از دیرباز تا به حال خرید و فروش ویلا در شمال کشور بحث داغی بوده است اما همواره سوالی در ذهن انسان مطرح است که بهترین استان و بهترین شهر شمالی برای سرمایه گذاری کدام است؟

همانطور که اطلاع دارید استان گیلان و مازندران از جمله استان‌های شمالی کشور هستند که با توجه به آب و هوای مطبوع و موقعیت جغرافیای شان همواره مورد توجه سرمایه گذاران و‌ گردشگران قرار گرفته‌اند و این روزها خرید ویلا در گیلان و مازندران بازار نسبتا پرطرفدار و پر رونقی دارد.

در ادامه به پاسخ خرید ویلا در مازندران یا گیلان باید اشاره داشت این مبحث به سلیقه و اولویت‌های سرمایه گذار و مالک بستگی دارد، چنانچه نیازمند دسترسی همزمان به دریا و جنگل هستید، مازندران گزینه ایده‌آلی خواهد بود اما اگر خواهان غذاهای محلی، مردمی خونگرم و بازارهای محلی رنگارنگ از اهمیت بیشتری برخوردار است گیلان می تواند گزینه مناسبتری باشد.

 

 سرمایه گذاری در گیلان یا مازندران

 

 



نکات مهم سرمایه گذاری در مازندران یا گیلان



 

 

• چنانچه از بودجه کافی برخوردار نیستید و میخواهید با اندک‌ سرمایه به ارزش آن بیفزائید باید به شما کاربران اطلاع داد که قیمت ویلا در مازندران کمی ‌مناسب‌تر از گیلان می باشد.

 

• چنانچه در هر کدام از استان ها اقدام به معامله می کنید به ‌دنبال ویلاهایی باشید که دارای سند و مدارک قانونی، امکانات رفاهی مناسب و دسترسی آسان به امکانات شهری باشند.

 

• شرایط آب و هوایی این دو استان کمی متفاوت است و چنانچه رطوبت بیش از حد هوا برایتان آزاردهنده است مازندران می تواند گزینه مناسبتری باشد.

 

• از دیگر نکاتی که حائز اهمیت است توجه به رفت و آمد آسان است که در بین این دو‌ بخش، گیلان به دلیل راه‌ های زمینی و هوایی متعدد، گزینه ‌مناسب‌تری خواهد بود.

 

 

 نکات مهم سرمایه گذاری

 



بهترین شهر گیلان در حوزه سرمایه گذاری



 

هر استانی، از شهرهای متعددی تشکیل شده که می تواند به نوبه خود دارای مزایای خاصی باشد و باید به این نکته هم توجه داشت که مناسبترین شهر گیلان برای سکونت و خرید ویلا هم می تواند چالش بر انگیز ‌ باشد و باید اشاره داشت هر یک از شهرهای این استان شمالی، از مزایا و ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار هستند که می تواند برای هر شخصی با  سلیقه‌ و نیازهای مختلف مناسب باشد.

• رشت یکی از شهرهای اصلی و مرکز استان است که پرجمعیت‌ترین منطقه می باشد که دسترسی آسان به سایر نقاط، امکانات رفاهی و آموزشی متنوع، جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی و‌ ... حائز اهمیت است، اما در همجواری رشت، شهری با طبیعت بکر، آب و هوای خنک، مزارع چای و جاذبه‌های گردشگری طبیعی بی نظیری به نام لاهیجان وجود دارد که میتواند یکی دیگر از گزینه های پیشنهادی باشد همچنین بندر انزلی، آستارا، و لنگرود و فومن هم با توجه به جاذبه ها متفاوت و بکری که دارند می توانند برای سرمایه گذاری با دیدگاه های متفاوت مناسب باشد.

 

بهترین شهر گیلان جهت سرمایه گذاری

 

 

 



برترین شهر مازندران برای سکونت و خرید ویلا



 

 

هیچگاه نمی توان یک‌ شهر مطلق در مازندران را برای سکونت و خرید ویلا مد نظر داشت زیرا از نظر امکانات، دسترسی به خدمات عمومی و زیرساخت‌ها و سلایق، بودجه و ... متغیر است و بطور کلی بستگی به سلایق شخصی دارد با این حال، شهر ساری به عنوان مرکز استان مازندران و داشتن امکانات مناسب، مراکز خرید، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و دسترسی به دریا، جزء یکی از برترین گزینه‌ها برای سکونت و خرید ویلا می باشد همچنین شهرهای دیگری مانند؛ چالوس، نور، رامسر، رویان، آمل و ...  از سایر مواردی هستند که برای سکونت و خرید ویلا مورد توجه قرار می‌گیرند و ممکن است به عنوان گزینه‌های برتر مدنظر باشند.

