به چه زمانی، بازار رکود مسکن گفته می شود؟

زمانی که نوسان قیمت بسیار شده و قیمت امروز با قیمت سه روز بعد متفاوت می شود. عدم ثبات در قیمت نشان از شروع دوره رکود را می دهد. معمولا در این زمان اکثر مردم در نگرانی، دغدغه به سر می برند. همچنین حرف هایشان در مورد مسکن و بازارهای مالی است. در این زمان، رسانه ها نیز از مسکن و گران بودن خانه ها صحبت می کنند. همچنین با مراجعه به املاکی ها، متوجه می‌شود قیمت خرید ویلا در شمال هر روز افزایش پیدا می کند.

سرمایه گذاران کوتاه مدت بسیار باتجربه هستند و می دانند چه زمانی وارد مسکن شوند و چه زمانی از آن خارج شوند. آنها اهمیت آنچنانی به رونق و رکود نمی دهند! و همیشه سود خوبی را به خود اختصاص می دهد. این افراد هوش مالی بالایی دارند و از مهارت های تصمیم گیری و فروش بالایی برخوردار هستند. تحت تاثیر جو و جامعه قرار نگرفته و احساساتشان را کنترل می کنند.

این را باید خاطر نشان کرد که، هم رونق و هم در رکود شرایط سخت است. باید نسبت به هر دوره تصمیم درست و منطقی گرفت.

نوسانات مسکن

بیشتر بخوانید: اقدامات لازم برای اخذ سند مالکیت ویلا

 

نشانه های دوره رکود بازار معاملات ویلا در شمال

  •  در زمان رکود بازار، درخواست و تعداد پروانه ها جهت ساخت خانه، آرام آرام کم می شود.
  • بیشتر افراد سعی در فروش ملک خود دارند. سوداگران تخفیف داده و سریع از این بازار خارج می شوند. بسیاری نیز صبر می کنند که این دوران بگذرد.
  • تولید مسکن بیشتر از نیاز می باشد. عرضه بر تقاضا پیشی گرفته و  اکثرا قصد فروش خانه خود را دارند و تعداد خریداران نسبت به دوره رونق بسیار کم می‌شود.
  • در این دوره، سود بانکی بالا رفته و جو روانی در مردم ایجاد شده که پول های خود را به بانک ها بسپارند. .
  • حتی به دلیل کمبود نقدینگی، معاوضه نیز در این زمان صورت می گیرد. برای مثال معاوضه ملک با ماشین، با باغ و … .

فروش ویلا

بیشتر بخوانید: آیا خرید ویلا در شمال اقتصادی می باشد؟

 

نکات مهم معامله در زمان رکود

1- اواخر رکود و اوایل رونق زمان بسیار مناسب برای وارد شدن به بازار ویلا و زمین در شمالمی باشد.

2- در اواخر رکود پیش فروش گزینه مناسبی است برای زمانی که پروژه های ساختمانی به اتمام نرسیده است. زیرا در این زمان ممکن است تا مدت ها ملک خریداری نشود و مجبور باشیم امتیازاتی را بدهیم. در هر مرحله از ساخت که قرارداشته باشیم، پیش فروش گزینه مناسبی می باشد.

3- فسخ قرارداد زمانی مناسب است که شرایط بازار تغییر کرده و ضرر بیشتر از منفعت شده است. در این صورت با بررسی کامل شرایط و پرداخت ضرر فسخ قرارداد از این بازار خارج شوید.

4- اگر شرایط تغییر بازار به گونه‌ای بود که دیگر به نفعتان نبود قرار داد را فسخ کنید. ضررهایش را بپردازید و از این بازار کنار بکشید.

5- عمدتا فسخ قرارداد در اوایل و اواسط رونق توسط فروشنده انجام می شود و در پایان رونق از طرف خریدار صورت می گیرد.

6- ورود به بازار مسکن ساده، و خروج مشکل است.

7- زمانی که رشد قیمت در آینده را پیش بینی می کنید و توان کافی خرید ندارید پیش خرید بهترین گزینه است. پیش خرید همچنین برای زمانی است که پول کافی برای خرید خانه ندارید. نداشتن پول به هیچ وجه نباید به این معنی باشد که وارد بازار مسکن نشوید. پیش خرید چند درصدی از مسکن بهترین گزینه برای وارد شدن به این بازار است. باقی پول از رهن، چک و وام بدست می آید.

خرید ویلا

بیشتر بخوانید: نکات و موارد مهم در خرید ویلا

 

خرید ویلا در زمان رکود بازار ویلا در شمال

در دوران رکود و اواخر آن و اوایل دوران رونق، بهترین زمان برای سرمایه گذاری در بازار مسکن است. زیرا در این دوران قیمت ها ثابت است. به دلیل اینکه دوران رکود هست، بازار دست مشتری است و فروشنده ها دنبال مشتری هستند. پس انعطاف پذیری بیشتری در مقابل خریدار نشان می دهند.

در این دوران می توانید چندین ملک را ببینید و هر کدام از فروشنده ها متناسب با شرایط خودشان پیشنهاد تسویه را به شما می دهند یا با شرایط شما کنار می آیند. با توجه به اینکه قیمت ها ثابت است و بالا و پایین قیمت وجود ندارد می توانید با فرصت و زمان زیاد تحقیقات و بررسی های لازم را انجام دهید. در این دوران وجود فروشندگان پول لازم و بهره بردن از شرایط آنها می تواند برای ما مفید باشد.

پس اگر خواستید وارد بازار مسکن بشوید و سرمایه گذاری کنید بهترین زمان دوره رکود و اواخر آن است.

بازار مسکن

بیشتر بخوانید: تفاوت‌های موجود ویلاهای لوکس و معمولی در شمال ‌


در هر صورت شما برای خرید ویلا در شمال چه در زمان رکود و چه در زمان رونق، نیاز به افراد با تجربه در زمینه معاملاتی ویلا و زمین در شمال دارید. این مژده را به شما می دهیم، کارشناسان مجرب و حرفه ای املاک ویلا دنیز، با داشتن انواع فایل های خرید ویلا ساحلی، ویلا جنگلی، ویلا اقساطی، ویلا ارزان قیمت و... آماده خدمت رسانی با مشاوره رایگان به شما متقاضیان و سروران گرامی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به قسمت تماس با ما مراجعه نمائید.