مازندران، استانی در شمال کشور ایران می باشد، که در مجاورت دریای خزر، واقع شده و جزء، یکی از مناطق محبوب و پرجمعیت‌، در کشور می باشد، و در واقع این منطقه، با توجه به مزیت های گوناگونی که به خود اختصاص داده، باعث شده جاذبه زیادی، برای اکثریت مردم داشته باشد، اگر تا به حال، به این استان و دیگر، شهرهای شمالی، سفر کرده باشید، زیبایی و سبک زندگی دلنشین، و سالم، باعث می شود، ناخودآگاه غرق، و جذب این شهرها شوید، همچنین، وجود همزمان گونه های مختلف آب و هوایی، در مناطق مختلف استان مازندران، گزینه های گوناگونی را، برای علاقه مندان، به این شهر، و طبیعت، و ... فراهم می نماید، و همچنین، باید بیان داشت، در استان مازندران، شهرهای مختلفی، با جاذبه های گردشگری، چشم گیری وجود دارد، و امروزه بسیاری از مردم بومی، و ... از این امکانات استفاده می کنند، و با ورود در حوزه بازار مسکن، به ساخت و ساز ویلا و ساختمان می پردازند، و مسیری را برای سرمایه گذاری در شمال هموار می کنند، و مردم از این فرصت ها، برای سرمایه گذاری سودمند، استفاده می نمایند، و‌ به این شهرهای، گوناگون در شمال رهسپار می شوند، زیرا هر شهری، با توجه به موقعیت، جاذبه های دیدنی، جاده های ارتباطی، و توانایی مالی و ... برای هر شخصی مناسب می باشد، و ما هم امروز، در این مقاله قصد داریم، به معرفی یک شهر زیبا در مازندران بپردازیم، برای اطلاعات بیشتر، توصیه می کنم با سایت ویلا دنیز همراه باشید.

 

 بازار مسکن در مازندران

 

 

 


رویان یا علمده؟


 

 

علمده، نام یکی از شهر های غربی استان مازندران می باشد، که امروزه تغییر نام داده، و به رویان، معروف است، در باب موقعیت مکانی این شهر باید بیان داشت، رویان بین مسیر عبوری، شهرهای نور و نوشهر قرار گرفته، و معنی رویان، با شهرهای اطرافش، تطابق دارد، و به معنی نور و روشنایی می باشد، همچنین، در سال های گذشته، یکی از منطقه های بزرگ غرب استان مازندران، با این نام وجود داشته است، و‌ به خاطر، شباهت های تاریخی این دو منطقه، شهر علمده را هم به رویان تغییر داده اند، که امروزه سبک ها تغییر کرده، و ما شاهد ساختمان سازی های مدرن و پیشرفته در این شهرها هستیم.

 

 رویان کجاست

 

 


 شهر رویان


 

 

همانطور که در خصوص تاریخچه شهر رویان صحبت شد، باید اینطور بیان کرد که، مردمان این شهر، رویان را با توجه به پیشینه و تاریخی که دارد، منطقه ای جدا شده از یک، سرزمین می دانند، که امروزه بصورت مجزا، به زندگی ا‌دامه می دهند، پس اگر موافقید، به چند نمونه از پیشینه این شهر بپردازیم:

 

 

* وضعیت شهر رویان، در دوران پیش از تاریخ:

 

طبق گزارشات و تحلیل های انجام‌ شده، هیچگونه، مدارکی یافت نشده که، اطلاعاتی در خصوص، وضعیت رویان در دوران پیش از تاریخ را ثبت کرده باشد، در همین راستا، پژوهشگران، به دنبال بررسی و جمع آوری اطلاعات می باشند، تا بتوانند گزارشاتی جامع و صحیح را گرد آوری نمایند.

 

 

*  وضعیت رویان در دوره های اساطیری ایران:

 

در طی بررسی های بوجود آمده در خصوص شهر رویان، باید بیان داشت، این شهر در دوره های تاریخی ایران، اطلاعاتی کامل از خود به جای گذاشته است، و همچنین روایت های مستندی، درباره ی این دوران وجود دارد، که در این راستا، می توان به شهر حماسی تپورستان اشاره کرد، و این که، وقایع مختلف دیگری، همچون، داستان های کیومرث، و دستگیری ضحاک، توسط فریدون در کوه دماوند، و نبرد های سهراب و رستم، و ... می توان اشاره کرد.

