زمانی که صحبت از خرید ویلا در شمال می شود، 90 درصد از مردم به فکر خرید ویلا در مازندران هستند. زیرا این استانِ توریستی ویلاها و زمین های قابل ساخت بیشتری برای عرضه دارد. و با توجه به رونق ویلاسازی در آن می توان گفت دغدغه صاحب ویلا شدن برای کسی وجود نخواهد داشت.

همه مان رویای داشتن ویلایی شخصی در منطقه ای خوش آب و هوا چون شمال کشور در سر داریم، تا بتوانیم روزهایی از سال را بدون دغدغه و با دوری از آلودگی هوا و ترافیک و... در منطقه ای جنگلی زندگی کنیم. اما شاید برخی از افراد در این شرایط دشوار اقتصادی که قیمت مسکن سر به فلک کشیده است، آن را در حد یک رویا بدانند و هیچ اقدامی برای خرید ویلا صورت نگیرد. اما تیم مشاوران ویلا دنیز این مژده را به شما می دهد که همچنان در شمال کشور مناطقی وجود دارد که می توان با هزینه ای کمتر صاحب ویلا شد.

 

پیدا کردن ویلایی ارزان در شمال کشور امروزه چندان سخت به نظر نمی رسد. در دنیای ارتباطات با چند کلیک در فضای اینترنتی می توانید ویلاهاای که رده ی بودجه خرید شما هستند را پیدا کنید، و در فرصتی مناسب به شمال سفر کرده و آن ویلا را از نزدیک مشاهده کنید و اسناد و مدارک آنرا برررسی کنید. اما در سال های قبل که خبری از این بستر مجازی نبود افراد باید با سفر چندین باره به شمال و آن هم فقط مناطقی که برای خودشان شناخته بود، دست به خرید ویلا می زدند.

 ویلا ارزان در شمال

 

 

 ویلاهای شمال کشور از قیمت 800 میلیون تومان تا 80 میلیارد تومان وجود دارد که هر ویلا با توجه به موقعیت مکانی، متراژ، امکانات ویلا، نوع سند و... با دیگری متفاوت است. اما اینکه در کدام شهرهای مازندران می توان به جست و جوی ویلاهای ارزان قیمت پرداخت؛ در ادامه به معرفی هر کدام از آنها می پردازیم.

 

مناطق ارزان قیمت برای خرید ویلا در مازندران

به طور کلی، شهرهای غربی مازندران دارای زمین ها و ویلاهای گران قیمت تری نسبت به شرق مازندران هستند. که علت آن را می توان به وجود دو جاده مواصلاتی مهم چالوس و آزادراه تهران- شمال در غرب مازندران دانست. اما شهرهایی که به غرب مازندران و به جاده های مواصلاتی به تهران نزدیک تر هستند عبارتند از:

 

1) چمستان

چمستان از توابع استان مازندران است که در بین شهرستان آمل و نور واقع شده است. چمستان از شمال و غرب به شهر نور، از جنوب به بخش بلده و کوهپایه‌های البرز و از شرق به آمل منتهی می‌شود. این منطقه که از توابع شهرستان نور می باشد، ارتفاع آن از سطح دریا نسبت به سایر مناطق این شهر بالاتر است.

 

بدون شک می‌توان گفت زیبایی‌های طبیعت و اطراف شهر نور به ویژه منطقه چمستان، مشتریان زیادی را نسبت به خرید ویلا در چمستان تشویق می‌کند. انواع ویلاهای جنگلی و کوهستانی را به سبک‌های مختلف می‌توانید در این منطقه پیدا کنید. تقریباً گزینه‌های متعددی وجود دارد که متناسب با سلیقه هر فرد در چمستان قابل دسترسی است.

چه برای آنانکه به طبیعت جنگل و تپه‌های پوشیده شده از پوشش‌های گیاهی علاقه‌مند هستند و چه برای آن‌ها که از نمای کوهستان لذت می‌‌برند، هر یک از مشتریان خرید ویلا در چمستان می‌توانند ساختمان مورد علاقه خود را پیدا کنند. 

 

 

ویلا ارزان در شمال

 

2) آمل

در استان مازندران و در مرکز آن شهری بسیار مهم از لحاظ تجاری با قدمتی 3 هزار ساله وجود دارد، که شهرستان آمل نام دارد. به این دلیل این شهرستان برای افراد مهم می باشد که نزدیکترین شهر شمالی از لحاظ جغرافیایی به پایتخت ایران و دروازه ورود به شمال کشور می باشد. شهرستان آمل از جنوب به استان تهران؛ از شمال به شهرستان ساحلی محمودآباد؛ از شرق به شهرستان بابل و از غرب به شهرستان نور و از شمال شرق به شهرستان فریدونکنار که به شهر برنج مرغوب معروف است، ختم می شود. شهرستان آمل، پایتخت برنج ایران و شهر تریخ و علم و فلسفه به عنوان اولیم شر سکونت علویان نام برده می شود.

 

شهر آمل یک شهر با پوشش جنگلی و کوهستانی می باشد. بنابراین در آن ساحلی وجود ندارد. اما با ساحل شهرستان محمودآباد و شهرستان نور از هر دو طرف فاصله ی کمی دارد.  اگر چه شهر آمل تا ساحل دریا فاصله قابل توجهی دارد، اما آب و هوای معتدل و وجود رطوبت در این منطقه شرایط اقلیمی مناسبی را برای اقامت فراهم کرده است. شهر آمل دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است. در تابستان‌ها دمای هوا تا حدود ۳۶ درجه افزایش پیدا می‌کند و در زمستان‌ها نیز تا کمتر از حدود یک درجه زیر صفر، هوا سرد می‌شود.

