خطه شمالی، یکی از مناطق، محبوب است که، همواره شاهد مسافران و گردشگران می باشد، که امروزه علاوه بر سرسبزی و زیبایی، به یکی از، قطب های سرمایه گذاری، تبدیل گشته است، که وجود روستاهای زیبا، با موقعیت، جنگلی و ساحلی، به این موضوع، افزوده است، از این رو، در این مقاله، به معرفی، یکی از روستاهای، مازندران پرداخته‌ شده است، برای مطالعه بیشتر، با املاک ویلا دنیز، همراه باشید. 

 

سرمایه گذاری در شمال

 

قابل ذکر است، چنانچه قصد سفر، به شمال را داشته باشید، می توانید، از مسیرهای مختلفی، به این خطه برسید، که یکی از جاده هایی که، همواره پر تردد، و راحتر می باشد، مسیر، جاده هراز است، که باید بیان داشت، در طی این مسیر که، به شهر آمل نزدیک می شوید، همواره شاهد محله ها، و روستاهایی هستیم که، موقعیتی مناسب، برای زندگی، و گذراندن اوقات فراغت، و‌ همچنین  سرمایه گذاری می باشد، در خصوص موقعزت مکانی، روستای مذکور، باید به این نکته، اشاره کرد که، بعد از، عبور از جنگل های ابتدایی ورودی آمل، به امامزاده عبدالله، به موقعیت این روستا، به نام چندر محله، می رسیم، که در واقع، طبق گفته ی، مردمان این منطقه، این روستای جنگلی، در منطقه ی، بالا خیابان لیتکوه، واقع شده است، که به دلیل همجواری، با جنگل، از آب و هوایی مناسب، و محیطی سرسبز، و چشم اندازی، دلگشا برخوردار است، همچنین ساختار جاده سازی و ورودی این محله، به نحوی است که، از دو ورودی برخوردار می باشد، که عبوری، منطقه روستایی، و شالیزار، و‌ باغات را، از هم جدا کرده است، چنانچه بخواهید، از مردمان این روستا، بیشتر اطلاعات، کسب نمائید، باید بیان داشت که، اکثر مردمان روستا، به خصوص این منطقه، به دلیل موقعیت زندگی، محیطی، و ... دارای شغل هایی همانند: کشاورزی، باغ داری، دامداری، کاشت صیفی جات، و ... برخوردار می باشند.

چندر محله، یکی از  روستاهایی، با قدمت بسیار بالا می باشد، که دارای  مردمان خونگرم و مهربان می باشد، و این روستا، جزء مناطق، مهاجر پذیر، و توریست می باشد، و فرهنگ، پذیرش مسافر، در  این روستا، به خوبی جا افتاده است، دهیاران این روستا استقبال بسیار گرمی از هموطنان و مسافران عزیز دارند، و همچنین این روستا به جهت نزدیک بودن به پاسگاه آغوزبن، و نصب 3 دوربین مدار بسته در ورودی و خروجی محل، امنیت آن بسیار بالا می باشد.

 

در ادامه مطالب بالا، در خصوص روستای چندر محله، باید به دیگر امکاناتی، نظیر: مدرسه، زمین ورزش، سوپر مارکت، خانه بهداشت، عابر بانک، و‌ مسجد، اشاره نمود، که وجود، این گزینه ها، در روستا، زندگی، و همچنین سرمایه گذاری، از طریق ساخت و‌ ساز ویلا، و‌ ... را فراهم کرده است، همچنین یکی از مزیت هایی که این روستا، به خود اختصاص داده، وجود پمپ بنزین، در ابتدای ورودی، این منطقه است، که تمامی این گزینه های ذکر شده، موجب گشته، انبوه سازان و سرمایه گذاران، به این منطقه، رجوع کنند، و‌ در نهایت، این روند، منجر به خرید و فروش زمین، ویلا، و ... می گردد، و در نتیجه، به اقتصاد، اهالی روستا، افزوده می گردد.

 

چنانچه، صحبت از، زمین و ویلاها، گشت، باید به این موضوع اشاره کنیم که، ارزش، و رشد قیمت زمین، و دیگر مستغلات، در این منطقه، به دلیل، جاده سازی، و  شهرسازی ها، و یا ایجاد، کمربندی، و ... افزایش می یابد، از دیگر مزیت هایی که، روستاهای این نواحی دارند، این است که، به آمل نزدیکتر هستند، و همچنین وجود، مناطق رفاهی، اماکن مذهبی، و تفریحی، مراکز خرید، و ... به ارزش و اعتبار ملک ها می افزاید.

