آشنایی با مصالح ساختمانی مدرن همچون سنگ مصنوعی و آجرهای مخصوص در ساخت ویلا در شمال

 

در دنیای امروز، شاهد تغییر و تحول در تمامی عرصه ها هستیم، که با استفاده از آخرین تکنولوژی ساخته می شوند، و متریال جدید از نظر ظاهر و کاربرد دچار تغییر شده اند، و با تنوع بسیار بالا وارد بازار گردیده اند، این مصالح برای ساخت، متناسب با نیاز افراد و با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

در این مقاله قصد داریم مصالح نوین ساختمانی را به شما عزیزان معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

 

مصالح ساختمانی نوین

 

  انواع مصالح ساختمانی جدید

 

بتن خود ترمیم شونده؛ این نوع بتن، با افزودن مواد ترمیم کننده به بتن معمولی ساخته می شود، و نیز این نوع بتن، از گسترش ترک خوردگی جلوگیری کرده و طول عمر بسیار بالایی دارد.

 

بتن اسفنجی؛ این نوع بتن از ترکیب شن، ماسه، سیمان و آب به وجود می آید، مواد افزودنی مانند؛ گاز سیلیس، خاکستر بادی، سرباره در ساخت این بتن بکار می رود، از این سوی نفوذ پذیری و مقاومت بتن اسفنجی را افزایش می دهد، کاربرد بتن اسفنجی به این صورت می باشد که؛ آب باران را به منابع زیر زمینی هدایت می کند، و مانع از آب گرفتگی معابر و خیابان می شود، همچنین در پر کردن ذخایر زیر زمینی، زیرسازی چمن ها و... بتن اسفنجی کاربرد دارد.

 

بتن رسانای نور؛ بتن رسانای نور نمونه ایی از متریال مدرن و نوین مصالح ساختمانی می باشد، که در ساخت این بتن از سیمان و درصد کمی فیبر شیشه ای استفاده می شود، و باید بدانید که استفاده از فیبرهای شیشه ای باعث انتقال نور از بتن می شود، و درصد استفاده از فیبر شیشه ای در حدود 4 درصد از وزن کل بتن می باشد.

 

بتن رومی؛ بتن رومی در مقایسه با بتن مدرن، سبک تر و در عین حال مقاوم تر و از عمر طولانی نیز برخوردار می باشد، و تفاوت بتن رومی با بتن مدرن عدم استفاده از پرتلند در آن می باشد.

 

بلوک سبک؛ بلوک سبک از آب، سیمان و دانه های مخصوص تشکیل می شود، این نوع بلوک بسیار مقاوم، سبک و بسیار با محیط سازگار می باشد.

 

پانل کامپیوزیت آلومینیومی؛ این نوع پانل ها اغلب در نمای سازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، و همچنین در برابر حوادث طبیعی بسیار مقاوم می باشند، برای مثال، در برابر گرد و غبار، تابش نور خورشید، حرارت، آتش سوزی، نم و رطوبت، انبساط و انجماد و... بسیار مقاوم و طول عمر بسیار بالایی دارند.

 

کاشی های حرارتی؛ کاشی های حرارتی همانطور که از نام آن پیداست، حرارت تولید می کنند، و باید بدانید که لعاب این کاشی ها رسانای جریان الکتریسته می باشد، و بدنه ی کاشی یک عایق حرارتی و همچنین با دوام و استحکام بالا می باشد.

 

پانل فیبر سیمان؛ یکی دیگر از متریال های نوین در نماسازی ساختمان، پانل فیبر سیمان می باشد، که با فیبر رنگ سیمان تولید می شود، این نوع پانل به صورت سه بعدی اجرا می شود، و با استفاده از نور و سایه زیبایی منحصر به فردی را به وجود می آورد.

 

آجر تصفیه کننده هوا؛ آجرهای تصفیه کننده هوا، هوای آلوده را فیلتر و مواد آلوده را حذف می کنند، این مصالح نوین می تواند هوای آلوده را تصفیه کند، و اغلب این آجرها در فضای بیرونی ساختمان استفاده می شود، و باید بدانید که این نوع آجر به صورت، دو لایه و عایق بوده است، که از این سوی می توانند 30 درصد از ذرات ریز و 100 درصد از ذرات درشت را فیلتر و پاک سازی کنند.

