{ ویلای سازگار با محیط زیست }



 

انسان ها، با سبک زندگی نادرست، و رفتارهای ناشایستی که با طبیعت، و پیرامون خود دارند، و همچنین وجود آلودگی های ناشی، از کارخانه ها، خودروها و ... سبب گشته، تعادل جوی، کره زمین از بین برود، و همین مسائل، تأثیرات منفی، بر روی محیط زیست، و‌ در نتیجه کره زمین، خواهد داشت، که مشکلات و خطراتی جدی به همراه دارد.

  به همین خاطر، امروزه معماران، و طراحان، با خلق ایده، در صدد طراحی، خانه، و ‌ویلاهایی بر آمده اند که، بتواند به محیط زیست کمک کند، و مسئله ی تهدید کننده ای، برای زمین، و طبیعت نباشد، و‌ این ایده ها، با نام، خانه های سبز، معماری ارگانیک، و یا خانه های سازگار با محیط زیست، معروف هستند.

 

ساختمان های سازگار با محیط زیست

 



خانه های سازگار با محیط زیست 



 

امروزه این متد، در ساخت خانه ها و همچنین ویلاها، ورود پیدا کرده است، و با توجه به طراحی که انجام شده، کاملا در راستای، حفظ محیط زیست عمل می کند، همچنین باید بیان داشت، تمامی ساخت این خانه ها، از همان ابتدا، تا اجرای داخلی و خارجی، و ساخت و ساز، و حتی تعمیرات، هیچ گونه آسیبی، به طبیعت، وارد نمی کند، از مشخصات این خانه های پایدار، می توان‌ به دوام، راحتی و استحکام اشاره کرد.

 

خانه های ارگانیک

 



ویژگی های خانه های پایدار با محیط زیست



 

* از مصالح و متریالی که کمترین مشکل، و عوارض را، به طبیعت وارد کند، استفاده شده است.

 

* معمولا در این خانه ها، از نقطه شروع ساختمان، تا مرحله نهایی، یعنی دکوراسیون، با رعایت اصول زیست محیطی، اجرا می گردد.

 

* یکی از مزایای خانه های سبز، استفاده از انرژی خورشیدی، توسط پنل های مخصوص است که، برای تأمین برق و پخت و پز استفاده می کنند.

 

*  خانه های سبز، باید به نحوی، در برابر زباله های خانگی، مدیریت داشته باشند که، فاضلاب و پسماندها، به محیط زیست آسیب نرسانند.

 

* این معماری، باید به نحوی اجرا شود که، ضامن سلامت، خانواده های ساکن، در ساختمان باشد، پس علاوه بر حفظ محیط زیست، می کوشد تا ایمنی ساکنین را از جهات مختلف،حفظ نماید. 

 

* با بهره گیری از فناوری، و تکنولوژی های جدید، می توان یک ساختمان را، در برابر، صرفه جویی انرژی، و هوشمند سازی بنا، ایمن نمود.

 

* فاضلاب و پسماندها، نباید محیط بیرون را آلوده نمایند.

 

همانطور که در مورد خصوصیات، یک ساختمان سبز، صحبت کردیم، باید این مطلب را عرض کنم که، می توان این اصول را در ساختمان های قدیمی، و ساخته شده، هم اجرا نمود، ولی این قوانین در بناهایی که، در حال طراحی، هستند، از همان ابتدا، ساختمان به صورت اصولی بنیان می  گردد.

 

 

ویژگی ساختمان های ارگانیک

 



مراحل اجرای یک ساختمان، سازگار با محیط زیست



 

 

گزینش و انتخاب یک مکان مناسب :

 

اجرا و اصولی سازی، یک ساختمان، زمانی قابل اجرا است که، در ابتدا، یک زمین و موقعیت مکانی مناسب، برای ساخت بنا، در نظر گرفته شود، و‌ همچنین، علاوه بر موقعیت قرارگیری، فاکتورهای دیگری، مانند، قرارگیری، جهت مناسب ساختمان، صرفه جویی در مصرف انرژی، و، ضرر و زیان کمتر، به محیط انتخاب گردد، که باید در ابتدای کار به این مسائل دقت کرد.

همچنین، دیگر گزینه های مورد توجه، باید، به عوامل محلی، جغرافیایی و طراحی اشاره کرد، زیرا در این نوع ساخت و ساز، گاهی عوامل و گزینه های کوچک، می تواند، برای ساختمان های سبز، بسیار پر اهمیت باشد، برای مثال: قرار گیری پنجره، و بهره مندی اتاق از نور طبیعی خورشید، و همچنین وجود درخت و گیاه، در کنار ساختمان، می تواند، یک استفاده بهینه از انرژی، موجود در طبیعت باشد.

