به دلیل افزایش آلودگی هوا و آلودگی صوتی در شهرهای بزرگ، خصوصا پایتخت نشینان به دنبال خرید ویلا و گذراندن تعطیلات و اوقات فراغت در جایی خوش آب و هوا و خلوت هستند که در این میان می توان به به خرید ویلا در شمال اشاره کرد. و از آنجا که در سال های اخیر تقاضا برای خرید ویلا در شمال بالا رفت و قیمت مسکن نیز سر به فلک کشیده، توان خرید مردم برای ویلا در شمال پایین آمده است. به این منظور راهکارهای دیگری همچون خرید ویلا ارزان در منطقه ایی ارزان، خرید ویلا اقساطی، و راه سوم از طریق ساخت مشارکتی ویلا، صاحب آن شوند.

 

مشارکت در ساخت ویلا در شمال 

 

مشارکت در ساخت ویلا چیست؟

معامله ای با یک قرارداد رسمی که در آن حداقل دو نفر با توافق یکدیگر با قرار دادن پول یا مالی به عنوان درصد سهم خود، در ساخت ویلا شریک می شوند.

برای مثال یک نفر مالک زمینی با کاربری مسکونی می باشد، و با فرد دیگر یا یک شرکت پیمانکاری ساخت و ساز ویلا طی قراردادی به مشارکت در ساخت ویلا در آن زمین می پردازد. در این مقال مالک زمین، مالِ خود را و شرکت پیمانکاری تمامی هزینه های ساخت را شریک قرار می دهد. و در پایان بعد از فروش، سهم خود را می گیرد. محاسبه سهم مشارکت نیز اصول و قوانین خاص خودش را دارد.

یکی از نمونه های مشارکت در ساختی که در شمال کشور صورت می گیرد این است که فردی دارای زمینی با کاربری مسکونی در متراژ بالا می باشد و شرکت پیمانکاری و یا فرد دیگر اقدام به ساخت چند ویلا در آن می کند. برحسب سهم صاحب زمین تعدادی از ویلا را به او و بقیه را برای خود می گیرد.

 

 مشارکت در ساخت ویلا در شمال

 

ویژگی مشارکت در ساخت ویلا در شمال

  • در هر جایی از مازندران که مشارکت در ساخت ویلا انجام می شود، باید توسط افراد باتجربه انجام شود و نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارد که در آن زمانف بودجه و.. به طور کامل و دقیق محاسبه شود.
  • اگر فردی یک ویلا با حیاطی بزرگ که قابلیت ساخت یک ویلای دیگر داشته باشد و می خواهد ویلایی دوبلکس و نوساز داشته باشد اما بودجه ی آنرا ندارد، از طریق مشارکت در ساخت می تواند دو ویلا در آن ملک ایجاد کند که یک ملک نوساز برای او خواهد بود. قرارداد این نوع مشارکت کاملا فرق دارد که باید توسط مشاور املاک خبره راهنمایی گرفته شود.
  • به دلیل اینکه ساخت ویلا از پایه دارای هزینه ی زیادی است اگر با روش مشارکت در ساخت صورت پذیرد باعث می شود هزینه ها بین سهام داران تقسیم شود و این باعث می شوود هزینه ساخت ویلایی که به شما تحویل می دهند، بسیار کم شود.

 

 

 

نکات مشارکت در ساخت ویلا در شمال

 

