خرید ویلا شمال و کاشت گل‌های رونده در آن‌

یکی از مواردی که باعث جذب افراد برای خرید ویلا شمال می‌شود، فضای سبز و طبیعت موجود در محوطه‌ی بیرونی ویلا می‌باشد. شما برای زیبایی فضای سبز ویلای خود می‌توانید از کاشت انواع مختلف گل‌های رونده استفاده کنید. هم‌چنین وجود فضای سبز زیبا در ویلا برای اجاره دادن ویلا بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

وجود گیاهان رونده با گل‌های زیبا علاوه بر زیبایی نمای ویلای شما، باعث شگفتی رهگذران از کنار ویلای شما می‌شود. گل‌های رونده به نگهداری زیادی نیاز ندارند بنابراین به راحتی می‌توانید آن‌ها را در فضای بیرونی ویلای خود بکارید و شاهد به ثمر نشستن گل‌ها باشید. گیاهان چند ساله دارای طول عمر بیشتری می‌باشند و هر ساله گل‌های زیبایی می‌دهند. شما با انتخاب گیاه مورد نظر خود، در ابتدا شروع به کاشت دانه‌ی گیاه کنید. برای اینکه به بهترین نتیجه از پرورش گیاه در حیاط ویلای خود برسید، بهتر است چند اقدام اساسی را مد نظر قرار دهید. ما در ادامه مقاله قصد داریم تا به بررسی روش‌های مختلف کاشت انواع گل‌های رونده بپردازیم.

 

توجه به نکات مهم قبل از کاشت گیاهان رونده

در وهله‌ی اول مشخصات و دستورالعمل‌هایی که بر روی بسته‌ی بذر نوشته شده است را با دقت بخواهید تا بهترین عملکرد را با توجه به نیازهای گیاه دریافت کنید. هم‌چنین وجه داشته باشید که گیاه رونده‌ای را که انتخاب می‌کنید متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه‌ی مورد نظر باشد. به عمق مناسب خاک برای کاشت هر نوع گیاهی نیز دقت کنید؛ چرا که ممکن است یک نمونه گیاه رونده در ویلایی به خوبی رشد کند اما همان گیاه در ویلای دیگر رشد خوبی نداشته باشد.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال


خرید ویلا شمال با دکوراسیون مدرن


 

 

مرحله اول؛ مکان درست متناسب با نوع گیاه

ابتدا باید مشخص کنید که آیا گیاهی که انتخاب کرده‌اید به نور خورشید یا سایه نیاز دارد و یا ترکیبی از هر دوی آن؟ این کار را می‌توانید با گیاهان خود انجام دهید. گیاهانی که به نور خورشید نیاز دارند را در فضای باز قرار دهید. به طوری که حدود 6 ساعت یا بیشتر، نه به طور دائم،در معرض نور خورشید قرار بگیرند. هم‌چنین گیاهانی که به سایه نیاز دارند باد در قسمتی از ویلا کاشته شوند که نور خورشید در آن حداقل باشد. به طوری که تقریبا سایه در طول روز برای آن‌ها 4 تا 6 ساعت باشد.

 

مرحله دوم؛ حفر مناسب خاک

بعد از خرید ویلا شمال، اگر قصد دارد تا باغ‌ و یا حتی باغچه‌ای زیبا در ویلای خود داشته باشید باید به خاک خوب گیاهان توجه کنید. جالب است بدانید اکثر گیاهان گل‌دار در خاکی که دارای مواد آلی زیاد و خاکی که زهکشی شده باشد، رشد مطلوبی دارند. برای کاشت گل‌های رونده نیازی نیست تا محوطه‌ی بزرگی از ویلا را حفر کنید، همین که خاک را به طوری حفر کنید که مقداری کمپوست به خاک اضافه شود، بهترین عملکرد را برای خاک به همراه خواهد داشت. بهتر است عمق خاک 6 متر باشد تا فضای کافی برای رشد ریشه‌ی گیاهان فراهم شود. برای اینکه تراکم در خاک ایجاد نشود از حفر کردن خاک هنگامی که مرطوب است، خودداری کنید.

 

برای آن که ببینید خاکی که حفر می‌کنید مناسب برای رشد بهتر ریشه‌ی گیاهان می‌باشد، یک آزمایش انجام دهید. ابتدا خاک را به صورت گلوله کرده و به سطحی سخت مثل سنگ بریزید، اگر خاک همانطور بماند کمی برای کاشت مرطوب است اما اگر خرد شود بسیار مناسب برای کاشت خواهد بود. برای این که عملکردی عالی از کاشت داشته باشید کمی دانه‌ی متعادل و همه منظوره به خاک با نسبت 10*10*10 اضافه کنید.

