تمام افرادی که می خواهند خرید خانه، خرید مغازه، اجاره و ... را انجام دهند بنگاه مشاور املاک اولین جایی است که به آن مراجعه ‌می کنند و بنگاه های املاک در این چند سال‌ اخیر رشد چشمگیری داشته و همواره در سطح شهر شاهد چندین مشاوران املاک در هر معابر و خیابان هستیم و گاها بین عموم مردم این سوال مطرح است که چرا برای انجام تمام کارها در حوزه مسکن و ... به مشاوران املاک مراجعه کنیم؟ و آیا با مراجعه به این مشاورین املاک مجاز و معتبر از نظر معامله قابل اعتماد می باشد؟ 

 

 



دلایل مراجعه به مشاورین املاک مجاز



 

• کلاهبرداری یکی از مسائلی است که همواره در بازارهای مالی که جابه جایی پول وجود دارد و جریان گردش مالی وجود دارد در جریان است و چنانچه در این مقاله بازار مسکن مطرح است این حوزه هم از این قاعده مستثنی نیست زیرا خرید و فروش ملک همواره موجب گردش مالی زیادی می‌شود، حال مشاور املاک کسی است که روزانه با معاملات بسیاری روبرو است و با توجه به دانش و تجربه کاری که دارد با مشکلات قانونی و ... دست و پنجه نرم می کند و بنابراین منطقی است برای یک معامله‌ بزرگ سراغ کسی بروید که با راهکارها آشناست تا در معامله مورد سوء استفاده قرار گرفته نشوند.

 

 

• باید به این مسئله واقف باشید که مشاور املاک مجاز و رسمی وظیفه دارند برای تنظیم و عقد قرارداد، قبل از هر چیز صحت مدارک دو طرف را مورد بررسی قرار دهند و در صورتی که مشخص گردد به دلیل سهل‌انگاری، طرف قرارداد در انجام چنین کاری زیان‌ دیده‌ می‌تواند از او شکایت و خسارت دریافت کند و در واقع به نوعی وظیفه‌ بررسی صحت مدارک طرف دیگر معامله بر عهده‌ مشاور املاک قرار می‌گیرد.

 

 

•  نکته‌ مهم‌تر در ثبت معامله در آژانس‌های املاک مجاز، بدین صورت است که یک کد رهگیری دریافت می‌کنید و بر آن اساس تمامی مشاورین املاک عضو اتحادیه مشاورین املاک موظفند معاملات و نقل و انتقالات ملکی خود را در سامانه سراسری ثبت معاملات مسکن وارد کنند و به سرمایه گذار یک کد رهگیری بدهند و یکی از مزیت های این روند بدین صورت است، زمانی که معامله‌ ای در سامانه کد رهگیری ثبت می‌شود تمام مشاورین املاک مجاز در سراسر کشور از معامله شدن آن ملک مطلع می‌ گردند و‌ بنابراین اگر مالک بخواهد کلاهبرداری انجام دهد و ملک خود را علاوه بر شما به افراد دیگری بفروشد یا اجاره دهد، سیستم به مشاور املاک هشدار می‌دهد.

 

مشاور املاک معتبر

 

 مطالعه بیشتر:

چگونگی دریافت کد رهگیری در خرید ویلا شمال 

همه چیز، در رابطه با معامله املاک در رهن بانک 

چطور ویلا و زمین خود را در سایت ویلادنیز به فروش برسانیم؟

خرید ویلا ارزان قیمت در مازندران 

 

 



مشاورین املاک مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟



 

 

همه‌ فوایدی که درباره مراجعه به مشاور املاک بیان کردیم در صورتی برقرار است که شما به یک مشاور املاک «مجاز» مراجعه کنید و‌ بنگاه‌های املاک زیادی در سطح شهرها وجود دارند که عضو اتحادیه نیستند و مراجعه به آن‌ها برای معامله، نه تنها‌ مسئولیت حقوقی بررسی صحت مدارک را از گردنتان ساقط نمی‌کند بلکه به علت دسترسی نداشتن این افراد به سامانه سراسری رهگیری، معامله‌تان ثبت سیستم نمی‌شود و در نتیجه این احتمال وجود دارد که در معامله سرتان کلاه برود، هرچند که اتحادیه مشاوران املاک و نیروی انتظامی تا جایی که بتوانند جلو مانع کار بنگاه‌های املاک غیرمجاز می شوند، اما بهتر است خودتان نیز هنگام معامله از معتبر بودن بنگاه املاک اطمینان حاصل کنید.

