با توجه به پیشرفت علم و فناوری، سیستم های هوشمندی به وجود آمده است، که هر یک از آنها، دارای ویژگی و کارایی مخصوص خود را دارند، خانه های دارای سیستم هوشمند، به شما این اجازه را می دهند، تا تمامی سیستم های خانه را، از راه دور کنترل کنید، در این مقاله قصد داریم، درباره ی خانه های هوشمند به طور مفصل صحبت کنیم، اگر در این باره اطلاعات کافی ندارید، پس با ما همراه باشید.

 

خانه های هوشمند

 

اگر بخواهیم، تعریفی دقیق و ساده، از خانه های هوشمند، به شما ارائه دهیم، می توان گفت، خانه های هوشمند، دارای سیستم های خاصی هستند، که همگی به اینترنت وصل می شوند، بنابراین فرقی ندارد، که درون ویلا باشید، یا در شهر دیگر سکونت داشته باشید، زیرا شما می توانید، به طور دائم به ویلای خود سر بزنید، و از سلامت و امنیت آن مطلع شوید، یکی از اهداف خانه های هوشمند، بالا بردن امنیت خانه و یا ویلا می باشد، برای مثال؛ زمانی که یک فرد غریبه وارد ویلای شما شود، و یا به هر علت ویلای شما، دچار حوادث طبیعی اعم از؛ آتش سوزی و... شود، سیستم های هوشمند در کسری از ثانیه، شما را مطلع خواهند کرد، و همچنین باید بدانید که، تمامی بخش های خانه اعم از؛ آشپزخانه، سرویس های بهداشتی، پارکینگ و سیستم های الکترونیکی و سیستم های ورود و خروج، اتاق خواب ها و... می توانند هوشمند سازی شوند، تمامی این مراحل باعث بالا رفتن امنیت ساختمان مورد نظر شما می شود، و از همه مهم تر، شما در عدم حضورتان در ویلای خود، از راه دور می توانید تمامی این مسائل را چک کنید.

 

* روشنایی خانه های هوشمند

روشنایی خانه های هوشمند، نیز به صورت هوشمند طراحی می شود، در واقع سیستم روشنایی، مانند یک حس گر عمل می کنند، یعنی نیازی به دخالت شما برای روشن یا خاموش کردن لامپ ها وجود ندارد، زمانیکه، در اتاق حضور نداشته باشید، سیستم های روشنایی قطع خواهند شد، و محض وارد شدن شما به اتاق، روشن خواهند شد، و یکی از مزایای دیگر این سیستم، نور پردازی در ساعات مختلف روز می باشد، در هنگام تاریک شدن هوا، میزان نور و روشنایی افزایش پیدا می کند، سیستم روشنایی نیز به اینترنت شبکه متصل می باشد، پس از راه دور نیز می توانید، برای کنترل از این سیستم استفاده کنید.

 

ویلاهای هوشمند

 

* سیستم های امنیتی در خانه های هوشمند

دغدغه ی اکثر افراد، امنیت می باشد، در خانه های هوشمند، سیستم های دوربین مدار بسته، سیستم اعلام حریق، سیستم های کنترل ورود و خروج افراد و... تعبیه شده است، بنابراین امنیت ویلاهای هوشمند و یا خانه ی  هوشمند، بسیار بالا می باشد، همچنین تعبیه سیستم های هوشمند، برای ویلاها و خانه هایی که از لحاظ امنیت در خطر هستند، گزینه ی بسیار مناسبی می باشند.

 

* سیستم های تهویه مطبوع هوشمند

سیستم های تهویه مطبوع، به دو بخش مرکزی و بخشی دیگر که در خانه واقع شده است، تقسیم شده اند، و باید بدانید، هر دو مورد، توسط سیستم های هوشمند قابل مدیریت و کنترل هستند، در واقع شما می توانید با این سیستم، سرمایش و گرمایش خانه را مدیریت نمایید، و از طریق اتصال به شبکه اینترنت، میزان سرما و گرما و حتی خاموش و روشن کردن آن را در کنترل بگیرید.

