« کلوزت روم چیست؟ »



 

 

امروزه چیدمان و دکور فضای داخلی خانه، بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است، و باید بیان داشت، مدرنیته، جهان ارتباطات، مسافرت ها، و وجود مجله ها و شرکت های بزرگ طراحی جهان، در رشد و ترغیب افراد، به این سمت و سو، بی تأثیر نبوده است، و همچنین ساخت و ساز های بیش از حد ساختمان در جهان، سبب شده دکوراسیون خانه‌ در جوامع امروزی، تغییرات زیادی ایجاد شود، و همچنین به سمت کاربردی‌تر شدن پیش برود.

قابل ذکر است، امروزه ایده هایی در پلان ساختمانها، اعمال شده، و فضاهایی برای راحتی و آسایش افراد خانواده طراحی و اجرا شده است، یکی از این فضاها که، قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم کلوزت روم، یا واک این کلوزت ( اتاق کمدی) است.

 

 کلوزت روم چیست

 

 



« مفهوم و معنی واک‌ این کلوزت، یا کلوزت روم چیست؟ »



 

مفهوم واک‌ این کلوزت، در نگاه معماری، به  کمد هایی گفته می شود که، این امکان را به افراد بدهد، تا بتوانند آزادانه در آن فضا راه بروند، اما در دید عموم، به اتاق و فضاهای، تعبیه شده در اتاق خواب ها، برای نگهداری وسایلی همچون، لباس‌، کفش‌، کیف‌، زیورآلات و ... می باشد، همچنین باید بیان داشت،  این اتاق باید قابلیت نصب، انواع کمد دیواری بزرگ،قفسه ها، دراور، آینه، و ... را دارا باشد، همچنین باید هر شخص در این مکان، بتواند وسایل مد نظر را انتخاب و امکان تعویض داشته باشد، در ادامه مطلب باید بیان داشت، این محوطه می تواند، باعث تفکیک وسایل و لباس های مصرفی باشد، و‌ جلوه خاصی به محیط می بخشد، همچنین این فضا، یا در محیط اتاق خواب ها، یا، همجوار این اتاق قرار دارد. 

 

 

واک این کلوزت چیست

 

 



«ویژگی واک ‌این کلوزت یا کلوزت روم »



 

یکی از ویژگی مهم این فضا، علاوه بر نگهداری البسه و دیگر وسایل، این امکان را در اختیار هر فردی قرار می دهد، تا در سریع ترین زمان ممکن، گزینه های مد نظر را انتخاب کند، و همچنین این فضا می تواند، چندین کاربری داشته باشد، برای مثال: محلی به عنوان رختکن، اتوکاری، حاضر گشتن، و ... باشد.
 

 جلوگیری از شلوغی و بهم ریختگی اتاق خواب می شود، و فضایی برای ثبات بصری و نظم اتاق ها می گردد.

 

ویژگی و طراحی واک این کلوزت چیست

 

 



 « نکات مهمی که باید در، اجرای یک واک‌ این کلوزت بدانید »



 

* قبل از دکوراسیون منزل، باید هدف، فضای مورد نظر، اندازه ها و ابعاد، و ... را در نظر بگیرید، و بر همان اساس، برنامه ریزی و تصمیم بگیرید، چنانچه قصد دارید، فضایی به عنوان کلوزت روم در اتاق خود اجرا کنید، در نخستین کار، باید در نظر بگیرید، چه اشیاء و وسایلی میخواهید در این فضا جای دهید! و آیا اتاق خواب با وجود این امکانات، فضای استاندارد و مفیدی باقی می ماند؟ چنانچه به این مسائل پرداخته اید، و با مشکلی روبرو نشده اید، می توانید این فضا را در اتاق مد نظر،اجرا نمائید.

 

قابل ذکر است، کلوزت روم در همه ی خانه ها به یک اندازه نیست، بلکه کلوزت روم، به میزان فضای خانه بستگی دارد، همچنین مشاوران و طراحان پیشنهاد می کنند، اگر فضای بزرگی دارید، کلوزت روم بزرگی انتخاب کنید که، تمامی این فضا را از کمد و قفسه ها، در اندازه های متفاوت، دکور کنید، و همچنین با وجود مبل و جزیره هایی در قسمت میانی اتاق، که می توانند محلی مناسب برای تعویض لباس باشند، باعث زیبایی فضا هم می شوند.

 

 

*  می توان تمامی، اقلام و‌ وسایلی که قصد دارید در کلوزت روم قرار دهید را تهیه کنید، و با توجه به این لیستها، با طراحان مشورت و فضایی کاربردی تر و شیک اجرا شود.

