چه زمانی که شما به عنوان خریدار ویلا در شمال، یا به عنوان فروشنده ویلا و زمین در شمال اقدام به معامله می کنید. قیمت و هزینه ی خرید و فروش اولین و مهم ترین مسئله می باشد. برای خرید ویلا در شمال حداقل باید 1ونیم میلیارد تومان در نظر داشته باشید که پول کمی نیست! و باید ملکی که واقعا به این قیمت بیارزد، خریداری کنید. از طرفی به عنوان فروشنده باید قیمتی را روی ملک خود بگذارید که هم خریدار برای آن وجود داشته هم خودتان سودی مناسب نصیبتان شود.

این روزها دغدغه بسیری از افراد خصوصا پایتخت نشینان داشتن آب و هوای پاک و مکانی ساکت و بدون سروصدا برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات خود هستند.  و اولین چیزی که به ذهنشان می رسد، هزینه ی خرید ویلا در مازندران چقدر است؟ و با کمی جستجو در دنیای مجازی می خواهد بداند ایا قیمت درج شده به ارزش واقعی آن یکی است؟

یا بسیاری از افراد اقدام به ساخت ویلا در شمال کرده اند، ویلا و زمینی که مالک آن هستند را برای فروش گذاشته اند. می خواهند بدانند ارزش واقعی ملکشان چقدر است؟

در این مقاله از سایت ویلا دنیز، مشاوران ما تصمیم گرفته اند، نحوه ارزیابی قیمت کارشناسی شده یک ویلا و زمین را به طور کامل شرح دهند، با ما همراه باشید.

 

قیمت گذاری ویلا در شمال

 

فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت ویلا و زمین در شمال

 

1) موقعیت مکانی

زمانی که مشتری برای بازدید از ویلا و زمین می آید، اولین چیزی که نظرش را جلب می کند، آدرس و راه های مواصلاتی به آن زمین یا ویلا می باشد. پس اولین و مهم ترین فاکتور در بررسی و ارزیابی قیمت ویلا و زمین در شمال، موقعیت مکانی می باشد. برای مثال در کل شهر ها توریستی مازندران، شهرهای غربی مازندران گران قیمت تر از قسمت های شرقی مازندران هستند. به طور مثال قیمت زمین چسبیده به ساحل در رامسر متری 100 میلیون تومان و همان مقدار زمین چسبیده به ساحل نور متری 50 میلیون تومان می باشد. حتی قیمت زمین در روستاهای اطراف رامسر بیشتر از قیمت زمین در روستاهای اطراف نور می باشد. زیرا مسیر دسترسی و امکانات اطراف شهرستان رامسر بیشتر است. همچنین رامسر با آب و هوای عالی و موقعیت جغرافیایی که جنگل، کوه، دریا را کنار هم و همچنین فاصله ی کم با جاده چالوس را دارد، آنرا متمایز ساخته است. این باعث شده تقاضا برای خرید ویلا و زمین در این منطقه بالا رود، طبیعتا به دلیل محدود بودن اراضی میزان ویلا و زمین موجود نیز کم می باشد، در نتیجه از قیمت بالایی برخوردار است.

 

2) متراژ زمین و بنای ویلا

دومین عامل تعیین کننده قیمت ویلا و زمین در شمال، متراژ آن است. طبیعتا هرچه متراژ بالاتر باشد، قیمت زمین نیز بیشتر می شود. ویلاهایی که بنای دوبلکس دارند، متراژ هر واحد جداگانه و به مانند واحدهای آپارتمانی محاسبه می شود. برای مثال اگر زیربنای ویلایی 100 متر باشد و در دو طبقه به صورت دوبلکس ساخته شود، در سند به متراژ بنای 200 متر ذکر می شود. اگر آن ویلا در طبقه ی سوم و بالکن دارای روف گاردن و یا استخر باشد، به صورت تریبلکس با بنای 300 متر محاسبه می شود.

 

قیمت گذاری ویلا در شمال

 

3) نوع سازه ویلا

نوع سازه اینکه به صورت همکف، دوبلکس، نیم پیلوت، تریبلکس و... باشد، به دلیل حجم مصالح بکار رفته تاثیر بر قیمت ویلا دارد. یا حتی اگر زمینی در شمال که عموما مصارف کشاورزی و باغی داشته اند، به صورت حصارکشی شده، یا قطعه بندی و... باشد، بر قیمت آن زمین تاثیر می گذارد.