 

 

3) نور

یکی از شهرهای ساحلی که دقیقا در خطه ی دریای خزر واقع شده است، شهرستان نور می باشد. این شهرستان در غرب مازندران و در امتداد رویان، محمودآباد، سرخرود و.. قرار دارد. شهرستان نور به 3 بخش مرکزی، بلده، چمستان تقسیم می شود. اسم این شهرستان را از رودی که سرچشمه از کوه های البزر می باشد و به داخل این شهر روان دارد، گرفته شده است.

به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که این شهرستان دارد، هم پوشش جنگلی، هم خط ساحلی و هم ییلاقات کوهستانی را دارد. بخش ساحلی شهرستان نور از امکانات تفریحی و رفاهی و ساحل های زیبا، بخش جلگه ای از مراتع، باغات و جنگل های هیرکانی و بخش کوهستانی از کوه های سرسبز با پوشش گیاهی خاص تشکیل شده است.

از شهرهای معروف شهرستان نور می توان از رویان، چمستان، بلده، کجور، یوش و... نام برد. شهرستان نور که قدمتی بسیار دیرینه ( آثاری از دوره اشکانیان) دارد در گذشته از بخش های آمل بوده است.

نور دارای روستاهای سرسبز ، توریستی و قدیمی بسیار زیادی دارد، که عمده خرید ویلاهای ارزان در شمال در این روستاها انجام می شود. اسامی این روستا از سمت نور به سمت آمل روستای گنج‌یاب، افراسیاب‌کلا، حوریه، سلیاکتی، سرکاج، ایزخورده، کاردگرکلا، نصرت‌آباد، حاجی آباد، سیدکلا، مرداب، اسپی کلا، کردآباد، عباس‌کلا، عبدل ده، کرات کتی، آهودشت، لسفی جان، اناده، مغانده، عرب خیل، نعمت آباد، ورازده، بلویج  ، جوربند، گزناسرا، واز، رمشی، جلیکان، سنگتاب، بنفشه ده، سعادت آباد، امیرآباد و... می باشد. از سمت نور به سمت محمودآباد پارک جنگلی نور و شهر ایزدشهر  و از سمت نور به سمت نوشهر شهر رویان، روستاهای ساحلی و توریستی سیاهرود، حسن آباد، وازیوار، ونوش، صلاح الدین، ملاکلا ، و همچنین پارک ساحلی -جنگلی سیسنگان از توابع شهرستان نور می باشد.

 

 

ویلا ارزان در شمال

 

 

4) سرخرود و فریدونکنار

سرخرود یکی از شهرهای استان مازندران ایران است؛ این شهر مرکز بخش سرخرود شهرستان محمودآباد است؛ جمعیت بومی این شهر حدود ۱۲ هزار نفر است.

این شهر در ۶ کیلومتری غرب فریدونکنار و ۱۵ کیلومتری شهر محمودآباد در کنار دریای خزر و در انتهای مسیر رودخانه هراز به دریای خزر قرار دارد.

سرخرود یک شهر توریستی کوچک در میانه دو شهر محمودآباد و فریدونکنار است، که به دلیل نزدیکی به شهر آمل و همچنین موقعیت آن در وجود دشت های سرسبز و زیبای دامنه از برج و چشم اندازهای زیبایی که دارد به عنوان یک شهر توریستی شناخته شده است.

بخش سرخرود در حدود ۴۰ روستا را شامل می شود و در این میان روستاهایی چون دریاسر ، بیشه‌کلا، معلم کلا، حاجی کلا، ملاکلا، چاکسر، اسلام محله، زنگی کلا، درویش آباد، افراسرا، عبدالله آباد و..  اشاره داشت، البته باید خاطر نشان کرد؛ اهالی روستای سرخرود همگی در زمین های کشاورزی، دامداری، ماهیگیری ، ساخت و ساز ویلا فعال هستند. همچنین باید بدانید که ضلع شمالی سرخرود یعنی محدوده ساحلی منطقه توریستی با ویلاها و آپارتمان های بلند مرتبه است، ضلع جنوبی منطقه‌ای بومی نشین با بافت محلی است اگر توان مالی و هزینه کمی برای خرید ویلا در نظر گرفته‌اید ضلع جنوبی را به شما برای خرید ویلا در سرخرود پیشنهاد می دهیم. دلیل خرید ویلا ارزان قیمت در ضلع جنوبی سرخرود را می‌توان به فاصله زیاد با دریا، بافت بومی و منطقه‌ای ضعیف از نظر توسعه شهری اشاره داشت.

 

 ویلا ارزان در شمال


 

پیدا کردن یک ویلای مناسب در مازندران، کار دشواری نیست! اما اگر به این مسیر آشنا نباشید، به احتمال زیاد، در دام کلاهبرداران فروش ویلا گرفتار می شوید. فراموش نکنید که خرید ویلا در آمل یا هر شهر دیگری به طور مستقیم، بودجه اولیه شما را هدف قرار می‌دهد. اگر بدون برنامه‌ریزی اولیه یا تحقیقات ابتدایی، ویلایی را خرید خریداری کنید، حتماً  ضرر خواهید کرد. 

 

پرس و جوی بیشتر درباره ویلاهای مناسب یا موقعیت جغرافیایی یا شرایط ساخت ویلا و همچنین مشورت با کارشناسان فعال و باتجربه در این حوزه، منجر به انتخاب بهتر در خرید ویلا در شمال خواهد شد. کارشناسان و مشاورین املاک دنیز، با تجربه و تخصص خود در این زمینه، مشاوره‌های رایگان را به شما ارائه می‌دهد.