 

 

* اصلی ترین وسایل، در واک‌این کلوزت، قفسه و کمدها، هستند، که با توجه به متراژ، می توان در این فضا، پیشخوان، آینه های سراسری، رگال، صندلی، میزهای آرایش، و... تعبیه کرد، اما باید به این نکته توجه کنید که، چیدمان و دکور به نحوی باشد که اختلالی در رفت و آمد ایجاد نکند.

 

 

* همانطور که بیان شد، کمدها، مشخصه های اصلی کلوزت روم هستند، و با طراحی و سبک های گوناگون در بازار  موجود می باشند، و‌ می توان با توجه به سلایق و بودجه های مالی، انتخاب شوند.

 

* در ها،کمدها، و کشوهای اجرایی، در کلوزت روم، می تواند بصورت ثابت یا کشویی ای باشد، و گاها طراحان کمدها را بصورت باز و بدون دستگیره، و یا شیشه ای، اجرا می کنند، که باز هم طراحی این مراحل، با همفکری کارفرما و طراحان انجام می شود، اما برای اطلاعات بیشتر باید بیان داشت، کمدها از نظر نوع دستگیره، به دو صورت لولایی و ریلی عرضه می گردند. 

 

۱) کمد لولایی:

معمولا این نوع کمدها در تمامی خانه ها وجود دارد، و فضایی برای، رخت خواب، وسایل بزرگ، چمدان، جاروبرقی، لباس های بلند، و ... است، چون درهای این کمدها، بصورت عمودی و در جهت جلو باز می شود، دسترسی به وسایل را آسانتر کرده، و از نظر هزینه، بسیار مقرون به صرفه است.

 

۲) کمد ریلی:

اما کمدهای ریلی در مقایسه با کمدهای لولایی، زیبا و مدرنتر می باشد، و می توان در این فضا، قفسه بندی و کشو نصب کرد، و از فضا، استفاده بهینه برد، قابل ذکر است، درهای این کمدها، بصورت ریلی و یا کشویی می باشد، و برای اتاق هایی که فضای کافی برای بازشوی درها ندارند، بهترین انتخاب می باشد.

 

همچنین، برای زیباسازی و شیک نمودن، کمدها، می توان از نور پردازی و آینه، استفاده کنید، تا علاوه بر بزرگ نمایی فضا، جلوه خاصی به را محیط ببخشید.

 

 

* کلوزت روم هر چقدر با کمدها و قفسه های مناسب، و ... چیدمان شده باشد، اما فاقد نورپردازی مناسب باشد، هیچ ارزشی برای ساختمان و ساکنین ندارد، بنابراین میزان روشنایی کلوزت روم، باید به نحوی باشد که، تمامی فضاها از نور کافی برخوردار باشد، و‌ تمامی لباس ها و اشیاء، به راحتی قابل دید باشند، همچنین توصیه می شود، در داخل قفسه ها و کمدها، هم‌ نورپردازی انجام شود.

 

 

* طراحان داخلی همیشه، فضایی برای نشستن، در کلوزت روم به کارفرماها توصیه می کنند، زیرا این متریال، علاوه بر لوکس بودن فضا، می تواند روند کار را آسانتر نماید، و همچنین، انتخاب یک مبل و صندلی، مدرن و شیک، بستگی به بودجه مالی هر شخص دارد، که بتواند این دکور را زیباتر نماید.

 نکات مهم در اجرای کلوزت روم

 

در پایان مقاله، باید بیان داشت، این امکانات، روند زندگی را برای اشخاص، راحت تر کرده،‌ و ساختمان را مدرن می کند، و چنانچه قبل از خرید ویلا یا ساخت و ساز، از افراد متخصص بهره مند شوید، می توانند پلان ساختمان، را به شکل کاربردی تری، اجرا کنید، و از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید، از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید، از شما بسیار سپاسگزارم، همچنین مجموعه ویلا دنیز، در راستای بازار مسکن، بهترین گزینه ها را، برای سرمایه گذاری در شمال را ، در سایت خود قرار داده، تا بتواند از این طریق، مسیری آسان و دقیق تر را برای متقاضیان فراهم کرده باشد، چنانچه خواستار، بازدید از این آگهی ها، هستید، فقط کافیست وارد لینکهای ذیل شوید.

 

 

 خرید ویلا فول امکانات

خرید ویلا باغ هوشمند

خرید ویلا سوپر لاکچری

خرید ویلا در شمال