طراحان و مهندسین سعی بر آن دارند که ویلاها را به صورت مدرن و با امکانات به روز طراحی کنند، بام باغ و یا روف گاردن یکی از امکانات شناخته شده و مطرح در میان اغلب مردم می باشد، از این سوی افرادی که به دنبال خرید ویلا در شمال هستند قطعا ویلای فول امکانات به صورت مدرن را انتخاب می کنند، از این سوی مهندسین برای اکثر ویلا ها روف گاردن را در نظر می گیرند، بام باغ و یا روف گاردن یک فضای دلنشین و کوچک به صورت فضای سبز، در سقف و پشت بام ویلا با امکانات عالی و... احداث می شود، روف گاردن مزایای بسیاری دارد، در این مقاله قصد معرفی روف گاردن و یا بام باغ را به شما عزیزان داریم، با ما همراه باشید.

 

روف گاردن چیستبیشتر بخوانید؛ مزایا و معایب ویلا استخردار در شمال چیست؟

 

《نورپردازی در بام باغ》

برای زیباتر شدن هر محوطه ایی، المان های بسیاری وجود دارد، یکی از المان های تاثیر گذار نور پردازی می باشد، شما می توانید برای زیباتر شدن فضای روف گاردن از نورپردازی استفاده کنید، قطعا یک نور ملایم، به هنگام تاریک شدن هوا می تواند فضای لاکچری و مکانی مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت به وجود آورد.

 

《بام باغ یک عایق صوتی عالی》

یکی از المان هایی که بعنوان یک عایق صوتی عالی برای یک ویلا می توان در نظر گرفت، روف گاردن می باشد، باید بدانید که بام باغ باعث می شود تا آلودگی های صوتی تا حدود چهل دسی بل کاهش پیدا کند، از این سوی روف گاردن را به عنوان یک عایق صوتی عالی برای ویلا که موجب کاهش سر و صدا و... می شود، در نظر گرفته می گیرند.

 

روف گاردن چیستبیشتر بخوانید؛ زیبا سازی ویلای شمال با ایده‌ های جذاب و ارزان قیمت

 

مکان مناسبی برای استراحت

اغلب ویلاهای دوبلکس، تریبلکس از روف گاردن برخوردار می باشند، مکان های مناسبی برای تفریح و استراحت وجود دارد، اما سکوت و آرامش در هر مکانی را نمیتوان یافت، اغلب افراد برای رفع خستگی به کوه، جنگل، فضای سبز و طبیعت و.... پناه می برند، برای رسیدن برای هر یک از این مناطق، نیاز به طی کردن مسافتی می باشد، یکی از لوکیشن های عالی برای استراحت در محیطی پر از آرامش و سکوت، بام باغ می باشد، با وجود بام باغ دیگر نیازی به طی کردن مسافت ندارید، و می توانید در حریم شخصی خود از طبیعت دلنشین و زیبای روف گاردن نهایت لذت را ببرید.

 

قرار دادن وسایل ورزشی در بام باغ

روف گاردن به دلیل داشتن فضای باز یکی از مکان های عالی برای ورزش می باشد، شما با قرار دادن تعدادی وسایل ورزشی می توانید چند ساعتی در هوای پاک و پر از اکسیژن به ورزش بپردازید.

 

گیاهان مناسب برای بام باغ

همانطور که می دانید روف گاردن در سقف یک ساختمان تعبیه می شود، بنابراین هیچ سایه ای بر روی گیاهان افکنده نمی شود، و تمامی گل و گیاهان در معرض تابش نور خورشید قرار گرفته اند، پس در انتخاب گیاهان باید دقت بسیاری داشته باشید، تا گیاهانی که عاشق نور و حرارت خورشید هستند را انتخاب کنید، گیاهانی مناسب روف گاردن می باشند که در برابر تابش خورشید مقاوم باشند.

 

روف گاردن چیست

بیشتر بخوانید؛ خرید ویلا با انشعابات اصلی و انواع انشعابات

 

فضای سبز مناسب برای روف گاردن

برای انتخاب نوع گیاهان باید از کارشناسان حرفه ایی که در این زمینه فعالیت می کنند کمک بگیرید، در واقع شما باید در بام باغ از گیاهانی با بوته های ریشه دار در خاک و یا تعدادی گلدان استفاده کنید، وزن گیاهان باید متعادل باشد، تا به مقاومت سازه ضرری نرسانند.

