صفر تا صد خرید ملک قولنامه ای

 

ملک قولنامه ای به چه معناست؟

 

ملک هایی که قابل انتقال سند، به صورت رسمی و قانونی نمی باشند، به صورت قولنامه ای معامله می شوند، عوامل زیادی در معامله ی ملک وجود دارد، که مانع انتقال سند رسمی می شوند، در این صورت فرد مجبور می شود، ملک خود را به صورت قولنامه ای معامله کند، این عوامل به صورت زیر می باشد؛

برای مثال، قرار نگرفتن اصولی پارکینگ برای واحد ها در آپارتمان، ساخت واحد در همکف، ساخت تعداد طبقات زیاد به صورت غیر مجاز و... باعث می شوند، تا ملک و یا آپارتمان مورد نظر، نتواند سند رسمی و پایان کار را دریافت کند.

 عواملی دیگر مانند قرار گرفتن در طرح های شهرداری، اعم از بافت فرسوده، تعریض خیابان و یا در زمینی با کاربری غیر مسکونی و... ایجاد شده باشند، در این صورت ملک مورد نظر باید تخریب شود.

 

آیا خرید ملک قولنامه ای معتبر می باشد؟

 

گاهی اوقات حتی معامله ملک های که دارای سند رسمی و قانونی می باشند، ممکن است بنا به دلایلی مانند؛ احراز عدم وجود شرایط اساسی صحت، معامله باطل گردد، مانند ملک هایی که اسناد رسمی مالکیت آنها بر اساس ماده 147 و 148 قانون، ثبت و صادر گردیده است، اما پس از سالیان طولانی، مالکین واقعی ملک در جهت باطل کردن اسناد رسمی تقاضای خلع ید و قلع و قمع بنا، علیه متصرفین اقدام می نمایند، و نیز اغلب ملک ها قانونی و رسمی ثبت شده اند، در ماده 22 قانون ثبت، دولت، شخصی را که در دفتر اسناد، ملک به نام او ثبت شده است، مالک واقعی می شناسد، پس زمانی که با شناخت و با آگاهی کامل، ملک قولنامه ایی را خریداری کنید، در  این صورت آسوده خاطر و بدور از نگرانی یک ملک را خریداری کرده اید.

 

خرید ملک قولنامه ای

 

نحوه ی استعلام ملک قولنامه ای از شهرداری به صورت زیر می باشد؛

 

مطمئن ترین روش برای استعلام از وضعیت ملک قولنامه ای، استعلام از شهرداری می باشد، و از طریق استعلام در شهرداری، شما میزان بدهی ساختمان، نوع کاربری ملک، وضعیت تخریب و... اطلاعات لازم و ضروری را بدست می اورید، و همچنین در مورد ملک های دیگر که قولنامه عادی انجام می شود، امکان دارد، اخذ پروانه وجود نداشته باشد، پس با مراجعه به شهرداری می توانید این نکته مهم را مورد بررسی قرار دهید.

 

نکات خرید خانه قولنامه ای!

 

باید بدانید که این نوع خانه ها فاقد سند رسمی هستند، در این صورت مجوز های قانونی برای ساخت دوباره خانه، تعمیرات داخلی و بیرونی و... صادر نمی گردد، و ناگفته نماند، اداره دارایی و مالیاتی، نمی تواند در زمینه حق و حقوق، خدماتی دریافت کنند، و حتی شهرداری به دلیل آنکه سندی در اختیار ندارد، نمی تواند عوارض خدمات را دریافت نمایید.

 

خرید ملک قولنامه ای

 

قول نامه باید در سه نسخه باید تهیه شود!

 

  • یک نسخه نزد خریدار
  • یک نسخه نزد مشاور املاک
  • یک نسخه نزد فروشنده

 

همان طور که گفته شد، نسخه قولنامه باید نزد سه شخص اعم از؛ خریدار و فروشنده و مشاور املاک باشد، در این صورت تنظیم سه نسخه باید مثل یکدیگر باشد، و هیچ گونه مغایرتی با یکدیگر نداشته باشد، اگر مغایرتی وجود داشته باشد، معامله باطل خواهد شد.

 

چندین نکته در هنگام انجام قولنامه!

 

  • زمانی که ملک و یا خانه ای را قولنامه می کنید، دارای مستاجر می باشد، باید در قولنامه، زمان شروع و پایان قرارداد، باید ذکر شود.
  • از طریق کد رهگیری می توانید مطمئن شوید که ملک در وثیقه نباشد، و نیز قبلا به فرد دیگر فروخته نشده باشد.
  • زمانی که ملک دارای چند مالک باشد، باید امضای همه ی مالکان زیر قولنامه باشد.
  • و....

 

خلاصه ی کلام؛ قولنامه باید توسط فردی سرشناس و معتبر بدون مشکلات قانونی به ثبت و امضا برسد، سند های قولنامه ای به دلیل اینکه سند قطعی و معتبر، برای خرید و فروش وجود ندارد، از اعتبار کمتری نسبت به اسناد رسمی مانند سند شش دانگ و تک برگ و عرصه و اعیان و... برخوردار می باشد، پس باید قولنامه توسط فرد سرشناس به ثبت برسد تا معتبر باشد.

 اگر شما عزیزان قصد خرید و یا فروش ملک، و یا ویلایی دارید، باید عوامل موثر بر قیمت را ملاحضه کنید، عواملی مانند؛ لوکیشن ویلا، متراژ و تجهیزات ساختمان، اسناد و مدارک و نوع سازه و... باید مورد بررسی قرار دهید، زیرا زمانی که برای خرید ویلا سند دار  و یا خرید ویلا جنگلی و... اقدام می کنید، باید اطلاعات کامل و بروز داشته باشید، از این سوی می توانید از مشاورین مجرب ویلا دنیز که افرادی با تجربه و حرفه ایی هستند، در خواست مشاوره کنید، برای دیدن سایر ویلاها کافیست به سایت تخصوصی

ویلا دنیز مراجعه کنید، برای ارتباط مستقیم با مجموعه دنیز به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

 


 

خرید ملک قولنامه ای

 

مشاوران حرفه ای املاک ویلا دنیز در کنار شماست!