 

 شیشه هوشمند؛ شیشه هوشمند قابلیت تبدیل از حالت شفاف به مات می باشد، یعنی در روز اگر نیاز به ورود نور خورشید است، می توان شیشه را شفاف نمود، و در شب آن را مات کرد، این شیشه ها در رنگ های طوسی، صورتی، برنز و... در بازار موجود می باشند، و مصرف برق آن 5 وات در هر متر می باشد، و عمر مفید آن 10 سال می باشد.

 

سنگ مصنوعی؛ سنگ مصنوعی از موادی همچون سیمان، افزودنی های پلیمری و سنگ های طبیعی به دست می آیند، این نوع سنگ ها از  وزن کمتر و قیمت مناسب تر نسبت به سنگ های طبیعی دارا می باشند، و این نوع سنگ ها در نمای داخلی و خارجی ساختمان، کف پوش، سنگ فرش، پله و... کاربرد دارند، و سنگ های مصنوعی دارای ویژگی هایی به صورت زیر می باشند؛

  1.  تنوع در رنگ و قابلیت اجرای طرح های مختلف
  2.  قابلیت جذب در حد صفر
  3. تنوع پذیری بالا
  4. استحکام و استقامت بالا
  5. مقاومت در برابر عوامل جوی و طبیعی
  6. نصب راحت 
  7. و...

 

چوب مایع؛ مواد سازنده چوب مایع، لیگنین و سلولز می باشد، این نوع ماده در طراحی وسایل و اکسسوری های مختلف و طراحی داخلی ساختمان و حتی در مبلمان کاربرد دارد، از مهم ترین ویژگی چوب مایع قابل بازیافت بودن آن می باشد.

سرامیک خنک کننده؛ سرامیک خنک کننده یک عامل جدید و مدرن برای تهویه هوا و خنک کردن فضای داخل ساختمان می باشد، و این نوع سرامیک از موادی همچون خاک رس، هیدروژل تشکیل شده است، امروزه برای صرفه جویی در هزینه های ساختمان، از مصالح مدرن و با امکانات زیاد در ساخت ساختمان و ویلا استفاده می شود.

 

مصالح نوین ساختمانی

 

در کلام آخر

امروزه علم و تکنولوژی در حال پیشرفت می باشند، و روزانه محصولاتی جدیدی با بهترین امکانات و امتیازات مثبت وارد بازار می شوند، اغلب مهندسین که در زمینه ی ساخت و ساز فعالیت میکنند به دنبال مصالحی مدرن و با کیفیت بالا می باشند، زیرا هر چه کیفیت و ابزارات بکار رفته در ساخت ساختمان بهتر باشد، نتیجه ی کار نیز بهتر خواهد بود،

از این سوی مصالح نوین ساختمانی یک متریال مهم در ساخت محسوب می شود، زمانی که شما برای خرید ویلا در شمال و یا خرید هر نوع ساختمانی اقدام می کنید، در هنگام بازدید از ساختمان، می توانید متریال بکار در ساخت را از نزدیک مشاهده کنید، خواهید دید که، هر یک از ابزارات و مصالح و... به صورت حرفه ایی و بکار رفته است، نمای ساختمان با سنگ های تزیینی، شیشه های هوشمند و... فضای داخلی با سنگ های آنتیک، دیوار پوش ها، سرامیک، شیشه و... یک طراحی بینظیری به ارمغان می آورند.

اگر به دنبال خرید ویلا در شمال هستید، می توانید به مجموعه ی ویلا دنیز مراجعه کنید، زیرا در این مجموعه مشاوران مجربی در حال فعالیت هستند، که می توانند شما در هر زمینه ای راهنمایی و هدایت کنند، کافیست به بخش تماس با ما مراجعه کنید، تا با مشاورین و مدیرت ویلا دنیز ارتباط مستقیم برقرار کنید.

 



لینک های پیشنهادی؛

 خرید ویلا فول امکانات

خرید ویلا باغ هوشمند

خرید ویلا سوپر لاکچری

خرید ویلا ساحلی

خرید ویلا جنگلی

 

مصالح ساختمانی نوین