وام مسکن در سال 1400

 

وام مسکن چیست؟

هر کشور بر اساس بودجه مالی خود، امکانات تسهیلاتی با هدف های متفاوت در اختیار مردم قرار می دهد، یکی از این تسهیلات، وام مسکن می باشد.

 با توجه به شرایط اقتصادی و قیمت های بالای مسکن، وام مسکن برای افرادی که جویای خرید مسکن می باشند، می تواند، یک کمک فوق العاده ایی محسوب شود، و همچنین وام های مسکن توسط بانک های خصوصی پرداخت می شوند، که دارای شرایط و ویژگی های منحصر به فردی می باشند، قبل از اقدام برای در خواست وام مسکن، باید تمامی جزئیات را مورد بررسی قرار دهید، در این صورت ما در این مقاله به جزییات دریافت وام مسکن می پردازیم، با ما همراه باشید.

 

وام مسکن 1400

 

وام مسکن به چند گروه تقسیم می شوند؟

  • وام مسکن جوانان
  • وام مسکن زوجین
  • وام مسکن یکم 
  • و...

 

وام مسکن جوانان در سال 1400 چگونه می باشد؟

بر اساس گزارش های اعلام شده، تا سقف 140 میلیون، مجرد های ساکن تهران می توانند، تسهیلات دریافت کنند، از 140 میلیون تومان این تسهیلات، 100 میلیون تومان وام به خرید مسکن و 40 میلیون تومان وام جعاله تعلق می گیرد، برای دریافت این 100 میلیون تومان تسهیلات، نیاز به خرید 200 برگه تسهیلات مسکن به مبلغ اوراق حدود 10 میلیون تومان و نیز برای دریافت 40 میلیون وام جعاله نیاز به خرید 80 برگه تسهیلات به مبلغ 4 میلیون می باشد، که در مجموع برای دریافت چنین تسهیلاتی باید 14 میلیون تومان به صورت نقدی بپردازید.

 

وام مسکن زوجین

برای دریافت وام مسکن زوجین، باید بعد از عقد رسمی از طریق تامین اجتماعی هدیه ایی دریافت کنید، اما شرایطی برای دریافت چنین وامی نیاز است، برای دریافت هدیه به عنوان وام مسکن زوجین، باید به مدت 3 سال در بیمه سابق داشته باشید.

برای استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی می توانید، به صورت انلاین سابقه ی بیمه خود را در تامین اجتماعی مشاهده کنید.

برای مثال برای زوجین تهرانی وام مسکن تا سقف 240 میلیون تومان می باشد، که برای هر فرد 100 میلیون تومان تسهیلات برای خرید مسکن و 40 میلیون تومان وام جعاله تعلق می گیرد.

برای دریافت چنین تسهیلاتی، زوجین باید 400 برگه تسهیلات به مبلغ 19 میلیون تومان و به همراه 4 میلیون تومان وام جعاله هزینه دارد، در این صورت باید 23 میلیون تومان پرداخت کنند.

برای مثال وام جعاله به افرادی که قسط تعمیر قسمتی از خانه و یا آپارتمان و... دارند، تعلق می گیرد.

 

وام مسکن در 1400

 

وام های مسکن در هر شهر با توجه به جمعیت آن متفاوت می باشد، برای مثال اگر جمعیت بیش از 200 هزار نفر باشد، برای آن 80 میلیون تومان در نظر گرفته می شود.

 

 

استان               سقف تسهیلات                   نرخ سود             مدت زمان پرداخت         اقساط


 تهران               100 میلیون تومان              17/5 درصد              12 سال              1 میلیون و 666 هزار تومان


 مراکز استان        80میلیون تومان            17/5 درصد                12 سال              1 میلیون و 333 هزار تومان


 سایر شهرها       60 میلیون تومان            17/5 درصد                 12 سال                      ا میلیون تومان


 

دریافت وام مسکن

وام های مسکن توسط بانک های خصوصی پرداخت می شوند، که هر یک دارای شرایط و ویژگی منحصر به فرد خود هستند، و همچنین بانک مسکن، تسهیلات وام مسکن را از دو طریق پرداخت می کند؛ 

  1. وام مسکن یکم
  2. وام اوراق

 

وام مسکن یکم در سال 1400

وام مسکن یکم به کسانی تعلق می گیرد که برای اولین بار از تسهیلات وام مسکن استفاده می کنند، در این صورت این افراد باید، قبل از اقدام به دریافت وام، در بانک مسکن باید سپرده گذاری کنند.

 

 وام اوراق بانک مسکن

وام اوراق یکی دیگر از تسهیلات ارائه شده از سوی بانک مسکن می باشد، زمانی که افراد پس انداز کافی و شرایط افتتاح سپرده جدید و 12 ماه انتظار در صف را ندارند، می توانند از وام اوراق مسکن استفاده کنند.

 

وام مسکن

 

 

 شرایط دریافت وام جعاله بانک مسکن

  1.  هزینه ی کارشناسی ملک، مسکن و... بر عهده وام گیرنده می باشد.
  2. بعد از تسویه پرداخت تسهیلات جعاله ی قبلی از بانک مسکن و یا سایر بانک ها، می توانید دوباره وام جعاله دریافت کنید.
  3. ضامن و شخصی که برای دریافت وام جعاله، اقدام می کند، نباید هیچ گونه سابقه چک برگشتی و یا بدهی سر رسیده در سیستم بانکی داشته باشد.
  4. خانه ایی که خریداری می کنید، نباید جعاله تسویه نشده ای داشته باشد، در این صورت باید وام قبلی خود را تسویه کرده و سپس اقدام به تسهیلات جعاله جدید نمایید.

 

 وام ازدواج در سال 1400

 

با توجه به انتقاد های اخیر، وام ازدواج در سال 1400 افزایش یافته است، از این سوی نمایندگان شورای اسلامی در مصوبه ای وام ازدواج به مبلغ 100 و 70 میلیونی به زوج های کمتر از 25 سال تعلق می گیرد، و هم چنین مبلغ تسهیلات قرض الحسنه برای زوج های زیر 25 سال (داماد) و 23 سال (عروس) 100 میلیون تومان می باشد، که برای ایثارگران دو برابر است.

 افراد می توانند با ورود و ثبت نام در سامانه قرض الحسنه ازدواج، بانک عامل و شعب مشخص، اقدام کنند، و پس از ثبت نام بانک از طریق پیامک متقاضی را مطلع خواهد کرد.

ناگفته نماند، وثیقه برای این تسهیلات بر اساس اعتبار سنجی، حساب یارانه افراد و سفته، بانک ها نبست به دریافت وثیقه کافی، اقدام لازم را انجام می دهند.

مدت زمان  پرداخت تسهیلات، 10 ساله می باشد، برای مثال برای تسهیلات 100 میلیون تومان، ماهانه باید یک میلیون تومان اقساط در نظر گرفته شده است.

 

وام مسکن 1400


 

چنانچه قصد خرید ویلا در شمال  با شرایط فوق العاده اعم از اقساط و وام و... دارید، کافیست، برای مشاهده و خرید ویلا اقساطی و خرید ویلا ارزان روی لینک های مشخص شده کلیک کنید، و  همچنین در سایت ویلا دنیز فایل های متنوعی برای معرفی ثبت شده است، برای مشاهده سایر ویلا ها در سایت ویلا دنیز، روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

مشاورین ویلا دنیز همانند یک دوست همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما سروران عزیز می باشند، برای ارتباط با مجموعه دنیز به بخش تماس با ما مراجعه نمائید.