خرید ملک و ویلا در شمال کشور به جهت بهره‌مندی از مزایایی همانند: دسترسی آسان و فاصله نزدیک به پایتخت و‌ وجود مناظر بکر و زیبا، آب و هوای مطلوب و ... می تواند ضامن آینده مالی یک سرمایه‌گذار به­ شمار آید، چنانچه به روند جمعیت شهرهای شمالی نگاهی بیندازید متوجه می شوید افراد بسیاری به دلایل مختلف همچون: مسافرت‌، حفظ سلامتی، دوری از آلودگی، ترافیک و‌... اقدام به خرید ملک و ویلا در شهرهای شمالی کشور کرده اند، حال در باب تیتری که وجود دارد باید اشاره داشت مبلغ 2 میلیارد تومان با وجود تورم و گرانی های موجود می تواند مبلغ قابل توجهی باشد و در واقع با 2 میلیارد در همین خطه شمالی می توانید یک ویلا اقساطی، ویلا نوساز، یا زمین مناسب خریداری کنید اما از آنجایی مستغلات حوزه مسکن در همه حال دچار نوسان است در هر زمانی شاید با 2 میلیارد نتوان سرمایه گذاری چشمگیری انجام داد ما در این مقاله قصد داریم راهنمای شما باشیم پس با ما همراه باشید.

 مناطق شمالی کشور دارای بخش ها، روستا و شهرهای مختلف هستند که در این بین شهرهای ساحلی به دلیل زیبایی های طبیعی و امکانات رفاهی متعدد، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در ایران محسوب می شوند به همین دلیل، سرمایه گذاری در ملک ساحلی می تواند گزینه مناسبی برای کسب سود و افزایش سرمایه باشد، اگر چه قیمت خرید ملک در همین حوالی ذکر شده بسیار بالا است و این بالا بودن قیمت را نیز می توان به فاصله کوتاه این مناطق تا دریا نسبت داد بدیهی است که هر چه به ساحل نزدیک تر شویم قیمت خرید ملک رو به افزایش باشد اما اینگونه نیست که بگوییم نمی توان با 2 میلیارد هیچگونه سرمایه گذاری انجام داد.

حتما در هنگام خرید ویلا در خطه شمالی کشور بارها مناطق معروف این خطه به گوشتان خورده است از آنجایی که تقاضای خرید ویلا در بعضی از شهرها بسیار رو به افزایش است مشاور املاک ویلا دنیز ویلاهای متنوع در سبک و موقعیت مکانی مختلف در وب سایت بارگذاری کرده است ، اما سوال این است آیا می توانم با 2 میلیارد در شمال ویلا بخرم؟ باید بیان داشت قیمت خرید ویلا در این  شهرها رو به افزایش است و کمتر مالکی را می توانید پیدا کنید ویلایی را با قیمت 2 میلیارد برای فروش گذاشته باشد مگر اینکه مالک فعلی ویلا نیازمند به فروش فوری باشد و یا مالک نیاز به پول داشته باشد، البته لازم به ذکر است خرید خانه روستایی و یا خانه کلنگی در برخی محدوده ها امکان پذیر باشد، اما باید اشاره داشت برای انتخاب به مدت زمان زیادی نیازمند هستید چناچه به دنبال خرید ویلا در مازندران و سایر شهرهای شمال هستید می توانید با مشاوران‌ ویلا دنیز در ارتباط باشد تا بتوانید ویلاهایی را، مطابق با بودجه مد نظر انتخاب کنید زیرا این ویلاها از مزایای متعددی برخوردار هستند که آنها را برای خریداران جذاب می کند این مزایا عبارتند از:

دسترسی به مناسب: ویلاها بر حسب موقعیت و‌ دسترسی مستقیم به ساحل یا جنگل دارند و این امر می تواند برای اشخاصی که به تفریحات مرتبط با محیط انتخابی علاقه دارند بسیار جذاب باشد.


مناظر طبیعی: همانطور که در متن بالا اشاره شد هر ویلایی با توجه به منطقه قرارگیری اش از مناظر طبیعی زیبایی برخوردار هستند.


امکانات رفاهی: مناطق ساحلی و جنگلی معمولاً از امکانات رفاهی متعددی برخوردار هستند که شامل رستوران ها، مراکز خرید و تفریحات مختص می گردد.

 

 

سرمایه گذاری با 2 میلیارد

 

 



عوامل موثر بر افزایش قیمت خرید ویلا 



 

• موقعیت مکانی

• متراژ ویلا

• امکانات

• اسناد و مدارک

توجه به کلاهبرداری‌های اخیر کسی که قصد خرید ویلایی را دارد باید ابتدا قیمت‌های واقعی زمین‌ها و ویلاها در نظر بگیرد و بعد برای خرید ویلا اقدام کند و در غیر این‌ صورت سرمایه شما از بین خواهد رفت.

 

 افزایش قیمت

 

 



دلایل ویلاهای ارزان قیمت



 

 

• بسیاری از افراد برای افزایش ارزش مادی اندوخته مالی خود اقدام به معالمه در حوزه مسکن می نمایند اما گاها در این مسیر با تبلیغاتی نذیر خرید ویلا ارزان، خرید ویلا قیمت مناسب و ... مواجه می شوند ولی یکی از دلایل ویلاهای ارزان، منطقه است به گونه‌ای که در منطقه‌ای ناامن وجود دارد که پس از مدتی وسایل آن به سرقت می‌رود این یکی از مشکلاتی است که برای مالکان این‌گونه ویلاها به وجود آمده است.

