خرید ویلا شمال با توجه به دکوراسیون داخلی آن

خرید ویلا شمال به صورت مدرن یا سنتی بسته به سلیقه‌ی افراد می‌باشد. به طور کلی نیز اگر قصد ساخت ویلا دارید، می‌توانید دکوراسیون داخلی ویلای خود را به دو روش سنتی و مدرن طراحی کنید.

  • ویلاهای مدرن؛ دکوراسیون چنین ویلاهایی با اصول خاصی طراحی و ساخته می‌‌شود. ویلاهای مدرن دارای ظاهر و دکوراسیون متفاوتی می‌باشند که دکوراسیون داخلی اکثر آن‌ها از مبلمان‌های شیک و مدرن است. بنابراین در طراحی دکوراسیون این ویلا شما المان‌های ویلای سنتی را نخواهید دید.
  • ویلاهای سنتی؛ طراحی دکوراسیون ویلا به سبک سنتی به گونه‌ای می‌باشد که بیشتر از بافت‌های قدیمی و سنتی ساخته شده است. ویلاهای سنتی بر خلاف ویلاهای مدرن برای طراحی دکوراسیون داخلی اغلب از بالش و تشک استفاده شده است. به این ترتیب تفاوت میان این دو دکوراسیون در طراحی و ابزارهای متفاوت آن‌ها می‌باشد.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

هر آنچه از دکوراسیون داخلی باید بدانید‌!

فضای مناسب اتاق اولین مبحثی است که باید در هنگام دکوراسیون مد نظر قرار بگیرد. مبلمان از وسایلی است که اگر به طور مناسب انتخاب شود به بزرگی و زیبایی اتاق کمک شایانی می‌کند. به این نکته توجه داشته باشید که مبلمانی شیک در یک اتاق تفاوت چشمگیری با اتاقی پر از مبل دارد. بنابراین حدالامکان باید متناسب با فضایی که در اختیار دارید از مبلمان سبک و در عین حال شیک استفاده کنید. مبلمان نباید فضای اتاق شما را شلوغ جلوه دهد، شما می‌توانید با توجه به متراز اتاق از مبلمان‌هایی استفاده کنید که رفت و آمد را برای شما راحت کند. در این میان ممکن است برخی از اتاق‌ها دارای متراز کمی باشند، به طوری که فقط دو مبل در آن جا بگیرد، به این ترتیب اگر شما بیش از حد در اتاق مبلمان قرار دهید، امکان آرامش و حداقل استفاده از فضا برای شما سلب می‌شود.

 

شاید در هنگام خرید ویلا شمال نیز با این شرایط مواجه شده‌اید. به هر حال باید این نکته مهم را در طراحی دکوراسیون در نظر بگیرید که از حداقل فضای اتاق استفاده مفید را ببرید و طراحی به گونه‌ای انجام شود که اتاق کوچکتر از حد آن به نظر نیاید.

خرید ویلا شمال به صورت مدرنخرید ویلا شمال به صورت مدرن

 

مختصری از ویلاهای مدرن‌

اگر از آن دسته از افرادی هستید که زندگی در ویلاهای مدرن و شیک را ترجیح می‌دهید، توصیه ما به شما خرید ویلا شمال به صورت مدرن می‌باشد. تفاوت اساسی این ویلاها در طراحی و ساخت مدرن آن‌ها نسبت به ویلاهای سنتی و قدیمی می‌باشد. طراحی و معماری چنین ویلاهایی بر اساس اصول و قواعد خاصی ساخته می‌شود. اگر قصد ساخت ویلای مدرن را دارید، حتما از گروه مهندسی و معماری آشنا به ساخت ویلاهای مدرن کمک بگیرید چرا که به تنهایی از پس ساخت آن بر نخواهید آمد. جالب است بدانید که در ساخت ویلاهای مدرن چیزی با توجه به شخصیت و اعتقادات فرد وجود ندارد، بلکه طراحی آن‌ها بر اساس زیباشناسی بصری مانند: توازن، ایستایی، تعادل، ترکیب رنگ‌های بی‌نظیر و تناسب ساخته می‌شود و سلیقه‌ی شخصی در آن دخالتی ندارد. هم‌چنین مصالح مورد نیاز در ساخت ویلاهای مدرن با ویلاهای کلاسیک متفاوت است.

