سند مشاع به چه معناست و خرید ویلا مشاع در شمال

 

بعد از اتمام ساخت ویلا، ساختمان و... اسناد و مدارک بطور رسمی ثبت خواهند شد، اسناد انواع مختلفی دارد، اعم از؛ سند تک برگ، شش دانگ، پایان کار، سند مشاع و....

برای خرید ویلا در شمال باید اسناد و مدارک را مورد بررسی قرار دهید، در این مقاله قصد داریم در مورد سند مشاع صحبت کنیم، تا با واژه و مسائل حقوقی آن بیشتر آشنا شوید، در واقع سند مشاع به سندی که بین شما و دیگران مشترک می باشد، گفته می شود، اغلب افرادی که در آپارتمان سکونت دارند، با سند مشاع بیشتر آشنا هستند، برای خرید ویلا با سند مشاع در شمال نیاز به اطلاعاتی دارید، که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

 

خرید ویلا با سند مشاع در شمال

 

همانطور که در متن فوق به آن اشاره شده است، سند مشاع سندی است که بین چندین نفر مشترک است، و هیچ فردی از دیگری از لحاظ حق و حقوق برتری ندارد، در مورد ویلاهایی که دارای سند مشاع دارند، شرایط نیز به همین گونه می باشد، که ویلاهای با سند مشاع، دارای چندین صاحب اصلی می باشد، که هر یک دارای حق و حقوق به طور یکسان و مشترک می باشند، یک نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که خرید ویلا با سند مشاع دارای قوانین خاص می باشد، که در ادامه در مورد خرید ویلا سند مشاع به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

 

  • حق فروش ویلای مشاع

ویلاهای مشاع دارای چندین مالک می باشد، هیچ کدام از مالکان حق فروش ویلا را بدون اطلاع و اجازه ی از سایر مالکان دیگر ویلا ندارند، در این صورت خرید و فروش ویلا با سند مشاع دردسرهای خاصی دارد؛ زیرا جعل رضایت مالکی بر مالکان دیگر وجود دارد، تا خرید و فروش انجام گیرد، در این صورت بعدها دچار مشکلات قانونی خواهید شد، اگر قصد خرید ویلا با سند مشاع در شمال دارید، باید به این موضوع توجه و دقت کنید، که تمامی مالکان در هنگام معامله و فروش حضور داشته باشند.

 

  • آیا خرید ویلای مشاع در شمال امری منطقی ست؟

زمانی خرید ویلای مشاع یک امر منطقی می باشد، که تمامی فروشندگان و مالکان ویلا رضایت کامل برای فروش را داشته باشند، و همچنین اگر شرایط فروش ویلا ایده آل باشد، می تواند یک گزینه ی مناسبی برای خرید باشد.

 

خرید ویلا مشاع در شمال

 

  • برای فروش سهم خود از ویلای مشاع چه باید کرد؟

اگر شما قصد دارید، سهم خود را به فروش برسانید، نمی توانید به صورت عادی این کار انجام دهید، زیرا فروش سهم خود، مراحلی دارد که باید آن را انجام دهید، در ابتدا باید برای فروش، به افراز ملک اقدام کنید، یعنی سند مشاع به سند مفروز تبدیل شود، سند مفروز در واقع سندی می باشد، که در آن مشخص شده است، که هر کدام از بخش های ویلا به کدامیک از مالکین تعلق دارد، در این صورت شما می توانید بخشی که به شما تعلق گرفته است، را بفروش برسانید.

 

  • آیا قیمت ویلای مشاع نسبت به سایر ویلاها متفاوت است؟

عوامل بسیاری بر قیمت ویلا تاثیر می گذارند، ویلای مشاع به دلیل داشتن چندین مالک، احتمال آنکه ویلا با قیمت روز به فروش برسد، کمی سخت می باشد، زیرا مالکان باید برای فروش ویلا رضایت کامل داشته باشند، اما اگر مالکی اقدام به افراز نماید، ممکن است، قیمت ویلا افت کند، زیرا فروش بخشی از ویلا چندان کار راحتی نمی باشد، در این صورت شاید مجبور شوید زیر قیمت ویلای خود را به فروش برسانید، برای آنکه دچار ضرر و زیان نشوید، باید در زمان فروش ویلای مشاع تمامی مالکان اتحاد و رضایت داشته باشید.

