امروزه معاوضه املاک، به سبب شرایط و نوسات اقتصادی بسیار مورد استقبال و اجرا گردیده است، و باید بیان داشت با این اوصاف، تصور و خیال انجام معاملات تهاتر، هیچگاه از بین نرفته، بلکه در زندگی مدرن امروزی، به نمائی دگر تبدیل گشته است، زیرا امروزه با وجود نوسات حوزه اقتصادی و کسب و کار مردم، باعث بروز کمبود بودجه مالی گشته، و ترجیحا این روند افزایش یافته است.

 نوسان اقتصادی

 



تهاتر ملکی چیست؟ 



 

چنانچه بخواهید معنی کلی از تهاتر در لغت را بیان کنیم، به معنای تبادل کالا، مساوات و برابری در انواع کالاها می باشد، و اما در اصطلاح حقوقی، یعنی برطرف شدن دو دین (وجه نقد یا کالا)

امل منظور از تهاتر ملکی در واقع نوعی معاوضه در حوزه بازار مسکن است، که چنانچه تاریخ شروع زندگی جامع بشریت را مطالعه کرده باشید، در می یابید این مبادله به نام معاملات کالا به کالا شناخته می‌ شده است که امروزه این روند یکی از روش های کاملا شناخته شده و رواج یافته متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه بازار مسکن می باشد.  

 

 تهاتر ملکی چیست

 



انواع تهاتر



 

 

« تهاتر قهری »
 منظور از تهاتر قهری یا قانونی این است كه، به حكم قانون است، و طرفین در آن دخالت ندارد. 


« تهاتر قراردادی »
 در صورتی كه هر دو طرفین قرارداد، شرایط تهاتر قهری را نداشته باشند، در این صورت می‌توانند تهاتر قراردادی انجام دهند، براب مثال: اگر دو معامله، از یك جنس نباشند، و یا از جهت زمان و مكان متفاوت باشند، طبق قرارداد انجام شده بین دو معامله کننده، صورت می پذیرد.


« تهاتر قضایی »
 تهاتری است كه اثبات معامله، با رأی قضایی امكان پذیر است، و اجرای این مبادلات در مواردی كه، اختلافاتی مابین دو‌طرف در نوع کالا یا میزان آن، وجود داشته باشد، دادگاه پس از احراز شرایط، تهاتر را اعلام می‌کند.

 

"مطالعه بیشتر" 

تهاتر و یا معاوضه املاک چیست؟

ملک اوقافی چیست؟

 



دلایل انجام معاملات تهاتری چیست؟ 



 

• کمبود ارزش و اندوخته مالی،

• عدم سهولت در استفاده از ابزار مبادله

• وجود تحریم‌ ها

چنانچه بحث تحریمات به میان آمد باید بیان داشت، امروزه کشور با مسئله عدم تبادلات اقتصادی و مالی، در بین سایر کشورها مواجه است، و اینگونه معاملات پیشنهادی، یک راه حل مناسب برای مبادله بدون پرداخت پول می باشد.

 

 



 ثبت قرارداد تهاتر چیست؟



 

چنانچه بخواهید تنظیم قر‌ارداد از نوع تهاتر انجام دهید، می بایست در ابتدا، زمینه و شرایط اینگونه معادلات وجود داشته باشد، از این رو برای اطلاعات بیشتر به بیان چند گزینه پرداخته ایم با ما همراه باشید:

* حضور دو طرفین قرارداد

* هر دو طرف معامله باید از یک جنس باشند.

* ثبت معاملات می بایست در یک زمان انجام گیرد. 

* تمام معاملات باید در یک موقعیت جغرافیایی وجود داشته باشد.

* اموال مبادله ای نباید در قید بانک و یا رهن و ...  باشند.

 

 ثبت قرارداد

 

 



مزایا و نکات مهم در مبادلات تهاتری



 

* معامله تهاتری بستری برای کاهش نقدینگی است، و این روند زمینه ای برای رشد معاملات تهاتری می‌ باشد.