 

زیر سازی و کف سازی بام باغ الزامی می باشد

زیرسازی بام باغ یک امر بسیار مهمی می باشد، که در اجرای روف گاردن باید به آن توجه نمود، زیرسازی بام باغ برای عایق بندی و افزایش مقاومت می باشد، و برای اجرا سازی بام باغ در مرحله ی کف سازی می توان از چوب، شن، سنگریزه و...  استفاده نمود، همچنین باید از متریال با مقاومت بالا و کیفیت عالی در آماده سازی و زیر سازی روف گاردن استفاده شود.

 

《 تعبیه میز و صندلی در بام باغ

یکی از المان هایی که در زیباتر شدن فضای بام باغ تاثیر بسزایی دارد، تعبیه میز و صندلی در بام باغ می باشد، تماشای طبیعت در فصل های پاییز، تماشای باران های بهاری و... آرامش عجیبی را به ارمغان می آورد، شما می توانید در روف گاردن از سایبان چوبی، میز و صندلی های اسپرت و... استفاده کنید، تا از فضای زیبای روف گاردن و تماشای طبیعت و... نهایت لذت را ببرید.

 

تعبیه آلاچیق در بام باغ

یکی از ابزارهای دیگری که می توانید در فضای روف گاردن بکار ببرید، تعبیه آلاچیق می باشد، شما می توانید به جای میز و صندلی از یک آلاچیق در فضای باز روف گاردن استفاده کنید، با وجود آلاچیق شما می توانید هر زمان که خواستید مخصوصا در روزهای بارانی به آن پناه ببرید، و به استراحت و یا صرف یک فنجان قهوه و... بپردازید.

 

محیط پاک در بام باغ

یکی از مهم ترین مزایای روف گاردن، دفع آلودگی های محیطی می باشد، آلاینده های موجود در هوا توسط خاک جذب می شوند، اکسیژن توسط گیاهان تولید می شود، از این سوی شما در محیطی با هوای پاک نفس می کشید.

 

روف گاردن

بیشتر بخوانید؛ سعادت آباد کجاست و خرید ویلا در سعادت آباد نور چه مزایایی دارد؟

 

آیا بام باغ باعث نشتی سقف ویلا می شود؟

بام باغ باعث حفاظت و مقاومت بیشتر سقف ویلا می شود، زیرا برای آماده سازی روف گاردن، از زیرسازی با مقاومت بالا استفاده می شود، از این سوی یک غشا عایق و ضد آب در سقف ویلا نصب می شود، بنابراین احتمال زنگ زدگی، پوسیدگی، از بین رفتن ایزوگام، ترک برداشتن سقف و... وجود ندارد، زیرا زمانی که بام باغ به صورت اصولی و حرفه ایی نصب شده باشد، نه تنها باعث نشتی نمی شود، بلکه مقاومت بسیار بالایی دارد.

 

آیا احداث بام باغ هزینه ی بالایی دارد؟

برای اینکه ویلایی به صورت مدرن داشته باشید، باید هزینه هایی برای زیباتر شدن ویلا پرداخت نمایید، شاید تصور کنید برای طراحی و احداث روف گاردن باید هزینه ی زیادی پرداخت کنید، و نیز تجهیزات و امکانات آن گران قیمت می باشد، باید قبل از اقدام به احداث روف گاردن از مشاورین حرفه ایی کمک بگیرید، و تمامی مسائل را مورد بررسی قرار دهید، باید بدانید که هر چه وسعت بام باغ بیشتر باشد، طبیعتا هزینه ی اجرای آن بالاتر خواهد بود، هزینه ی اجرای روف گاردن به میزان امکانات، وسعت آن و... بستگی دارد، متخصصین برای اجرای بام باغ، تجهیزات روف گاردن، انتخاب نوع گیاهان، کف پوش، دیزاین اطراف آن و... را متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه در نظر می گیرند، و از همه مهم تر تجهیزات و عایق بندی و رعایت مقاومت سازی مهم ترین نکاتی می باشد، که قبل از اجرای روف گاردن باید به آن توجه نمود.

 



از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید، از شما سپاس گذاریم، برای ارتباط مستقیم با مجموعه ی دنیز به بخش تماس با ما مراجعه کنید.