کاشت گل رونده در ویلای شمالکاشت گل رونده در ویلای شمال


خرید ویلا قدیمی در شمال و چند سال ساخت


 

 

مرحله سوم؛ گل‌های خود را بکارید!‌

به این نکته توجه داشته باشید که کاشت گل‌ با کاشت نهال کمی متفاوت است. به طوری که گیاهان گل‌دار را بدید در همان سطح از گلدان در خاک بکارید. بنابراین قبل از کاشت گیاه جدید خود بهتر است نوشته‌ی بسته‌ی آن را به خوبی مطالعه کنید تا ببینید گیاهان در چه فاصله و چه عمقی رشد می‌کنند. برخی از گیاهان مانند زنبق و گیاه صد تومانی به دلیل داشتن ریشه‌ی کم به عمق کمتری از خاک نیاز دارند. در هنگام خارج کردن گیاهان گل‌دار از گلدان، کمی از خاک آن را جدا کنید و سپس درون گودالی که آماده کرده‌اید قرار دهید. در نهایت خاک‌های باقی مانده را بدون فشردن درون گودال بریزید.

 

مرحله چهارم؛ آبدهی عمیق و اضافه کردن مالچ‌

به طور کلی گل‌های باغچه به آبیاری هفته‌ای 1 تا 2 درجه رطوبت نیاز دارند بنابراین بهتر است گل‌های تازه کاشته شده در باغچه را کاملا مرطوب کنید. در مواقعی که بارندگی کم است باید به میزانی آبیاری کنید که آب به صورت عمیق البته با عمق کم انجام شود تا آب کافی به ریشه‌ی گیاهان برسد. در هنگام آب دادن به گیاهان گل‌دار از غوطه‌ور شدن خاک جلوگیری کنید تا مانع از پوسیدن ریشه‌ی گیاهان شود. هم‌چنین استفاده از یک لایه مالچ در اطراف گل‌های رونده، که حاوی پوست خرد شده است که سبب کند شدن تبخیر و کاهش دفعات آبیاری می‌شود.

 

کاشت انواع گل‌های رونده در برای زیبایی ویلا

انواع مختلفی از گل و گیاهان رونده وجود دارند که در ذیل ما به یک نمونه از آن برای زیبایی فضای بیرونی ویلای شما اشاره کرده‌ایم؛

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

کاشت گل رز رونده در ویلای خود

گل رز رونده یک انتخاب ایده‌آل برای ویلاهایی می‌باشد که دارای حصار هستند. هم‌چنین اگر ویلای شما حصار ندارد، این گل رز رونده در سطح زمین رشد می‌کند و در کل باغچه‌ی شما پخش می‌شود. ساختار گل رز رونده به صورت یک بوته بزرگ است که در انتهای شاخه‌های آن یک گل زیبا رشد می‌کند. بنابراین اگر بعد از خرید ویلا شمال، محلی کافی برای رشد گل رز رونده داشتید، می‌توانید آن را به شکل خانگی در محوطه‌ی باز ویلا پرورش دهید. حتما به این نکته توجه کنید که گل رز رونده را در محل کاشت مناسب بکارید.

 

شاخه‌های این نوع گل رونده به دور یکدیگر پیچ می‌خورند و شکل‌های متفاوت و زیبایی را در فضای بیرونی ویلا ایجاد می‌کند. جالب است بدانید گل رزهای رونده دارای هورمونی هستند که منع از رشد شکوفه‌های بیشتر در یک شاخه می‌شود. بنابراین چین استراتژی برای این گیاه سبب می‌شود تا کاملا سالم باشد و بدون صرف انرژی غیرضروری به بهترین شکل بارور شوند. شما به راحتی می‌توانید کاشت گل رز رونده را در محوطه‌ی ویلای خود بکارید چرا که دارای فرایند کاشت ساده‌ای می‌باشد. به طوری که با خم کردن چوب گل رز و اتصال آن در پایین گیاه صورت می‌گیرد. چنین فرایندی سبب می‌شود تا برای مهار کردن حرکت هورمون بهره‌ ببرید که ایجاد بیش از تولید 30 دسته گل در همان چوبی که خم کرده‌اید، می‌شود.  

کاشت گیاهان رونده در ویلاکاشت گیاهان رونده در ویلا


خرید ویلا شمال و انواع کاشت نهال در آن


 

 

هزینه ساخت ویلا چقدر است؟

هزینه‌های ساخت ویلا در شمال شامل هزینه‌های شروع، اجرا و پایان کار ویلا می‌باشد. این هزینه‌ها به موقعیت مکانی ویلا و سبک ساخت ویلا بستگی دارد که در هر صورت شما شاهد هزینه‌های متفاوتی خواهید بود. به طور کای اصول ساخت ویلا به طور کلی شبیه خانه است اما همانطور که افراد از خرید ویلا شمال انتظاراتی از آن دارند، در هنگام ساخت ویلا نیز انتظاراتی در حیطه‌ی لوکس و مدرن بودن بنا دارند. در هنگام ساخت ویلای شمال هر چه متراژ زمین بزرگ‌تر و مصالح به کار رفته در ساخت بنای ویلا گران‌تر باشد؛ مسلما هزینه‌‌ی تمام شده ویلا نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین افراد برای ساخت ویلا از مصالح و متراژهای مختلفی استفاده می‌کنند که با هم متفاوت است، در نهایت هزینه‌های تمام شده برای ساخت ویلا نیز بر حسب کیفیت آن‌ها متفاوت خواهد بود. به این نکته توجه کنید که ساخت ویلاها نیز دارای کیفیت‌های متفاوتی می‌باشند. به این ترتیب زمانی که در مورد هزینه‌های تمام شده ساخت ویلا در شمال صحبت می‌شود، افراد بسیاری کیفیت متفاوتی از ویلا در نظر دارند. به طور کلی چنین نوساناتی در قیمت خرید ویلا شمال ایجاد می‌‌شود. هم‌چنین با توجه به دیدگاه‌های متفاوت افراد در ارتباط با کیفیت ساخت ویلا اعلام قیمت نهایی کمی دشوار خواهد بود.

