همانطور که اطلاع دارید، مسافرت و گردشگری، در تمامی مناطق کشور، به خصوص، خطه های کناری، دریای خزر، افزایش یافته است، زیرا علاوه بر اینکه، موجب طبیعت گردی، گردش، تفریح، و ... می باشد، این خطه، یک قطب بزرگ، سرمایه گذاری، حفظ، و ارزش، پول و دارائی، گشته است، و چنانچه بخواهیم، در این باب صحبت کنیم، باید در ابتدا، به این مسئله، اشاره کنیم که، هر منطقه و شهری، از راه ها، و مسیرهای ارتباطی، مختلفی، برخوردار هستند، که در این بین، مناطق ییلاقی، فضاهای گردشگری، تفریحی، و یا سکونتی وجود دارد که، بستر مناسبی، برای معاملات، آینده نگری مالی، می باشند، از این رو، در این مقاله، قصد داریم، به یکی از محلات، در منطقه ی، شمالی، بپردازیم که، تا علاوه بر آگاهی، با مزایا، و فرصت های مناسب، در مناطق آشنا شوید، از این رو، جاده های شمالی، مخصوصا هراز، با توجه به ترافیک، و موقعیت کوهستانی اش، یکی از راه های ارتباطی، مناسب می باشد، که ارتباط دهنده، دیگر شهرها، به شمال می باشد، و چنانچه از این مسیر عبور کنید، با ورود به مازندران، با اولین شهری که، مواجه می شوید، آمل می باشد، که این شهر صنعتی، از زیبایی های، مختلفی ایجاد گشته است، و همچنین، این مناطق، از محله ها، و ییلاقات متفاوتی، در موقعیت های گوناگون، برخوردار است، که بر این اساس، برای آگاهی، آشنایی، بیشتر شما کاربران، و حوزه کاری، به یکی از این، دهستان اطراف شهر میپردازیم، پس با مجموعه املاک ویلا دنیز، همراه باشید.

 

 

مسافرت

 

 

همانطور که بیان شد، چنانچه به این شهر مذکور، رهسپار شده باشید، در ابتدای، ورودی آمل، شاهد، پوشش گیاهی، و جنگل های بکر، و سرسبز، می باشید، که نمایان کننده، زیبایی های این خطه است، همچنین با توجه به موضوع بررسی های ما، بیاید بیان داشت، در این مسیر، که اتصال دهنده، به مرکز شهر آمل، و همچنین، کمربندی، امامزاده عبدالله، است، که این محیط، به سبب، توجه دولت، شهرسازی، و ... دارای روستاها، محلات مناسبی، گشته است که، گزینه ی مناسبی، برای آینده سازی، در جهت، سال های  آتی، و یا زندگی، مناسب گشته است، چنانچه پارد این مسیر شوید، به از گذر از خیابان های لینکوه، ب نرسیده به شهر آمل، با گذر از دل جنگلهای انبوه شمال وارد کمربندی امامزاده عبداله می شوید، به روستای سر سبز و جنگلی، دیورز، می رسید که این محله، با توجه به موقعیت قرارگیر، دارای آب و‌ هوای دلپذیر، و مناسبی است، چنانچه، بخواهید از این روستا اطلاعاتی بدانید، باید به محضر شما، کاربران رساند، شغل اکثر، افراد ساکن، در روستاها، دامپروری، کشاورزی و... می باشد، که با توجه به ساخت و سازهای، موجود، دارای ویلاها، و‌ساختمانهایی، با سبک های متفاوت می باشد،   این روستا، از جمله، مناطق، متصل به، شهر آمل می باشد، که در سال های گذشته، نام این روستا، ده رز، بوده که، به جهت، وجود طایفه ی،  درزی است که، که در این منطقه، سکونت داشته، که به مرور زمان به دیورز، تغییر یافت.

همچنین قابل ذکر است، بر اساس تاریخچه ی موجود، علت، پیدایش، و نام گذاری، این روستا، بخاطر زمین های زراعی، و ... می باشد، که امکان، ایجاد، این نام گذاری بوده است، ساکنین اصلی و ابتدایی این روستا، دامدار بوده اند، که بخاطر چرای دامها، به این منطقه روی آورده اند، و به تدریج دائمی گشته اند، از این رو، در حال حاضر، اکثر افراد روستا، در مناطق ییلاقی، از خانه هایی برخوردار هستند که، محیطی مناسب، برای گردش، و چرای دام، می باشد.

همچنین در خصوص نام گذاری این روستا، شبهات بسیاری وجود دارد که، بر این اساس، عده ای، بر این باورند، نام قدیمی این روستا، دیورج بوده که، محل گذر دیو بوده است، همچنین به خاطر موقعیت جغرافیایی، این روستا، در گذشته،  که بنظر می رسد، محل گذر، دیو بوده،  و کلمه «درج» در زبان، مازندرانی، محل عبور، معنا می دهد، و ترکیب دو کلمه، با هم، به  معنای، عبور دیو، می باشد، و همچنین، در گذر زمان، به دیورز، تغییر یافت.