 

* یکی از دیگر مزایای معامله تهاتری حذف واسطه است، و اغلب تمام توافقات، بین دو طرف معامله صورت می گیرد، و مشکلات و هزینه های اضافی از بین می رود.


* امروزه معاوضه ویلا و ملک، همانند خرید و فروش معاملات در حوزه بازار مسکن دارای طرفداران خاص خود می باشد، و این معاملات بیشتر در حوزه بازار مسکن، در زمینه: ویلا، آپارتمان مسکونی، ملک تجاری، زمین و ... صورت می گیرد. 

 

* در صورتی که بخواهید ویلایی را معامله ای  کنید، حتما باید شرایط دو طرف، در زمینه معامله یکسان باشد و همچنین املاک مذکور از نظر قیمت برابر باشند، اما باید به این نکته اشاره کرد که، چنانچه املاک از نظر قیمتی برابر نبوده باشند، طبق توافق طرفین می توان مابقی هزینه ها با توجه به شرایط ثبت شده پرداخت گردد.

 

* افزایش یافتن خرید و فروش ویلا ملک، و ... و رونق یافتن معاملات در زمان ثبات و رکود اقتصادی

* حفظ و ارزش نهادن به قیمت های پیشنهادی

* ضمانت و جلب اعتماد در حوزه معاملات

* صرفه جویی در زمان 

 

مزایای انجام تهاتر

 

 



نکات مهم در تنظیم معاملات تهاتری 



 

 

_ هر معامله ای در بازار مسکن، نیازمند پیگیری دقیق و کسب اطلاعات مناسب در این زمینه است، و این قرارداد معاوضه از این قاعده مستثنی نیست، و می بایست در این معادله حتما به اسناد رسمی و مالکیت قانونی ملک دقت کنید. 

_ همانطور که اطلاعات دارید، تمامی معاملات در اسناد رسمی و معتبر ثبت می گردند، باید بیان داشت املاک تهاتری هم می بایست این روند را اجرا کنند.

_قابل ذکر است در تمامی اخذ قرارداد، مدارک و قولنامه ها را مورد بررسی و استعلام قرار دهید.

 

تنظیم قرارداد تهاتر

 

 "مطالعه بیشتر"

اصول و قوانین حقوقی خرید و فروش ملک

هر آنچه برای انتقال سند ملک بدانید.

تصرف عدوانی چیست؟

 

کلام اخر:

در جمع آوری کلی در باب مبحث تهاتر باید اشاره داشت دنیای امروزه که مبادلات بر پایه نقدینگی انجام می‌شوند، باید به روش‌های احتمالی دیگر، برای انجام مبادله و ارزش آن توجه داشت، از این رو تهاتر یکی از روش‌ هایی برای، مبادله کالاها و خدمات به حساب می آید‌، و در گذشته، استفاده از تهاتر، یک امری رایج و معمول بوده است، قابل ذکر است، این روش مذکور در دیگر کشور‌ها، توسط سازمان‌هایی اداره می شوند که در جامعه و بین شرکت‌ها و نهاد‌های گوناگون اجرا و باعث تسهیل و برقراری در کارها می گردد.

اما بر اساس مبحث کاری ما، تهاتر املاک، و کارشناسی مشاوران املاک در این حوزه، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، و نکته مهم دیگر در تهاتر املاک، بررسی هر دو ملک است مورد معامله است، یعنی باید هر دو ملک به‌ درستی و از جهات مختلف مورد بررسی قرار گیرد، و به این نکته توجه داشته باشید، هر فردی که کارشناسی ملک را انجام می‌ دهد، باید علم تخصصی و دلایل کافی، برای بیان قیمت ملک مورد نظر را داشته باشد.

از اینکه تا انتهای مقاله با مجموعه ویلا دنیز همراه بودید بسیار سپاسگزاریم، و امیدواریم از مطالعه این مقاله، استفاده کامل را برده باشید، و پیشنهاد می‌کنیم که برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه معاملات املاک، و خرید و فروش ویلا، زمین و ...  تماس برقرار کنید. 

 

:لینک پیشنهادی:

فروش ویلا سند دار

 خرید ویلا فلت

خرید ویلا نما سنگی

خرید ویلا باغ