همچنین طراحی داخلی و بیرونی ویلا نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود. طراحی داخلی مانند محل قرارگیری اتاق خواب ها، سرویس های بهداشتی، پذیرایی و آشپزخانه و یا حتی طراحی سقف و دیوار و کف پوش، نوع و طرح کاشی ها و سرامیک ها و نورپردازی داخلی که بر جذابیت و زیبایی و مد روز بودن آن تاثیر می گذارد. برای نمای بیرونی هر چه مدرن تر باشد از قیمت بالایی برخرودار است. همچنین اگر از مصالح سنگی استفاده شود، به جهت در امان بودن ویلااز روطبت شمال، باعث بالا رفتن ارزش آن می شود.

 

 

4) متریال های بکار رفته در ساخت ویلا

از عمده ترین هزینه هایی که در ساخت ویلا وجود دارد، استفاده از نوع متریال های بکار گرفته در ساخت ویلا می باشد. هر چه این مواد طبیعی و درجه یک و از بهترین کارخانه ها تهیه شود، قیمت تمام شده ساخت ویلا بیشتر می شود.

همانطور که گفته شد در مازندران، رطوبت هوا بسیار بالا می باشد، به همین دلیل  وسایل های داخل ویلا در معرض نم گرفتگی قرار دارند و حتی باعث کاهش عمر مفید ساختمان می شود. به همین دلیل از متریال سنگ در نمای بیرونی و ایزوگام ها استفاده می شود. هر چه این متریال ها درجه یک باشند، قیمت ویلا بالا می رود.

حتی اگر در فضای داخلی ویلا از کف پوش های چوب طبیعی یا از شیرآلات درجه یک یا پنجره های دوجداره و حتی کابینت های ام دی اف اصل، و ... با درجه ی عالی استفاده شود قیمت تمام شده ساخت ویلا در شمال بالا می رود.

مسئله ی دیگری که باعث بالا رفتن قیمت مصالح علاوه بر کیفیت می شود، هزینه ی حمل آن است. اگر ویلای مدنظر در کوه و ییلاق مانند کجورف بلده، اربکله و.. ساخته شود به دلیل دور بودن از مبنع تامین کننده مصالح هزینه حمل و کرایه ی آن بالا خواهد بود به همین دلیل بر قیمت تمام شده ی ویلا نیز اثر می گذارد.

 

قیمت گذاری ویلا در شمال

 

5) امکانات و محوطه سازی ویلا

قطعا بین ویلایی که دارای امکاناتی  چون استخر، جکوزی، سالن بازی و... باشد با ویلایی که اینها را نداشته باشد، تفاوت قیمتی وجود دارد. هر چه ویلا فول امکانات باشد، قیمت آن بالا می رود.

از امکانات یک ویلا در فضای داخل آن می توان به داشتن استخر، جکوزی، محوطه سازی حیاط، آلاچیق، باربیکیو، آبنما، داشتن درختان میوه ده، گلخانه، سالن ورزشی و... نام برد. حتی بعضس از سازندگان ویلا، خصوصا ویلاهای شخحصی و مستقل که فاقد نگهبانی هستند، اقدام به نصب دوربین مداربسته فول هوشمند می پردازند که از امکانات آن ویلا به شمار می رود.

حتی اگر بر روی دیوارهای حیاط ویلا آهن های تیز شاخه گوزنی نصب شود، باعث بالا رفتن ارزش ویلا می شود.

در فضای خارج از ویلا، اگر ویلا شهرکی و با نگهبانی 24 ساعته باشد، یا به امکانات رفاهی مانند نانوایی، سوپرمارکت، پمپ بنزین، درمانگاه و... نزدیک باشد، یا جاده دسترسی به ویلا آسفالته باشد و.. باعث بالا رفتن قیمت ویلا می شود.

 

قیمت گذاری ویلا در شمال

 


کارشناسان املاک ویلا دنیز با تسلط کامل در زمینه خرید ویلا در چمستان، خرید ویلا در نور، نوشهر، سرخرود، محمودآباد و به ویژه خرید ویلا ساحلی و ویلای جنگلی، به صورت رایگان شما را راهنمایی خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت تماس با ما مراجعه نمائید.