خرید ویلا با انشعابات اصلی و انواع انشعابات

 

انشعابات لازم و ضروری یک ساختمان، آب، برق، گاز می باشد، و زمانی یک ویلا آماده برای سکونت می باشد، که انشعابات آن نصب و آماده بهره برداری باشد، از این سوی موضوع انشعابات، مهم ترین رکنی می باشد که در هنگام خرید ویلا در شمال باید به آن توجه کنید، در این مقاله قصد داریم، به طور مفصل در مورد انواع انشعابات و خرید ویلا با انشعابات اصلی صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

 

نحوه دریافت انشعابات اصلی برای ویلا در شمال

قبل از شروع پروژه ی ساخت و ساز، باید سازندگان از طریق ارگان های مربوطه مراحل قانونی را طی کنند، بعد از دریافت مجوز ساخت، سازندگان باید برای اخذ انشعابات لازم و اصلی همچون آب و برق و گاز اقدام کنند، بنابراین برای دریافت انشعاب گاز به شرکت گاز و برای دریافت انشعاب برق به اداره ی برق و نیز برای دریافت انشعاب آب باید به اداره آب و فاضلاب مراجعه کنید، تا درخواست اخذ انشعاب و تعداد آن برای ویلا ثبت گردد، بدون شک زندگی در ویلایی که فاقد انشعابات آب و برق و گاز می باشد، بسیار سخت و دشوار می باشد.

 

 انشعابات اصلی ساختمان

 

چگونه از وجود انشعابات اصلی در ویلا مطمئن شویم؟

زمانی مجوز ساخت یک ویلا مشخص می شود که زمین در بافت مسکونی قرار گرفته باشد، از این سوی مجوز دریافت انشعابات به چنین زمینی با کاربری مسکونی داده می شود، اگر قصد خرید ویلا در شمال را دارید، باید در مورد داشتن انشعابات اصلی از فروشنده و یا مشاورین املاک استعلام بگیرید، و از قانونی بودن ساخت ویلا و داشتن انشعابات پرس و جو کنید، حتی می توانید برای مطمئن شدن به ارگان های مربوطه مراجعه کنید. 

لازم به ذکر می باشد که کاربری زمین های مسکونی و تجاری و.... توسط شهرداری تعیین و ثبت می گردد، بنابراین با مراجعه به شهرداری می توانید اطلاعات لازم را در مورد ویلای مورد نظر از لحاظ نوع کاربری، داشتن اسناد و مدارک قانونی، داشتن انشعابات لازم و.... بدست آورید، چنانچه ویلای مورد نظر در ملکی با کاربری غیر مسکونی و... ساخته شده باشد، قطعا فاقد انشعابات اصلی می باشد.

 

دقت داشته باشید انشعابات ویلا موقتی نباشد!

داشتن آب و برق و گاز در واقع به معنای داشتن کنتور اختصاصی برای هر یک از انشعابات نمی باشد، شاید ویلایی را که خریداری کرده اید، دارای آب و برق و گاز باشد، و این به معنای داشتن کنتور اختصاصی نمی باشد، احتمال این وجود دارد که برخی از سازندگان انشعابات را به طور موقت از همسایگان بطور موقت و غیر قانونی دریافت کنند، و اگر ویلایی را با این ویژگی خریداری کنید، بعدها دچار مشکل و دردسرهای بزرگی خواهید شد، و خودتان باید برای دریافت کنتور و انشعابات اصلی اقدام کنید، و برای دریافت کنتور هزینه ی بسیاری پرداخت کنید، و برای آنکه از وجود انشعابات اصلی و نصب کنتور مطمئن شوید، باید سند ویلا را با دقت بررسی نمایید، تا اطلاعات لازم را کسب نمایید.

 

انشعابات اصلی ساختمان

 

انشعابات شهرکی با انشعابات خصوصی ویلا چه تفاوتی دارد؟

ویلاها در شمال به دو صورت ساخته می شوند، شهرکی یا مستقل!

انشعابات ویلاهای مستقل، متعلق به یک فرد می باشد، اما انشعابات شهرکی به این معناست که شما صاحب اصلی انشعابات نخواهید بود، یعنی انشعابات بین چندین ویلا به طور مشترک می باشد، برخی از ویلاها به صورت مشترک با سایر ویلاها از یک انشعاب استفاده می کنند، و پرداخت هزینه آنها نیز به صورت مشترک می باشد، و برخی از ویلاهای شهرکی انشعابات آن به صورت شخصی می باشد، بنابراین در هنگام خرید ویلا به خصوصی بودن یا شهرکی بودن انشعابات اصلی توجه کنید.

 

خرید ویلا ارزان قیمت و فاقد انشعابات اصلی!