 قابل ذکر است، پیدایش روستا، در گذشته، در داخل دل  جنگل، بوده، و همچنین، با شهر، آمل و چمستان، فاصله بسیاری داشته است و به مرور زمان،  براثر، افزایش جمعیت، سکونتگاه های دیگری در این محوطه ها، بوجود آمده است، که عامل، اصلی پیدایش منطقه کنونی می باشد.

روستاي دیورز، در قسمت غربی، شهرستان آمل قرار گرفته است، این روستا در ضلع جنوبی، محور آمل- چمستان، و در کنار، محور قدیم امامزاده عبداللهواقع شده است، قابل بیان است، این  روستای مذکور،  از شمال، به روستای سائیج محله، از جنوب، به روستای چالیکیاده، و از شرق و غرب، به روستاي آغوزبن، و ورامده متصل است.

 

 روستاهای شمالی در جاده امامزاده عبدالله

 

 



« مزایا و امکانات، روستای دیورز »



 

 

* قرارگیری، حوضه آبریز هراز، و انتقال آب، از سد انحرافی، هزارسنگر آمل

 

 * تنوع، در کشت زراعی، و باغی

 

* وجود بستر‌هاي مناسب، در جهت، کارآفرینی، همانند: توسعه پرورش، مرغ و طيور، و ...

 

*  وجود زمينه‌هاي مناسب، پرورش دامداري، به روش، سنتی

 

*  بازدهي، نسبتا بالاي، محصولات كشاورزي

 

*  مجاورت و نزدیکی، به شهر آمل، و محورهای، توریستی، همچون: آمل، چمستان، نور، و ...، در راستای، محصولات کشاورزی

 

* زمينه هاي مناسب براي شکل گيري، کشت صیفی جات و ميوه های گلخانه اي

 

*  وجود چاه های، عمیق

 

* وجود کارگاههای، نذیر: بلوک زنی، جوشکاری، چوب بری و شالیکوبی، در محیط روستایی

 

* وجود زمينه‌هاي ايجاد و گسترش، صنايع غذايي

 

* وجود کارگاه تهیه، ذغال چوب

 

*  وجود شرکت، دانه های روغنی

 

* وجود، زمینه های، ايجاد، و گسترش، صنايع دستي، و خانگي

 

* وجود بستر‌هاي، ايجاد و گسترش، صنايع، و كارگاههاي ساختماني

 

 امکانات روستایی

 

 



 « سرمایه گذاری، در روستا » 



 

 

 

ارزش، و قیمت زمین ها، با رشد بی سابقه ای همراه است، و همچنین خرید و فروش ویلا، در اینگونه روستاها، به سبب، جاده سازی، و افتتاح، افتادن کمربندی امامزاده عبدالله، بسیار مورد اهمیت قرار گرفته، است، طراحی، و احداث،  کمربندی، باعث گشته، بسیاری از گردشگران، و مسافران، برای کاهش مسافت، دسترسی آسانتر، به نور از این مسیر عبور کنند، در نتیجه، این مزایا، قیمت، و ارزش زمین های، اطراف را، افزایش داده است، همچنین هر چه زمان می گذرد تعداد اراضی قابل ساخت برای ویلا کم می شود، و از آن جهت که این روستا تقریبا نزدیک به شهرستان آمل، قرار گرفته، و فاصله کمی با امکانات تفریحی و رفاهی مانند، مجموعه اکسین، امامزاده، هایپر مارکت ها و... دارد، و باعث شده، قیمت زمین ها، و ویلاها در این منطقه روز به روز افزایش یابد.

این روستا برای افرادی که نمی خواهند زیادی از شهر دور باشند، و به همه چیز دسترسی کامل، و آسانی داشته باشند، گزینه مناسبی می باشد، همچنین این روستا، به سبب، همجواری با، به پاسگاه امامزاده، بیمارستان، دانشگاه و ... محیطی بسیار توریست پذیر بوده، و از، امنیت بالایی برخوردار است، چنانچه قصد معامله و بازدید از این روستاها و ... را دارید، می توانید با بازدید از این مناطق، یا با انجام مشاوره، در مجموعه مذکور، از اینگونه محلات، و گزینه های سرمایه گذاری، اطلاعات کسب کنید، از اینکه تا انتهای مقاله، صبوری به خرج دادید، و با ما همراه گشتید، بسیار سپاسگزارم، امیدوارم همواره، سلامت و موفق باشید. 

 

 

سرمایه گذاری در روستا