  • مهم ترین و اولین چیز در ساخت مشارکتی این است که درصد سهم شرکت پیمانکاری و صاحب زمین و سایر شرکا و زمان دقیق تحویل پروژه و میزان بودجه به طور دقیق محاسبه شود تا از دردسرهای بعدی جلوگیری شود.
  • با توجه به اوضاع اقتصادی و تورم های لحظه ای کشورمان، ممکن است در محاسبه ی میزان بودجه و پرداخت هزینه ها مشکلی پیش بیاید که در این مورد حتما از یک وکیل حقوقی و یا مشاور املاک باتجربه کمک بگیرید.
  • درست است که قرار است همه ی مراحل ساخت با پیمانکار باشد و هزینه ها برای شما کم شود اما باید ویلا با بهترین کیفیت و بهترین متریال ساختمانی ساخته شود.
  • طراحی پلان و نقشه ساخت ویلا باید به طور ویژه ای تهیه گردد تا هر دو طرف سود زیادی از کار ببرند.
  • بهترین حالت سرمایه گذاری با مشارکت در ساخت ویلا به این شکل است که شما صاحب زمینی در شمال باشید. و بقیه کار ساخت ویلا را به پیمانکاران بسپارید.
  • اگر زمینی که در آن به ساخت ویلا می پردازید کاربری مسکونی داشته باشند، شکرت پیمانکاری خودشان به دنبال پروانه ساخت و دیگر اقدامات شهرداری و دهیاری و گرفتن حق انشعابات می رود.

 

 مشارکت در ساخت ویلا در شمال

 

نحوه محاسبه درصد سهم مشارکت در ساخت ویلا

از آنجائی که در ساخت مشارکتی ویلا شمال تعداد افرادی با یکدیگر شریک هستند، درصد مشارکت طبق یک تعریف مشخص محاسبه می‌شود. به طور معمول، سهم مشارکت بین دو نفر، یعنی شرکت سازنده و صاحب زمین، به صورت ۵۰ ، ۵۰ تعیین می شود. اگر ارزش زمین مورد استفاده بالا باشد، سهم ۵۰ -۵۰ می‌تواند به سهم ۵۵ درصد برای مالک زمین و ۴۵ درصد برای شرکت سازنده تغییر پیدا کند.

در برخی از قراردادهای مشارکت در ساخت ویلا خصوصا در سال های اخیر شاهد آن هستیم که افزایش قیمت‌ها بر محاسبه درصد مشارکت تاثیرگذار است. این درصد می‌تواند به صورت ۶۰ درصد و ۴۰ درصد تغییر کند، اما بسیار نادر است و معمولاً براساس توافقی که بین شرکا امضا می‌شود، این سهم در قرارداد نوشته می‌شود.

برای محاسبه درصد مشارکت در ساخت ویلا برخی مقدمات باید فراهم شود؛ به طور مثال قبل از عقد قرارداد با کمک مهندسان نقشه‌بردار، باید موقعیت پروژه به طور کامل ارزیابی شود. تغییرات در بازار مسکن می‌تواند در محاسبه درصد مشارکت تاثیرگذار باشد.

 

 مشارکت در ساخت ویلا در شمال

 

مشارکت در ساخت ویلا در شمال توسط تیم ویلا دنیز

همانطور که گفته ایم با رشد بازار خرید و فروش ویلا در شمال، یکی از گزینه‌هایی که برای سرمایه‌گذاری در شمال، روش مشارکت در ساخت ویلا می‌باشد.  

تیم ویلا دنیز، حاضر به مشارکت در ساخت انواع ویلا، اعم از ویلا جنگلی، ویلا ساحلی، ویلا آپارتمانی، و شهرک های ویلایی با بناهای مختلف مانند دوبلکس، نیم پیلوت، همکف و... می باشد.

تیم ویلا دنیز به افرادی که توانایی و هزینه ی کافی برای ساخت کل پروژه ویلایی را ندارند، پیشنهاد مشارکت و پیمانکاری و مهندسی ویلاها را می دهد. که یک پلان حرفه ای را از روی تجربه ی خود با استفاده متخصصان ارائه می دهد تا بیشترین سود را داشته باشید.

تیم تخصصی پیمانکاری و تیم تخصصی طراحی پلان ساختمان ویلا دنیز، می‌توانند به شما کمک کنند تا مشارکت در ساخت را به بهترین شکل و از طریق یک مسیر امن به پایان برسانید. اگر مالک زمین هستید و می‌خواهید موقعیت زمین خود را برای ساخت ویلا ارزیابی کنید، باز هم این تیم تخصصی در کنار شما خواهند بود.