 

ویژگی ویلاهای مدرن‌

مهم‌ترین ویژگی که در ساخت ویلاهای مدرن و یا حتی خرید آن باید به آن دقت کنید این است که، در طراحی این نوع ویلاها همه چیز همان چیزی است که طراحی شده و هیچ المانی برای به رخ کشیدن چیزی وجود ندارد. به طور کلی ساخت آن‌ها پیچیده نیست و به همان سادگی است که بینندگان آن را درک می‌کنند. در این میان افرادی هستند که با توجه به نام مدرن بودن ویلا به دنبال خرید ویلا شمال به صورت مدرن و با حتی ساخت آن می‌روند، که حتی بعد از اتمام ساخت ویلای مدرن از سادگی آن پشیمان می‌شوند. بنابراین اگر به دنبال ویلایی هستید که بسیار مجلل و باشکوه باشد به سراغ ویلای مدرن نروید. لذا اساس ساخت و ماهیت ویلاهای مدرن سادگی و به رخ نکشیدن چیزی است که نشان می‌دهد. هم‌چنین اگر قصد هر نوع ساخت ویلایی، مانند: مدرن، سنتی و یا کلاسیک را دارید  برای طراحی آن‌ها می‌توانید از رنگ مشکی استفاده کنید.

خرید ویلا شمال به صورت سنتیخرید ویلا شمال به صورت سنتی

 

چه اصولی در زیبایی ویلاهای مدرن بکار رفته است؟

از آنجایی که رنگ مشکی برای طراحی ویلا در بین افراد زیاد قابل قبول نیست، اما تاثیر چشمگیری در طراحی خواهد داشت. شما می‌توانید از رنگ مشکی در قسمتی از وسایل اتاق مانند: تابلو، فرش، پرده و... استفاده کنید تا به فضای اتاق عمق بیشتری ببخشید؛ چرا که رنگ‌های دیگر چنین قابلیتی ندارند. قطعا استفاده کردن از رنگ‌های سرد و خنثی فضای ویلا و با اتاق را بی‌روح می‌کند، به این ترتیب با ترکیب کردن گل و چوب طبیعی در طراحی و دکوراسیون ویلا از بی روح شدن و سردی فضا جلوگیری کنید. برای زیبایی دیوارها می‌توانید از کاغذ‌ دیواری استفاده کنید؛ اما بهتر است که به جای تمام دیوار، فضای بیشتری از دیوارها با یک طرح بی‌نظیر از کاغذ‌ دیواری پوشش دهید تا جلوه‌ی خاصی به اتاق دهد. هم‌چنین برای سایر دیوارها از رنگ مکمل کاغذ دیواری و یا کاغذ دیواری ساده استفاده کنید.

 

اصول زیبایی‌ هنگام خرید ویلا شمال خود

فضای مناسب تلویزیون؛ شما باید برای دیدن تلویزیون یک فضای کاملا جدا را در نظر بگیرید؛ این بدان معنا نیست که یک فضای بسیار بزرگ را اشغال کنید بنابراین شما تنها با قرار دادن مبلی راحتی رو به روی تلویزیون نیز امکان‌پذیر است.

نورپردازی مناسب فضا؛ برای روشنایی و نوردهی کافی فضا لوسترها به تنهایی مناسب نیستند. به این ترتیب شما می‌توانید در کنار لوستر از آباژور برای زیباتر شدن و روشنایی نقطه‌ای استفاده کنید. هم‌چنین بهتر است بیش از حد ممکن از لامپ استفاده نکنید.

پرده‌های مناسب اتاق؛ همانطور که می‌دانید نصب پرده‌های بلند در نشیمن و اتاق پذیرایی به بزرگ‌تر شدن و زیبایی اتاق‌ها کمک شایانی می‌کند . بنابراین اگر هم پنجره‌ها کوچک است از این اصل غافل نشوید.

بنابراین با مثال‌های گفته شده بهتر است در وادی مد نباشید، که اگر حتما چیزی مد شد آن را خریداری کنید. در صورتی که ممکن است با خرید آن همخوانی با دکوراسیون ویلای شما نداشته باشد. به عنوان مثال اگر مبلمان گلدار مد شده است، لازم نیست حتما آن را که با فضای ویلا تناسبی ندارد تهیه کنید، چرا که می‌توانید کوسن گلدار را با مبلمان ساده طراحی کنید و علاوه بر همپای مد بودن دکوراسیون سیک و زیبایی در ویلا ایجاد کرده‌اید.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

نمای داخلی و بیرونی ویلاهای سنتی

در ساخت ویلاهای سنتی از مصالح قدیمی مانند: سیمان سفید و آجر استفاده می‌کنند و بتن و مصالحی این چنین نقشی در ساخت ویلاهای سنتی ندارند. هم‌چنین در ساخت ویلای سنتی از تیر‌های چوبی برای ستون‌ها، نرده‌ها به شکلی کاملا سنتی و پنجره‌هایی با درهای چوبی و بزرگ استفاده شده است.