 

• یکی از بهترین راه‌های شناسایی مشاور املاک حرفه‌ای، مطالعه نظرات و بازخوردهای دیگران است و همچنین می‌توانید به سایت‌های معتبری مراجعه کنید که به نظرات کاربران درباره مشاوران املاک نظر داده اند و با بررسی این نظرات می‌تواند به شما کمک کند تا مشاورانی را که به نظر کاربران حرفه‌ای بوده‌اند شناسایی کنید و‌ همچنین در صورتی که دوستان و آشنایانی دارید که تجربه کار با مشاوران املاک حرفه‌ای را داشته‌اند از آن‌ها نظرات خود راجع به مشاورانی که با آن‌ها کار کرده‌اند پرس و جو کنید.

 

• تجربه و طرز صحبت مشاور املاک نشان دهنده تخصص و تجربه او در این زمینه است و‌ مشاورانی که تجربه کار با ملک‌های مشابه را دارند، می‌توانند بهترین پیشنهادها را به شما ارائه دهند برای بررسی تجربه مشاور، شما می‌توانید از وب‌سایت‌های اینترنتی مرتبط استفاده کنید و یا با مشاوران تماس بگیرید و از آن‌ها درخواست نمایید که در مورد تجربه خود صحبت کنند، همچنین می‌توانید با دوستانی که با مشاورانی کار کرده‌اند، صحبت کنید و نظرات آن‌ها را در در انتخاب خود لحاظ کنید.

 

• یک مشاور املاک حرفه‌ای و مجرب می بایست دارای مجوزهای لازم برای انجام این شغل باشد و برای بررسی مجوزهای مشاور، می‌توانید با مشاورانی که قصد معامله دارید تماس برقرار کنید و از آن‌ها بخواهید تا مدارک و مجوزهای لازم خود را به شما ارائه دهند.

 

• هر مشاور املاکی روش کاری خاصی را برای خود بر می گزیند و برای به دست آوردن بهترین نتیجه می‌توانید با مشاوران مختلف تماس بگیرید و از آن‌ها درباره روش کاری خود صحبت کنید و‌ در انتها روش کاری مشاور به شما کمک می‌کند تا مشاوری را انتخاب کنید که به نظر شما روش کاری مناسبی دارد و بر اساس نیازهای شما پاسخگو می‌‌باشد.

 

• هزینه‌های مشاور املاک می‌تواند متفاوت باشد و بسته به موقعیت مکانی، تجربه مشاور، متغیر است و‌ برای بررسی قیمت و کارمزد مشاور، می‌توانید با مشاوران مختلف تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که درباره قیمت و کارمزد خود توضیح دهند و‌ از طرفی شاید لازم باشه از اتحادیه صنف مشاورین املاک نیز کمک بگیرید.

 

مشاور املاک مجاز

 

 



نکات مهم در انتخاب مشاور املاک



 

* قبل از انتخاب مشاور املاک معتبر، نیازهای‌ خود را به خوبی بررسی کنید.

* برای انتخاب مشاور املاک معتبر با چند مشاور دیدار کنید، هریک را بسنجید و بعد یکی را انتخاب کنید

* مشاور املاک باید به محل فعالیتش شناخت و احاطه کافی داشته باشد.

* درمورد ساعت کار مشاور املاک سوال کنید.

* مطمئن شوید مشاور املاک پاسخ تماس‌هایتان را می باشد.

* به‌روز بودن و آگاهی از تکنولوژی در انتخاب مشاور املاک بسیار حائز اهمیت است.

* مشاور املاک معتبر روند کاری منظم و خاص خود را دارد.

* با مشاور املاک‌ تان ارتباط برقرار کنید

* بدانید همه مشاوران با هم فرق دارند.

* نیاز خود در حوزه مسکن را بصورت واضح بیان کنید و به این آگاهی برسید و بدانید از مشاور املاک چه توقعی دارید

* همه چیز را دقیق مطرح کنید چون مشاور املاک نمی‌تواند ذهن شما را بخواند

* برای انتخاب مشاور املاک مرحله پایانی یعنی قرارداد را درنظر بگیرید

 

نکات مهم انتخاب املاک

 

 لینک پیشنهادی ویلا دنیز

فروش ویلا نو ساخت

خرید ویلا مبله

فروش زیر قیمت ویلا

خرید ویلا سنددار