 

برآورد قیمت ساخت ویلا و خرید ویلا شمال

در این بخش از مقاله به بررسی قیمت تمام شده یک ویلا با داشتن امکانات رفاهی ساده و در عین حال برخورداری از فضاهای استاندارد را در نظر گرفته‌ایم. قیمتی که قرار است ارائه دهیم در خصوص ویلاهای معمولی با مصالح به کار رفته در بازار می‌باشد، به دلیل اینکه در ویلاهای لوکس و لاکچری از مصالح خارجی استفاده شده است که قیمت ثابتی در بازار ارز ندارد و نمی‌توان قیمتی ثابت را برای چنین ویلاهایی در نظر گرفت.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال


تجربه‌ تفریحی لذت‌بخش‌ با خرید ویلا شمال به سبک ساحلی


 

 

برای آن که بتوان متوسط هزینه ساخت ویلا را محاسبه کرد باید به زیر بنای ویلا، موقعیت مکانی آن و طراحی ویلا توجه کنید. حدود قیمت ویلاهای معمولی چیزی بین 6 میلیون تا 10 میلیون تومان در متر مربع ویلا برآورد شده است که دائما نیز در حال تغییر می‌باشد و در مواردی به 20 میلیون تومان نیز تغییر یافته است. به طور مثال ساخت ویلاهایی که در رامسر یا در سواحل دریای خزر صورت می‌گیرد دارای قیمت بیشتری به ازای هر متر مربع می‌باشد. بنابراین اگر قیمت هر متر مربع برای ساخت ویلا را حدود 6 تا 10 میلیون تومان در نظر بگیریم و ساخت یک ویلا با زیربنای 200 متر تقریبا چیزی بین 1 میلیارد و 200 تا 2 میلیارد تومان هزینه‌های ساخت ویلا خواهد بود. چنین مبلغی برای ساخت یک ویلای معمولی هزینه‌ی کمی نیست.

 

سخن پایانی

وجود فضای زیبا در ویلا باعث ایجاد محوطه‌ای چشم‌نواز می‌شود و نظرها را به خود جلب می‌کند. شما می‌توانید بعد از خرید ویلا شمال با کاشت انواع مختلفی از گل‌های رونده محوطه‌ی بیرونی ویلای خود را دیدنی کنید. با توجه به آب و هوا و موقعیت ویلای خود می‌توانید گیاهان رونده مناسب با شرایط ویلا را در محوطه آن پرورش دهید. رعایت اصول کلی برای کاشت گیاهان رونده در ویلا به عملکرد فضای سبز ویلا کمک شایانی می‌کند. بنابراین بسته به دستورالعمل‌های هر گیاه که در بسته‌های آن نوشته شده است را انتخاب کنید چرا که همه‌ی گل و گیاهان در شرایط مختلفی رشد می‌کنند. به عنوان مثال برخی گل‌ها به نور زیاد یا آبیاری کمی نیاز دارند که شما باید طبق شرایط هر یک آن‌ها را در ویلا بکارید.

داشتن سرمایه ‌کافی برای ساخت ویلا به صورت شخصی یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. چرا که اگر از آن دسته از افرادی هستید که با ساخت ویلا قصد فروش ویلا شمال و یا اجاره آن را دارید، می‌توانید امیدوار باشید که حدود چند سال آینده هزینه‌های شما باز می‌گردد. در غیر این صورت اگر برای مصرف شخصی اقدام به ساخت ویلا شمال کنید نباید توقع داشته باشید که هزینه‌های شما با درآمد از فروش یا اجاره ویلا تامین شود. برای آن که اطلاعات کافی از ساخت انواع ویلاهای فلت، دوبلکس و تریبلکس کسب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با شرکت‌های معتبر در زمینه‌ی ساخت ویلا مشورت کنید. چنین شرکت‌هایی با داشتن افرادی زبده و ماهر در زمینه‌ی طراحی و ساخت ویلا این امکان را به شما می‌دهند تا مطابق با سلیقه‌ی خود ویلای مورد نظر خود را بسازید.

 

 


 

خرید ویلا شمال با توجه به دکوراسیون داخلی آن