مشکل جواز ساخت در شمال و دردسرهای خرید ویلا بدون پروانه ساخت 

 

ویلاهایی که در خارج از بافت مسکونی قرار گرفته باشند، نمی توانند، برای شروع ساخت ویلا، مجوز ساخت و پروانه ساخت را کسب نمایند، از این سوی ویلایی که فاقد مجوز ساخت و یا فاقد سند باشد، در واقع به صورت غیر قانونی احداث شده اند، وجود قوانین باعث شده است، همه ی افراد نتوانند، غیرقانونی فعالیت کنند، اخیرا به دلیل ساخت و سازهای بسیار در شمال کشور، اکثر افراد تصمیم بر آن گرفته اند، که ویلایی را بسازند، یا قانونی یا غیر قانونی!

به دلیل ساخت و ساز های بی رویه در شمال و به صورت غیر قانونی، بوم های طبیعی و محیط زیست و... در حال نابودی می باشد، از این سوی افراد و ارگان های مربوطه، تصمیم گرفته اند، از محیط زیست و بوم طبیعی محافظت کنند، و جلوی ساخت و سازهای غیرقانونی را بگیرند، بنابراین ما در این مقاله قصد داریم، در مورد مشکل جواز ساخت در شمال و دردسرهای خرید ویلا بدون پروانه ساخت، به طور مفصل صحبت کنیم، اگر می خواهید در این موضوع اطلاعاتی بدست آورید، با ما همراه باشید.

 

پروانه ی ساخت

 

اخذ پروانه ساخت اولین قدم برای ساخت ویلا در شمال می باشد؛

 

قبل از انجام هر کاری باید، مراحل قانونی را طی کنید، حتی قبل از اینکه اقدام به ساخت ویلا در ملکی نمایید، باید طبق قانون، مراحل مورد نیاز را طی کنید، بنابراین، زمانی که می خواهید، پروژه ساخت ویلا را استارت بزنید، باید مجوز ساخت ویلا را دریافت کنید، پس با طی مراحل اصولی می توانید، پروانه ساخت ویلا دریافت کنید.

 

اطلاعاتی که در پروانه ساخت ثبت می شود، به صورت زیر می باشد؛

اطلاعات بسیاری در پروانه ساخت ثبت می شود، در واقع پروانه ی ساخت به صورت یک شناسامه عمل می کند، این اطلاعات به صوررت زیر می باشد؛

موقعیت جغرافیایی زمین ویلا

نوع سازه

شماره پلاک

نوع کاربری

مشخصات مهندسین پروژه

مساحت و متراژ زمین و ویلا

کروکی زمین

مشخصات کامل از صاحب ویلا و ملک

مدت زمان اعتبار و صدور پروانه ساخت

و.....

این مواردی که در متن فوق به آن اشاره شده است، در واقع اطلاعات بسیاری مهمی می باشد، که در پروانه ساخت ثبت شده است، یکی از مواردی که باید بسیار به آن دقت کنید، نوع کابری زمین می باشد، باید بدانید که زمینی که نوع کاربری آن مسکونی می باشد، اجازه ساخت در آن صادر می گردد، پس زمانی که می خواهید اقدام به ساخت ویلا در شمال نمایید، باید در پروانه ی ساخت نوع کاربری زمین توجه نمایید که به صورت مسکونی باشد.

 

پروانه ساخت برای ویلا

 

سازمان و مراکزی که باید برای دریافت پروانه ساخت مراجعه کنید؛ 

در ابتدا باید محدوده ی ملک مشخص شود، اگر قصد دارید، ویلا را در حاشیه ی شهر و در منطقه ی روستایی احداث کنید، باید به دهیاری منطقه برای دریافت پروانه ساخت مراجعه کنید، و نیز اگر بخواهید در محدوده های شهری، اقدام به ساخت و ساز نمایید، باید برای دریافت پروانه ساخت ویلا، به شهرداری مراجعه کنید، و با داشتن مدارک هویتی و مورد نیاز و... درخواست پروانه ی ساخت دهید، با طی مراحل، نقشه ی مورد نظر، توسط شهرداری چک می شود، و با نبود مشکل، دستور صدور پروانه ساخت صادر می گردد، و باید عوارض شهرداری نیز پرداخت نمایید.

 

هزینه عوارض شهرداری جهت کسب پروانه ساخت به چه عواملی بستگی دارد؟

همانطور که در متن فوق به آن اشاره شده است؛ برای صدور پروانه ی ساخت باید، برای پرداخت عوارض شهرداری اقدام کنید، تا دستور صدور پروانه ی ساخت صادر شود، و این هزینه بر اساس موقعیت جغرافیایی، متراژ، تعداد طبقات و نوع سازه و... تعیین می گردد.