 

  • سند ویلای مشاع در شمال با سند شش دانگ ویلا چه تفاوتی دارد؟

سند مشاع با سند شش دانگ بسیار متفاوت می باشد، سند شش دانگ مالکیت تمام، حق و حقوق و... تنها به یک نفر تعلق می گیرد، اما سند مشاع دارای چندین مالک می باشد، در واقع حق و حقوق مربوط به نام هایی می باشد، که در سند ذکر شده است، و مالکیت به طور یکسان و مشترک به چندین نفر تعلق می گیرد، در سند مشاع مشخص نیست که سهم از هر یک از مالکین چقدر می باشد و یا چه بخشی از ویلا به آنان تعلق می گیرد، در هنگام فروش ویلا در شمال، ویلایی که دارای سند شش دانگ می باشد، رضایت فقط فروشنده و یک مالک مهم می باشد، اما سند مشاع این گونه نیست، باید در هنگام معامله، رضایت تمام مالکین وجود داشته باشد.

 خرید ویلا مشاع در شمال

 

  • آیا فروش ویلای افراز شده در هر شرایطی امکان پذیر است؟

شاید برایتان سوال پیش آید که آیا فروش ویلای افراز شده در هر شرایطی امکان پذیر است؟ باید گفت که این موضوع کاملا بستگی به نوع ویلا و نحوه ی ساخت ویلا دارد، حتی اگر بخش های مختلف ویلا و سهم هر فرد مشخص شده باشد، احتمال آنکه ویلا به فروش نرسد وجود دارد، برای مثال ممکن است، که نحوه ی افراز به گونه ایی باشد، که خریدار ویلا، بخش افراز شده را انتخاب نکند و از خرید خود منصرف شود، و حتی معامله صورت نگیرد، و همچنین ممکن است فروش ویلای افراز شده دارای منع قانونی باشد.

 

  • خرید ویلا مشاع در شمال چه شرایطی دارد؟

حضور و رضایت مالکین مهم ترین بخش در هنگام معامله ی ویلا با سند مشاع می باشد، چنانچه یکی از مالکین در هنگام معامله حضور نداشته باشد و حتی رضایت آن وجود نداشته باشد، امکان معامله و خرید و فروش وجود ندارد، اگر در هنگام معامله یکی از مالکین حضور نداشته باشد، اگر مالکان دیگر سعی داشتند، شما را برای خرید ویلا راضی کنند و.... به هیچ وجه این معامله را انجام ندهید، زیرا امکان دارد آن مالک از فروش ویلا راضی نباشد، و شما دچار مشکلات  قانونی شوید.

 

  • آیا می توان ویلای مشاع را طبق نظر مالکان افراز نمود؟

زمانی که اقدام به افراز ویلای خود می کنید، حتی در این مورد نیز به رضایت تمامی مالکان نیاز دارید، اگر مالکان به توافق نرسید، افراز باید از طریق قرعه کشی صورت گیرد، و بعد از آن هیچ مالکی نمی تواند اعتراض و گلایه کند، و همچنین در مورد بخش های افراز شده می توانید به تنهایی برای فروش اقدام و تصمیم بگیرید.

 

  • دریافت مشاوره از کارشناسان حقوقی جهت خرید ویلای مشاع در شمال

زمانی می توانید یک معامله ی بدون دردسر و قانونی را معامله کنید، که درباره ی ویلای مورد نظر از مشاورین مجرب و حقوقی راهنمایی و مشاوره بگیرید، تا دچار مشکل و ضرر و زیان نشوید، برای خرید ویلاهای مشاع باید از مشاورین و افراد با تجربه کمک بگیرید، تا از قانونی بودن معامله مطمئن شوید، مشاوران و کارشناسان با بررسی اسناد و مدارک می تواند، شما را برای خرید ویلا قانونی و بدون دردسر کمک و راهنمایی کنند.

 

خرید ویلا مشاع در شمال

 

خلاصه ی کلام؛

سند مشاع سندی می باشد که نام چندین مالک در آن ثبت شده است، در هنگام خرید و فروش ویلا با سند مشاع، اعمال افراز، تقسیم بخش های مختلف ویلا و... حضور و رضایت مالکین واجب و ضروری می باشد، و سند مشاع یک سند مشترک می باشد، و نیز خرید ویلای مشاع یک موضوع بسیار مهمی می باشد که در هنگام معامله نیازمند تحقیق بیشتری می باشد، برای خرید ویلا در شمال با سند مشاع و... می توانید از مشاورین مجرب ویلا دنیز در خواست مشاوره کنید، تا یک خرید مطمئن را معامله کنید.

اگر نیاز به مشاوره دارید، کافیست به بخش تماس با ما مراجعه کنید، و با مشاورین مجرب دنیز ارتباط مستقیم برقرار کنید.

 

 


لینک های پیشنهادی؛

خرید ویلا سند دار در شمال

خرید ویلا اقساطی

خرید ویلا در شهرک