گاهی اوقات، شاید برایتان پیش آماده است، که از دکوراسیون اتاقتان خسته شده باشید، و از یکنواختی بی حوصله شده باشید، ممکن است تصور کنید، حتما برای تغییر دکوراسیون، باید هزینه های سنگینی بپردازید، اما این تصور کاملا اشتباه می باشد، شما می توانید با چند روش کم هزینه، تغییراتی در دکوراسیون اتاقتان اعمال کنید، برای مثال؛

 

  • چیدمان روی میز آرایش
  • تزیینات دیوار، با استفاده از تابلوهای هنری
  • روتختی
  • رنگ آمیری دیوار
  • استفاده از گل و گلدان
  • استفاده از آباژور و لوستر
  • پرده اتاق خواب
  • فرش اتاق خواب
  • و....

 

تغییر دکوراسیون اتاق

 

در ادامه به معرفی چند روش برای تغییر دکوراسیون می پردازیم؛

 

*نور پردازی اتاقتان را تغییر دهید.

نور پردازی و روشنایی یکی از رکن های مهم، برای طراحی داخلی اتاق و خانه محسوب می شود، افزودن یک لوستر، آباژور های اسپرت، یک چراغ رومیزی، ریسه های نورانی و.... در اتاق می تواند، یک فضای روشن و دل انگیزی را به وجود آورد، و بی شک حال و هوای اتاقتان را تغییر می دهد.

 

*استفاده از گل و گیاه

گل و گیاه، حس و حال خوبی را منتقل می کند، همچنین خرید گیاهان هزینه ی بسیاری کمی دارد، می توانید در گوشه ای از اتاقتان، از این گلدان های فانتزی استفاده کنید، با انجام این کار، فضای اتاقتان بسیار پر طراوت خواهد شد، بنابراین یکی از ایده های اصلی برای تغییر دکوراسیون، استفاده از گل و گیاه می باشد.

 

*استفاده از تابلو های نقاشی

 کافیست شما با توجه به ترکیب رنگ اتاقتان، چندین تابلوهای نقاشی مدرن و کلاسیک تهیه کنید، و آن ها را روی دیوارهای اتاقتان نصب کنید، بی شک، حال و هوای اتاقتان تغییر می کند، و فضای هنری ایجاد می شود.

 

تغییر دکوراسیون اتاق

 

*ایجاد یک کتابخانه کوچک در اتاق

اتاق، یک مکان شخصی می باشد، که اصولا افراد در آن به کارهای مختلف شخصی خود مانند؛ استراحت، تماشای فیلم، خواندن و مطالعه کتاب و... می پردازند، کتاب حس و حال خوبی را به ارمغان می آورد، اگر می خواهید فضای اتاقتان را تغییر دهید، می توانید، یک کتابخانه کوچک و یا یک شلف دیواری چوبی در اتاقتان درست کنید، و تعدادی از کتاب های مورد علاقتان را درون آن قرار دهید.

 

*روتختی جدید

تخت، جزو وسایلی می باشد، که در مرکز توجه قرار می گیرد، تصور کنید، هر روز و بارها به روتختی تان زل می زنید، و همیشه یک طرح تکراری را نگاه می کنید، مسلما، شما بعد از مدتی، احساس خستگی می کنید، از این سوی سعی کنید، یک روتختی جدید، با یک تناژ و سبک جدید را انتخاب کنید، تا بعد از تعویض آن، حال و هوای اتاقتان تغییر کند، مطمئن باشید با امتحان کردن رنگ و طرح جدید، تغییر و حس و حال جدیدی را تجربه خواهید کرد.

 

*پرده های جدید

پرده های اتاق خواب، بعد از چند سال از رنگ و رو می روند، همچنین ممکن است، شما را خسته کنند، یکی از روش های کم هزینه، که تاثیر بسزایی در زیباتر شدن اتاقتان دارد، پرده های جدید می باشد، شما می توانید، پرده و روتختی تان را ست کنید، و تکان اساسی به اتاقتان بدهید، تمامی عوامل ها اگر به صورت اصولی انجام گیرید، قطعا فضای دلنشینی را به وجود می آورند.

 

*یک کاناپه راحتی در اتاقتان قرار دهید.

