در هنگام طراحی داخلی و خارجی ویلا، اجرای نورپردازی یکی از مهم ترین بخش در طراحی ساختمان می باشد، همانطور که می دانید، نور و روشنایی برای یک محیط، بسیار ضروری است، قابل ذکر است، استفاده ی خلاقانه، از نورپردازی های مختلف، در فضاهای بیرونی و درونی یک ساختمان، می تواند یک فضای منحصر به فردی را ایجاد نماید، در ادامه ی این مقاله به پروژه نورپردازی می پردازیم، با ما همراه باشید.

 

نورپردازی، بخشی از هویت یک ساختمان است، که انواع مختلفی دارد؛

  1. نور پردازی مدرن و هوشمند
  2. نور پردازی، با تاکید بر معماری
  3. نور پردازی نمای یکدست
  4. نور پردازی از فضای داخلی، به بیرون

 

درباره ی نور پردازی نمای ویلا بیشتر بدانید

 

  •  نورپردازی مدرن و هوشمند: با ورود و پیشرفت تکنولوژی، تمامی صنایع و... دچار تغییر و تحول گسترده ای شده اند، یکی از گزینه های  نورپردازی، نورپردازی مدرن و هوشمند می باشد، نورپردازی مدرن، دارای مزیت های بسیاری می باشد، برای مثال، میزان مصرف برق را، بسیار پایین تر  می آورد، و طول عمر بالاتری را ایجاد می نماید، کیفیت نمای ساختمان با این تکنولوژی بسیار ارتقا پیدا می کند، و نیز این روش ها با بهره گیری از سیستم نورپردازی، مدرن و هوشمند، در هر لحظه نمای جدید و زیبایی را، به بیننده نمایش می دهد، برای اینکه این پروسه به خوبی انجام گیرد، باید این روند هدفمند باشد، در واقع متریال مورد استفاده در نمای ساختمان، با نور پردازی باید، سازگار و همخوانی داشته باشد.

 

  • نورپردازی، با تاکید بر معماری: باید بدانید که اغلب از این نوع نورپردازی، در موزه ها و در ساختمان های تاریخی و نمادهای شهری و... مورد استفاده قرار می گیرد، لازم به ذکر می باشد که، در این نوع نورپردازی ها، تمامی، طرح‌ ها و نقش‌ های برجسته، نمای ساختمان، مورد توجه قرار می‌ گیرد.

 

  •  نورپردازی نمای یکدست: از این نوع نور پردازی در مجتمع‌ های تجاری و اداری، خانه‌ های مسکونی، از یک طیف رنگی و یکدست بکار گرفته می شود، در واقع می توان گفت که، در این روش، تمام نمای ساختمان، از یک نوع نور مشترک، و به یک اندازه نور، بهره می گیرد.

 

  •  نورپردازی از فضای داخلی، به بیرون: در این نوع روش، باید به زاویه درست پرتوهای نور توجه نمود، و اغلب در مکان‌ هایی، مثل لبه‌ ی پنجره ‌ها یا گوشه های دیوار، فرورفتگی‌ های نقوش ساختمان و... به سمت بیرون تابیده می‌ شود، و فقط بخش‌ هایی از نمای ویلا را روشن می‌ کند.

 

 

درباره ی نور پردازی نمای ویلا بیشتر بدانید

 

 لامپ های مخصوص نمای ساختمان

  1.  استفاده از چراغ های خطی
  2. استفاده از نور، فراتاب
  3. استفاده از، لامپ های بلوری ال ای دی، و ال سی دی
  4. لامپ نانو کریستال
  5. لامپ او ال ای دی

 

 

«نورپردازی نمای ساختمان ویلایی»