 

 روستای چندر محله

 

 


مسیرهای قابل دسترسی به روستای چندر محله


 

 

چنانچه قصد سفر به روستای چندر محله را دارید، یکی از مسیرهای دسترسی، می تواند، گزینه های زیر، باشد:

 

* جاده هراز:

این جاده ذکر شده، برای رسیدن به روستا، یکی از، کوتاه ترین و بهترین مسیر، هم از لحاظ مسافت، هم از لحاظ ترافیک، و هم از لحاظ، جاده سازی می باشد، و مسافتی حدود 1۵3 کیلومتر، و در زمان، ۳:۳۰ طی می گردد. 

 

 

* جاده چالوس:

 هنگامی که، این مسیر، یعنی جاده چالوس را، برای رسیدن به مقصد، انتخاب می شود که، مسیر جاده هراز، به سبب، ترافیک شدید، ریزش کوه، تعمیرات، و مسدود بودن جاده ها، و ... بسته باشد، این جاده پرپیچ و خم، سرسبزی و زیبایی خاصی، را به خود اختصاص داده، در نتیجه، این مسیر طولانی تر است، و مسافتی معادل 250 کیلومتر، و زمانی، حدود ۵۰: 4 دقیقه، می بایست طی نمود.

 

 مسیر ارتباطی روستا

 

 



« آبادسازی و طرح هادی اجرایی پر روستای چندر محله »



 

 

قابل ذکر است، این روستا، همزمان با، گرامیداشت هفته دولت، و بزرگداشت، سالگرد، شهید رجائی و باهنر، طرح هادی روستای چندر محله، با حضور دیبر کل، دفتر امور روستائی، و شوراهای استانداری مازندران، معاون فرمانداری ویژه شهرستان آمل، بخشداران امام زاده عبدالله و مرکزی، رئیس بنیاد مسکن آمل، و شهردار امام زاده عبدالله، و همچنین مردم روستا، افتتاح، و به بهره برداری رسید.

رئیس بنیاد مسکن، شهرستان آمل در این افتتاحیه، با اشاره به، شهیدان رجائی و باهنر، این بزرگواران را، الگوهای خوب، مدیریتی درکشور دانست، و  بیان داشت: مردم روستا، بخاطر ساده زیستی، و همچنین مردم داری، به شهید رجائی و باهنر احترام می گذارند.

همچنین رئیس بنیاد مسکن، با قدردانی از تلاش مسئولان، برای رفع محرومیت زدائی، در روستا ذکر نمود: اجرای طرح هادی روستایی باعث پیشرفت نسبی، زندگی مردم روستا، و افزایش امیدواری آنها به سکونت در روستاها، و اجرای، این طرح شده است، در حالیکه، اجرای طرح هادی روستایی، از لحاظ خدمات رسانی بطور نسبی، موفق بوده است.

جناب علوی در ادامه صحبتهایش در روستای چندر محله، از دکتر عزت الله یوسفیان نماینده، مردم آمل در مجلس، در خصوص، اجازه و کسب، اعتبارات ویژه در امور، اجرای طرح های هادی، در روستاهای آمل بیان داشت: اجرای طرح هادی در روستای چندر محله، از سال ۸۹ شروع شده که با تخصیص اعتبار، بالغ بر ۱۳۰ میلیون تومان، درهفته دولت، شاهد افتتاح آن هستیم .

وی تاکید کرد :جدول کشی، زیرسازی، و آسفالت بطول ۳۵۰ متر، و جابجائی تیر برق، که منبع تامین اعتبار، بصورت ملی بوده، که ۶۰۲ خانوار از آن بهره مند شدند.

 

 

 

آبادسازی روستا

 

 در انتهای مقاله، باید بیان داشت، چنانچه، به دنبال خرید ویلا در شمال، و یا خرید زمین در شمال، و یا خرید ویلا در روستای زیبای چندر محله هستید، مشاورین حرفه ای، و مجرب سایت ویلا دنیز، با انواع ویلا ساحلی، ویلا جنگلی، ویلا دوبلکس، ویلا فلت، ویلا نیم پیلوت و... در جهت خدمات رسانی، و مشاوره رایگان به شما بزرگواران می باشد، جهت کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس برقرار کنید.