فضای ایجاد شده در ویلا با استفاده از تیرهای چوبی حسی آرامش‌بخش و خودمونی را برای شما فراهم می‌کند. از آنجایی که ویلاهای سنتی از نامشان مشخص است، تماما از وسایل سنتی مانند، فرش‌های دست بافت و به جای مبلمان کلاسیک و مدرن از بالش و تشک استفاده می‌شود.

تمام بخش‌های مختلف ویلاهای سنتی سبکی قدیمی و به صورت کاملا سنتی طراحی و ساخته می‌شود، به طوری که با ویلاهای مدرن بسیار متفاوت هستند. به عنوان مثال؛ آشپزخانه‌ی چنین ویلاهایی از کاشی‌هایی به رنگ فیروزه‌ای است که یادآور قدیم می‌باشد و کابینت‌های آن از چوب ساخته شده است. در سقف ویلا تیرهای چوبی به کار رفته و جالب است بدانید که بالکن در دور تا دور ویلای سنتی قرار دارد و برخلاف ویلاهای مدرن است که بالکن فقط در یک قسمت ویلا قرار دارد.

 

مختصری از وسایل مربوط به ویلاهای سنتی

فرش‌، گلیم یا قالیچه؛ فرش‌های ایرانی دارای بازدیدکنندگان بسیاری می‌باشند. به طوری که بیشترین بازدیدکنندگان آن از ایران است. اگر قصد دارید تا هزینه‌ی کمتری به خرید فرش اختصاص دهید، قالیچه‌های عشایری و گلیم‌ها گزینه‌ی عالی می‌باشند. طرح‌های هندسی و انتزاعی از ویژگی بارز چنین گلیم‌هایی است. هم‌چنین از آن‌ها می‌توان به عنوان جایگزینی برای هزینه‌های کم و مراقبت آسان برخوردار شد. جالب است بدانید که در دکوراسیون داخلی ویلاهای سنتی از فرش‌های دست بافت استفاده می‌شود.

خرید ویلا شمالخرید ویلا شمال

 

کاشی کاری؛ یکی از نماد ساختمان‌های ایرانی به کار رفتن کاشی به رنگ‌های فیروزه‌ای، سفید، زرد و آبی می‌باشد. با اینکه کاشی سازی از نظر فناوری دچار تغییراتی شده است اما جالب است بدانید که در ایران قدمتی صد ساله دارد. کاشی‌های پلی کروم، کاشی‌های رنگ آمیزی شده و کاشی‌ها معرق از نمونه فعالیت‌های کاشی سازی می‌باشد. اگر قصد دارید برای تزیین دیوارهای ویلای سنتی خود از کاشی استفاده کنید و خرید کاشی برای شما امکان‌پذیر نیست می‌توانید به راحتی با استفاده از اندازه‌ی یک میز قهوه با روکش کاشی خریداری کنید.

سفال؛ با اینکه تکنیک‌های مدرن جایگزین تکنیک‌های سنتی شده است، اما با این حال سفال‌های خاکستری و آبی از نمونه هنرهای باستانی ایران به شمار می‌رود و در میان افراد محبوب هستند. سفال‌ها جدای از اینکه در انواع مختلف تولید می‌شوند، اما امروزه شاهد استفاده‌ی آن به صورت روزانه هستیم. بنابراین اخیرا علاقه‌ی افراد به سفال و کارگاه‌های سنتی به خوبی حفظ شده است.

 

نتیجه گیری

طراحی دکوراسیون مسئله‌ای است که قاعده‌ی کلی برای آن وجود ندارد، این بدان معنا است که شما می‌توانید از بین سبک‌های سنتی و مدرن یکی را به سلیقه‌ی خود انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید با توجه به انتخاب خود طراحی دکوراسیون داخلی ویلا را آغاز کنید. خرید ویلا شمال نیز به این صورت است که شما بسته به میل و سلیقه‌ و با کمی جستجو در شهرهای شمالی، اقدام به خرید و یا حتی فروش ویلا شمال می‌کنید. هم‌چنین در برخی از شهرهای شمال کشور شرکت‌های معتبری در حوزه‌ی ساخت و ساز ویلا وجود دارند که شما با گرفتن مشاوره و حتی کمک از آن‌ها می‌توانید به راحتی اقدام به تعمیرات ویلا، ساخت و ساز و خرید ویلا شمال کنید.

 

 

مقالات پیشنهادی ویلا دنیز :

 

بررسی خرید زمین در شمال در دوره رکود بازار

خرید زمین در شمال؛ یک سرمایه گذاری هوشمند

نکاتی در مورد فروش زمین در شمال کشور

مزایای خرید زمین مسکونی جنگلی در شمال کشور

ایا خرید زمین در چمستان یک سرمایه گذاری پر سود است؟