 

* کنترل ورود و خروج افراد

با استفاده از دوربین های هوشمند، می توانید، با اتصال به اینترنت، ورود و خروج افراد را به خانه تحت کنترل قرار دهید، و یا فیلم های ضبط شده ی آن را بررسی کنید، و حتی می توانید، با افراد حاضر در خانه، ارتباط تصویری برقرار کنید، و اینکار توسط نمایشگرهای مخصوص مرتبط با سیستم هوشمند، انجام می شود.

 

خرید ویلا هوشمند

 

* سیستم هوشمند جهت آبیاری گیاهان

اکثر افراد، از آیتم گل آرایی، برای طراحی داخلی ویلای خود و... استفاده می کنند، گل ها نیاز به نگهداری و آبیاری دارند، یکی از مزایای سیستم هوشمند، آبیاری هوشمند گیاهان می باشد، در واقع سیستم های آبیاری هوشمند، این کار را به طور خودکار و طبق برنامه انجام می دهند، یعنی گیاهان شما طبق برنامه و به میزان مشخص، راس ساعتی که تعیین کرده اید، آبیاری خواهند شد.

 

* امنیت کودکان در خانه های هوشمند

 داشتن سیستم های هوشمند، برای افرادی که در خانه ی خود از کودکان و افراد مسن نگهداری می کنند، بی شک گزینه ی مناسبی می باشد، زیرا امنیت چنین خانه هایی، برای این افراد بسیار عالی می باشد، چنانچه خطری برای کودک یا سالمند به وجود آید، شما سریعا توسط سیستم های هوشمند در جریان قرار میگیرید، به عنوان مثال، می توانید در صورت خروج کودک از خانه، سریعا متوجه این موضوع شوید و اقدام به پیاده سازی نکات ایمنی نمایید.

 

* تنظیم پرده ها و کرکره ها با سیستم هوشمند

تمامی تجهیزات یک خانه ی هوشمند، با سیستم هوشمند کار می کند، حتی  شما برای تنظیم میزان نور، و برای جابجا نمودن پرده های خانه و کرکره ها برای استفاده از نور طبیعی، هم می توانید، با کنترل از راه دور، تنظیم کنید.

 

* ایجاد سناریو های خاص 

ویژگی های خانه های هوشمند، منحصر به فرد می باشند، شما می توانید، برای خانه هوشمند خود سناریوهای خاصی مانند؛

  • میزان درجه گرمایش
  • میزان نورپردازی
  • نوع موزیک
  • روشن یا خاموش بودن تلویزیون
  • و....

گزینه های معرفی شده در متن بالا جزیی از آیتم هایی می باشد، که با استفاده از سیستم هوشمند امکان پذیر می باشند، می توان با مثالی این سیستم را این گونه بیان کرد، نور پردازی را روی حداکثر بگذارید، سیستم های سرمایشی را روشن کنید، تلویزیون را خاموش بگذارید، موزیک دلخواه خود را روی سیستم پخش بگذارید و... فقط با فشردن دکمه، هر حالتی که بخواهید، می توانید، تنظیم کنید.

 

خرید ویلای هوشمند

 

* ارزش بالای خانه های هوشمند

یکی از راه هایی که می توان، ارزش خانه را بالا ببرید، تعبیه سیستم های هوشمند می باشد، در واقع یک امتیاز عالی و منحصر به فرد، برای یک خانه و یا ویلا محسوب می شود، و سیستم های هوشمند، هم مانند سایر تجهیزات الکترونیکی و هوشمند دیگر هر روز با افزایش قیمت روبرو هستند، و زمانی که قصد فروش ویلایی را داشته باشید، ارزش و قیمت ویلا و یا خانه شما بسیار بالا می باشد، زیرا شما در حال فروش یک سیستم هوشمند، مدرن و لاکچری هستید، که موجب شده تا ارزش خانه ی شما چند برابر شود، در واقع پیاده سازی سیستم های هوشمند، می توان آن را به عنوان یک سرمایه گذاری پر سود دانست.

 


 برای ارتباط مستقیم با ویلا دنیز، به بخش تماس با ما مراجعه کنید.