیلی کاربرد فراوانی دارد.

 دکوراسیون پذیرایی L مانند

 

دکوراسیون داخلی پذیرایی مربع شکل

اولین نکته‌ای که شما باید در طراحی داخلی اتاق مدنظر قرار دهید، یافتن نقطه کانونی اتاق است. معمولا نقطه کانونی مهم‌ترین بخش هر اتاق می‌باشد و اولین چیزی است که مردم به هنگام ورود به اتاق آن را می‌بینند. شومینه یا پنجره‌ی بزرگ از جمله نقاط کانونی هستند که معمولا با توجه به معماری اتاق در برخی فضاها قرار دارند. اما شما تنها به این دو مورد محدود نیستید و می‌توانید خودتان نقطه کانونی اتاق‌تان را تعیین کنید.

شکل و طرح میز جلو مبلی نیز باید با مبلمان و چیدمان اتاق‌تان متناسب باشد. خطوط در اتاق‌هایی با شکل مربع کاملا به چشم می‌آیند و چیدمان متقارن را تشدید می‌کنند. برای ایجاد تعادل در فضا بهتر است از میزهای گرد جلو مبلی استفاده کنید. به طور کلی بهترین شکل ممکن میزهای جلو مبلی برای فضاهای مربعی، شکل دایره‌ای و مستطیلی آن می‌باشد.

برای انتخاب مبلمان برای دکوراسیون پذیرایی مربع شکل، هیچ محدودیتی ندارین. شما می توانید هم طرح های کلاسیک و هم طرح های مدرن خریداری کنید. مبلمان ال شکل برای پذیرایی مربع شکل کوچک چندان مناسب نیست.

 

دکوراسیون پذیرایی مربعی شکل

 

 

دکوراسیون پذیرایی مستطیل

منظور از پذیرایی مستطیل شکل این است که؛ نسبت طول اتاق یا سالن پذیرایی بزرگتر از عرض آن می باشد.

مرز رفت و آمد در پذیرایی های مستطیلی باید مشخص باشد. اندازه فرش باید طوری تعیین شود که افراد بتوانند بدون قدم گذاشتن روی آن، از کنارش رد شده و به سمت دیگر بروند با این کار مرز رفت و آمد دقیقا مشخص شده است. باز نگهداشتن فضا در یک قسمت از پذیرایی برای رفت و آمد، فضای بیشتری برای چینش اصلی مبلمان پذیرایی ایجاد میکند. از ترفندهای پذیرایی مستطیل شکل این است که مبلمان را به پشت، نزدیک یکی از دیوار ها بچینید و از دیوار مقابل مبلمان برای نصب تلویزیون استفاده کنید.

مبلمانی با فرم باریک و ال شکل می توانند از مناسب ترین انواع مبلمان برای پذیرایی های مستطیلی باشند. اگر عرض اتاق پذیرایی خانه خیلی کم باشد اما چیدمان آن درست انجام شود، میتوان فضایی بی عیب و نقص طراحی کرد. هنگام چیدمان مبل در هال و پذیرایی مستطیل شکل بهتر است از جلومبلی های بزرگ استفاده نشود. مبلمان را پشت به دیوار اصلی سالن و روبه روی تلویزیون یا شومینه بچینید تا فضای راهرویی ایجاد نشود.

استفاده از تابلو های عمودی در فضای مستطیل شکل را فراموش نکنید. تابلوهای عمودی چشم را به سمت بالا می کشد و باعث میشود از درازای سالن در دید افراد کاسته شود. از وسایل تزیینی بدون گوشه و گرد در قسمتهای زاویه دار پذیرایی استفاده کنید تا فضا های زاویه دار شکسته و گرد شود. آباژور، عسلی و گلدان های دایره ای شکل مواردی خوبی برای استفاده در پذیرایی مستطیل شکل هستند.

 دکوراسیون پذیرایی مستطیل

 

رنگ ها در دکوراسیون داخلی

می دانیم که رنگ ها به سه دسته سرد و گرم و خنثی تقسیم می شوند.

رنگ های گرم شامل قرمز، زرد و نارنجی و انواع آن است. این رنگ ها با ترشح آدرنالین باعث افزایش فشارخون، افزایش تنفس،افزایش درجه حرارت و گرما می شوند. رنگ های سرد شامل سبز و آبی هستند که از اثرات آن می توان به کاهش ضربان قلب، ریلکسیشن ماهیچه ها و کاهش دمای بدن، آرامش و رفع خستگی و اعتدال اعصاب می شود. رنگ های خنثی هم شامل سفید و مشکی هستند که به کار بردن آنها باعث می شود فضای پذیرایی بزرگ تر به نظر برسد. 

هر کدام از این رنگ ها را می توانید بر طبق سلیقه خود و فضای پذیرایی و نشمین در ویلایتان بهره بگیرید. برای مثال توصیه می شود اگر فضای پذیرایی کوچک است از رنگ های خنثی چون سفید یا طوسی بهره ببرید. یا ترکیب رنگ های آبی و طلایی و سفید می تواند فضای خارق العاده ای ایجاد کند.


 

در پایان این مقاله باید خاطر نشان کرد که در دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال، آنچه باعث راحتی شما می‌شود بر همه چیز دیگر اولویت دارد! چراکه همان‌طور که به آن اشاره کردیم، ویلای شمال معمولا فضایی برای استراحت و فاصله گرفتن از هیاهوی روزهای شلوغ‌کاری است و به همین دلیل، هر آنچه بتواند راحتی بیشتر را برای ما به همراه داشته باشد، بر دیگر انتخاب‌های مربوط به دکوراسیون داخلی برتری دارد.

 

اگر به دنبال خرید ویلا در شمال، یا خرید زمین در شمال هستید، می توانید از مشاوره رایگان مشاوران املاک ویلا دنیز بهره مند شوید.