 

 

 * سابقه و تاریخچه شهر رویان در متون باقی مانده از  گذشته

 

از رویان، در متون زرتشت و اوستا، سخنانی ثبت شده است، و طبق اسناد و گزارشات موجود، با این مسئله روبرو می شویم‌ که، این شهر از  قدمت و سابقه طولانی، برخوردار است.

 

 

* تأثیر دوره هخامنشی، بر تاریخچه ی رویان:

 

در زمان های گذشته، پادشاهان هخامنشیان، بر تمامی شهرها و روستاهای اطراف رشته کوه البرز، حکم فرمایی داشتند، و قابل ذکر است، شهر رویان، به دلیل موقعیت قرارگیری، در این دوره  شاهد، اتفاقات بسیاری، در آن دوره بوده اند، بنابراین، بابت شهر رویان، طبق گزارشات و متونی که وجود دارد، میتوان ثابت کرد، شهرهایی همچون، رویان و تیپورستان هم، جزء قلمرو پادشاهان هخامنشی می باشند.

 

 

* تاریخچه ی رویان در دوره های متفاوت:

 

پژوهشگران با توجه به مطالعه و گردآوری هایی که داشتند، تاریخچه های گوناگونی، از دوره های متفاوت، همانند دوره های اسلامی در عصر های گوناگون، که به دلیل گستردگی و بخش بندی های گوناگون این دوره، بهتر است، در زمانی مناسب و بصورت مجزا، به این مبحث پرداخته شود.

 

 تاریخچه رویان

 

 


لیست مناطق تفریحی و جاذبه های گردشگری های شهر رویان


 

 

1 – پارک جنگلی رویان:

 

قابل ذکر است، پارک جنگلی رویان، جزء دارائی شهرداری رویان می باشد، و متعلق به این ارگان است، و باید بیان داشت، این پارک از، مساحتی حدود 205 هکتار برخوردار است، که انواع درختان زیبا و تنومند جنگلی، در آن کاشته شده است، و این پارک، به دلیل قرارگیری در ارتفاع بالاتری از سطح زمین، از زیبایی چشم گیری، برخوردار است، و همین مزیت، سبب گشته این پارک، از دیگر پارک های منطقه شمالی متمایز باشد.

 

 

2 – پارک جنگلی نور در شهر رویان:

 

پارک جنگلی نور با وسعت حدود ۳۶۰۰ هکتار، جزء یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی خاورمیانه، می باشد، و به سبب قرارگیری در مجاورت دریای خزر، باعث شده موقعیتی مناسب را به خود اختصاص دهد، همچنین به دلیل گستردگی فضای جنگل، امکان فعالیت هایی نظیر، دوچرخه سواری، اسب سواری، بازی، و ... فراهم گشته است.

 

 

3 – پارک جنگلی زیبا و پر جاذبه ی کشپل در شهر رویان:

 

  این پارک زیبا، در ابتدای جاده ی لاویج قرار دارد، و این جنگل در دو سوی مسیر عبوری قرار گرفته و چشم انداز زیبایی را خلق کرده است.

 

 

همچنین در ادامه مطالب در خصوص جاذبه های گردشگری، می توان به آبشارها هم اشاره کرد که، همانند جنگل، زیبایی های خاص خودش را داراست، برای مثال می توان از، آبشار زیبای آب پری_ آبشار کپ، و ... اشاره کرد.

 

 مناطق تفریحی رویان

 

  


خرید ویلا در رویان


 

 

همانطور که گفته شد، مزیت های مازندران و شهرهای موجود در این استان، سبب گشته افراد بسیاری را رهسپار این خطه نماید، چون خرید ویلا و ساختمان، و همچنین خرید ملک در رویان و دیگر مناطق، می تواند یک انتخاب مناسب، برای سرمایه گذاری باشد، چنانچه شما، دوستان و‌یا اقوام قصد خرید ویلا در شمال را دارند، می توانند امن ترین گزینه، یعنی دریافت مشاوره رایگان از سایت ویلا دنیز را انتخاب نمائید، و همچنین می توانند به آگهی های ثبت شده در سایت، مراجعه کنند.

 

خرید ویلا در رویان و مناطق شمالی

 

برای مطالعه بیشتر: 


خرید ویلا در ایزد شهر 

خرید ویلا در شهرک خانه دریا


 

 

از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، بسیار سپاسگزارم، با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون.