در جستجوی خرید ویلا ارزان در شمال، خصوصا از نوع ویلا جنگلی با شهرهای آمل و نور و اسم روستاهای آن بسیار زیاد برخورد خواهید کرد. و شاید ویلاهایی در هر کدام از این دو منطقه پسند کرده اید اما نمی دانید کدام شهر را انتخاب کنید؛ آمل یا نور؟ در این مقاله تیم مشاورین ویلا دنیز تصمیم گرفته اند ابتدا به تشریح کامل هر دو شهر بپردازند.  در نهایت شما را برای گرفتن تصمیم نهایی راهنمایی کنند. با ما همراه باشید...

 

نور یا آمل

 

همه چیز درباره شهرستان نور

یکی از شهرهای ساحلی که دقیقا در خطه ی دریای خزر واقع شده است، شهرستان نور می باشد. این شهرستان در غرب مازندران و در امتداد رویان، محمودآباد، سرخرود و.. قرار دارد. شهرستان نور به 3 بخش مرکزی، بلده، چمستان تقسیم می شود. اسم این شهرستان را از رودی که سرچشمه از کوه های البزر می باشد و به داخل این شهر روان دارد، گرفته شده است.

به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که این شهرستان دارد، هم پوشش جنگلی، هم خط ساحلی و هم ییلاقات کوهستانی را دارد. بخش ساحلی شهرستان نور از امکانات تفریحی و رفاهی و ساحل های زیبا، بخش جلگه ای از مراتع، باغات و جنگل های هیرکانی و بخش کوهستانی از کوه های سرسبز با پوشش گیاهی خاص تشکیل شده است.

از شهرهای معروف شهرستان نور می توان از رویان، چمستان، بلده، کجور، یوش و... نام برد. شهرستان نور که قدمتی بسیار دیرینه ( آثاری از دوره اشکانیان) دارد در گذشته از بخش های آمل بوده است.

نور دارای روستاهای سرسبز ، توریستی و قدیمی بسیار زیادی دارد، که عمده خرید ویلاهای ارزان در شمال در این روستاها انجام می شود. اسامی این روستا از سمت نور به سمت آمل روستای گنج‌یاب، افراسیاب‌کلا، حوریه، سلیاکتی، سرکاج، ایزخورده، کاردگرکلا، نصرت‌آباد، حاجی آباد، سیدکلا، مرداب، اسپی کلا، کردآباد، عباس‌کلا، عبدل ده، کرات کتی، آهودشت، لسفی جان، اناده، مغانده، عرب خیل، نعمت آباد، ورازده، بلویج  ، جوربند، گزناسرا، واز، رمشی، جلیکان، سنگتاب، بنفشه ده، سعادت آباد، امیرآباد و... می باشد. از سمت نور به سمت محمودآباد پارک جنگلی نور و شهر ایزدشهر  و از سمت نور به سمت نوشهر شهر رویان، روستاهای ساحلی و توریستی سیاهرود، حسن آباد، وازیوار، ونوش، صلاح الدین، ملاکلا ، و همچنین پارک ساحلی -جنگلی سیسنگان از توابع شهرستان نور می باشد.

 

نور

 

 

 

فاصله و مسیرهای دسترسی از تهران تا شهرستان نور:

 

 1) مسیر جاده چالوس مسیری کوتاهتر و زیباتر که فاصله نور از مرکز تهران در این مسیر 212 کیلومتر می باشد. و فاصله زمانی حدود 4 ساعت را می طلبد. برای دیدن این مسیر برروی نقشه، کلیک کنید.

 

2) مسیر جاده هراز: نسبت به مسیر قبلی طولانی تر اما باز هم بستگی به موقعیت جغرافیایی شما در شهر تهران دارد.  این مسیر به طول 237 کیلومتر است و فاصله زمانی 4 ساعت و 20 دقیقه را می طلبد.

 

 

 

 

همه چیز درباره شهرستان آمل

 

در استان مازندران و در مرکز آن شهری بسیار مهم از لحاظ تجاری با قدمتی 3 هزار ساله وجود دارد، که شهرستان آمل نام دارد. به این دلیل این شهرستان برای افراد مهم می باشد که نزدیکترین شهر شمالی از لحاظ جغرافیایی به پایتخت ایران و دروازه ورود به شمال کشور می باشد. شهرستان آمل از جنوب به استان تهران؛ از شمال به شهرستان ساحلی محمودآباد؛ از شرق به شهرستان بابل و از غرب به شهرستان نور و از شمال شرق به شهرستان فریدونکنار که به شهر برنج مرغوب معروف است، ختم می شود. شهرستان آمل، پایتخت برنج ایران و شهر تریخ و علم و فلسفه به عنوان اولیم شر سکونت علویان نام برده می شود.