 

 

فرم و ظاهر بنای ساختمان :

 

هر کجای کشور، به دلیل متفاوت بودن آب و‌ هوا، دارای خانه هایی با ظاهر و فرم های گوناگون‌ هستند، که در این طراحی هم بر همین اصول، پیش رفته است، برای مثال: خانه هایی که در، مناطقی بنا شده اند که، سالانه، درصد طوفان و‌ باد، به مراتب زیاد است، می توانند خانه های خود را گرد بسازند، و برای حفظ انرژی و گرمای خانه، ابعاد پنجره و نوع پنجره( دو‌جداره و سه جداره) بسیار مهم است، و گاها، خانه هایی، در این مناطق به چشم می خورد که، برای جلوگیری از هدر رفتن  انرژی، گرما و سرما، ساختمان را در ابعاد، و سایز کوچک‌ تر می سازند، که امروزه این مسئله، با عایق بندی، برطرف می گردد، و دیگر نیاز به، تغییر ابعاد، و سایز خانه ها نیست.

 

 

متریال و مصالح مصرفی در خانه های پایدار، با محیط زیست :

 

امروزه، یکی از دلایلی که، استفاده از مصالح بومی و مقاوم، بسیار طرفدار پیدا کرده، و مورد استفاده از طرف، معماران و طراحان بوده، به دلیل، کاهش، اثر کربن است، که این ویژگی در این مصالح، وجود دارد، و همچنین مصالح طبیعی، می بایست دارای خصوصیاتی همچون، مقاومت بالا، بومی، و قابل بازیافت باشد، که در سطرهای زیر به چند ویژگی این نوع، مصالح پرداخته ایم.

 

۱) مصالح همسو با طبیعت، می بایست از یک منبع اصلی و پایدار، تهیه شده باشد، و در غیر این صورت، باید مصالح از  منابع تجدید پذیر، به وجود آمده باشند.

 

۲) مصالح می بایست، در زمان کوتاه، و بدون مصرف انرژی زیاد، تهیه شده باشند، تا از این طریق، به محیط زیست آسیب رسانده نشود.

 

۳) انتخاب و تهیه مصالح بومی، می تواند علاوه بر رونق کسب و کار افراد منطقه گردد، بلکه می تواند در هزینه حمل و نقل، و همچنین آلودگی های حاصل از رفت و آمد، کاهش دهد.

 

۴) می توانید از مواد بازیافتی، دوباره استفاده نمود.

 


 • مقاومت سازی، با عایق بندی :

 

در خانه های پایدار، عایق بندی یکی از، اولویت های اجرا است، در این ساختمان های مد نظر، هیچ گاه نباید، انرژی هدر رود، همچنین، توصیه می شود، دیوار، پنجره، در، و ... را با روشی صحیح، و با موادی که به طبیعت آسیب نمی رساند، عایق بندی گردد.

قابل ذکر است، در خانه های سبز، در هنگام عایق بندی، از پشم گوسفند، پنبه، و موارد بازیافتی، استفاده می کنند، زیرا معتقد هستند، این وسایل طبیعی، عایق های مناسبتری نسبت به دیگر محصولات می باشند، و همچنین مواردی، بدون سم، قابل تجدید پذیری هستند، از دیگر موارد برای عایق بندی نماهای بیرونی، می توان‌، استفاده از بیو کمپوزیت، و ایجاد گیاهان، و خزه را پیشنهاد داد.

 

•  محافظت و نگهداری از منابع طبیعی، همچون آب :

 

این روش اجرا و خانه سازی، می تواند، پیرو یک زندگی سالم و نجات دهنده زمین و طبیعت از، هجوم آلودگی ها و ... باشد، در معماری خانه های پایدار، حتی به جلوگیری از هدر رفتن آب، که یک سرمایه جهانی است هم، فکر کرده اند، و حتی برای آبیاری گل و گیاه، سیستم هایی تعبیه کرده اند، تا به راحتی آب باران، را از سقف ساختمان، به باغچه و درختان، هدایت کند، قابل ذکر است، با روش هایی مانند، استفاده از سردوش های خودکار، نصب فلاش تانکهایی، با مصرف آب کم، و  استفاده از لباس شویی های تمام اتوماتیک، و ... توانسته اند، در استفاده بهینه از آب، و جلوگیری از بیهوده هدر دادن، این منبع طبیعی، مفید باشند.

 

سقف خانه های سازگار با محیط زیست :

 

سقف ساختمان، تأثیر بسزایی، در یک خانه سبز دارد، بنابراین برای اطلاعات بیشتر، به نکات زیر توجه نمائید:

 

۱) ایجاد باغ بام، بر روی سقف، گزینه مناسبی، برای جلوگیری از هدر رفتن، انرژی می شود، همچنین، می تواند فرصتی مناسب، برای باغبانی، و رفع اوقات فراغت باشد.