 

حتما قبل از پیش خرید، پروانه ی ساخت ویلا را چک کنید!

زمانی که ویلایی را پیش خرید می کنید، نمی توانید سند ویلا را مشاهده کنید، از این سوی برای اینکه از ساخت ویلا به صورت قانونی مطمئن شوید، باید؛ پروانه ی ساخت ویلا را چک کنید، زمانی که شما به سراغ پروانه ی ساخت می روید، نوع کاربری، اطلاعات دقیق صاحب ملک و سازنده و.... در آن ذکر شده است، می توانید آن را مشاهده کنید، و به قانونی بودن ساخت این ویلا پی ببرید، اما اگر فروشنده برای نشان دادن، پروانه ی ساخت طفره رفت، بی شک ساخت این ویلا به صورت غیر قانونی می باشد، و ویلا خارج از بافت مسکونی قرار دارد، در ادامه ی این مقاله به اقداماتی لازم است، انجام دهید، برای مطمئن شدن ساخت ویلا می پردازیم؛

 

مجوز ساخت ساختمان

 

  1. دریافت مشاوره حرفه ای از کارشناسان حقوقی جهت بررسی اعتبار پروانه ساخت؛

دریافت مشاوره از کارشناسان حقوقی برای بررسی اعتبار پروانه ساخت، می تواند شما عزیزان را در خرید مطمئن، یاری دهند، زیرا هیچ کسی نمی تواند، قانونی و معتبر بودن پروانه ساخت را تایید کند، تنها کارشناسان حقوقی این عرصه می تواند اعتبار یک پروانه ساخت را تایید کنند.

     

2. عدم وجود انشعابات آب و برق و گاز در ویلای فاقد پروانه ساخت؛

زمانی که ویلایی به صورت قانونی ساخته شده باشد، و مدارک لازم و قانونی را دریافت نموده باشد، انشعابات لازم را همچون آب، برق، گاز را دریافت می کنند، و نیز می توانند از این امتیازات بهره ببرند، زمانی که ویلایی فاقد پروانه ساخت باشد، امکان دریافت انشعابات وجود ندارد، برخی از سازندگان، اقدام به استفاده از کنتور همسایگان به صورت غیر قانونی می نمایند، که این عمل جرم و تخلف محسوب می شود.

   

3. ویلای فاقد پروانه ساخت  اغلب بدون حضور مهندس ناظر ساخته می شود؛

ویلایی که بدون پروانه ساخت ساخته می شود، یعنی بدون هیچ نظارتی ساخته می شود، و از وجود مهندسین ناظر بی بهره است، زمانی که ویلا به صورت شخصی ساز و بدون مهندسین مجرب ساخته شود، بی شک یک ویلایی به صورت غیر اصولی و بی قاعده ساخته شده است، و استحکام و مقاومت بنا در این چنین ویلایی بسیار پایین می باشد.

 

 4. خرید ویلای بدون جواز ساخت امری غیر قانونی می باشد؛

خرید و فروش ویلاهای غیر قانونی، یک جرم محسوب می شود، و این عمل پیگرد قانونی دارد، اگر به دنبال خرید ویلا در شمال هستید، و نمی خواهید در دردسر بیافتید، به هیچ وجه اقدام به خرید ویلا بدون مجوز ساخت ننمایید.

 

در کلام آخر؛

لازم به ذکر است که شما عزیزان بدون وجود پروانه ی ساخت، نمی توانید اقدام به ساخت ویلا به صورت قانونی نمایید، زمانی که شما بدون مجوز ساخت اقدام به ساخت و ساز نمایید، نمیتوانید از امکاناتی همچون وام بانکی، بیمه تمامی پرسنل ها، نصب انشعابات و... استفاده کنید، اگر ویلایی بدون پروانه ساخت بسازید، بی شک ویلای شما توسط قانون تخریب می شود، همچنین نباید گول قیمت مناسب ویلا را بخورید، زیرا برخی فروشندگان به دنبال فروش و کسب سود از فروش ویلای خود می باشند، حتما باید قبل از خرید ویلا در شمال، تمامی اسناد و مدارک ویلا را بررسی کنید.

 

پروانه ی ساخت ساختمان

 

مشاورین دنیز، آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند، از اینکه ما را تا انتهای این آگهی همراهی کرده اید، از شما سپاس گذاریم،

اگر قصد خرید ویلا سند دار در شمال و یا خرید ویلا اقساطی و یا به دنبال خرید ویلا دوبلکس و.... در شمال کشور هستید، می توانید به سایت تخصوصی ویلا دنیز مراجعه کنید.