 

فروش ویلا فلت در شمال

خرید ویلا شهرکی در شمال

خرید ویلا لوکس

خرید زمین کشاورزی

خرید ویلا ارزان قیمت

 

 

بهترین شهرها جهت سرمایه گذاری

 

 



نکات حائز اهمیت در زمان خرید ویلا در گیلان و مازندران



 

 

• پیش از خرید ویلا، به طور کامل در مورد شهر و محله مورد نظر تحقیق کنید.

 

• از یک مشاور املاک معتبر کمک دریافت نمائید.

 

• به سند و مدارک قانونی ملک دقت کنید.

 

• از ویلا بازدید حضوری داشته باشید و تمام جوانب را بررسی کنید.

 

• بهترین شهر برای شما، شهری است که با سلیقه، نیازها و بودجه شما مطابقت داشته باشد.

 

• در هنگام معامله قصد و نیت خود را مشخص نمائید

 

• قیمت زمین و ویلا در هر منطقه متفاوت است بنابراین میزان بودجه خود را مشخص کنید تا گزینه‌های متناسب با آن را بررسی کنید.

 

• توسعه و میزان پیشرفت و ترقی منطقه در سال‌های آینده را پیش‌بینی کنید.

 

• از قوانین و مقررات مربوط به ساخت و ساز و کاربری زمین در منطقه مورد نظر اطلاعات کسب نمائید.

 

 



خرید ویلا در گیلان بهتر است یا مازندران؟ 



 

 

از دیرباز تا به حال مازندران و گیلان دو قطب مهم جذب گردشگری و سرمایه‌گذاری در مناطق شمالی بوده است و همچنین در حوزه خرید ویلا، رقیبان یکدیگر به شمار می رفتند زیرا هر دو استان با دارا بودن پتانسیل‌های منحصر به فرد، طرفداران خاص خود را دارند حال برخی معتقدند که مازندران از رقیب خود سبقت گرفته و در ردیف نخست جدول در زمینه خرید ویلا در شمال قرار گرفته است، و کارشناسان این موضوع را به عوامل مختلفی همانند: تنوع آب و هوایی، دسترسی به امکانات رفاهی، جاذبه‌های گردشگری متنوع و قیمت مناسب‌تر ویلا در برخی مناطق مازندران نسبت به گیلان دانسته اند، اما با وجود برتری‌های مازندران، استان گیلان نیز همچنان مزیت های زیادی را داراست، زیرا طبیعت بکر، آب و هوای معتدل، مردمی خونگرم و قیمت مناسب ویلا در برخی مناطق، این استان را به گزینه‌ای جذاب برای خرید ویلا تبدیل کرده است.

 

سرمایه گذاری در مازندران یا رشت

 

در جمع بندی آخر باید بیان داشت شمال ایران به عنوان مهد طبیعت، همواره مقصدی جذاب برای خرید ویلا و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود دو استان گیلان و مازندران در این منطقه، به دلیل برخورداری از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر، از جمله جنگل‌های انبوه، سواحل زیبا، کوه‌های سرسبز و ییلاقات خنک، در کانون توجه قرار دارند و رقابت بین گیلان و مازندران در زمینه خرید و فروش ویلا، موضوعی قدیمی و بررسی شده است زیرا هر دو استان با دارا بودن پتانسیل‌های بالا همواره مورد توجه طرفداران خاص خود قرار دارند و انتخاب نهایی به سلیقه، نیازها و بودجه افراد بستگی دارد، همچنین در بحث طبیعت نمی‌توان به طور قاطع یک استان را برتر از دیگری دانست زیرا گیلان و مازندران از نظر زیبایی‌های طبیعی، در سطحی عالی و ناب قرار دارند و  جنگل‌های انبوه هیرکانی، سواحل زیبای خزر، ییلاقات خنک و کوه‌های سرسبز، در هر دو استان به وفور یافت می‌شود و تفاوت هایی در هیچکدام وجود ندارد اما نمی توان منکر این موضوع شد که ییلاقات گیلان از نظر زیبایی بی‌نظیر هستند و می‌تواند تماشاگر را مجذوب خود کند اما باید به مسئله هم توجه داشت که دسترسی به این ییلاقات، گاها با چالش‌هایی همراه است و بسیاری از ییلاقات گیلان در ارتفاعات واقع شده‌اند و راه‌های دسترسی به آن‌ها، ناهموار و پرپیچ و خم می باشد این موضوع می‌تواند سفر به این ییلاقات را برای برخی افراد دشوار و طاقت‌فرسا کند.

 

مطالعه بیشتر

خرید زمین باغی یا زمین زراعی در شمال؛ یک سرمایه گذاری دراز مدت پرسود

خرید ارزهای دیجیتال بهتر است یا خرید زمین در شمال

چرا بازار خرید ویلا در شمال بسیار نوسان دارد؟