با سلام و احترام خدمت شما همراهان همیشگی ویلا دنیز، امیدوارم همیشه در کنار خانواده سلامت، و شاد باشید، و بلایا از شما دور باشه، و‌ از طریق این مقاله خواستم، تا به شما هموطنان عزیز عرض کنم، در این شرایط نابسامان بیماری، سلامت خود و دیگران را در اولویت قرار دهید، قدر همدیگرو بدونیم، و گاهی خیلی زود دیر می شود، و خیلی مواظب خود و خانوادتان باشید.

امروز در این مقاله قصد داریم، در باب یک اصطلاح در جامعه و بازار مسکن صحبت کنیم، پس مثل همیشه با ما همراه باشید.

همه ی شما بزرگواران، شاید کلمه اکازیون را شنیده باشید، و به گوشتان آشنا باشد، و‌ در واقع یک اصطلاحی است که همواره، در بین مشاورین املاک و مهندسین، واژه ای پر کاربرد است، و به طور عمومی یعنی، ملک یا ساختمانی، با امکانات بالا، و شرایط مناسب، و قیمتی مناسب، روبرو هستید، که گاهأ، این ویژگی ها، برای تمام املاک اکازیون پیشنهادی، صدق نمی کند، و باز هم مثل همیشه، پیشنهاد می شود، قبل از هر اقدامی، لطفا تمام جوانب، و شرایط ملک را بسنجید.

 

حفظ سلامتی

 



 ‌ویژگی های مثبت یک املاک با شرایط ویژه و‌ خاص 




1) { دارای قیمت متعارف و مناسب }

 

یکی از مهم ترین گزینه و مزایا برای، خانه های اکازیون، دارا بودن قیمت مناسب، در قبال ویژگی ها و شرایط مناسبش است، که در کنار، دیگر گزینه های پیشنهادی با این شرایط، و مشخصات، می بایست، از قیمت معقول تری برخوردار باشد.

اما باید بیان کنم، بعضی از مشاوران املاک، به سبب سابقه کاری، و با گفتاری قانع کننده، می توانند، گزینه های بدون امکانات را، در قالب اکازیون، به شما بفروشند، پس همیشه، اگر یک بنا، لقب اکازیون گرفته باشد، نمی تواند با کیفیت و مناسب باشد، پس مراقب کلاهبرداران باشید.

 

قیمت متعارف ملک

 

۲) { استفاده از مصالح و سازه های مقاوم‌ و با کیفیت }

 

 چنانچه یک ملکی، اکازیون به حساب می آید،  فقط نباید، قیمت، مدنظرتان باشد، بلکه باید، ساختمان را از نظر، سازه و کیفیت بنا، پلان و طراحی ساختمان، و استفاده از مصالح، مناسب و مرغوب، نماسازی های مناسب، و ... مورد بررسب قرار دهید، وجود این امکانات، و رعایت این گزینه ها در ساخت وساز، جزء چند نمونه از مواردی است که، یک ملک یا ساختمان را، ویژه و خاص می کند.

 استفاده از مصالح مرغوب در ملک

 

3) { موقعیت مکانی منطقه }

 

وجود ساختمان در مناطق مناسب، با آداب و فرهنگ مرسوم، و کنترل جمعیت، و وجود حراست و نگهبان برای کنترل رفت و آمد، و همچنین، وجود مراکز رفاهی، تفریحی، و محیطی امن و با آلودگی کمتر، و ... از جمله، مهم‌ترین عامل، برای انتخاب و‌ خرید، ویلا، ساختمان، یا زمین است.

 منطقه و مکانی مناسب برای ملک

 

۴) { سهم اختصاصی، هر مالک از ملک }

 

سهم اختصاصی هر مالک در بازار مسکن، و طبق اصطلاحات معروف در این حوزه، به قدرالسهم معروف است، چنانچه بر اساس بودجه مالی خود، اقدام به سرمایه گذاری با خرید ویلا، یا ساختمان نموده اید، و در واقع با خرید آپارتمان، علاوه بر اینکه صاحب خانه هستید، و طبق قوانین حقوقی، در کل قسمتی از زمین را خریداری کرده اید، و چنانچه، متراژ قدرالسهم ملک بیشتر باشد، املاک از ارزش، و‌ اعتبار بالایی برخوردار است، به همین خاطر، ساختمان هایی که در زمین هایی، با مساحت وسیع تری ساخته شده اند، از  قدرالسهم بیشتری برخوردار هستند، و به طبع از ارزش بیشتری برخوردار هستند، و سهم هر مالک هم بیشتر خواهد بود، و‌ ساختمان دارای اعتبار بالایی است، که لقب اکازیون را به خود اختصاص می دهد.