شاید تصور کنید، اگر ویلایی را ارزان قیمت و فاقد انشعابات اصلی خریداری کنید، به نفع شما می باشد، و از این کار سود بسیاری بدست می آورید، این تصور کاملا اشتباه می باشد، زیرا باید هزینه ی بسیاری برای اینکار پرداخت نمایید، اگر خودتان به صورت شخصی برای دریافت انشعابات اقدام کنید، هزینه ی آن چندین برابر می باشد، و از همه مهم تر زندگی در ویلایی که فاقد آب  و برق و گاز می باشد، بسیار سخت و دشوار می باشد، در واقع دغدغه ی شما چندین برابر می باشد، هرگز برای خرید ویلا ارزان طمع نکنید، چرا که بعدها پشیمان خواهید شد.

 

انشعاب برق و انواع آن برای ویلای شمال

انشعاب برق به دو دسته تقسیم می شود؛ خانگی یا اشتراکی!

برای دریافت انشعاب برق به صورت خانگی، ویلای شما باید دارای حداقل یک اتاق خواب، سرویس بهداشتی و یک آشپزخانه و یک ورودی مستقل باشد، تا اداره برق برای ویلای شما یک انشعاب مجزا و شخصی را تشخیص دهد، در مورد انشعاب برق اشتراکی، در ساختمان شما برای راه اندازی تاسیساتی مانند آسانسور، روشنایی راه پله ها، نور پردازی و... از  انشعاب برق به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انشعابات اصلی ویلا

 

دریافت انشعاب گاز برای ویلای شمال

برای دریافت انشعاب گاز باید به اداره ی گاز منطقه مراجعه کنید، با ارائه پروانه ی پایان کار و جواز ساخت، اقدام به دریافت انشعاب مهم و ضروری گاز نمایید، و پس از بازدید کارشناسان و تهیه گزارش کار می توانید مجوزهای لازم را به اداره ی شهرداری انتقال دهید، تا فرآیند دریافت انشعاب گاز صادر گردد.

 

دریافت انشعاب آب برای ویلای شمال

هر یک از این انشعابات ارگان های جداگانه ای دارد، برای دریافت انشعاب آب  نیز باید به اداره ی آب و فاضلاب مراجعه کنید، برای اخذ مجوز برای دریافت انشعاب باید اسناد و مدارک را به اداره آب انتقال دهید، و عوامل های مانند؛ محصور بودن ویلا، هم کف بودن ویلا با معبر، عدم وجود موانع برای حفاری و... توسط کارشناسان چک می شود، و بعد از طی این مراحل، دستور فرآیند ایجاد انشعاب آب صادر می گردد.

 

دریافت کمک از مشاورین حرفه ای جهت بررسی پروانه ساخت ویلا

چنانچه برای خرید ویلا در شمال و بررسی تمامی مسائل حقوقی و... تخصص کافی ندارید، می توانید به مشاورین و کارشناسان حقوقی این حوزه مراجعه کنید، تا از قانونی بودن روند ساخت ویلا و داشتن اسناد و مدارک رسمی، معتبر بودن پروانه ساخت، وجود انشعابات اصلی و... اطمینان حاصل کنید، ویلایی که دارای مجوز ساخت باشد، در واقع در بافت مسکونی قرار دارد، و با طی مراحل قانونی، تمامی اسناد و انشعابات لازم و... را دریافت می کند، اما اگر ویلایی در خارج از بافت قرار گرفته باشد و در زمین های با کاربری کشاورزی و یا زراعی احداث شده باشد، فاقد مجوز ساخت می باشد، در این صورت فاقد انشعابات اصلی می باشد، پس سعی کنید قبل از خرید ویلا از طریق کارشناسان و مشاورین حقوقی و مراجعه به ارگان های مربوطه و اداره ی شهرداری تمامی مسائل مربوط به ساخت ویلا و... را بررسی کنید.

 

انشعابات اصلی ویلا

 

خلاصه ی مقاله؛

اکثر افرادی که برای خرید ویلا به شمال سفر می کنند، و به دنبال ویلایی با بهترین امکانات هستند، اما باید قبل از خرید ویلا و انجام معامله باید در مورد بعضی از مسائل مهم تحقیق کنند، باید به کاربری زمین دقت ویژه ایی داشته باشند، زیرا کاربری زمین تعیین کننده ی دریافت انشعابات و اسناد رسمی می باشد، پیش از خرید ویلا در شمال به سند و پروانه ساخت ویلا و مجوز های لازم را بررسی کنید، همچنین بعد از مطمئن شدن از قانونی بودن ویلا، باید به نصب کنتور اختصاصی انشعابات توجه ویژه ای نمایید.

 

ویلا دنیز از مشاورین و کارشناسان حرفه ایی تشکیل شده است، کافیست فقط با تیم مجرب دنیز برای خرید ویلا سند دار در شمال ارتباط برقرار کنید، بهترین ها را به شما پیشنهاد می دهیم، برای تماس با ویلا دنیز، به بخش تماس با ما مراجعه کنید.


 


 

لینک های پیشنهادی؛

خرید ویلا لاکچری

خرید ویلا در شهرک

خرید ویلا استخر دار