 

• یکی دیگر از دلایل فروش ویلاهای ارزان قیمت می‌تواند مشکلات وراثتی باشد که در آن زمین یا ملک توسط صاحب حقیقی خود به فروش نمی‌رود و شخص دیگری با سو استفاده از اسناد و مدارک و قیمت ارزان مشتری را به خرید وا می‌دارد و یا حتی ممکن است ملک توسط صاحب حقیقی به دلایل دعواهای شخصی و خانوادگی و ایجاد مزاحمت ملک به فروش برساند که نیز این نوع ملک مشکلات زیادی خواهد داشت.

 

• مورد دیگر کلاهبرداری ویلاهای ارزان که می‌تواند متراژ ویلا ‌باشد که در این‌جا صاحب ملک قسمتی از جاده، بلوار و یا شهرک را با به ملک خود اضافه می کند و به گونه‌ای به مساحت زمین خود می‌افزاید، برای مثال در هنگام خرید ویلا به خریدار گفته می شود که ویلا 250 متر مساحت دارد و هنگامی خودتان متر می‌کنید، متوجه می‌شوید که مساحت آن کم می‌باشد و باید در هنگام خرید ویلا از کسانی که در این زمینه تخصص دارند کمک دریافت نمائید.

 

• در برخی مناطق ویلاهای ارزان قیمت وجود دارد زیرا در تمامی نقاط آن شهر، زمین به قیمت کمتری به فروش می رسد و می‌توان به چنین ویلاهایی اطمینان کرد، زیرا برخی مناطق دارای امکانات بالا نیستند و فضای شهر آن بکر نیست و ساختمان سازی زیادی در این شهرها انجام نشده، از این رو مناطق ارزان قیمت محسوب می‌شوند.

 

 دلایل ویلا ارزان

 

 



علت وجود ویلاهای ارزان قیمت در مناطق شمالی مانند نور و چمستان چیست؟



 

 

این مناطق به جهت دور بودن از مرکز استان و در بیشتر به دلیل بدون سند بودن این ویلاها و نداشتن امتیاز آب و برق جز ویلاهای ارزان قیمت محسوب می‌شوند، در این مناطق این ویلاها با اسم ویلاهای جنگلی به فروش می‌رسند اما باید توجه داشت که این ویلاها دارای مشکلات زیادی می باشند و ویلاهای چمستان علاوه بر بدون سند بودن به دلایل دوری از شهر و نا امن بودن منطقه قیمت بسیار پایین‌تری دارند، بنابراین برای خرید ویلای مناسب در مناطقی همچون: نور و چمستان از مشاوران املاک معتبر و ماهر برای خرید ویلا در چمستان که یکی از مکان‌های زیبا و دیدنی مازندران محسوب می‌شود اقدام کنید.

یک سوال در همین راستا برای کاربران بوجود آمده که چرا برخی از ملک‌ها با توجه به ظاهر لوکس و امکانات مناسب قیمت زیادی ندارند؟

در پاسخ به این سوال باید بیان داشت برای برخی از خریداران مسائل واضح که بصری هستند و قابل رویت می باشند مهم است، و در واقع اساس ملک و مصالحی که در ساختمان اجرا شده از دید خریدار پنهان است بنابراین امکان این که سازنده ویلا بتواند ویلا لوکس با کم‌ترین هزینه بسازد وجود دارد، اما از عمر این ملک به ظاهر شیک چند سالی طول نمی کشد و از طرف دیگر صحت و اصل بودن سند ملک و نداشتن پایان کار هم ممکن است ملاک بر ارزان بودن ملک باشد.

 

 

 



آیا خرید ویلا با کمترین هزینه در شمال شدنی است؟



 

 خرید ویلا آرزوی ‌بسیاری از افراد است اما گاهی مسائلی در این زمینه وجود دارد که خرید ویلا را دچار چالش می‌کند و از این رو شرایط را متفاوت می‌سازد. در چنین شرایطی لازم است هوشمندانه‌تر عمل کنید حال ارزان بودن ویلا به فاکتورهایی بستگی  دارد، آنچه سبب می‌شود بر سردر یک ویلا واژه ارزان را حک کنند می‌تواند از موقعیت تا امکانات ویلا متغیر باشد.

گاها در طول سال شاهد پیامکهایی مبنا بر "خرید ویلا با کمترین هزینه" هستیم هر چند تا به این جا تاکید کردیم می‌توان ارزان هم ویلا خرید اما فراموش نکنیم برخی ارزانی‌ها بی علت نیست بهتر است قیمت زمین در شمال را بدانید و با هزینه‌های ساخت و ساز آشنا باشید، همچنین  از قیمت ویلا در اقصی نقاط شمال مطلع باشید تا بتوانید دستشان را بخوانید و پیش از آن که دیر شود، انتخاب مناسب داشته باشید.

 خرید ویلا با هزینه کم