 

شهر آمل یک شهر با پوشش جنگلی و کوهستانی می باشد. بنابراین در آن ساحلی وجود ندارد. اما با ساحل شهرستان محمودآباد و شهرستان نور از هر دو طرف فاصله ی کمی دارد.  اگر چه شهر آمل تا ساحل دریا فاصله قابل توجهی دارد، اما آب و هوای معتدل و وجود رطوبت در این منطقه شرایط اقلیمی مناسبی را برای اقامت فراهم کرده است. شهر آمل دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است. در تابستان‌ها دمای هوا تا حدود ۳۶ درجه افزایش پیدا می‌کند و در زمستان‌ها نیز تا کمتر از حدود یک درجه زیر صفر، هوا سرد می‌شود.

 

آمل

 

جاده هراز؛ کوتاهترین مسیر دسترسی به آمل

جاده هراز سریع ترین و کوتاه ترین  و بهترین مسیر، هم از لحاظ مسافت، هم از لحاظ ترافیک، و هم از لحاظ جاده سازی می باشد. در این مسیر انواع ییلاق های گردشگری مانند: پلور، لار، لاسم، نمارستاق، فیلبند و..، و آبشارهای دیدنی مانند: دریوک، شاهاندشت، لاسم و... استان مازندران وجود دارد. برای تنظیم این مسیر برروی نقشه با گوشی موبایل، کلیک کنید.

 

 

 

 

مقایسه خرید ویلا در نور با خرید ویلا در آمل:

 

1) به دلیل فاصله نزدیک به تهران بسیاری از افراد به همراه خانواده با خرید ویلا در آمل اقامت دائمی دارند و روزهای کاری با یک رانندگی چند ساعته خود را به تهران می رسانند. بنابراین اگر زمان بازنشستگی می خواهید اقامت دائکی داشته باشید پیشنهاد می شود دیت به خرید ویلا در شهر آمل یا روستاهای اطراف آن بزنید.

2) شهرستان نور با داشتن هر سه نوع طبیعت ساحلی، جنگلی، کوهستانی، افرادی ک دست به خرید ویلا در این منطقه می زنند فقط با اقامت در یک شهر می توانند از هر سه نوع طبیعت استفاده کنند. که کمتر شهری در ایران می توان پیدا کرد که هر سه نوع طبیعت را دارا باشد. اما شهرستان آمل طبیعت ساحلی ندارند ولی می توان با رانندگی نیم ساعته از خوده شهر آمل خد را به ساحل برسانید.

3) شهرستان نور یک شهر توریستی می باشد که افراد بسیاری از نقاط مختلف کشور برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات به آنجا می روند. این شهرستان به دلیل ارزان بودن اجاره ها نسبت به دیگر شهرهای ساحلی و داشتن جاذبه های طبیعی بکر همچون آبشار و.. افراد زیادی آنرا به عنوان گزینه سفر انتخاب می کنند. به همین دلیل شهرستان نور و حومه دارای ترافیک زیاد به همراه سر و صدا و شلوغی می باشد.

 

 4) وجود ویلاهای متنوع با قیمت های ارزان تا گران با متراژ های کم و زیاد و با سازه های مختلفی چون آپارتمانی، دوبلکس، تربلکس، نیم پیلوت، همکف، ساحلی، جنگلی و... هم در شهرستان نور و هم در شهرستان آمل باعث شده است دست بسیاری از افراد را برای خرید ویلا و انتخاب دلخواه خود را باز بگذارد. یکی از مناطق پر متقاضی شهرستان نور که بسیاری از افراد ویلاهای جنگلی ارزان را در آنجا می خرند شهر و روستاهای اطراف چمستان می باشد.

5) رطوبت بالای شهرستان نور خصوصا در قسمت ساحلی برای بسیار از افراد کلافه کننده می باشد، زیرا هم باعث آسیب به وسایل داخل ویلا هم کاهش عمر مفید ساختمان می شود و هم اینکه باعث می شود رطوبت بیشتر از قبل گرما را حس کنید. اگر رطوبت بالا برایتان اذیت کننده می باشد می توانید به خرید ویلا در آمل یا چمستان بپردازید. 

6)اگر با خرید ویلا در شمال به دنبال مکانی برای استراحت و آرامش و دوری از سروصدا و شلوغی هستید، پیشنهاد می شود در قسمت جنگلی آمل و نور خرید انجام دهید.

 

خرید یلا در نور یا آمل

 

 

 


 

 

پیدا کردن یک ویلای مناسب در مازندران، کار دشواری نیست! اما اگر به این مسیر آشنا نباشید، به احتمال زیاد، در دام کلاهبرداران فروش ویلا گرفتار می شوید. فراموش نکنید که خرید ویلا در آمل یا هر شهر دیگری به طور مستقیم، بودجه اولیه شما را هدف قرار می‌دهد. اگر بدون برنامه‌ریزی اولیه یا تحقیقات ابتدایی، ویلایی را خرید خریداری کنید، حتماً  ضرر خواهید کرد. 

 

پرس و جوی بیشتر درباره ویلاهای مناسب یا موقعیت جغرافیایی یا شرایط ساخت ویلا و همچنین مشورت با کارشناسان فعال و باتجربه در این حوزه، منجر به انتخاب بهتر در خرید ویلا در شمال خواهد شد. کارشناسان و مشاورین املاک دنیز، با تجربه و تخصص خود در این زمینه، مشاوره‌های رایگان را به شما ارائه می‌دهد.