شما می توانید، از مبل راحتی تک نفره، برای تغییر دکوراسیون اتاقتان استفاده کنید، برای مثال، می توانید یک کاناپه یک نفره در کنار تخت تان قرار دهید، و برای مطالعه و یا نوشیدن قهوه و... روی آن بنشینید و استراحت کنید، قطعا داشتن یک کاناپه راحتی در اتاق، فضای اتاقتان را تغییر می دهد.

 تغییر دکوراسیون اتاق

 

*استفاده از دکوری های رنگی

رنگ ها بی شک، از قدرت و تاثیر گذاری بسیاری در تغییر و تحول، در یک فضا برخوردار می باشند، رنگ ها یکنواختی و بی روح بودن فضا را از بین می برند، کافیست برای ایجاد تغییر در دکوراسیون اتاقتان، از دکوری های رنگی استفاده کنید، دکورهای رنگی، گلدان های رنگی، شلف های کوچک و... یکی از روش های کم هزینه و تاثیر گذار در زیباتر شدن اتاقتان به شمار می روند.

 

*تغییر رنگ دیوارهای اتاق

برای انتخاب رنگ دیوار، ایده های بسیاری به صورت زیر وجود دارد؛

  • ایجاد تنوع رنگ، در هر دیوار
  • استفاده از خطوط باریک و متفاوت در رنگ آمیزی
  • استفاده از کاغذ دیواری مکمل پرده یا رو تختی

با ایجاد یک رنگ تیره، با پرده و روتختی با رنگهای روشن، هارمونی خاصی به وجود خواهد آمد، کافیست فقط به صورت اصولی رنگ ها را انتخاب کنید.

 

*دکوراسیون اتاق با وسایل قدیمی

استفاده از وسایل قدیمی، یک نوستالژی را به همراه دارد، شما می توانید با وسایل مانند؛

  • صندلی چوبی
  • صندوقچه های قدیمی
  • رادیو های قدیمی
  • میز و گلدان های قدیمی
  • و....

اتاقتان را به صورت سنتی اما کلاسیک دیزاین کنید، و فضای متفاوتی را به وجود آوردید.

 

 تغییر دکوراسیون اتاق

 


نتیجه گیری


 

تغییر دادن دکوراسیون اتاق می تواند، تاثیر چشمگیری روی روحیه شما داشته باشد، با روش های کم هزینه، می توانید یک فضای دل انگیز و پرطراوت را ایجاد کنید، همانطور که در متن فوق به آن اشاره شده است، راه های کم هزینه ای برای تغییر دکوراسیون اتاق وجود دارد،  از جمله؛ آوردن تعدادی گل و گیاهان پر طراوت، قرار دادن کاناپه، آباژور و لوستر، تابلو های نقاشی و تابلوهای کلاسیک، رنگ آمیزی دیوارهای اتاق، کاغذ دیواری، شلف های چوبی، روتختی، پرده و... برای تغییر دکوراسیون اتاقتان، می توانید از آنها استفاده کنید، و در عرض زمان بسیار کوتاهی، یک تغییر تکان دهنده در اتاقتان ایجاد نمایید، و حس و حال جدیدی را تجربه کنید.

 

*در انتهای این مقاله باید بیان داشت، در هنگام طراحی اتاق، خانه، ویلا و... توصیه می شود، از افراد متخصص و طراحان داخلی که در این زمینه فعالیت می کنند، مشورت کنید، تا بتوانید یک طراحی و یا خرید اصولی انجام دهید، چنانچه قصد

خرید ویلا در شمال به صورت خرید ویلا نوساز را دارید، کافیست به سراغ خرید ویلا مدرن بروید، زیرا ویلاهای مدرن، دارای امکانات و طراحی کلاسیک و به روز می باشند، از این سوی مجموعه دنیز آماده خدمات رسانی به عزیزان، در راستای خرید و فروش ویلا و ساختمان و... به شما سروران گرامی می باشند، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید، به بخش تماس با ما مراجعه کنید، و با تیم دنیز ارتباط مستقیم برقرار کنید.

 

 


مقالات پیشنهادی؛

چک لیست‌ هایی برای خرید ویلا نوساز در شمال

 بام باغ چیست؟

مزایا و معایب ویلا استخردار در شمال چیست؟