امروزه شاهد ساخت ویلاهای بسیاری در سازه های متفاوت، با نمای کلاسیک، مدرن و... هستیم، که هر یک با طراحی متفاوت و متریال عالی، از نماهای زیبایی برخوردار می باشد، و حتی با استفاده از نورپردازی، ساختمان یا ویلای آنها نسبت به دیگر ساختمان ها جذابیت بیشتری داشته و زیباتر می باشند، همانطور که می دانید، نورها در طراحی ویلاها نقش مهمی را ایفا می کنند، اما باید بدانید نورپردازی نما برای ویلا، دارای انواع مختلفی است که، هر یک از آن‌ ها برای ویلاهای خاصی مناسب هستند، و همچنین باید بدانید هزینه‌ های نورپردازی نمای ساختمان ویلایی با توجه‌ به عوامل مختلف اعم از؛ مساحت محیط مورد نظر برای نورپردازی، کیفیت دستگاه‌ ها و المان‌ های بکار برده شده برای نورپردازی و بسیاری از موارد دیگر، متفاوت خواهد بود، همانطور که در متن فوق به آن اشاره شده است، نورپردازی نما ویلا که با استفاده از تکنیک‌ های مختلف ممکن است، بنابراین باید به این نکته اشاره کرد که این پروژه بسیار تخصصی بوده، و باید به یک سری نکات توجه نمود، در واقع یکی از نکات بسیار مهمی که طراحان ساختمان برای نورپردازی نما ویلا باید به آن دقت کنند، استفاده از طیف‌ های مناسب نور است، همانطور که می دانید طیف رنگی بسیاری وجود دارد، مهم این است این طیف رنگی با نمای ساختمان و نوع طراحی ویلا و... هارمونی زیبایی را با رنگ و شکل مصالح بکار رفته در ساخت این ویلا ایجاد نماید، و امروزه انواع مختلف نور پردازی در نماهای ساختمان های مختلف به چشم می خورد، در این مسیر با توجه نمود که رنگ تجهیزات نورپردازی، نباید چشم بیننده را خسته و آزرده کند، زیرا تأثیرات منفی را در دیدگاه فرد ایجاد خواهد کرد، و از همه مهم تر استفاده از نورپردازی حرفه‌ ای برای ساختمان شرایطی را فراهم می‌ کند، تا نور و روشنایی را با حداقل مصرف انرژی به نقاط مختلف برسد، نورپردازی نما ساختمان دارای انواع مختلفی است که، شامل نورپردازی با تکنیک خطی، نقطه‌ ای، وال واشینگ و نورافکنی می‌ شود. 

 

درباره ی نور پردازی نمای ویلا بیشتر بدانید

 

چندین نکته در نورپردازی ساختمان

 

  • نورپردازی نما ویلا، یکی از مهم‌ ترین مراحل برای زیبا سازی ظاهر ساختمان است.
  •  مهم‌ ترین اصل و نکته در نورپردازی، توجه به رنگ و شدت نورهایی است که قرار است، در نمای خارجی ساختمان به کار رود. 
  •  نورپردازی نما، نباید برای انسان آزار دهنده باشد.
  •  رنگ‌ های ملایمی، مانند؛ رنگ سفید و آبی از رنگ‌ های پر طرفداری هستند که، معمولا در نورپردازی نمای ساختمان به کار می‌ رود.
  • نورهای به کار رفته، باید با نوع مصالح و متریال به کار رفته در نمای ساختمان همخوانی و هماهنگی داشته باشند.
  • نورپردازی محوطه، علاوه بر ایجاد حس امنیت، باعث تامین روشنایی فضا و همچنین افزایش زیبایی محوطه، باغچه و ظاهر کلی ساختمان می‌ شود، که توجه هر ببینده را به خود جلب می کند.
  • باید بدانید که، یکی از چراغ‌ های پرکاربرد در نورپردازی، چراغ‌ های دفنی است، که از چراغ‌ های دفنی برای نورپردازی حیاط، فضاهای عمومی، نمای ساختمان و حتی فضاهای داخلی استفاده می‌ شود.
  • یکی دیگر از پرکاربردترین چراغ‌ های نورپردازی نمای ساختمان، چراغ‌ های ‌وال‌ واشر است که برای نورپردازی دیوارهای صاف استفاده می‌ شوند،  این چراغ‌ ها در برابر شرایط جوی، رطوبت و ضربه مقاوم هستند.
  • و باید بدانید که، نمای ساختمان در شب تنها با استفاده از نورپردازی قابل مشاهده است، نورپردازی برای ویلا و ساختمان بسیار ضروری و مهم به نظر می‌ رسد. 

 

 

درباره ی نور پردازی نمای ویلا بیشتر بدانید

 

برای ارتباط مستقیم با مجموعه ی دنیز، به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

 

 



لینک های پیشنهادی

خرید ویلا مدرن

خرید ویلا نوساز

خرید ویلا سند دار در شمال