آبشار آب پری کجاست؟

 

 شمال کشور شامل دارای مناطق تفریحی و گردشگری بسیاری می باشد، یکی از منطقه های گردشگری زیبا در استان مازندران، آبشار آب پری در رویان می باشد، در این مقاله به توصیف این منطقه و راه دسترسی به آن می پردازیم، خواهشمندم با نگاه گرمتان تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

آبشار آب پری در فصول بهار و تابستان دارای آب و هوای گرم و مطبوع می باشد، و سالیانه اکثر توریست ها در این فصول به این منطقه سفر می کنند، در فصول سرما این مناطق دارای آب و هوای سرد و برفی می باشد، و به دلیل بارش برف و باران دسترسی به این مناطق کمی سخت می باشد، اما در در فصل پاییز با برگ های رنگی، زیبای وصف نشدنی را به نمایش گذاشته می شود، کافیست یک بار به این منطقه سفر کنید، تا عاشق این منطقه شوید.

 

آبشار آب پری کجاست

 

آبشار آب پری کجاست؟

آبشار آب پری در استان مازندران و در فاصله ی کمی از شهرستان نور قرار دارد، و باید بدانید که یکی از شهرهای زیبای استان مازندران، رویان می باشد، که در فاصله 5 کیلومتری نور قرار دارد، برای پیدا کردن مسیر آبشار آب پری، باید به بازار اصلی و بزرگ رویان برسید، و سپس در خیابان مقابل، در خیابان شهدا و بعد از اولین چهار راه، باید مسیر مستقیم را ادامه دهید، و  بعد از گذر این شهر وارد جاده کوهستانی و جنگلی خواهید شد، که در انتهای این مسیر زیبا که با درختان انبوه و پوشش گیاهی سبز احاطه شده، به یک آبشار زیبا در کنار جاده که از یک چشمه در کوه های مازندران نشات گرفته و همچنین این آبشار به آب پری معروف می باشد، خواهید رسید.

 

 

امکانات آبشار آب پری

مسیر جنگلی آب پری منطقه ی خوبی برای پیک نیک می باشد، و هر چه مسیر جنگلی و کوهستانی را بیشتر بگذرانید، مناظر زیباتر، سرسبز تر و... می باشد، که با وجود سکوت و زیبای فوق العاده یک آرامش وصف نشدنی را به ارمغان خواهد آورد، و همچنین تعدادی سوپر مارکت، دکه های مواد غذایی وجود دارد، که می توانید در آن انواع خوراکی، آب آشامیدنی، مواد اولیه، آش، نان محلی، چای و... را تهیه کنید.

 
آب و هوای آب پری
باید بدانید آبشار آب پری در کنار جاده قرار گرفته است، و همچنین اختلاف درجه حرارت این منطقه با هوای شهر رویان حدود 10 درجه ی سانتی گراد می باشد، در فصول تابستان و بهار آب و هوای گرم مطبوع و در فصول سرما دارای آب و هوای سرد می باشد، باید بدانید در هر فصلی که به این مناطق سفر می کنید، باید لباس مناسب را به همراه آورید، تا دچار مشکل نشوید.
 
 
جاذبه های گردشگری اطراف آبشار آب پری
دریاچه ی الیمالات، کاخ تمشیان، آبشار ونوش، یوش و جنگل های کشپل از جاذبه های آب پری  می باشند، این مناطق زیبا در فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته اند، و توجه توریست های بسیاری به خود جلب نموده است، در ادامه به توضیح مختصری به هر یک از این مناطق می پردازیم؛
 
یوش؛ یوش از مناطق زیبای شهرستان نور می باشد، و مکان های مانند؛ حمام تاریخی یوش، آرامگاه کیا داوود در این منطقه ی زیبا و توریستی قرار دارد.
 
دریاچه الیمالات؛ این دریاچه دارای مناظری چشم نواز و دل انگیز در کنار درختان و پوشش گیاهی سرسبز و... قرار دارد، همچنین می توانید در این مکان زیبا به فعالیت قایق سواری، ماهیگیری بپردازید.
 
ابشار ونوش؛ این مجموعه در فاصله ی 10 کیلومتری غرب، شهرستان نور و در جنگل های علوی قرار گرفته است.
 
پارک جنگلی کشپل؛ این جنگل سرسبز در بین شهرستان نور و چمستان قرار گرفته است، و دارای پوشش گیاهی متنوع می باشد، سالیانه عموم برای گذراندن تعطیلات آخر هفته و پیک نیک به این منطقه مراجعه می کنند.
 
 کاخ تمشیان؛ این کاخ جزو کاخ های مدرن و اشرافی استان مازندران محسوب می شود، که یکی از جاذبه های شهرستان نور می باشد، که همچنین در دانشکده بین المللی منابع طبیعی واقع شده است.
 
 
 آبشار آب پری کجاست
 
مسیر رسیدن به آبشار آب پری
برای رسیدن به رویان دو مسیر وجود دارد، یکی از مسیرها، جاده هراز سرسبز می باشد، که از تهران به آمل و سپس به نور و رویان باید مسافتی حدود 200 کیلومتر طی کنید، و سپس با طی 17 کیلومتر از رویان می توانید به آبشار آبپری دسترسی داشته باشید، و یکی از مسیرهای دیگر جاده چالوس می باشد، که شما عزیزان از تهران به سمت جاده چالوس می توانید، به سمت رویان سفر کنید، و از مسیر زیبا و طبیعت وصف نشدنی لذت ببرید.
 
در کلام اخر
 
یکی از مناطق گردشگری زیبا، در استان مازندران آبشار آب پری می باشد، آبشاری که آبشار نمی باشد، زیرا بر اثر رانش زمین، سنگ ها در شیب تند تجمع یافته اند، و آب های روان از بین این سنگ ها جریان یافته است، آبشار آب پری بین رویان و لنگرود واقع شده است، مسیر رسیدن به آبشار آب پری یک مسیر زیبا، احاطه شده با درختان انبوه و پوشش گیاهی سرسبز می باشد، که می توانید یک پیک نیک خاطر انگیزه ایی را به وجود آورید، منطقه ی آبشار آب پری دارای امکانات رفاهی نیز می باشد، با وجود دکه های مواد غذایی و سوپر مارکت می توانید خرید های لازم را انجام دهید، این منطقه ی زیبا برای آن دسته عزیزانی که ویلایی در شمال دارند، می تواند یک گزینه عالی برای گذراندن اوقات فراغت باشد، از این سوی مشاورین مجرب ویلا دنیز به شما عزیزان خرید ویلا در شمال را پیشنهاد می دهند، زیرا شمال کشور به دلیل داشتن طبیعت زیبا، آب و هوای عالی، ارزش روز افزون ملک و.... بهترین منطقه برای سرمایه گذاری می باشد، اگر قصد سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال و یا خرید زمین در شمال دارید، می توانید به شهرهای نور و رویان و چمستان و... سفر کنید، تا یک انتخاب هوشمند داشته باشید، اگر برای خرید و فروش به دنبال مشاوره هستید، جای نگرانی نیست، زیرا با مراجعه به مجموعه ی ویلا دنیز، از مشاورین مجرب ویلا دنیز در خواست مشاوره کنید، تا تیم حرفه ای دنیز به شما عزیزان در هر زمینه ای که نیاز به مشاوره دارید، راهنمایی کنند، برای ارتباط مستقیم با مجموعه دنیز کافیست به بخش تماس با ما مراجعه کنید.
 
 آبشار آب پری کجاست
 
ویلا دنیز همراه همیشگی شما.