امروزه سرمایه گذاری به یکی از مهم ترین موضوعات در بين تمامي‌ عموم مردم تبدیل گشته است و چنانچه پيگير نوع اين امر باشيد متوجه مي شويم دو مورد سرمايه گذاري بيشترين آمار را به خود اختصاص داده اند كه شامل ارز دیجیتال و خريد ويلا در شمال است.

حال يكي از سوالاتي كه در ذهن انسان بوجود مي آيد اين است كه كدام روش سرمایه گذاری بهتر است؟ پاسخ به این سوال بسیار گسترده است چرا که هر کدام از این دو روش خود دارای ویژگی‌های مخصوصی هستند، بنابراین اگر به دنبال راهی برای انتخاب درست هستید با ما همراه باشید

 

 



ارز دیجیتال چیست؟



 

 

ارز دیجیتال نوع خاصي از پول دیجیتال است که هیچ گونه فرم فیزیکی را دارا نيست و در واقع بر اساس کارشناسان این علم، این پول علم رمزنگاری است، و بطور واضح تر باید بيان داشت تراکنش مربوط به استفاده از این پول، از طریق رایانه یا کیف پول الکترونیکی، متصل به شبکه‌های خاص یا اینترنت انجام مي گيرد و مهم ترین ویژگی ارز دیجیتال این است که توسط هیچ گروه، نهاد، یا سازمانی قابل كنترل نيست نمونه‌های ارز‌های دیجیتالی به صورت بیت کوین، تریپل و اتریوم می‌باشد. 

 

مزایای ارز‌های دیجیتال

* يكي از مهمترين مزيت این روش سرمایه گذاری، بدون واسطه بودنش است و در واقع تمام سود را خود شخص دریافت می‌کند. 

 

* در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال، حریم خصوصی و اطلاعات شخصی كاربر کاملا حفظ می‌گردد و در واقع این روند، روشي نوین در امر سرمايه گذاري است.

 

* کارمزد‌های این روش سرمایه گذاری نسبت به سایر روش‌های سرمایه‌ گذاری پایین است.

 

* امکان انتقال فوری پول دیجیتال فراهم است.

 

 

معایب ارزهای دیجیتال

مهم‌ترین معايب این روش سرمايه گذاري، کمبود قوانین نظارتی است که توسط هیچ نهادی نظارت نمی‌شود و به دلیل نبود اين نظارت، متقاضیانی که برای ارز دیجیتال سرمایه‌ گذاری می‌کنند، کم‌ است. 

 

* کلاهبرداری از دیگر معایب این روش است که در صورت نداشتن تجربه و آگاهی به راحتی انجام می‌شود.

 

* ارز دیجیتال با تحریم و بی ثباتی روبرو است.

 

* نوسانات زیاد ارز دیجیتال، از جمله دیگر معایب آن محسوب می‌شود.

 


ارز دیجیتال

 

 



خرید زمین در شمال 



 

بر خلاف سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، خرید زمین یک روش بسیار ساده و آسانتر به حساب می آید و چنانچه قصد سرمایه گذاری در این حوزه را دارید در وهله اول باید نوع زمین خود را انتخاب کنید چرا که در شمال کشور زمین‌هایی در منطقه‌های جنگلی، مناطق ساحلی و ... در متراژ‌های متفاوت به فروش می‌رسد، و همچنین یک مزیت عالی این نوع از معاملات وجود شرایط اقساطی یا وام بانکی می باشد، از دیگر نکات مهم در این سرمایه گذاری ها توجه به مناطق در حال رشد و پیشرفت در عرضه خرید و فروش می‌باشد و یا نوع کاربری مناسب، شرایط فروش، اسناد و مدارک و... است، در این صورت است که می‌توانید یک سرمایه گذاری سودمند و هوشمند داشته باشید قابل ذکر است  چنانچه در انتخاب این دو روش سرمایه گذاری دچار شک و تردید هستید پیشنهاد ما به شما خرید ویلا در شمال می باشد زیرا با خرید ویلا می‌توانید صاحب یک ملک شخصی شوید.  

 

 خرید زمین در شمال

 

 



مزایا و معایب خرید زمین در شمال 



 

 

همانطور که بیان شد با خرید زمین در شمال می‌توانید سبک زندگی جدیدی برای خود ایجاد کنید چرا که با انجام این سرمایه گذاری می‌توانید ملک شخصی خود را داشته باشید.

خرید زمین یک خرید پر سود است که در برابر سایر سرمایه گذاری ها‌ بسیار امن تر است و به روش ساده تر می توان بیان کرد که به هیچ عنوان سرمایه در این روش از بین نمی‌رود، حال با خرید ویلا می‌توانید سرمایه تان را بدون هیچ فعالیت و کاری  افزایش دهید، و فقط این امر منتظر زمان است که ارزش ویلا را بالا میبرد. 

حال با مقایسه این دو سرمایه مذکور می توان بیان کرد آینده ارز دیجیتال، کاملا نامعلوم است و این روند مخاطب را برای انجام سرمایه گذاری دچار شک و تردید می‌کند در حالی که با سرمایه گذاری در خرید زمین و ویلا آینده ای درخشان منتظر را تضمین می کند چرا که ارزش ملک و ویلا همواره در حال پیشرفت است.

 حال باید در برابر خرید زمین در شمال به این نکته اشاره کرپ که هر شخصی نیاز به آگاهی از شرایط و مقررات منطقه، زمین و ملک مورد نظر دارد و همراهی یک متخصص در این زمینه ضروری است، پس بدون آگاهی وارد این حوزه شدن خطر از دست رفتن سرمایه شما را در پی خواهد داشت.

باید به این نکته مهم توجه داشت که برای خرید زمین یا ملک به نسبت ارز دیجیتال، به سرمایه اولیه بیشتری نیاز دارید.

 

 مزایا و معایب خرید زمین

 

 



مقایسه سرمایه گذاری در شمال یا ارز‌های دیجیتال



 

هر سرمایه گذاری نیازمند دانش و آگاهی است و خرید ارز دیجیتال و خرید زمین هم از این قاعده مستثنی نیست، بنابراین برای یک سرمایه گذاری کم‌ ریسک نباید بدون دانش پیش رفت برای  مثال برای ارز‌های دیجیتال، بازار‌های مالی دچار نوسانات شدید می‌شوند و اگر از این موضوع اطلاع نداشته باشید قطعا ضرر خواهید کرد برای خرید زمین در شمال از طریق صحبت با یک کارشناس می‌توانید به خوبی سرمایه گذاری کنید همچنین ارز‌های دیجیتال در هر لحظه دچار فراز و نشیب شدید می‌شوند این در حالی است که قیمت زمین در شمال همواره در حال افزایش است و بازار ارزهای دیجیتال دارای روند پر ریسکی است اما برعکس، خرید زمین یک روش کم ریسکتر است، همچنین از آنجایی که بازار ارز دیجیتال توسط فرد خاصی نظارت نمی‌شود و آگاهی کاملی از آن وجود ندارد، قابل پیش بینی هم نیست اما خرید زمین زیر نظر کارشناس و مشاور می‌تواند انجام گیرد.

 

مقایسه سرمایه گذاری

 

در انتهای کلام باید اشاره داشت پروژه‌های کلاهبرداری زیادی وجود دارند که سعی دارند مردم را متقاعد کنند سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بهترین روش است اما باید بدانید که ریسک این روش سرمایه گذاری بسیار بالا است و‌ همچنین باید بدانید که خرید ویلا یک روش تضمین شده است که با استفاده از آن می‌توانید بهتر مال خود را مدیریت کنید