 

۲)  یکی از روش هایی که از، هزینه ی بالایی برخوردتر است، استفاده از چوب های زونا، یا سقف های تخته ای است.

 

بکارگیری از مواد تجدید پذیر :

 

 یکی از مواردی که کاربرد بالایی در این ساختمان ها دارد، استفاده از انرژی بی کران خورشید است، که تأمین انرژی خانه یا ویلا، را توسط پانل های خورشیدی، ساکن در پشت بام ساختمان، تعیین می کند.

 

 

استفاده از انرژی الکتریکی، همگام با محیط زیست :

 

 برای تأمین برق و روشنایی، ساختمان های سازگار با محیط زیست، می توان، از لامپ های کم مصرف، مانند ال ای دی استفاده کرد، که انرژی کمتری مصرف می کنند، و در نتیجه از تجمع کربن، در خانه ها کاسته می شود، همچنین برای کاهش مصرف انرژی، در هنگام خرید، باید از وسایل استاندارد، با مصرف انرژی کم را، انتخاب نمائید، که این مسئله حتما، باید در این نوع سبک، از خانه ها رعایت گردد، همچنین تمامی وسایل برقی، دارای برچسب های حاوی، مشخصات مصرف انرژی، هستند، که توصیه می کنم، حتما به این مشخصات توجه کنید.

 

 

بکارگیری تکنولوژی، و فناوری های هوشمند :

 

امروزه تکنولوژی، زندگی را برای نسل بشریت، بسیار آسان کرده است، که روشی مناسب برای هوشمند سازی ساختمان، و کاهش وقت و انرژی می باشد، یک نمونه از تکنولوژی موجود، در ساختمان های سبز، وجود ترموستات های دیجیتال، است که، کار تنظیم حرارت، خاموش و روشن، و کم و زیاد کردن لامپ ها، و ... را بر عهده دارد.

 

 

دکوراسیون داخلی سازگار، با محیط زیست 

 

در دکوراسیون داخلی، ساختمان‌های، سازگار با محیط زیست، باید همانند، اصول اجرایی، از قوانین، زیست محیطی، پیروی شود، همچنین برای اجرای این عمل، می توانید، از نمونه های، ذکر شده، ایده بگیرید.

 

• می توانید، با ذهن خلاق، و با ایجاد ایده پردازی، از وسایل دور ریختنی، و قابل بازیافت، وسایل و دکوری های جذاب تهیه کنید.

 

• می توانید، با کاشت درختان خاص و کم یاب، در آینده، از چوب هایشان، با نظارت محیط زیست استفاده نمائید.

 

• برای ساخت وسایل، پیشنهاد می شود، از چوب های بامبو استفاده کنید.

 

• شما می توانید، از مبلمان و صندلی های، با مقاومت بالا، و با دوام برای، دکور منزل یا ویلای خود استفاده کنید.

 

• انتخاب و خرید، وسایل تزئینی کوچک، و‌ کاربردی

 

مراحل اجرا و ساخت ساختمانهای سبز


 

در پایان مقاله باید اینگونه بیان داشت، که ما در این کره زمین، تا زمانی که زندگی می کنیم، موظف هستیم، از محیط زیست حفاظت کنیم، و به نسل های دیگر، انتقال دهیم، بنابراین طراحان و معماران، و همچنین کارشناسان محیط زیست، و ... در صدد رفع این مشکلات و جلوگیری از خطرات احتمالی، و حفظ کره زمین، طبیعت، و ... برآمده اند، و تصمیم گرفته اند، تا تدبیر، و خلاقیت، در حوزه خود، یعنی ساخت و ساز، و اجرای ساختمان انجام دهند، و در همین راستا، ایده و ساخت سازه، و خانه های سازگار با محیط زیست خلق گردید، و همچنین، اجرای این ساختمان ها، زمانبر و پر هزینه می باشد، و از شروع پروژه تا مرحله ی اتمام، از افراد متخصص و حرفه ای استفاده می شود.

 

دوستی وحفاظت از طبیعت

 


 

از اینکه تا انتهای مقاله، با ما همراه بودید، و بابت صبوری و‌ مطالعه این مقاله از شما سپاسگزارم، و امیدوارم این مطالب، برایتان مفید، بوده باشه، و در انتخاب درست، به شما کمک کرده باشد، همچنین مجموعه ویلا دنیز، این امکان را در اختیار شما قرا می دهد، تا، اگر قصد خرید و‌ فروش ویلا یا ملک را دارید، از لینک های موجود در انتهای مقاله استفاده کنید.

خرید ویلا باغ

خرید ویلا در مازندران

فروش ویلا نما مدرن

 خرید ویلا فوق لاکچری