 قدرالسهم ساختمان

 

5) { امنیت و هم جواری با دیگر همسایگان }

 

محله و آداب و فرهنگ همسایگان، می تواند، بر روی موقعیت و امنیت ساختمان تأثیرگذار باشد، چنانچه افراد ساختمان، از نظر اخلاقی، رفتاری،فرهنگی و ... به هم شبیه تر باشند، وحدت و همفکری بین اکثریت همسایگان بیشتر است، و مشکلات کمتر می باشد، و به طبع، جزء ساختمان هایی، آرام و بدور از تشنج، می باشد، و اجرای قوانین به صورت درست و‌ با همفکری اعضای ساختمان اجرا می گردد.  

 

امنیت منطقه و ساختمان

 

6) { شرایط ویژه پرداخت }

 

در هنگام معامله، یکی از مهمترین عاملی که باید به آن توجه شود، شرایط و نحوه پرداخت است، بسیاری از خرید و فروش ها بصورت نقدی صورت می گیرد، اما بسیاری از معامله ها، دارای شرایط ویژه ای است که، این روند را از طریق وام، اقساط، معارضه و ... برای افراد زیادی، مطلوب گردانده است، و این موقعیت می تواند، یکی از عوامل مهم، در اکازیون بودن، ساختمان اشد. 

 

 

شرایط پرداخت هزینه

 

7) { مشاعات و حق‌ عمومی مالک‌ بر ساختمان }

 

منظور از حق عمومی و مشاعات، موجود در ساختمان در واقع، فضاها و قسمت هایی است که، بین تمامی مالکین ساختمان، مشترک است، و هر کدام، می توانند آزادانه بدون هیچ دردسر و کسب اجازه ای از این فضاهای تعیین شده، استفاده کنند، که ما به چند نمونه از این فضاهای مشاع اشاره می کنیم:

 

• آسانسور و پله ها

• قسمت ورودی و تقسیم کننده فضاها

• حیاط و باغچه ها

• پارکینگ و فضای پشت بام 

 مشاعات ساختمان

 

8) { ادغام املاک کوچک و فرسوده، و‌ ساخت و ساز جدید }

 

در این روش می توان از ساختمان های کوچک، و هم جوار هم، و فرسوده ای که در محله ها وجود دارند را، شناسایی، و با مشورت و‌ رضایت ساکنین، ادغام نمود، و به ساختمان های امروزی، با شرایط و امکانات بهتر تبدیل کرد، و از مزایای این ساختمان، می توان به، رفاه بهتر، سودآوری در آینده، زیبا سازی چهره شهر و محله، و‌... نام برد. 

همچنین، باید قبل از هر گونه معملات دقت کنید، زیرا بسیاری از افراد، املاک موجود، بدون امکانات را در قالب اکازیون به افراد معرفی می کنند، و همچنین برای جلوگیری از مشکلات، و کلاهبرداری ها، سایت ویلا دنیز، به گردآوری، این مقاله پرداخته است، چنانچه قصد خرید، در حوزه بازار مسکن را دارید، و با ملک هایی، با چنین ویژگی هایی روبرو‌ شدید، می توانید به این معاملات، با نام اکازیون اعتماد کنید، در غیر این صورت، در گزینه انتخابی خود باید تجدید نظر کنید، چنانچه نیازمند اطلاعات کافی می باشید، می توانید با یک شخص متخصص یا مشاوران مجموعه تماس برقرار کنید، و درخواست مشاوره و کمک نمائید.

 

ساخت و ساز خانه های فرسوده

 

همچنین برای دسترسی و آگاهی بیشتر، در حوزه املاک، می توانید، به لینک های زیر مراجعه کنید.


 

فروش ویلا مبله


 خرید ویلا لوکس مدرن در نوشهر


 ویلا ارزان قیمت


 خرید ویلا دوبلکس فول امکانات در شمال


 خرید ویلا فول امکانات